Viser resultatene 1 til 7 av 7

Tråd: hvile for muskelvekst

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003

hvile for muskelvekst

hei

alle vet at skal man bygge muskler trengs det mye hvile. lurer på litt ang. det. si jeg trener kl 19.30-20.30, kommer hjem og er ferdig med proteinshaken kl 9.. vil det da være optimalt å gå rett til sengs, sove 2-3 timer ekstra, enn å være oppe de kanskje 2timene for å presse i seg kylling og ris? vet enkelte pleier gå rett til sengs, og vokser bra på dette.. hva mener dere?

er det optimalt å ligge strakt på sofaen når man er hjemme ved siden av å spise, enn å sitte på en stol.. for å få skikkelig hvile i hele korsryggen? jeg har meget lett for å sovne på sofaen.. er det da lurt å sove litt mitt på dagen for bra muskelvekst?

per idag sitter jeg mye oppreist hjemme foran pc'n å leser forum's.. vurderer å kjøpe en stressless stol som jeg nærmest kan ligge i og spise mat og se tv isteden.. for å avbelaste korsryggen...

trenger litt svar på dette

Gudfaren QuizMaster sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74
    Høres ut som en bra plan uansett...hehe, eg gleder meg til å se responsen på dette spm'et fra "de eldre".

*zzZZZzzz*
    Syng, RakeMagic, Syng!

Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?

Spiller du POKER - Bruk RakeMagic for de $ BESTE $ BONUS og RAKEBACK avtalene!

Spill og Vinn over PROs som Gus Hansen m.fl (INKL. MAX RAKEBACK)

Gold Member guggen sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    nja....med hvile så tror jeg ikke det menes at man må ligge rett ut

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av guggen
    nja....med hvile så tror jeg ikke det menes at man må ligge rett ut
    vil du gjette at man taper minimalt å fly ute med kompiser, kontra holde seg hjeme i en stressless? la oss si kosten er den samma..

Chaticks-si-Chaticks HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Hvis man skal være stillesittende hele dagen for å gaine mest mulig så funker nok ikke det for folk flest! Vil påstå at man øker mer med å fly ute med kompiser eller gjøre andre positive ting enn å sitte hjemme i go'stolen for å øke mest mulig!

Kroppen blir vant til å være stillesittende for det meste og så skal den yte max på trening når det gjelder intensitet! Å gå fra 0% til 100% hele tiden, enten eller er nok ikke bra!

Noen ganger begynner jeg å lure på hva mennesker forbinder med livskvalitet!

L
    L er ikke aktiv
    Medlem L sin avatar
    Ble medlem
    07-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av forecloseradream
    hei

alle vet at skal man bygge muskler trengs det mye hvile. lurer på litt ang. det. si jeg trener kl 19.30-20.30, kommer hjem og er ferdig med proteinshaken kl 9.. vil det da være optimalt å gå rett til sengs, sove 2-3 timer ekstra, enn å være oppe de kanskje 2timene for å presse i seg kylling og ris? vet enkelte pleier gå rett til sengs, og vokser bra på dette.. hva mener dere?

er det optimalt å ligge strakt på sofaen når man er hjemme ved siden av å spise, enn å sitte på en stol.. for å få skikkelig hvile i hele korsryggen? jeg har meget lett for å sovne på sofaen.. er det da lurt å sove litt mitt på dagen for bra muskelvekst?

per idag sitter jeg mye oppreist hjemme foran pc'n å leser forum's.. vurderer å kjøpe en stressless stol som jeg nærmest kan ligge i og spise mat og se tv isteden.. for å avbelaste korsryggen...

trenger litt svar på dette
    Om du klarer å sovne og sove godt hele natten fra kl. 9, så vil jeg anbefale deg å legge kl.9. Kjør en solid karbmengde rett etter trening sammen med protein, og så kan du gjerne blande deg en 50gram Shake som du drikker litt av før du legger deg, og resten når du er oppe og pisser på natta.

Når man snakker om restitusjon må man også tenke på blodgjennomstrømning. Ved å sitte stille hele dagen vil kropen ha en minimal forbrenning og blodgjennomstrømning i kroppen. Da er det bedre å fly rundt med kompiser som du sier.

Det å sitte forran pc'n ivl ikke gjøre at korsryggen din henter seg mindre inn.

Pass på å spis sundt og godt, samt få tilstrekkelig med hvileperioder gjennom dagen (middagslur og nattesøvn), bortsett fra dette er det bare å kjøre på med et aktivt liv !
    "All right, they're on our left, they're on our right, they're in front of us, they're behind us.... they can't get away this time" Lewis B. "Chesty" Puller.

Tre-stjerners bruker
    Ble medlem
    01-2004
    Alder
    28
    Man skal jo ikke sover for lenge heller da. CA 8 timers søvn er vel det som er anbefalt,men det varierer fra person til person. Jeg sover aldri mindre enn 7 timer og veldig sjelden mer enn 9 timer.

Jepp, jeg har på klokka i helgene og!

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.