Viser resultatene 1 til 13 av 13

Tråd: Hvodan bli litt muskuløs?

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    01-2007

Hvodan bli litt muskuløs?

Jeg er en gutt på nitten som ikke akkurat er så veldig muskuløs. Jeg er vel heller av en slanke typen. Ikke tynn, men slank.
    Men så har jeg tenkte på å kanskje barske meg opp litt. Å få litt større muskler på armene (At de blir kraftigere), magen og alt som hører med for å se litt mer muskuløs ut. Men så er saken den at jeg ikke er så ivrig på bli muskuløs at jeg betaler masse penge for treningstudio. Så derfor lurte jeg på om noen kunne komme opp med noe gode råd for øvelser jeg kan gjøre hjemme, helst uten apparater og hva jeg bør spise. Har ikke planer om å bli stallon, men bare få litt muskler.
    Et treningsopplegg hadde vært ypperlig!

Tak for evt svar og hjelp

Amor fati Avsluttet brukerkonto sin avatar
    Ble medlem
    10-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av Kimai87 Vis post
    Jeg er en gutt på nitten som ikke akkurat er så veldig muskuløs. Jeg er vel heller av en slanke typen. Ikke tynn, men slank.
    Men så har jeg tenkte på å kanskje barske meg opp litt. Å få litt større muskler på armene (At de blir kraftigere), magen og alt som hører med for å se litt mer muskuløs ut. Men så er saken den at jeg ikke er så ivrig på bli muskuløs at jeg betaler masse penge for treningstudio. Så derfor lurte jeg på om noen kunne komme opp med noe gode råd for øvelser jeg kan gjøre hjemme, helst uten apparater og hva jeg bør spise. Har ikke planer om å bli stallon, men bare få litt muskler.
    Et treningsopplegg hadde vært ypperlig!

Tak for evt svar og hjelp
    Hei og velkommen !
    Ville gjerne svare deg ,men finner ikke det svaret du leter etter....
    Alle her med litt erfaring vil si invester i et kort på et treningsstudio. Å ville bli litt muskuløs uten å trene styrke virker litt rart ,i hvert fall på meg.

Ukeblader er jo fulle av " Slik kan du trene deg stram og fin hjemme på stuegulvet-repotasjer" Hvor effektivt og motiverende det er i lengden kan diskuteres.

Du kan jo selvfølgelig ta Sit -ups og Push-ups og andre lette øvelser uten vekter ,men du vil ikke få noe resultat av betydning og derfor fort miste interessen.
    Hvis du inderlig ikke vil bruke penger på et treningskort vil jeg anbefale f.eks svømming og kampsport. Hvis man trener aktivt 2-3 ganger i uken vil man bli definert og lett muskuløs hvis man samtidig spiser fornuftig.
    nesten all trening koster noe ,så en veltrenet kropp kommer ikke gratis på noen måter.

Vanskelig å svare deg for alt jeg vil si er at man kan ikke oppnå noe uten å investere og jobbe for det. Muskler vokser ved belastning og et godt ,variert og velbalansert kosthold med mye protein.

Det er ikke fakta at man blir så stor av å trene styrke. Belastning ,repetisjoner ,kosthold,splitter etc,etc er ting som spiller inn.
    Du kan bli så stor eller liten du vil,men alt må jobbes for .....

Superior newbie Hard Økt sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    24
    Hva mener du med at du ikke er tynn, men slank? Slår du opp i en norsk synonymordbok ser du at det er akkurat samme ord. Hvor høy er du, og hva veier du nå? Hva mener du med å trene slik at du "ser litt mer muskuløs ut, men har ingen planer om å bli en Stallon".

Hva tror DU skal til for å nå dine mål.. det er viktig at du spør deg selv om (og poster her.. hehe). ?

Siden det er muskelmasse som er målet, og ikke hovedsakelig styrke, synes jeg at du bør komme med noen bilder av dine fysiske forbilder, slik at vi får et bedre bilde av hva du ønsker å oppnå. Som schaver skriver så er svømming og kampsport gode alternativer, hvis du har lyst å bare "shape kroppen litt" som det så fint heter..

Er du redd for at du kommer til å se ut som han på bildet etter ett par år hvis du begynner på treningsenter??

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    09-2006
    Alder
    31
    Hei!

Jeg er også nokså ny med tanke på trening osv... Lurer på om noen av dere kan anbefale proteintilskudd? Hvilke typer er verdt å prøve? Trenger jeg andre ting også?

Amor fati Avsluttet brukerkonto sin avatar
    Ble medlem
    10-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av santacruz Vis post
    Hei!

