Viser resultatene 1 til 33 av 33

Tråd: Hvor mange her inne fører logg under treningsøkten?

Keep Going! futuredome sin avatar
    Ble medlem
    08-2003
    Alder
    29

Hvor mange her inne fører logg under treningsøkten?

Mange fører daglig logg på treningen her inne, men øker dere planlagt belastningen for å hele veien avansere eller løfter dere veldig etter dagsformen og noterer deretter i loggen?

Siden det å vokse i muskelmasse og øke i styrke ligger mye i å hele tiden øke belastningen litt etter litt på hver trening, hvor mange her inne har egentlig fullstendig kontroll på HVOR MYE dere løfta sist trening og bevisst adder x antall kg/gram på neste treningsøkt??

Dette er jo sikkert veldig viktig, men jeg personlig har aldri gjort det SÅ nøyaktig med å gå rundt med penn og bok under økta og notere ned alt jeg gjør og ant kilo.

Jeg husker jo sånn noenlunde hvor mye jeg løfta sist, men problemet er jo at jeg bruker ofte samme belsastningen på mange av øvelsene gang på gang- og når jeg kjører opp belastningen, så kan det fort bli for mye kg med tanke på langsiktig "økning".

Jeg mener at jeg sikkert har vært litt dum at jeg ikke har FULLSTENDIG kontroll på noe som "fullstendig" styrer mye av mitt liv (trening og bli større betyr veldig mye for meg). Så dette er jo noe jeg kanskje burde begynne å gjøre!

Hva med dere?
    Hvor nøyaktige er dere?
    Øker dere belastningen nøyaktig med x ant kilo/gram på hver trening?
    Hvor "viktig" synes dere dette er?

Vi kjører jo faktisk veldig mange øvelser totalt sett på hele kroppen iløpet av ei hel uke...
    Sist endret av futuredome; 03-03-08 kl 14:30
    Beeing a Body Builder isn't everything, it's the ONLY thing!!

Platinum Member TommyMSI sin avatar
    Ble medlem
    01-2006
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av futuredome Vis post
    Hva med dere?
    Hvor nøyaktige er dere?
    Øker dere belastningen nøyaktig med x ant kilo/gram på hver trening?
    Hvor "viktig" synes dere dette er?

Jeg husker sånn ca hva jeg gjorde forrige trening. Går ikke rundt å noterer.
    Øker belastning etter dagsform.
    Hadde kanskje hatt enda mer utbytte av treningen hvis jeg visste nøyaktig hva jeg tok sist og hele tiden økte belastningen.
    Men min målestokk er at eg trener til eg er helt utslitt, så får det heller være med de 2.5 ekstra kgene..
    http://fitnessprat.no/showthread.php?t=27446 <---treningsdagbok

1.pl City Open 2007

har 20kg biceps Tuba sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    28
    Pleier å ta mere kilo på så ofte så mulig. Husker gått kva eg tok sist i samme øvelse, men driver ikkje å noterer på trening.
    'Feo, Fuerte y Formal'

AKA Gullfisken Sørlendingen sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Alder
    29
    Jeg noterer stort sett alltid. Det sm&#229;tt ironiske er at jeg verken &#248;ker eller faktisk &#248;nsker &#229; &#248;ke vektene jeg l&#248;fter.

Da jeg tidligere var mer seri&#248;s noterte jeg for &#229; passe p&#229; at vektene &#248;kte. Vil nok tro det har g&#229;tt litt vane i det &#229; notere.. Uansett er det artig &#229; se tilbake p&#229; hvilke l&#248;ft jeg gjorde p&#229; hvilken kroppsvekt osv. Slik passer jeg p&#229; at formen ikke sklir helt ut.

Platinum Member Polarman sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    25
    noterer p&#229; trening, hvis ikke er det glemt

Latsabb tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    N&#229; er ikke jeg s&#229; avansert, men noterer alt i en liten notisblokk.

Legger p&#229; 2,5kg n&#229;r jeg har n&#229;dd taket jeg har satt for antall repetisjoner per serie.
    You ran a marathon? That's cute …

BOB
    BOB er aktiv nå
    Silver Member
    Ble medlem
    06-2003
    Jeg har et a4-ark med treningsprogrammet mitt og skriver alltid ned antall reps og kg. Ihvertfall på 1. og 2. sett.

Hadde jeg ikke hatt det så hadde det vært vanskelig å motivere seg til den ekstra reppen eller mer vekt.

Har dog lagt merke til at jeg er den eneste på senteret som gjør dette.

