Viser resultatene 1 til 11 av 11

Tråd: Hvilken teknikk gir deg mest masse?

Medlem
    Ble medlem
    12-2007
    Alder
    20

Hvilken teknikk gir deg mest masse?

Hvilken teknikk vil gi deg mest masse, rolig og kontrollerte reps til du ikke klarer mer, eller tenke styrke og knuse den opp og ta flest mulig reps.

Et eksempel.

Du benker med 70 kg.

Du tenker styrke, og repsene går fort, du knuser den opp og lar den "falle" ned på brystet for å knuse den opp igjen. Du klarer 8 reps.

Du tar rolige repetisjoner, senker stangen rolig ned for å så ta i med full kraft.
    Du gjør dette til du ikke klarer mer, du klarer 6 repetisjoner.

Er vel ikke antall reps som alltid har noe å si, utførelsen er vel important?

Hva vil fungere best for massen?

Stengt konto Brukerkonto avsluttet sin avatar
    Ble medlem
    07-2006
    Alder
    26
    Er av den oppfatning av at sakte reps skaper mer hypotrofi, og dermed bedre utgangspunkt for oppbygning av muskelmasse. Det er ikke antall reps som er viktig, for å bygge muskelmasse, men hvor lenge muskelen er under press.

Eksplosive reps gir deg mer fart, som vil kunne øke styrken din.

Banned
    Ble medlem
    10-2006
    Sistnevnte, selv for styrke i det eksempelet ditt. Sakte ned, så maks kraft opp.
    Førstnevnte blir det fort benksprett av. Gjør for all del ting kontrollert.

under construction GrEmLiNgS sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    teknikk og kontakt gir meg best resultat!
    teknikk får jeg av å øve alle øvelser inn 100%
    kontakt får jeg av å trene rolige trege reps med maks fokus på negativen
    McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså

Medlem
    Ble medlem
    12-2007
    Alder
    20
    Takk for gode svar Tror jeg kan bli flinkere på negativen, men jeg er ikke noe sprettbenker hehe

Registered User
    Ble medlem
    02-2007
    Sitat Opprinnelig skrevet av Dick Justice Vis post
    Sistnevnte, selv for styrke i det eksempelet ditt. Sakte ned, så maks kraft opp.
    Førstnevnte blir det fort benksprett av. Gjør for all del ting kontrollert.
    ja, for ALL DEL ha 100% teknikk til ENHVER tid!

du blir aldri sterk og kommer aldri til å legge på deg et GRAM med muskelmasse om du ikke trener korrekt!

my ass.

tror ikke gamle dagers tømmerhoggere fokuserte noe særlig på teknikk, men stor og sterk ble de.

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Jeg vet ikke helt jeg men min erfaring er å ha kastet bort flere år på å være overstrik og sitte å se på at resultatene kom laaangsomt , byttet over til å gi f.. og bare tenke at vekten skal opp uansett hvor ille det ser ut og da kom resultatene mye raskere , antall kilo jeg løftet gikk også raskt oppover , nå er det flere år siden jeg trente seriøst men om jeg skulle satse hardt igjen så tror jeg neppe jeg orker å drive å tulle med teknikk.
    Stille og rolig senking av en stang helt ned til den ligger plantet mellom ribbeina eller knebøy til man sitter stille og rolig på hælene er ihvertfall ikke noe for meg , opp med farten , ta noen snarveier og drite i at striktmafiaen står og smiler tror jeg gir best resultat raskest om man klarer å holde seg skadefri

under construction GrEmLiNgS sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av NK Vis post
    Jeg vet ikke helt jeg men min erfaring er å ha kastet bort flere år på å være overstrik og sitte å se på at resultatene kom laaangsomt , byttet over til å gi f.. og bare tenke at vekten skal opp uansett hvor ille det ser ut og da kom resultatene mye raskere , antall kilo jeg løftet gikk også raskt oppover , nå er det flere år siden jeg trente seriøst men om jeg skulle satse hardt igjen så tror jeg neppe jeg orker å drive å tulle med teknikk.
    Stille og rolig senking av en stang helt ned til den ligger plantet mellom ribbeina eller knebøy til man sitter stille og rolig på hælene er ihvertfall ikke noe for meg , opp med farten , ta noen snarveier og drite i at striktmafiaen står og smiler tror jeg gir best resultat raskest om man klarer å holde seg skadefri
    kan jeg være ganske enig i om du legger vekt på nettopp det med å holde seg skadefri
    McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså

Registered User
    Ble medlem
    02-2007
    Sitat Opprinnelig skrevet av GrEmLiNgS Vis post
    kan jeg være ganske enig i om du legger vekt på nettopp det med å holde seg skadefri
    det er jeg også fullstendig enig i.
    det beste argumentet mitt for riktig teknikk er skadeforebygging.

eller, jeg prøver jo alt jeg kan å la være å jukke på bicepscurl med mindre jeg virkelig må for å få inn de siste 1-2-3 repsa.

Chaticks-si-Chaticks HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av NK Vis post
    Helt enig da dette er min erfaring også...

member jenta_a sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    mener å ha lest flere ganger at det beste er å jobbe kjapt i den eksentriske fasen (der muskelen skaper kraft ved å forlenge seg. "push"), og å jobbe roligere, som en bremse, i den konsentriske fasen (fasen hvor muskelen forkorter seg). en artikell jeg leste for en god stund siden i "aktiv trening" påsto at en kan oppbå 10-15% bedre effekt av treninga ved å forlenge den konsentriske fasen. Pleier ofte selv tenke "1" i push delen, og "1-2-3" i bremsefasen.. hvor mye dette faktisk hjelper vet jeg jo ikke sikkert, og fra mine muskler å dømme har det null effekt =P
    jeg er ikke tynn, jeg har bare liten muskelmasse

The blogg =)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.