Viser resultatene 1 til 15 av 15

Tråd: Hvilepuls på bærtur

Silver Member - III Mitlømp sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28

Hvilepuls på bærtur

Før sommeren så hadde jeg en hvilepuls på drøye 40 opptil 60 slag på det høyeste. I det siste har jeg hatt så høy puls, rundt 80 slag i hvilepuls. Dette hadde jeg tidvis på ferie også. Akkurat nå er jeg litt forkjølet, men hadde dette før også. Kondisjonen er bedre enn noen gang virker det som, så har ikke blitt i dårlig form heller.

Noen som har en god ide?

edit: Hadde 125/65 i blodtrykk for en måned siden, og hadde 124/64 nå. For en måned siden hadde jeg 60 i puls når jeg testet trykket. Nå hadde jeg 80, og hadde det samme i går kveld når jeg testet da.
    Sist endret av Mitlømp; 10-08-06 kl 09:56
    In this life we get only those things for which we hunt, for which we strive, and for which we are willing to sacrifice.

Lever LIVE som bodybilder Iron-Kim sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    27
    Hehe, jeg trodde du faktisk hadde et spørsmål om hvilepulsen din når du plukka bær.

Lever LIVE som bodybilder Iron-Kim sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    27
    Men når det er sagt så får jeg høyere hvilepuls når jeg har få hviledager i uka. Har også erfart at jeg får høyere puls når jeg spiser masse egg, av en merkelig grunn.

Snusmumrikken kira sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Vanlige årsaker til rask puls for mennesker i alderen 20-30 år er inntak av tobakk og koffein, samt generelt høyt spennings- eller stressnivå. Lav blodprosent og høyt stoffskifte kan også gi hurtig puls - dette kan undersøkes med en blodprøve. Også enkelte medisiner, bl.a. astmamedisiner, kan gi rask puls. Dersom pulsen din er uregelmessig, bør du ta deg en tur til legen for å få det sjekket. Uregelmessig puls kan skyldes flere hjerterytmeforstyrrelser, men dette er sjelden i denne alderen.

Rask puls hos unge personer er som regel helt ufarlig og det sliter ikke på hjertet. Du bør kontakte legen din dersom du er usikker på om den raske pulsen skyldes sykdom (lav blodprosent, høyt stoffskifte), hvis pulsen er uregelmessig, dersom du er unormalt tung i pusten, har brystsmerter eller plages med svimmelhet/besvimelse.
    Team Valhall

Pro Gym Grenland

--------------------------------------
    ***Semper Fi***

Silver Member
    Ble medlem
    01-2005
    -

Snusmumrikken kira sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av snupp
    Har du vurdert å bli helsesøster el. Kira?
    Hehe, et yrke jeg VET jeg aldri i verden kommer til å nærme meg, ikke ta i med en ildtang engang!

Men takk for komplimentet. Visse ting er det greit å få seriøse svar på, og har jeg muligheten til å komme med noe som kanskje hjelper så er det jo bare moro.
    Team Valhall

Pro Gym Grenland

***Semper Fi***

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Kanskje det er noe med stoffskifte? Jeg har begynt å svette mer på trening, men ytelsen kardiomessig fungerer fint. Idag varmet jeg opp i 4 min på 11 km/t på tredemølle (i militærstøvler..hehe) og pusten økte bare marginalt.

Tar ingen medikamenter. Eneste jeg tar av tilskudd er Kre-Alkalyn, multivit, proteinpulver.

Kanskje vi skal ta tur til lege, hadde uansett tenkt å ta en total checkup for å se hvordan helsen er.
    In this life we get only those things for which we hunt, for which we strive, and for which we are willing to sacrifice.

Gudfaren QuizMaster sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74
    S&#229;nn er det &#229; v&#230;re en slapp kj&#248;ttklump
    Syng, RakeMagic, Syng!

Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?

Spiller du POKER - Bruk RakeMagic for de $ BESTE $ BONUS og RAKEBACK avtalene!

Spill og Vinn over PROs som Gus Hansen m.fl (INKL. MAX RAKEBACK)

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av QuizMaster
    Sånn er det å være en slapp kjøttklump
    Kanskje jeg bare er forelsket

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av Meatlump
    Kanskje jeg bare er forelsket
    Vedlagte bilder Vedlagte bilder love-is-in-the-air.jpg  

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    HAHAHAHAHAHA KARMA

Gudfaren QuizMaster sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74
    Freak!
    Syng, RakeMagic, Syng!

Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?

Spiller du POKER - Bruk RakeMagic for de $ BESTE $ BONUS og RAKEBACK avtalene!

Spill og Vinn over PROs som Gus Hansen m.fl (INKL. MAX RAKEBACK)

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Vel, nå hadde jeg 121/54 i blodtrykk og 78 i puls. Hadde 84 i puls tidligere idag. Jeg satt bakoverlent på sofaen og slappet av!

Begynner virkelig å lure på om jeg skal gå til lege nå. Har ca. 30 slag over normalen i puls

Noen som har tips til hva det kan være?

TPK
    TPK er ikke aktiv
    Superior newbie TPK sin avatar
    Ble medlem
    02-2006
    Alder
    27
    Har du &#248;kt matinntaket?
    Gj&#248;r litt p&#229; meg til tider.
    Ikke stress med det, men f&#248;lg med p&#229; det hvis det forandrer seg...

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Jeg sliter med matlysten. Pulsen har vært høy lenge nå, siden ca. midten av ferien min i sommer. La oss si fra månedsskiftet juli/august.

Skal se om jeg får en legetime i morgen, gidder ikke det her lenger..hehe

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.