Hobbymosjonist Smashii sin avatar
    Ble medlem
    02-2008
    Alder
    22
    Jeg er veldig nøyaktig på loggingen. Logger faktisk på mobilen under hver økt, og øker når eg har klart x antall reps...
    Tror Big Boy har lært meg alt for godt opp

Raygunz Baronen sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26
    Jeg logger, gjorde ikke det f&#248;r, men n&#229;r jeg startet med DC er det viktig &#229; logge ellers g&#229;r det i glemmeboka. Har lagd meg eget loggark i excel som jeg printer ut, klipper og stifter sammen slik at jeg har det i 6-8 uker.

Har klart &#229; miste loggboka mi 2 ganger! Det er utrolig kjipt n&#229;r det skjer igrunn.

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Har treningsdagb&#248;ker liggende for flere &#229;r tilbake.
    Har alltid med meg loggen p&#229; trening, f&#248;rer etter hvert sett.
    Progresjon er alfa omega, s&#229; visst man ikke har p&#229; stell n&#248;yaktig hva man driver med s&#229; frar&#248;ver man seg selv framgang.

Standard
    Ble medlem
    11-2005
    Alder
    22
    Har begynt &#229; logge hver &#248;kt etter jeg begynte &#229; lese her inne, &#248;ker n&#229;r jeg klarer &#248;nsket repitisjoner, og i tillegg viss dagsformen er bra! Vet alltid hva jeg trente med sist

Platinum Member
    Ble medlem
    05-2007
    Jeg skriver bare logg her på FP når jeg kommer hjem. Så skriver jeg inn hva jeg tok i benkpress og smalbenk for hver uke på mobilen og skriftlig i notisblokk hjemme. Men jeg driver ikke å skriver hva jeg løftet mellom settene inne på treningssenteret midt under økten da! Hehe :P

Keep Going! futuredome sin avatar
    Ble medlem
    08-2003
    Alder
    29
    Da har jeg funnet ut mye av det jeg lurte p&#229;... Kun et f&#229;tall som er meget n&#248;yaktige. Alle vokser jo av &#229; trene, men det lille ekstra kan muligens ha store forbedringer.

Dette er vel mye som kosthold...

Vet om mange som er p&#229; "DIETT" og spiser "SUNT", og "planlagt" men har dem egentlig kontroll p&#229; n&#248;yaktig hvor mange kcal dem putter i seg??

"Nja, blir svaret... Har det litt i &#248;yet" Har aldri drevet &#229; m&#229;lt opp noenting jeg... Hvordan er det da mulig &#229; "ha det i &#248;yet"??

Samme hvor sunt en spiser, men bruker man ikke vekta og m&#229;ler opp alt s&#229; er det vanskelig &#229; komme i riktig form raskest mulig... Utrolig hvor stor forskjell og utrolig hvor mye raskere resultater en har om man er n&#248;yaktig...

N&#229; skal jeg ikke komme p&#229; ett nytt emne i min egen tr&#229;d, men mener det kan v&#230;re mye &#229; hente i &#229; faktisk skrive ned alt en gj&#248;r og selv om dagsformen er meget mye bedre en dag- hold deg til planen/ &#248;k etter planen.

Det finnes kun tilfeldige resultater ved tilfeldig planlegging (Akkurat som salg) Denne strofen kan brukes til det meste faktisk...

Sitter bare &#229; spekulerer litt om dagen, begynner n&#229; snart med enda en ny periode med diett og trening og sitter med tanken:

-En bruker like lang tid p&#229; studioet om en trener "tilfeldig" eller n&#248;ye planlagt.
    En bruker like lang til p&#229; &#229; lage maten om du m&#229;ler opp eller ikke- det m&#229; jo stekes/kokes/kuttes uansett... S&#229; hvorfor ikke bare gj&#248;re det n&#248;yaktig og f&#229; mye bedre resultater raskere...(?)

Da skal jeg faktisk begynne &#229; loggf&#248;re i en liten bok p&#229; hver trening og &#248;ke motstanden ihvertfall litt p&#229; hver trening og holde dampen.
    Jeg har i mange &#248;velser trent med samme motstand for lenge n&#229;. Formen blir jo bedre og bedre for det om, men jeg presser meg ikke det lille ekstra hele veien. Med loggf&#248;ring blir jeg n&#230;rmest tvunget til &#229; presse meg litt mer hele veien og f&#248;ler derfor det teoretisk vil gi meg bedre fremgang med &#229; ha kontroll.
    Sist endret av futuredome; 03-03-08 kl 16:48
    Beeing a Body Builder isn't everything, it's the ONLY thing!!

Gold Member Deviant sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    Alder
    26
    Jeg skriver logg både her og på trening.

PG*
    PG* er ikke aktiv
    Carnivore PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    Jeg logger bare her, men jeg husker godt hva jeg skal l&#248;fte og hva jeg l&#248;ftet sist. Om jeg ikke er sikker sjekker jeg loggen her f&#248;r &#248;kten. F&#248;r brukte jeg bok, men f&#248;ler ikke behovet siden jeg har s&#229;pass god hukomelse
    Veier ikke maten, men mesteparten av det jeg ordner til blir samme mengde hver dag, s&#229; om det er 5 gram mer ller mindre bryr jeg meg ikke om. Om jeg skulle p&#229; scenen ville jeg nok tatt frem vekten siste 5-6 ukene.

