Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultatene 1 til 50 av 53

Tråd: Hvor lang tid bruker dere på en treningsøkt ?

Superior newbie -MinoTaurO sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Alder
    26

Hvor lang tid bruker dere på en treningsøkt ?

Med meg varierer d veldig, men ryggøkten i dag brukte jeg 1 time og et kvarter på..

Kan dere legge ut hva dere trener og hvor lang tid dere bruker på å trene d ?

Jeg vet at d er lurt å holde økta rundt 45 minutt - 1 time, men av og til så tar d lengre tid enn planlagt

Tre-stjerners bruker
    Ble medlem
    01-2004
    Alder
    28
    halvannen time som regel

Silver Member - III Mitlømp sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    slår meg på stripies her.
    In this life we get only those things for which we hunt, for which we strive, and for which we are willing to sacrifice.

Superior newbie -Makaveli- sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    27
    Varierer litt, men stortsett 1-1.5T - Trener en 6-splitt så jeg trener stortsett bare en kroppsdel om gangen og det tar gjerne 1 times tid og enkelte dager 1.5T fordi jeg hyver på en 30mins cardio på slutten.

Dag1: Bryst
    Dag2: Rygg
    Dag3: Bein
    Dag4: Skuldre
    Dag5: Armer
    Dag6: Mage
    Norkost iz da shiznit foe shizzle mah nizzle!

Hetromeno! metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Styrkeøkten varer som regel 30-45min, ofte etterfulgt 20min kardio. Er aldri på gymmet i over en time.

Superior newbie -MinoTaurO sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av -Makaveli-
    Varierer litt, men stortsett 1-1.5T - Trener en 6-splitt så jeg trener stortsett bare en kroppsdel om gangen og det tar gjerne 1 times tid og enkelte dager 1.5T fordi jeg hyver på en 30mins cardio på slutten.

Hvordan fungerer d for deg å kjøre en 6splitt ? Bare lurer, kroppen min er slik at den kan max være på 2 styrke treninger før 1 dag pause, så jeg kjører 4 splitt.. Føler du ikke at d blir litt lite Off dager ?

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    20-40minutter 1-2ggr pr uke

Gudfaren QuizMaster sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74
    Sitat Opprinnelig skrevet av -Makaveli-

Da bør du vel strengt talt tenke deg om hva du faktisk gjør på, når du er på gymmet.
    Syng, RakeMagic, Syng!

Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?

Spiller du POKER - Bruk RakeMagic for de $ BESTE $ BONUS og RAKEBACK avtalene!

Spill og Vinn over PROs som Gus Hansen m.fl (INKL. MAX RAKEBACK)

Bronse Member
    Ble medlem
    11-2005
    &#216;ktene mine har av og til blitt opp mot to timer etter at jeg fikk treningspartner... Ikke bra - er det en time som ansees som max?

Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74
    Dette er vel ett "&#248;kt" problem, he he, fordi man skal "kose" seg innimellom. Til oppdatering s&#229; skal man ikke "kose" p&#229; treningssenteret og heller ikke p&#229; skolen

Hold deg under 45 min effektivt er min mening. MYE over 60 min. er hvertfall katastrofe mtp. muskelnedbryting
    Syng, RakeMagic, Syng!

Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?

Bronse Member
    Ble medlem
    11-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av QuizMaster
    Dette er vel ett "økt" problem, he he, fordi man skal "kose" seg innimellom. Til oppdatering så skal man ikke "kose" på treningssenteret og heller ikke på skolen

Hold deg under 45 min effektivt er min mening. MYE over 60 min. er hvertfall katastrofe mtp. muskelnedbryting
    Vi koser oss ikke!
    Men det tar lengre tid, av en eller annen grunn. Ok da, det blir mer pjatt med henne der enn når jeg er alene.

45 min?? Maaaah Gooood, da må jeg begynne å ta kardio til og fra hver øvelse.

Velvel. Takk for svar. Skal skjerpe inn.

Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74
    Det er enkelt.

Din pause foreg&#229;r mens din partner trener og omvendt. Ingen pause, ingen kosesnakk. Tren! Prat "skit" i garderoben...
    Syng, RakeMagic, Syng!

Bronse Member
    Ble medlem
    11-2005
    Det er enkelt.

Din pause foregår mens din partner trener og omvendt. Ingen pause, ingen kosesnakk. Tren! Prat "skit" i garderoben...
    Har du prøvd å få ei jente til å ikke pjatte før?

Jeg må be henne holde munn mens jeg tar mine sett, men jeg synes igrunnen jeg er Hitler nok fra før mot henne på trening, om ikke jeg skal beordre full stillhet fra vi forlater garderoben og til vi er tilbake.

