Hvilke bøker har du lest og kan anbefale folk å lese ?
List gjerne opp det du har lest og ranger de med terningkast
Hvilke bøker har du lest og kan anbefale folk å lese ?
List gjerne opp det du har lest og ranger de med terningkast
Body For Life, av Bill Phillips...
Tar for seg mye bra, innen trening og kosthold.
Terningkast: 5
Jeg leser egentlig ikke bøker frivillig, men har et par unntak:
1. "Vitaminrevolusjonen" av Knut T. FLytlie.
(veldig lettleselig og interessant bok om vitaminer og mineraler+++)
2. "Mat-din mirakel medisin" av Jean Carper.
(står om helseproblemer der faktisk mat kan kurere/forebygge/lindre alle mulige slags plager fra kreft til forkjølelse. Står også om hvilke stoffer etc i maten som gjør disse prosessene, matvarer som kan fremkalle/forverre sykdommer osv osv. Meget god bok!)
-wR-
Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
Den svære Arnold boka er ganske fin, der finner man alt innen kroppsbyggning/trening..
Bigkay
Blodtypedietten, terningkast 5
rata tat tat
Beyond Brawn av Stuart McRobert
Helt klart verdt å lese![]()
A good friend will bail you out of jail
A best friend will be sitting next to you saying "that was fuc*ing awesome!!!"
Helt enig!Opprinnelig skrevet av XxL
Har brukt "Effektiv Bodybuilding" av Ove Rytter, og har hatt veldig god nytte av den. Mange av mine kamerater har også brukt denne boken. Er lett å lese og øvelsane er godt beskrevet og illustrert. Den inneholder mange bilder, treningsprogram fra nybegynnere til elite, effektiv diett, hvordan få maks ut av treningen, uttøying m.m. Er en god bok for nybegynnere siden den illustrerer godt hvordan øvelsene skal utføres. Anbefaler iallefall denne boken, men da helst for de som ikkje har trent før.
Terningkast 9/10
Sist endret av TheGame; 18-10-04 kl 15:46 Begrunnelse: Tillegg
Effektiv bodybuilding av Ove Rytter terning 2
Arnold Boka terning 3
Effektiv diett (den sorte) terning 3
Bodyopus terning 4
Vitamin revolusjonnen Knut T Flytlie terning 5
Alt om GI F Paulun terning 4
Mat for idrett O rytter terning 4
BLodtypedietten P D Amato terning 5
Finn din sone B sears terning 5
Hold deg ung i sonen B sears terning 4
Omega sonen B sears terning 6
Super Squats terning 5
Beyound Brawn S mcrobert Terning 6
The Omega connection Andrew L Stoll terning 5
Anabolic primer terning 3
Grow young with HGH Dr Ronald Klatz terning 5
WAR 1996 terning 4
Maximum Muscle Ori Hoffmekler terning 3
The Warrior diet terning 3
Blood and guts av Dorian Yates ...... terningkast 6
"All right, they're on our left, they're on our right, they're in front of us, they're behind us.... they can't get away this time" Lewis B. "Chesty" Puller.
Nk hva er din mening om the warrior diet i seg selv. Vil det være mulig å leve sånn og alikevel oppnå optimal muskelvekst? Eller som en fettforbrennings diet?Opprinnelig skrevet av NK
Uteliv, inneliv eller underliv?
Beyound Brawn S mcrobert Terning 6:
Hva tar den boka for seg? (litt mer pesifikkt)
Effektiv bodybuilding av Ove Rytter suger BIG TIME! Kasta bort terningen, helt grei bok for å illustrere teknikk men det stopper også der!
The warrior diet , nei jeg tror faktisk ikke det er en diett å leve på men så har jeg heller ikke testet selve dietten , jeg har bare lest de 2 bøkene.
