Som topic sier så hadde det vært interresant å hørt hvor lenge folk har trent seriøst for å få den kroppen de har pr dags dato.
Som topic sier så hadde det vært interresant å hørt hvor lenge folk har trent seriøst for å få den kroppen de har pr dags dato.
Ca halvt år... Værtfall begynt å planlegge alt fra hvordan for jeg skal ha i meg. Og hvilke muskler som skal trenes de forskjellige dagene.
Kjøpte mitt første kort på et gym i 1983/84 trente et par år så sluttet jeg , så begynte jeg igjen rundt 1991 og trente et par år.
Begynte igjen ca 1997 tror jeg det var , trente seriøst fram til 2004.
Etter det har det vært sporadisk vedlikeholdstrening men har ikke hatt opphold på mer enn et par mnd på det lengste.
Begynte vel å se på de vektene i fjor vinter. Så ble det litt seriøst på vårparten med masse pulver og mye lesing på forumet her. Men så, etter sommeren var jeg treningsfri i noen måneder og startet litt på nytt igjen rundt november/desember. Klatret fort opp igjen takket være muscle memoryen. La om treningen og kostholdet ganske radikalt i mai i år, så først da følte jeg at jeg begynte å bli seriøs og fikk den fremgangen jeg syntes jeg fortjente.+
tja, jeg begynte å trene litt useriøst i 16 årsalderen, mye benktrening og biceps såklart! trente seriøst i ett år fra jeg var 19-20, før jeg begynte å studere. Når jeg begynte å studere tok jeg meg ca ett halvt års fri, uten trening og no særlig mat, som resulterte i at jeg kom tilbake til start. Nå har jeg holdt det gående i ca 1 år og er vel litt forbi der jeg var når jeg var 19-20![]()
Jeg meldte meg inn på studio for første gang i 1992-1993, da jeg trengte å legge på meg muskler pga friidretten jeg drev med. Treningen var seriøs nok, men hadde ikke anelse om hva jeg gjorde (og ingen fortalte meg det heller). Så det ble nok for mye trening og for lite mat.
Trente på studio hele tiden frem til nå. Men jeg begynte ikke å lese og lære om kost og trening før jeg var i militæret. Da jeg kom hjem fra mitt år der, så la jeg friidretten på hyllen og fokuserte mer på muskelvekst og kroppsbygging. Vil si jeg har spist og trent målrettet siden 1999-2000.
Har jo trent hele livet (fotball, jogging, diverse sporter), men på treningssenter siden februar i fjor. Det har vært mye useriøs trening, altfor mange dumme maskiner og for lite mat. Det er først det siste halve året at kostholdet og treninga har kommet seg.
har ikke trent mer enn 7-8 mnd..
Jeg har enda ikke trent seriøst, men har kommet et stykke likevel. Da-ah. Det eneste fornuftige spørsmålet i en slik sammenheng er hvor lenge folk har trent totalt sett, for ens eget syn på "seriøst" vil variere sterkt med andres.
Begynte å trene litt aktivt i 1984. Da var det sykkel det gikk i. Det holdt til 1988. Deretter mosjonering med løping, litt sykkel og enkel styrketrening av og på frem til 1997. Deretter vekttrening forholdsvis seriøst frem til 2005. Deretter litt av og på frem til i sommer, når jeg begynte å trene seriøst med vekter igjen. Konkurrert aktivt innen luftsport siden 2003.
Håper Polarman svarer her.
kan vi ikke si at "seriøst" er når du lager kostholdsplaner og intrikate treningsopplegg og går skikkelig til verks med klare mål?
når du setter deg inn i fysiologi og næringsstoffer for å vite hvordan kroppen fungerer og utnytte det maksimalt.
Ja, Polarman er en maskin![]()
<3Fitnessfrøken<3
har vel alltid holdt på med idrett, men ble først skikkelig seriøst da jeg starta på boksing i 2005, etter dette har jeg holdt på med trening så og si hele tia. Er da også veldig fornøyd med der jeg er nå, får stadig positive kommentarer om kroppen min så er fonøyd,hehe![]()
Assumptions, my dear Mitzi, is the mother of all fuck-ups
- Pricilla Queen of the Dessert -
Jeg begynte på studio da jeg var 16.