Men det går jo bare utover meg selv da, så jeg får vel gjøre det likevel.

diggern

Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74
    Du vet vel hva som funker? Stapp noe i munnen hennes...
    Syng, RakeMagic, Syng!

Bronse Member
    Ble medlem
    11-2005
    Du vet vel hva som funker? Stapp noe i munnen hennes...
    Kan ikke du gjøre det i steden?

Telepathic Overlord of 8. Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Hvis folk snakker til meg midt i et sett svarer jeg aldri. De skj&#248;nner fort hintet da

Bronse Member
    Ble medlem
    11-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av Arralou
    Hvis folk snakker til meg midt i et sett svarer jeg aldri. De skjønner fort hintet da
    Det gjør ikke jeg heller, men det er mye tid mellom sett og slikt. Da går skravla. Jeg sier hun må vente med å prate akkurat mens jeg gjør det jeg skal.

Men det er sikkert ikke så stort problem som det ble ut av det nå da.

Telepathic Overlord of 8. Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Sadie
    Det gjør ikke jeg heller, men det er mye tid mellom sett og slikt. Da går skravla. Jeg sier hun må vente med å prate akkurat mens jeg gjør det jeg skal.

Men det er sikkert ikke så stort problem som det ble ut av det nå da.
    Skjønner ikke at dere jenter har så mye å prate om Når vi trener har vi ingenting spennende å si, annet enn hvor mye vi vil ha på stanga. Ellers så hopper jeg bare rundt og danser litt mellom setta. Og har det vært en morsom helg sitter vi heller en halvtime i garderoben og slarver før vi begynner å trene

Medlem Avean sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    29
    1t og 30 min som regel ink. basstu tid

Bronse Member
    Ble medlem
    11-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av Arralou
    Skjønner ikke at dere jenter har så mye å prate om Når vi trener har vi ingenting spennende å si, annet enn hvor mye vi vil ha på stanga. Ellers så hopper jeg bare rundt og danser litt mellom setta. Og har det vært en morsom helg sitter vi heller en halvtime i garderoben og slarver før vi begynner å trene
    Jeg må få meg en gutt som treningspartner.

Superior newbie -Makaveli- sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av -MinoTaurO
    Hvordan fungerer d for deg &#229; kj&#248;re en 6splitt ? Bare lurer, kroppen min er slik at den kan max v&#230;re p&#229; 2 styrke treninger f&#248;r 1 dag pause, s&#229; jeg kj&#248;rer 4 splitt.. F&#248;ler du ikke at d blir litt lite Off dager ?
    Har pr&#248;vd litt forskjellig av splitter og fullkroppsprogram, og 5-6-splitter er det eneste jeg egentlig trives ordentlig med og f&#229;r god fremgang p&#229;. S&#229; for meg s&#229; fungerer det utmerket og jeg &#248;ker som aldri f&#248;r. Helst vil jeg trene hver dag, men senteret hvor jeg trener har elendige &#229;pningstider p&#229; s&#248;ndager.

Men er viktig &#229; passe p&#229; s&#229; jeg ikke overtrener og holder meg strikt til programmet som jeg logger ganske n&#248;yaktig, kj&#248;rer jeg altfor hardt og med flere &#248;velser, reps eller sett enn hva som er p&#229; programmet, s&#229; vil jeg slite resten av uka.
    Norkost iz da shiznit foe shizzle mah nizzle!

Silver Member - III
    Ble medlem
    03-2004
    leste ikke de siste postene her men...quisy!! jeg vil mene at det med at kroppen går inn i en sterkt katabol fase etter 45 min med styrketrening er umåtelig overdrevet!!!!!!! med stor O og Å i slutten! hvordan klarer du over 30 sett på så kort tid??? du er på gymmet for og gjøre en jobb, og om jobben skal gjøre skikkelig tar du deg den tiden du trenger. og nå snakker jeg ikke om og sitte og kosesnakke. vis jeg skulle gått igjennom ryggdagen min på 45 min måtte jeg brukt EPO og max 10 kg i alle øvelser for og hatt sjans...støtter ikke disse 2 sekunds økt teori greiene for fem flate øre... virker som en dårlig ide for folk som ikke gidder og være på gymmet lenger enn nødvendig eller for folk som er klin kokos og har en pose intravenøst med speed i hengende på slep....
    I`m Fitnessfrosk, get used to it!

Banned Twinflower sin avatar
    Ble medlem
    02-2006
    Alder
    28
    Jeg har 3splitt, hvor jeg trener mellom 2 og 3 muskelgrupper pr &#248;kt.
    Har med en eller to treningspartnere hver gang, s&#229; det blir fort en halvannen time.
    Da er det ikke noe kosesnakking, bare vente p&#229; tur og presse det man er kar om.