Platinum Member
    Ble medlem
    06-2002
    Alder
    27
    Logget alt under trening før i det tiden, no når jeg engang trener hender det av og til at jeg logger på nett. Husker som oftest vekter og reps på de viktigste øvelsene, resten går på gefeelingen.

Platinum Member Freshh sin avatar
    Ble medlem
    07-2005
    Jeg slenger meg på Mrm jeg.
    Har ført logg stort sett hele veien siden 2005 med noen unntak som feks når jeg har vert på diett, da har jeg allikevel logget i loggboken min,men ikke på nett. Gjør det for å holde styr på hva jeg løfter til enhver tid.
    -Faliure is the opportunity to begin again, more intelligently-

Hobbymosjonist Smashii sin avatar
    Ble medlem
    02-2008
    Alder
    22
    -En bruker like lang tid på studioet om en trener "tilfeldig" eller nøye planlagt.
    En bruker like lang til på å lage maten om du måler opp eller ikke- det må jo stekes/kokes/kuttes uansett... Så hvorfor ikke bare gjøre det nøyaktig og få mye bedre resultater raskere...(?)

Da skal jeg faktisk begynne å loggføre i en liten bok på hver trening og øke motstanden ihvertfall litt på hver trening og holde dampen.
    Jeg har i mange øvelser trent med samme motstand for lenge nå. Formen blir jo bedre og bedre for det om, men jeg presser meg ikke det lille ekstra hele veien. Med loggføring blir jeg nærmest tvunget til å presse meg litt mer hele veien og føler derfor det teoretisk vil gi meg bedre fremgang med å ha kontroll.
    Syns det høres ut som en god ide, kan ikke skade med litt mer nøyaktighet tenker eg... Loggføring hjelper ihvertfall meg mye med å pushe meg litt ekstra, så lykke til

Gold Member Yngwie sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    24
    Jeg har i mange øvelser trent med samme motstand for lenge nå. Formen blir jo bedre og bedre for det om, men jeg presser meg ikke det lille ekstra hele veien. Med loggføring blir jeg nærmest tvunget til å presse meg litt mer hele veien og føler derfor det teoretisk vil gi meg bedre fremgang med å ha kontroll.
    Ikke nødvendigvis. Kanskje du, uten å vite det, treffer veldig bra med intensitet og volum, og av den grunn vil få dårligere resultater av å presse det lille ekstra.

Helt enig med deg at det kan være lurt å ha full kontroll for å få optimale resultater, men kcal og treningslogg er bare en liten del av det store bildet.
    Bare noen eksempel:
    - Bruker du akkurat like mye kcal hver dag?
    - Bruker du stoppeklokke mellom reps, samt måler TUT?
    - Sover du akkurat like mange timer hver dag?
    etc etc etc

Mye man ikke har så stor kontroll over. Derfor tror jeg det kan være litt lurt være fleksibel. For eks. spise litt ekstra en slitsom dag, eller presse seg litt ekstra om man har trykk i kroppen.

Bronse Member Stoneman sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle Vis post
    Har treningsdagbøker liggende for flere år tilbake.
    Har alltid med meg loggen på trening, fører etter hvert sett.
    Progresjon er alfa omega, så visst man ikke har på stell nøyaktig hva man driver med så frarøver man seg selv framgang.
    Word!
    It is only within the context of having properly developed your mind, that you will be able to truly enjoy the achievement of your material values, including that of a more muscular body.
    - Mike Mentzer

http://www.mikementzer.com
    http://www.i-a-r-t.com

Judge, Jury & Executioner wannabeROCKY sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    Fører logg i knollen og skriver det (inn på FP) når jeg kommer hjem fra treningen.
    God hjernetrim
    Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

Medlem
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    27
    F&#248;rer logg ja, og tror jeg er den eneste p&#229; senteret som gj&#248;r det under &#248;kta.

Kjerringhelvetet ;) KikkiBJ sin avatar
    Ble medlem
    07-2007
    Alder
    43
    Jeg fører logg, og er bevisst på å øke i enten reps eller kg for hver økt. Har ført logg siden aller første økta mi, og har alt av loggbøker liggende. Ganske artig lesing, faktisk...
    Life is too short to be small!

I am a high performance woman. I can change from darling to bitch in less than two seconds.