Definèr seriøst! Slike tråder er litt løk. Men jeg kjøpte medlemsskap på gymmet 17juni 2006. Før det trente jeg kampsport. Har ikke hatt noen ambisjoner før det nærmet seg juletider/mars. Så velg selv
NORKOST
Hann var sær á leikvøllum
Imillum manna herjar
Rívur upp eikikelvi stór
Hann lemjir summar til heljar
jeg trener seriøst, men spiser som en dass..
Ca siden februar 2005, har vel snart deffet halve tiden så rart om jeg har gainet noe muskler i det hel tatt![]()
Jeg begynte på studio som syltynn 16åring, nådde min peak som 20åring med 114kg og sixpack, fikk kyssesyken og etter det så kom jeg egentlig aldri tilbake til den gode formen og størrelsen jeg hadde da, noe som ikke henger på greip. Nå trener jeg en god blanding av bygging og kondisjon.
RockyRock

Startet i 86(tror jeg) litt varierende seriøsitet, fra å trene superseriøst i lag med konkurrerende byggere/styrkeløftere, til periode med nada trening nå, der treniga ikke interesserer meg noe særlig.Veide 67 kilo ved oppstart, via 90 i brukbarform, til elendig på 104kg.Morsomste tida var helt klart fra 88-89 og 91-92-92.
Begynte med vekttrening i 1983 - før det var det masser av ulike idretter, så en form for grunnlag hadde en vel - 15 år til tross.
Har vel i grunn ikke mistet ei treningsøkt med mindre det har vært ferie eller sjukdom siden, så selve treninga må vel kunne sies å ha vært seriøs i 24 år.
Lærte mye om kosthold de første årene, men først etter 2-3 år kan jeg vel si at jeg hadde et som var bra mht å bygge muskler.
Med unntak av perioder fra barna var nyfødte til de var såpass at det var akseptabelt å kjøre 4-5 økter i uka igjen så har det vært såkalt seriøst på treningsfronten - kostholdet har vært seriøst hele veien.
Når barna var bebbisser så holdt jeg meg forøvrig til 2-3 økter i uka når det passet seg - det var i det minste nok til å holde på styrken slik at en kom raskt tilbake når en økte frekvensen noe![]()
NORKOST - yammi!!!!
Trent har jeg gjordt siden jeg var 6 år gammel, men vekter begynte jeg ikke med før i 2004/5. Hadde ett opphold på noen år fra organisert idrett og følte at jeg hadde levd på gamle bragder lenge nok. Begynte da på gymmen for å få lagt på meg litt kjøtt.
Hvor seriøst det måtte være får andre vurdere, men ettersom jeg lærer mer, spiser mer, trener mer så merker jeg at jeg får blod på tann og skjønner at jeg ELSKER denne treningsformen.
Alltid vært fascinert av muskler. Som liten husker jeg at jeg kjørte sett og repetisjoner med et slags kaffelodd (3 KG?!) på biceps. Var også tidlig ute
til å leke meg med armhevinger og situps som gikk slag i slag. I 15-16 års-
alderen stolte jeg blindt på TV SHOP og var innom både slike (ja, jeg velger
å kalle det elektrosjokk) belter.. i tillegg til slike treinngsapparater en skulle
sette mot magen og dra til seg. Men når fjæra på sistnevnte røyk, så røyk
også interessen for trening. Det ble slutt på det meste av krevende greier,
og fra jeg var 16 til 22.. så besto livet stort sett av dataspilling! Hvem som
var best i spillet Counter-strike betydde mer enn hvordan jeg så ut.
Kroppen forfallt kraftig i disse årene. Å dytte i seg pizza, cola, potetgull osv.
når en ikke er i aktivitet er ikke spesielt vinnende i lengden.
Men så fant jeg ut en dag at jeg skulle begynne med styrketrening (oktober,
2003). Satte opp en plan som besto av jogging 3 dager i uka, i tillegg til at jeg
skulle kjøre noen sett armhevinger, chins og situps etter jogginga.
I feb-mars 2004 kjøpte jeg en benk og noen vekter hos en kompis, installerte
meg i kjelleren (Hell Gym) - og fra denne dagen har jeg trent kontinuerlig!
Jeg har lært og feilet, men må si jeg er fornøyd "dithen" jeg har kommet i dag!
Ligger på samme vekta (92-93 kg).. bare at det er vesentlig mer muskler og
mindre fett enn tidligere... yeah