Har ca 5 sett pr &#248;velse, inkl et oppvarmingssett og et kosesett p&#229; slutten (med ca 40-50% av max)

Cut
    Cut er ikke aktiv
    Medlem Cut sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Hvor langt er ett tau???

Alt avhenger vel av hva man trener og hvilke øvelser man gjennomfører.

Når jeg trener bein med øvelser som knebøy og beinpress blir det mye på og av med vekter og det samme gjelder for de dagene jeg legger inn markløft på ryggdagen.
    Slike økter tar fort mellom en og halvannen time, der faktisk det å legge på og ta av er den store tidstyven.

Når jeg trener muskler som armer og skuldre bruker jeg vesentlig mindre vekter og øktene tar dermed også mye kortere tid - på slike dager gjennomføres en treningsøkt på mellom 40 og 50 minutter.

Så jeg tror det er veldig vanskelig å si at man skal bruke så så langt tid på å trene, for hvis du bruker like lang tid på å trene biceps som du bruker på bein har du ett problem. Enten koser du med beina dine elllers blir bicepsen din overtrent før du aner det
    I kill for money, but you are my friend - so I kill you for nothing!

Judge, Jury & Executioner wannabeROCKY sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    Bli vel nærmere 1,5 timer her. Men jeg smugstarter på rosinene før jeg er ferdig. "Tidsgrensen" jeg har hørt om er at treninger ikke bør vare stort lenger enn 75min. Men den grensa tror jeg kan strekkes dersom man fyller på litt drivstoff på slutten av treninga.
    Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

Dr Low kick Frode-Falch sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Styrke&#248;ktene: Et sted mellom 30-45 min

Kardio&#248;ktene: ca 30 min + -

Kampsport&#248;ktene: Varierer veldig. alt fra 60 min til nesten 3 timer
    - Muay Thai - Reality Based Self Defense - Free Fighting -

Sid
    Sid er ikke aktiv
    Rødvinsflekken Sid sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Akkurat n&#229; ligger styrke&#248;ktene rundt 60 minutt + 30 min kardio.

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Med all kardioen jeg kjører nå så blir det lett 90 minutter+++

Mentalt utfordret wankstarr sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    25
    times tid..kommer litt an på.. de to benkpress dagene tar bare 45min ca. kanskje mindre..
    <3Fitnessfrøken<3

Silver Member - III
    Ble medlem
    03-2004
    det har også mye med hvilken form for fiberrelasjon folk bruker også..er du av typen som tror at det og ikke la fibrene ta seg inn etter ett sett så er jo øktene nødt til og bli korte ettersom gjennomsnittlig vil fibrene ha tatt seg inn 75 % etter 1 min.
    jeg er ikke av den typen. jeg venter til "alt har tatt seg inn" så tømmer jeg det igjen.

men igjen BB har ingen fasit og folk får gjøre hva de vil...men jeg støtter fremdeles ikke dette hurtigøktsopplegget....
    I`m Fitnessfrosk, get used to it!

Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74
    Sitat Opprinnelig skrevet av Sadie
    Kan ikke du gjøre det i steden?
    Alt kan arrangeres, men det være sagt at jeg er ikke billig. (I tillegg blir jeg kategorisert: kresen)
    Syng, RakeMagic, Syng!

Kliss nytt medlem Yawa sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Alder
    24
    jan jan jan

Ble medlem
    04-2006
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av -MinoTaurO
    Med meg varierer d veldig, men ryggøkten i dag brukte jeg 1 time og et kvarter på..

Kan dere legge ut hva dere trener og hvor lang tid dere bruker på å trene d ?

Jeg vet at d er lurt å holde økta rundt 45 minutt - 1 time, men av og til så tar d lengre tid enn planlagt

Hei hei, er ny her på fitnessprat.no. Men jeg har trent i 3 år nå og tenkte jeg kunne dele litt erfaringer med deg.

Det å sette en tid for en treningsøkt er ikke lett skal jeg si deg, men det trenger heller ikke være særlig vansklig heller, jeg for min del bruker omkring 75 min på øktene mine (+/- 5 min kansje), uansett muskelgruppe

Men her har du et lite tips mange ikke tenker over, men som kan være nyttig å ta med seg;

Tenk deg dette:
    Du tar "X" ant. reps i "X" ant. serier I forhold til tyngden du løfter/trener med (+ pause mellom hver serie)

Du setter opp et program som du bruker eks. 75 min (som meg) for å komme igjennom.

