Viser resultatene 1 til 9 av 9

Tråd: Hvor lang tid tar det før cardi/kondisjon blir dårligere?

Kliss nytt medlem MuayThai Martin sin avatar
    Ble medlem
    05-2007
    Alder
    18

Hvor lang tid tar det før cardi/kondisjon blir dårligere?

Tittelen sier vel det meste. Jeg var nylig hos legen, skulle sjekke noen blodprøve resultatet, men tok i samme slengen og spurte litt om kneet mitt. Jeg fikk med meg det meste, men jeg glemte å spørre om løping.

Det er vel ca 2 uker siden jeg løp sist og jeg begynner å bli ganske rastløs (kne skaden var ikke noe stor, jeg skal bare ta det litt rolig til ferien er over).
    Men uansett så lurer jeg på hvor lang tid det ca. tar før jeg bør tenke på at kondisen er i fare.. Kanskje den alt er det?

Blir kjempe glad for svar. Takk på forhånd!

Mvh MTM
    - It is only when everything seems dark, that you can see the stars

member jenta_a sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    kommer nok litt annpå om du holder deg i aktivitet eller om du er helt i ro..
    du kan jo f,eks trene alternativt med spinning? (skåner leddet)

jeg tror nok ikke 2 uker er helt krise.
    Dersom du har et solid treningsgrunnlag så vil du raske hente deg inn igjen. Tror ikke det vil sette deg for langt bak, og du vil nok raske hente deg inn igjen. Bare pass på å ikke begynn for hardt med en gang du er tilbake. Mange prøver å trene ekstra mye etter en skade for å ta igjen for tapt tid, men det er ikke slik det fungerer. Gi det litt ti, begynn rolig å se hvordan det går. Og som sagt - prøv litt alternativ trening for å ikke overbelaste.

Har selv lagt sengeliggennde med feber i en uke nå, og håper da virkelig ikke det har så hemmende effekt på kondisjonen
    jeg er ikke tynn, jeg har bare liten muskelmasse

The blogg =)

Ble medlem
    05-2007
    Alder
    18
    Jaok, tusen takk for svar! Vet egentlig ikke om jeg kan kalle det en skade, jeg kjente smerter i venstre kneet mitt i ca 3 dager før det gikk bort (i den øvre delen, så høres ikke ut som slatters/jumpers knee/etc.). Jeg pleier som regel å trene 6 dager i uken (sånn 12 økter til sammen). Jeg trener fortsatt styrke for all del, men svømming blir det lite av etter som bassenget er stengt. Derfor når jeg får høre at jeg bør slappe av litt, blir det ekstra stressende siden løpingen er en av de siste alternativene mine for hvordan, og hva jeg trener til.

Begynner på idrettslinja når ferien er over, vil gjerne være i god form. Har kanskje tenkt på litt spinning som også trener opp kneet, men da vil bena mine bli tyngre som gir komplikasjoner når jeg skal løpe.. akk! livet er ikke enkelt : /

Og god bedring forresten!

member jenta_a sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    hm.. det kan være en ide å spinne med ganske lite motstand. Da unngår du å få "tunge" bein. Da er det heller ikke så veldig krevende for kondisjonen,men dersom det er betennelse som er problemet for kneet, vil spinning hjelpe. Det vil øke blodsirkulasjonen til område, noee som er med på å frakte bort betennelsesstoffene som ligger der. Dette kan være med på å redusere skadetiden
    Om det ikker er vondt kan lange gåturer i skog/fjell/terreng også være bra. Du får opp pulsen, og musklene må jobbe litt!

takk for det, god bedring og lykke til til deg også
    jeg er ikke tynn, jeg har bare liten muskelmasse

The blogg =)

Ble medlem
    05-2007
    Alder
    18
    Okei, det skal testes! Jeg tviler på at jeg har fått en infeksjon/betenelse i kneet, siden smertene som jeg KJENTE var i den øvre delen, og ikke i den midtre. Har faktiskt en del lange gåturer med sekk foran meg. Skal i slutten av sommerferien gå flyktningruta med en venn. 12 mil lang som starter i Oslo og ender i Sverige. Målet er på tre dager, blir 4 mil hver dag så gjelder å være godt forberedt vil jeg tro. Blir litt av en guttetur å fortelle om det, hehe.

Dr Low kick Frode-Falch sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Tar vel par-tre uker hvis kroppen trenes hardt i kondisjon hver uke. Men er vel uansett ikke noen krise. Dessuten finnes det andre kardio-metoder enn løping.
    - Muay Thai - Reality Based Self Defense - Free Fighting -

Ble medlem
    05-2007
    Alder
    18
    Jojo, selvfølgelig.. bare lurte hvor lang tid det ville ta. Men fortsatt 3-4 år igjen til formen MÅ være på topp.. så er ikke verdens underang

Svigermor's drøm voids sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Alder
    22
    et par ukers tid gjør ingenting, så lenge du trener hardt til vanlig. Ta det rolig i startfasen etter en lengre periode vekk fra løpinga, spinning hørtes ikke dumt ut.

lykke til
    Assumptions, my dear Mitzi, is the mother of all fuck-ups

- Pricilla Queen of the Dessert -

Ble medlem
    05-2007
    Alder
    18
    Jo takk. Jeg pleier ikke å sykkle så mye til vanling (utenom at og fram til skolen), så blir sikkert bra med litt annerledes trening

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.