Klok men svak Qompis sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle Vis post
    Har treningsdagbøker liggende for flere år tilbake.
    Har alltid med meg loggen på trening, fører etter hvert sett.
    Progresjon er alfa omega, så visst man ikke har på stell nøyaktig hva man driver med så frarøver man seg selv framgang.
    Samme her. Det koster så lite, men er så meget viktig. For min del vet jeg akkurat hva jeg skal løfte 12 uker av ganger, men noterer alikvell småting som dagsform, om det var noen søte jenter der osv..
    "In the days when science was weak and religion was strong, man mistook magic for medicine. Now that science is strong and religion weak, man mistakes medicine for magic."

Telepathic Overlord of 8. Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Logg er et av de beste hjelpemidlene man har!

Supermod altitude sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    42
    Har logget alt jeg har l&#248;ftet fra hvertfall h&#248;sten 2000. Planlegger &#248;kta f&#248;r jeg drar p&#229; trening og logger i et Excel regneark n&#229;r jeg kommer hjem, men som PG* s&#229; husker jeg stort sett hvor myej eg l&#248;fter fra gang til gang s&#229; dokumentasjonen er mest for s&#229; se utvikling over tid. Pr&#248;ver &#229; &#248;ke jevnt i treningen, men lar ogs&#229; dagsformen v&#230;re med &#229; bestemme vektene. Logger ikke kardio, og mat bli alt for mye stress og notere.

Registered User
    Ble medlem
    02-2007
    F&#248;rer logg, og bruker det for &#229; pr&#248;ve &#229; presse meg hardere enn hva jeg presterte sist.
    Veldig sjelden jeg ser andre som logger p&#229; gymmet fors&#229;vidt.

pusi she-ra sin avatar
    Ble medlem
    01-2008
    Alder
    30
    Sitat Opprinnelig skrevet av wannabeROCKY Vis post
    Fører logg i knollen og skriver det (inn på FP) når jeg kommer hjem fra treningen.
    God hjernetrim
    Æ å! Klisterhjærna vi ja.. Ehh.. Merker at hukommelsen ikke er det den engang var. Begynner visst å bli gammel. Vio husker derimot mine og Tuba og sine egne. Hehe.. Har lenge tenkt på å investere i en loggbok. Får se om jeg somler meg til det med tid og stunder.

Judge, Jury & Executioner wannabeROCKY sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    Sitat Opprinnelig skrevet av she-ra Vis post
    Æ å! Klisterhjærna vi ja.. Ehh.. Merker at hukommelsen ikke er det den engang var. Begynner visst å bli gammel. Vio husker derimot mine og Tuba og sine egne. Hehe.. Har lenge tenkt på å investere i en loggbok. Får se om jeg somler meg til det med tid og stunder.
    Da er det ikke imponerende lenger, det er bare sykt... hehehe
    Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

Superior newbie TheGame sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Alder
    30
    Synes det er greit å logge hver trening. Kjekkt å sjå framgangen dei siste åra. Har logg heilt tilbake til -98
    Noterer sjølv det meste, men gjør dette etter hvert sett. Skriver da ned litt kommentar osv. Får også da overblikk over variasjoner i dagsform, søvn osv.

Judge, Jury & Executioner Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Jeg husker n&#248;yaktig belastning til b&#229;de meg selv og eventuelle treningskamerater. Skrive ned vekter under enn &#248;kt ville v&#230;rt en h&#229;n mot hukommelsen!
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

Judge, Jury & Executioner darp sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    pleide &#229; logge i en perm for meg selv, helt til lifestyle ble lagt ned &#229; jeg m&#229;tte flytte til elixia. N&#229; f&#229;r jeg ikke tatt halvparten av &#248;velsene jeg pleide &#229; ta s&#229; det har ikke blitt noe logging.

satser p&#229; logging til sommeren igjen n&#229;r elixia der jeg trener flytter inn i nye og st&#248;rre lokaler med forh&#229;pentligvis mer apparater med vekter man faktisk f&#229;r trent med. Syntes det gj&#248;r mye &#229; ha en logg &#229; bla opp i. Da ser jeg, s&#229; mye l&#248;ftet jeg sist trening, og blir mentalt instilt p&#229; at jeg skal minst klare en rep til eller noen kg til p&#229; &#248;velsen.
    It`s not the size of the car you drive that matters, it`s the size of the arm that steers the car that matters!

\,,/ d(^_^)b \,,/ Carlsentassen sin avatar
    Ble medlem
    01-2006
    Alder
    24
    jeg logger p&#229; mobilen min p&#229; notater under trening.. etter et fullf&#248;rt sett, logger jeg det med en gang.. har hukommelse som en gullfisk n&#229;r det kommer til s&#229;nne ting =p
    20 år
    177 "høy"
    73-75kg

I've Allways Been Crazy, But It's Kept Me From Going Insane! My Name... Is Psycho!

Siempre he sido loca, pero es de ir me mantuvieron loco! Mi Nombre ... Psycho!

Treningsdagbok

Kosthold

Bildeprofil

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.