Etter en stund, 1 mnd eller noe kansje. Så har dette forbedret seg, du bruker kansje bare 65 minutter, eller 60 minutter på å komme igjennom samme program med samme tyngde osv. Det er da du merker fremgangen din, resultatene på kroppen osv.

Prøv å miks deg fremover litt, finn ut av hva som passer deg best, sette opp en program som du går gjennom og ta tiden på dette, tren en stund og mål tid igjen og se resultatene og vær fornøyd med den du er.

Lykke til med treningen din videre.

MVH
    Thomas

Registered User
    Ble medlem
    02-2006
    Er det en fordel å ha kortere trening økter?

Den anale hevneren Stålballa sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av royal_fuck

Jepp.

Registered User
    Ble medlem
    02-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stålballa
    Jepp.
    Okey. hvorfor det egentlig?

Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74
    Fordi jo lengre tid du bruker, jo mer dritt spyr kroppen ut.
    Syng, RakeMagic, Syng!

Silver Member wolter sin avatar
    Ble medlem
    02-2004
    Alder
    26
    varrierer fra 45min til 1t 30m
    Begynn med å gjøre det som er nødvendig, deretter det som er mulig. Og plutselig greier du det umulige
    Min Treningslogg

Min Profil

http://s1.gladiatus.no/game/c.php?uid=56766

Gold Member schwarzenegger sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    22
    Sitat Opprinnelig skrevet av Fitnessfrosk
    leste ikke de siste postene her men...quisy!! jeg vil mene at det med at kroppen går inn i en sterkt katabol fase etter 45 min med styrketrening er umåtelig overdrevet!!!!!!! med stor O og Å i slutten! hvordan klarer du over 30 sett på så kort tid??? du er på gymmet for og gjøre en jobb, og om jobben skal gjøre skikkelig tar du deg den tiden du trenger. og nå snakker jeg ikke om og sitte og kosesnakke. vis jeg skulle gått igjennom ryggdagen min på 45 min måtte jeg brukt EPO og max 10 kg i alle øvelser for og hatt sjans...støtter ikke disse 2 sekunds økt teori greiene for fem flate øre... virker som en dårlig ide for folk som ikke gidder og være på gymmet lenger enn nødvendig eller for folk som er klin kokos og har en pose intravenøst med speed i hengende på slep....

Helt enig! Jeg må ha pause for å klare å bruke 80-85% av vektene jeg brukte på forrige sett.
    20 år
    høyde: 182 cm
    vekt : 94 kg

150x6 Benkpress og 170kg x 1(mer inne)
    155 kg Smalbenk
    170x7 Markløft
    170 i Knebøy(tror jeg) :)

Den anale hevneren Stålballa sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    30-45 min er absolutt realistisk for oss som ikke trener volumtrening.

ørretboms Gulliksen sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Alder
    25
    2,5t ++ på sykkelen 3 ggr i uka

styrke, max 35min

Tre-stjerners bruker
    Ble medlem
    01-2004
    Alder
    28
    Det blir feil &#229; si at lengre treninger (1,5-2 timer) gir d&#229;rligere resultater enn korte treninger, og motsatt. Det finnes mange m&#229;ter &#229; trene p&#229;, vi har enn&#229; ingen fasit p&#229; hva som er riktig.
    Ser man p&#229; styrkel&#248;ftere s&#229; trener de ofte oppimot 2 timer, og man kan ikke akkurat si at de har d&#229;rlig fremgang i styrke og muskelvekst. Andre velger f.eks HIT treninger som er unnagjort p&#229; 30 min og opplever bra fremgang med det.

Ble medlem
    04-2006
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av royal_fuck
    Kommer ann på hva du trener, utholdenhet, styrke, volum etc.

Utholdenhet = lange økter
    Styrke = Middels økter
    Volum = Korte økter (tungt)

Medlem AllGood sin avatar
    Ble medlem
    04-2003
    Kjører en 2-splitt. Øktene varer mellom 60 - 85 min.
    "Say it, believe it, achive it!"

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    03-2006
    varierer helt fra 20min til over 1 time .. kommer ann på programmet og formen den dagen, konstant variasjon =)

Medlem mr.x sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    ligger på 45m per mus\gr .

Udefinert Goliat sin avatar
    Ble medlem
    11-2005
    Ligger på 10-15 min per muskelgruppe

Øktene blir på omtrent 60 min.

Trener DC.

184 cm
    91 kg
    20 år

Ble medlem
    07-2003
    Alder
    25
    4t i går

anus slikkeren PeterSQRM sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    din trenings narkis

Ble medlem
    07-2003
    Alder
    25
    Sitat Opprinnelig skrevet av PeterSQRM
    din trenings narkis
    jeg er så langt fra trenings narkis du kommer!

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.