Viser resultatene 1 til 12 av 12

Tråd: Hvileuke

Supermod
    Ble medlem
    07-2002

Hvileuke

God morgen Kjære forsamling.

Gamle Tivoli er midt i sin "hvileuke", og han opplever det som en forferdelig utfordring, både for kropp og de manglende sjelsevnene

Formen er elendig, hodet er sløvt og humøret er så som så. I tillegg så har den innbilte muskelmengden blitt betydelig redusert, samtidig som fettmengden har øket tilsvarende.
    Matlysten er heller ikke på topp, dvs at han spiser, men motivasjonen til å spise fornuftig er like stor som en hasjrøkendes sultestreiker på perm.
    Denne prossessen skjer hver gang en slik hvileuke blir iverksatt, og er ikke spesielt gunstig.

Gjelder dette kun moi, eller er det et fenomen som er relativt kjent blandt forummedlemmene? Hvordan opplever dere hverdagen under denne slaraffenperioden? Klarer dere å nyte pausen, eller depper dere over tapt treningstid?

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Jeg følte og det slik, når jeg var 15.... Men ettersom jeg tilegnet meg litt kunnskaper så forstod jeg poenget med å ta seg fri. Og nå er det heller motsatt, kjenner at kroppen får hvile og er knall klar for første trening (jeg hadde forresten min hvileuke forrige uke så jeg trener nå ædda bædda!!)

Maximus Ingar sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24
    Jeg har det sånn, derfor tar jeg ikke hvileuker.
    Jeg er sponset av Norkost

GridIron Barbell

PG*
    PG* er aktiv nå
    Carnivore PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    Har hatt det tilsvarende de få hvileukende jeg har hatt. Spesielt fettet lager seg veldig når jeg ikke trener så hardt jeg pleier. tar 1 uke før jeg er mitt gamle jeg igjen.. Men føler også at muskelveksten jeg har kommer i løpet av hvileukene..

Den anale hevneren Stålballa sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Det mange glemmer under hvileuker er at man skal spise skikkelig og droppe alkohol for å la kroppen hvile skikkelig. Tror det er veldig mange som glemmer dette.
    Uteliv, inneliv eller underliv?

Supermod
    Ble medlem
    07-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle
    Jeg følte og det slik, når jeg var 15.... Men ettersom jeg tilegnet meg litt kunnskaper så forstod jeg poenget med å ta seg fri. Og nå er det heller motsatt, kjenner at kroppen får hvile og er knall klar for første trening (jeg hadde forresten min hvileuke forrige uke så jeg trener nå ædda bædda!!)
    He he, er med på hva du sier, og har ingen problemer med å se poenget med å ta en hvileuke. Men det trenger ikke bety at jeg trenger å like det.

Det at jeg tar en hvileuke nå er egentlig kun pga småskader, og ikke at det er på tide. Er ikke mer enn 6-8 uker siden sist, man alikevel så oppfører kroppen min som om jeg har vært på et langvarig felttog til sjømannskirka i Katmandu. Det synes jeg egentlig er litt rart.

Men det er sikkert bare psykisk

Medlem |XP| sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Jeg hadde nettop vile uke i uka som var, og fy faen så digg! jeg føler akkuratt det samme som det du beskriver!( må no slutte og ta vile uker) denne gangen ble det sånn at jeg spisete absolut hva jeg ville! og spiste ikke spesielt mye, drakk masse cola! og spiste masse godteri! var på fylla 2 dager på rad! og trente ikke i det hele tatt naturligvis! hehe.. Ikke bra dette her

Superior newbie treningsnarkis sin avatar
    Ble medlem
    07-2005
    Alder
    28
    Jeg har hvile uke nå-startet på mandag... vet det er godt for kroppen min, men jeg blir ganske så rastløs og føler at noe mangler!!!

Gleder meg vilt mye til mandag!!!

Consigliere - X diste sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Stålballa er inne på noe viktig her, og jeg føler meg igrunn truffet av det han sier på sett og vis.
    Jeg tar ikke pauser uten at jeg har skadet meg på en eller annen måte, og det skal det bli forandring på nå, for det som skjer her i gården er at jeg ryker på virkelige smeller og får et riktig så stort tilbakefall.
    Når dette skjer blir jeg skikkelig deppa og mister matlysta helt. Og det ender bare med at jeg sitter og griner over at jeg mister matlysta og jeg ikke får trent og dette går selvfølgeligvis i 2-3 uker, i stedet for 1 uke som er planlagt med struktur i kostholdet og god selvfølelse og selvtillit. På denne måten slipper jeg sikkert å bruke tid på å få kosten på bane skikkelig igjen etter jeg har kommet igang med treninga igjen.
    may the wind always be at your back,
    and the sun always upon your face,
    and may the wings of destiny carry you aloft to dance with the stars.

Medlem mr.x sin avatar
    Ble medlem
    07-2004

Smile

jeg også koser meg i fri ukene for jeg vet at når jeg viler da skjer det, muskelaturen bygger seg opp. jeg slapper av og for tid til å besøke venner , gå på kafe gjør andre ting.

Superior newbie jess mAn sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    22
    Jeg klarer å løfte mer på den første treningsøkten etter hvileuken, hvis jeg har spist skikkelig.

Men hvis jeg har hvilt lengre løfter jeg mindre

Superior newbie craq sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Tivoli-kroppen
    God morgen Kjære forsamling.

Gamle Tivoli er midt i sin "hvileuke", og han opplever det som en forferdelig utfordring, både for kropp og de manglende sjelsevnene

Formen er elendig, hodet er sløvt og humøret er så som så. I tillegg så har den innbilte muskelmengden blitt betydelig redusert, samtidig som fettmengden har øket tilsvarende.
    Matlysten er heller ikke på topp, dvs at han spiser, men motivasjonen til å spise fornuftig er like stor som en hasjrøkendes sultestreiker på perm.
    Denne prossessen skjer hver gang en slik hvileuke blir iverksatt, og er ikke spesielt gunstig.

Gjelder dette kun moi, eller er det et fenomen som er relativt kjent blandt forummedlemmene? Hvordan opplever dere hverdagen under denne slaraffenperioden? Klarer dere å nyte pausen, eller depper dere over tapt treningstid?
    har hvileuke selv, kjenner meg igjen i det meste.
    Men dog er det fantastisk å bare slappe av
    No Pain No Gain

Lignende tråder

1. Hvileuke(?)
    By terna in forum Trening
    Svar: 4
    Nyeste innlegg: 20-11-03, 18:31
  2. hvileuke og deff
    By terna in forum Kosthold
    Svar: 1
    Nyeste innlegg: 15-05-03, 19:58
  3. Hvileuke