Hei!
Jeg har hørt mye rart om hvor lenge man skal trene. Noen trener i flere timer, mens andre mener at alt over en time er bortkastet. Hva mener dere?
Personlig trener jeg ca 1-1.5t hver gang, alt ettersom når jeg er ferdig med øvelsene
Hei!
Jeg har hørt mye rart om hvor lenge man skal trene. Noen trener i flere timer, mens andre mener at alt over en time er bortkastet. Hva mener dere?
Personlig trener jeg ca 1-1.5t hver gang, alt ettersom når jeg er ferdig med øvelsene
trener alt fra 1time til 1,5, men når jeg har dager jeg vet det blir rundt 1,5t så har jeg med meg banan eller en proteinshake slik at jeg tar en pause og får i meg mat.
Selve styrkedelen av treningen bør ikke ta mer en 60 aktive minutter pga mengde glykogen du kan lagre. Men noen kjører jo lange pauser, så da kan 90 minutter på gymmet bare bestå av 40 aktive minutter.
Hva gjør glykogen? (i kroppsbygging sammenheng) Har du en link eller noe?Opprinnelig skrevet av MrMuscle
Sukkert som er lagret i musklene dine.
Jeg trener max 50min, det er inkludert oppvarming.
Better living through chemistry
Trener som regel i 45 min. Aldri mer enn 1 time. Grunnen til det er at hormonnivået ditt faller såpass lavt etter det at man blir katabol. Hormonnivået begynner vel egentlig å synke etter ca 15 min med intens styrketrening, og etter 45-60min. er det mot sin hensikt å trene mer.
trener rundt en time - time og kvarter
!burger: !burger: !burger: !burger:

60-90minutter, rygg-tric økt kan ta 90minutter
etter jeg begynte med 5 splittsprogrammet ligger treningen min på rundt 1 time hver da, burde ikke ta spesielt lengre tid
Its not about the car you drive, its about the size of the arm that hangs out of it :cool:
kjører 2 split 2,5 ganger i uken og ligger da på overkant av en time.
Kjører en 2-splitt nå -> Bryst, triceps, biceps, legger, mage & Rygg, lår, skuldre.
Økten varer da rundt 80-90min inkl 5-10min oppvarming.
"Say it, believe it, achive it!"
Inkludert oppvarming før og uttøying etter, så blir det vel mellom en og halvannen time.
Jeg trener kickboxing, ca 1 time per økt. Hva med å trene styrke etter det? Kickboxingen er som regel mest kardio.
Kjører ca 1,5t hver dag, man til fre.
Man, Ons og Fre ca 1t styrke. ca 1/2t Gerilja Kardio
Tirs, Tors og Lør 1,5t Karate/ Kick Boksing/ Boksing.
I tillegg har jeg hund, og er ute i rask gange 1t hver morra og 1t hver kveld, for han skal jo bygges han å. Dette hver dag, Man til Søn.
Så da blir vel egentlig total summen ca 3,5t
1.5 time
Jeg prøver å gjøre det kort og godt. Pleier å bruke 40min.
Prøv å hold den under en time, kortisonet stiger og testotseronet synker hvis man trener for lenge.
Men ikke tren etter klokka, mange som ser på klokka og sier "tja, kan jo ta ett par sett til å bryst, har jo igjen en halvtime før jeg blir henta" osv... Rimelig tåpelig.
Nei, det er ikke at jeg trener etter klokka, det er mer at jeg lurer på hvor mange øvelser det er forsvarlig å legge inn i hver økt.
Det hadde vært kjempefint om dere kunne kommet med (vitenskapelige?) linker til kildene deres når det anngår kortison, testosteron og glykogen nivå. Hvorfor synker det? Hva gjør disse stoffene? På hvilken måte er det farlig å miste det?
jeg trener ca 60-90 minutter. det varierer på hvor mye folk det er og hvor mye venting, men blir sikkert ikke mer en 60 aktive minutter med trening

Siktre mot en time, men har lett for og overskride det litt![]()
I`m Fitnessfrosk, get used to it!

Går til og fra gymmet, trener ca 20-25 min med vekter
Jeg trener mellom 35-40min hvis jeg trener selv og rundt en time med partener.
Uteliv, inneliv eller underliv?
Så på dette, noen som har prøvd MAX-OT programmet til han karen? Har ikke hørt om det (eller mange andre, så det kan godt være verdenskjent uten at jeg ville visst det) Hvis det programmet er bullshit så er jo linkene det samme?Opprinnelig skrevet av Embraced
Ja, jeg har kjørt Max-Ot programmet. Og det er et helt kurrant program.
Trener i ca 1 time jeg, noen ganger litt i underkant! Intensivitet er viktig!![]()
trener til jeg er ferdig med det jeg skal.
Clausthaler....
Hmm, Treningsøktene mine overskrider ikke mer enn 1 time på hver musklegruppe som trenes.. så sammelangt 80 min ca