Jeg er også nokså ny med tanke på trening osv... Lurer på om noen av dere kan anbefale proteintilskudd? Hvilke typer er verdt å prøve? Trenger jeg andre ting også?
    Hei. Foreslår at du lager deg en tråd i " nye medlemmer presenter deg" Se fitnessprat.no oversikt.
    Der skriver du litt om hvordan og hvor mye du trener og hva du spiser og når.
    Når vi vet det er det mye lettere å gi deg råd. Vekommen forresten!

Silver Member SparcoT sin avatar
    Ble medlem
    05-2005
    Alder
    25
    Begynn på treningsstudio først som sist. Jo mer du venter, jo mer vil du angre.

Jeg var som deg for 2 år siden. Trente hjemme med manualer * 100reps, armhevninger, situps og diverse andre hjemmeøvelser som egner seg lite til muskelbygging. Samt jeg slengte på 1 skive til frokost og kvels og 1 ekstra potet til middag selvfølgelig.....trodde selvfølgelig dette var god knall helt til jeg oppdaget fitnessprat. Er bare å hive seg uti det, gå inn på frivekt rommet med de storegutta og lære av dem. Må ikke to at blir stor uten videre, dette er like vanskelig som alt annet. Man må slite noe jævelig bare for å bli "litt muskuløs" også....

Dropp "stå på" taktene og hiv deg uti det kompis!

Gold Member ANARKI 99 sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    32
    Kjøp deg en kajakk eller en robåt og kjør på
    La fettet være, kanskje får man bruk for det en dag :)

Bronse Member v-man sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    hvis du bare ska ha litt muskler å stramme opp litt så treng du jo strengt tatt ikke gå på gym hvis du ikke vil.. kan jo kjøpe deg noen hantler, en benk og litt sånn..
    sånn finner du ofte brukt også til en billig penge..

spise sunn og bra mat, få i deg proteiner og ikke drive me fyll, brus, godteri hele tia.. røre på seg og løfte litt så får du resultat uansett...

men klart alt spørs etter hva du vil få ut av treninga di

Silver Member aeldagrim sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    30
    Muskuløs betyr ikke samme størrelse som Arnold, nei. Og alle kan legge på seg litt muskler og bli mer definert av armhevinger, situps, hangups (chins), dips osv osv.
    Når f.eks armhevinger begynner og bli enkelt, så bare sleng en ryggsekk på ryggen og hiv oppi litt vekter. Bare fantasien stopper deg gutt. Stå på!

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    12-2006
    Alder
    38
    Armhevninger med ryggsekk? hehe:-)
    Er sikkert effektivt, hørtes bare ut som en reodor felgen-løsning:-) Hva er så galt med å bruke en gym? d er slett ikke dyrt. Ta frem kalkisen..å trene på f eks sats koster ikke mer en en kopp kaffe på kafe pr gang...

Bronse Member mYth sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    29

:)

Om man skal bli mer muskuløs av å kjøre på med armhevinger og enkle ting som man kan mekke sammen hjemme er jo veldig avhengig av hvilket utgangspunkt man allerede har. Er man 50kg og 180cm høy, trykker på pcen 10 timer til dagen i form av world of warcraft eller CS. Leve på en pose potetgull + 1.5 cola til dagen vil jeg helt sikkert kunne garantere deg at du vil få en viss effekt ut av slik trening.

Det eneste jeg kan si er; begynn på et gym, viktigst av alt; faktisk klar å kom deg dit rundt to ganger i uken. Tren tunge basis øvelser (enkele fullkropps program) vil garantert vil gi deg mer kjøtt på kroppen.

Å være helt nybegynner å trykke i seg en haug med kosttillskudd mener jeg er bortkastet i form av fysiske forbedringer iforhold til et helt normalt norsk bondekost. Eneste som jeg vil forsvare bruk av kosttillskudd er motivasjonen dette gir. Det gir mer rytme i matvanene og man får en følelse av _nå er jeg en trenings person_
    Its not about the car you drive, its about the size of the arm that hangs out of it :cool:

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    12-2006
    Alder
    38
    Er protein og kreatin bortkasta for en nybegynner? Siden disse produktene koster endel, så fikk du meg til å heve øyebrynene nå...

Bronse Member v-man sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av zowie Vis post
    Er protein og kreatin bortkasta for en nybegynner? Siden disse produktene koster endel, så fikk du meg til å heve øyebrynene nå...
    du kommer lenger med et bra kosthold for å si det sånn..

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.