Viser resultatene 1 til 5 av 5

Tråd: Hvor mange sett pr.muskel?????

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    02-2003

Hvor mange sett pr.muskel?????

Så mange sett tar jeg på hver muskel:

bryst: 10-12 sett fordelt på 4 øvelser

triceps: 8 sett fordelt på 3 øvelser

rygg: 9 sett, 5 nedtrekkøvelser, og 4 ro-øvelser

skuldre: 8 sett fordelt på 4 øvelser

biceps: 6 sett fordelt på 2 øvelser

bein: 12 sett fordeøt på 4 øvelser

Trener musklene 1.gang pr.uke. Er dette bra, eller dårlig med tanke på antall sett pr.muskel??? Burde jeg kanskje trene muskelen 2 ganger pr.uke får å få bedre resultat??? Hva vil dere anbefale??
    $imen

Doggcrappoman
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    32
    Nå er ikke jeg eksperten her, men jeg tror kanskje du tar et par-tre sett for mye på triceps, og kanskje et par for mye på skuldre. Du må huske på at disse musklene også får kjørt seg i brysttreninga, hvor du jo har 10-12 sett. Ikke øk på brystet, ihvertfall. Ryggen bør bli trent ca like mye som brystet, så her er du på nett. Biceps må du ihvertfall ikke øke antall øvelser i, men beintreningen din ser ok ut. Men husk: Variasjon er stikkordet! Det har du mine 2cents.

Angående treningsfrekvens vil jeg tro at en gang i uken holder, hvis du da ikke er nybegynner. Hvis det er tilfellet tror jeg du skal glemme det som jeg skrev over og heller ta et helkroppsprogram som du gjennomfører tre ganger pr uke.
    Heroes come, heroes go, but demons are forever!

Superior newbie s.lie sin avatar
    Ble medlem
    01-2003
    Alder
    30
    kommer ann på hvor lenge du har trent. Såvidt jeg kan skjønne trener du 4 split nå noe som fungerer bra dersom du har trent en stund, men jeg vil heller anbefale en 2 split med færre øvelser og færre set dersom du er rimelig fersk. Ellers så lønner det seg å variere. Har netopp kjørt 4 split og skal til på en periode med 2 split nå.8 set er ikke for mye for triceps dersom du kjører 4 split. selv bruker jeg 9 set fordelt på 3 øvelser.Det samme på skuldrene men jeg ville kjørt 9 set på bryst\rygg også fordelt på 3 øvelser!
    Konkurrerende utøver i Athletic fitness.

13 plass nm 2004
    15 plass stavanger open 2004

fremtidige mål:
    topp 10 nm 2006

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    ikke begynn med å sett regler for hvor mange sett per muskel.
    Mitt råd er prøv forskjellige type programmr, aldri begrens deg til et oppsett. Men prøv alt. Prøv programmer med få set, mange sett, enormt mange sett, enormt få sett osv. Eneste måten å lære hvordan det er, er ved å prøve det.

Pump-A-Holic Viper[o] sin avatar
    Ble medlem
    02-2003
    Alder
    27
    gode gamle "3 ganger-i-uka"-oppsettet gjelder vel her også... kjører så mange sett og reps man finner ut at man kan ta... slik at man kjenner at det fungerer...

best å eksperimentere litt med hva som passer deg best...
    push harder - lift more

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.