Hei bare lurte på hva folk trener her og hvordan framgangen er med de forskjellige treningsmetodene. De som har trent flere håper jeg skiver et par ord om hvilke metoder de har prøvd og hvilket de annser som best.
4 splitt
3 splitt
2 splitt
HST
Hei bare lurte på hva folk trener her og hvordan framgangen er med de forskjellige treningsmetodene. De som har trent flere håper jeg skiver et par ord om hvilke metoder de har prøvd og hvilket de annser som best.
-Kroppsbygging er ikke en hobby det er en livstil-
Vanlig flersett fram til nyttår, og tilbake til doggcrapp igjen etterpå. Doggcrapp er det som har funka best på meg til nå.
2 økter i uka , trener for tiden stort sett bare rygg og bryst og litt skuldre nå og da
Bein trener jeg i tillegg hver 2-3 uke
har tatt meg fri i rundt 4 uker nå, tror jammen meg at jeg tar meg fri frem til nyttår![]()
ellers så går det i 2-5 splitt.
You are hotter than 92% of men on this site!
Jeg kjører 5*5 programmet nå, men skal sette meg skikkelig inn i dogcrap programmet etter jul så får jeg se om det blir no av det![]()
Uteliv, inneliv eller underliv?
Noen spesifikk grunn til at du trener så lite?Opprinnelig skrevet av NK
Doggcrapp. Morsomste treninga mi noensinne!Har ikke gjort annet enn å glede meg til treninga siden jeg begynte med det.
Droppet styrke. Trener bare kondis og trening med egen kroppsvekt.
Det er i motbakke det går oppover.
Har planer om å la beina krympe til en fitness størrelse for å kunne kjøpe de buksene jeg måtte ønske samtidig som jeg kan bli litt lettere med de fordelene det medførerOpprinnelig skrevet av Cera
![]()
Ellers så prøver jeg bare å vedlikeholds trene bryst og rygg , noe som dekker lett sekundær trening for skuldre og armer samtidig. en økt gåpr unna på 15 minutter så dette er ultraraskt.
en brystøkt kan være
5x6-7 benkpress med 45sek pause mellom settene samme vekt på alle sett
2 sett bred dips med kroppsvekt og så er jeg ferdig.
Rygg økt
hantelro 10reps 10kg , 20kg,30kg,40kg,50kg
hammer strength lat pulldown 5x5 45sek pause samme vekt hele veien
go home
enkelt og greit

Jeg så en på gymmet for et par dager siden som dro på med hantelroing på 70kg, 20 reps... bakoversveis fikk jeg!
Samme opplegget som meg da byggern, prøver å trene gjennom hver muskel ca hver 8-9 dag.
Dag1
Bryst/biceps/legger
skrått med stang 3x8
enarmscurl i maskin 3x12
stående legger 3x12
Dag2
Rygg/skuldre/triceps
nedtrekk 3x8
kabelrows 3x8
sidehev 2x12
hantelpress 1x12
bakside 2x12
triceps pushdowns 3x10
Lår dag3
fremspark superset legcurl 2x10
beinpress 2x12
Dette er frem til jeg føler meg motivert for trening og bra kost igjen.Vedlikehold.
"Eat more women!! They are high in protein :) "

Trener 4 splitt, begynte å trene igjen for ett par uker siden etter sykdom, satser på å være tilbake på gammelt nivå til 1 januar, deretter vet ikke jeg helt hvordan jeg skal trene, får tenke på det i juleferien.
HIT (Mike Mentzer) trener en fire splitt, trener hver femte dag.
dag 1. Bryst/Ant-LatDeltoid/Triceps
dag 2. Rygg/PostDeltoid/Biceps
dag 3. Lår/Legger
en gang i uka!
kan jo bare si at jeg ikke KLARER å gå inn på gymmet på en rygg økt, uten å kjøre minst 5 sett cabelroing, 3sett hantelroing + + +. Eller bryst økten f.eks. MÅ bare ha mange sett, eller så får jeg liksom ikke brukt noe av kreftene.
Klarer ikke ballene til veggen på 3 sett. UMULIG!
Jeg trente 4 dager i uka før, det var vanlig før å dele kroppen i to å trene Manddag - Tirsdag og Torsdag- Fredgag. Hadde et hav av øvelser og ferdig på ca to timer hver gang. 4x10
Da var jeg 20 år. Synes jeg hadde lite fremgang i forhold til tiden jeg la ned selv om det ikke var veldig dårlig heller. I dag vet jeg at jeg ofte var overtrent.
Så kom jeg over en artikkel om HIT. Jeg holdt meg så til Knebøy og Markløft, Dips og Chins(håndfl mot meg), press bak nakken. Ca hver 5 dag. Thants it. Økte jo pokker meg fort og ble veldig fornøyd. Kosten hadde nok sitt å si for fremgangen også. Fordi jeg har problemer med å gå opp i vekt er dette riktig for meg så det fortsetter jeg med.
Mindre er mer!! "got it"
Godt å høre at det er flere som har samme erfaring...Opprinnelig skrevet av Geir
Styrketrening 4-5 ganger i uka ganger 2 timer hver gang ble nok litt for mye!
Holder lenge for min del med 25-40 min pr.økt hver 3-5 dag...
Kjører HIT med 3-splitt, funker veldig bra for meg!
It is only within the context of having properly developed your mind, that you will be able to truly enjoy the achievement of your material values, including that of a more muscular body.
- Mike Mentzer
http://www.mikementzer.com
http://www.i-a-r-t.com
Jeg har nettopp begynnt på min andre HST-syklus!
Synes jeg får god fremgang fra HST.
men som sagt, "alt" er jo inviduelt..
"Noe funker for enkelte men ikke for andre" etc.![]()
Det finnes ingen snarveier til steder det er verdt å reise til.
Hvor mye har du lagt på deg på disse 2 månedene ?Opprinnelig skrevet av treningsnarkoman
2kg faktisk..
men ble ikke helferdig HST syklus p.g.a. feiltrening og feil oppfatning av HST(Grunnet han som satte det opp for meg ikke forklarte noe og satte ikke alt opp, bare en del av hele HST)!
Det finnes ingen snarveier til steder det er verdt å reise til.