Har ikkje lest så mange bøker, men er ikkje dette en god bok for de som ikkje har trent før? Mange har problemer med å utføre øvelsene skikkelig, så denne boken vil lett vise hvordan øvelsene skal tas. Hvordan du kan meine att boken suger big time forstår eg ikkje heilt. Boken er ikkje verdt så mykje etter en har trent en stund, men dette glemte eg å skrive i innlegget.Opprinnelig skrevet av gainer1
Strength training anatomy av Frèdèric Delavier
Flere detaljerte anatomikart og beskrivelse av 15-20 forskjellige øvelser på alle muskelgrupper, beskrivelse av forskjellige variasjoner av øvelsene osv. Anbefales!
Terningkast 6!!
A good friend will bail you out of jail
A best friend will be sitting next to you saying "that was fuc*ing awesome!!!"
Glemte å nevne en bok jeg har lest.
The Poliquin Principles: Successful Methods for Strength and Mass Development
Av Charles Poliquin terningkast 4
bøker kjøper jeg på www.amazon.co.uk
Personlig synes jeg at The Encyclopedia of Modern Bodybuilding (Arnold boka), er verdt terningkkast 6 bare p.g.a. alle gullbildene den inneholder. Kan man litt om trening fra før av, lærer man nok ikke så mye nytt av boka, men det er bildene jeg liker da.
Properly, we should read for power. Man reading should be man intensely alive. The book should be a ball of light in one's hand.—Ezra Pound
-This is my purple wand and hairy sack of magic!
men om du ikke er spesiellt imponert overArnold så er neppe den boka noe særlig å samle på da den gir lite matnyttig informasjon , er mere ei Arnold diggebok synes jeg.
Nettopp derfor jeg liker den![]()
Properly, we should read for power. Man reading should be man intensely alive. The book should be a ball of light in one's hand.—Ezra Pound
-This is my purple wand and hairy sack of magic!
Nettopp derfor jeg ikke liker den![]()
Alt om fettforbrenning av Fredrik Paulùn.
Lettlest, norsk tekst, ganske basic bok. Terningkast 5.
Ja, Arnold sin narcisist bok er dritdårlig!
Jeg liker godt "High Intensity Training The Mike Mentzer Way". Litt vanskelig skrivd, og veldig annerledes, men han har et par gode poeng. Han bare overdriver litt![]()

Beyond Brawn er gullbok, knallfornøyd.. han har også en weight technique bok som du kan bestille samlet på amazon... veldig bra illustrert alle øvelser, med forklaringer, og stretching oppsett
ja jeg har også hit the mike mentzer boka. Den er genial helt genial, mr. mentzer destruerer mange myter i den boken og gir en veldig bra innleding til en som skal starte å trene, dvs. han tar for seg genetiske forutsetninger osv. Det som ødelegger boka er at den sier lite til ikkenoe om kosthold og han sammenligner kun sitt opplegg med det å trene 6 ganger to ganger daglig, og her er han system overlegent for de fleste. Dessuten så virker det som boken er skrevet for lenge siden pga språket osv.
5av 6
Dorain yaets a warriors stroy - meget bra bok dette og. går ikke så dypt som mm, men tar for seg andre aspekter av bb. 5 1/2 av 6 ett must for den begynnede bodubuilder
Hvor kan jeg laste ned Beyond Brawn?

Bestilte den 6. juni hos bokklubben "nye bøker". Fikk for noen dager siden beskjed på mail om at den var sent.så får vi se om den kommer før august da.Opprinnelig skrevet av sandersama
Skulle jeg bestilt på nytt ville jeg gjort så på amazon eller play.com (tror de har den der)
Bøkene hos http://www.i-a-r-t.com/books/fitness...ise-books.html er top notch. Bøkene til Ellington Darden er lettleste og samtidig meget lærerike.
http://www.bodytrends.com/products/b...eruniverse.htm
Bill Pearls Keys to the inner universe
på norsk heter den Veien til Mr.Universe
den er vel fra 70taller enang, far min som kjøpte den da
veldig bra bok, om den er utdatert iht dagens standard vites ikke![]()