Viser resultatene 1 til 42 av 42

Tråd: Hvor mye "jukser" du i utførelse?

BOB
    BOB er aktiv nå
    Silver Member
    Ble medlem
    06-2003

Hvor mye "jukser" du i utførelse?

Hvor mye jukser du i utførelse for hver enkelt øvelse?

Selv prøver jeg å være temmelig strikt på de fleste øvelser, men er litt i tvil når det gjelder blant annet bicepsøvelser.

F.eks alternerende bicepscurl.

På de 3-4 siste repetisjonene så svaier jeg mer og mer med kroppen for å "hjelpe til". Dvs, jeg ser ikke ut som en idiot på siste repetisjonen, men jeg har betydelig mer svai enn 1 repetisjon.

Personlig mener jeg at dette gjør at biceps får litt mer juling og juksingen kan rettferdiggjøres.

Ellers prøver jeg egentlig mest å fokusere på å øke jevnlig på baseøvelser. Isolasjonsøvelser tar jeg litt mer på sikt. Anser ikke de som like viktige.

Synspunkt?

Registered User
    Ble medlem
    02-2007
    Jeg er enig.

Man vil helst melke ut siste bit av kraft, så får heller de par-tre siste repetisjonene i f.eks biceps bli litt hjelpsomme.

Means to an end liksom

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Jukser i massevis jeg når jeg trener , trente overdrevent strikt i mange år men kom ingen vei styrkemessig. Har mer tro på å få opp vektene og drite i hvordan det ser ut

Registered User
    Ble medlem
    02-2007
    Kroppen er vel uansett best programmert til å bruke så mange muskler som mulig til å utføre et tungt arbeid.

Skulle likt å sett den tømmerhoggeren som bare brukt overarmene f.eks.

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Jeg utfører øvelsen på den måten som er mest hensiktsmessig med tanke på hva jeg prøver å oppnå.
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

Rå som få! adda sin avatar
    Ble medlem
    06-2005
    man kommer ingen vei uten å jukse litt
    "Do steroids, lift weights, get contacts, go tanning. And stop playing all those gay fucking video games. You can’t get pussy in front of a TV playing with your geeky friends. Go out to night clubs and bars, hit the beach. If you got money, floss. Whatever you do, don’t be yourself."

-Phil Baroni

Gold Member Andreas sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    20
    I f.eks. bicepscurl hender det ofte at jeg "jukser" opp de siste repsa når jeg kjører faste reps. Jeg mener at det er bedre enn å gi seg. Men på press-øvelser som benk eller skulderpress pleier jeg å ha spotter når jeg løfter såpass tungt at jeg er usikker på om jeg klarer alle repsa. Heller forced enn jukse-reps når det kommer til pressing, mener jeg
    Sitat Opprinnelig skrevet av wankstarr Vis post
    Jeg har gått på turn, og blitt kjent med en del yngre jenter..hehe. Hun er voksen for aldern også:) haha

Registered User
    Ble medlem
    02-2007
    Sitat Opprinnelig skrevet av AndreasIr Vis post
    I f.eks. bicepscurl hender det ofte at jeg "jukser" opp de siste repsa når jeg kjører faste reps. Jeg mener at det er bedre enn å gi seg. Men på press-øvelser som benk eller skulderpress pleier jeg å ha spotter når jeg løfter såpass tungt at jeg er usikker på om jeg klarer alle repsa. Heller forced enn jukse-reps når det kommer til pressing, mener jeg
    Enig.

Samme gjelder vel i markløft.
    Best å gi seg mens leken er god der også.

Silver Member
    Ble medlem
    11-2005
    Alder
    22
    Hvordan jukser du i markløft?

Registered User
    Ble medlem
    02-2007
    Sitat Opprinnelig skrevet av oLEh Vis post
    Hvordan jukser du i markløft?
    Slik:

rompis illmatic sin avatar
    Ble medlem
    01-2006
    Alder
    25

BOB
    BOB er aktiv nå
    Silver Member
    Ble medlem
    06-2003
    Da er vi stort sett på bølgelengde.

Animal hadde et litt kryptisk svar, men det er sikkert min manglende kunnskap som gjør meg forvirret

Å jukse i benk, mark og bøy skjer aldri. Føler heller ikke noe behov for det da jeg som regel øker stabilt og det egentlig ikke er så lett å jukse uten at det går på helsa løs.

Om det av og til kan bli litt juks på den positive delen av løftet på enkelte øvelser så prøver jeg alltid å kjøre veldig rolig på den negative delen.

Enkelte sier jo at det er veldig viktig å oppnå kontakt med musklene man trener?

F.eks på sittende roing som jeg trente i dag, så føler jeg litt manglende kontakt når vektene begynner å bli tunge. Orker allikevel ikke trene med 15+ reps i lengden.

Foretrekker 3-8 på tunge baseøvelser og 5-10 på isolajonsøvelser.

Bronse Member Royb sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    26

BOB
    BOB er aktiv nå
    Silver Member
    Ble medlem
    06-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av Royb Vis post
    Hehe

Er ikke det slik styrkeløfterene gjør det da?

тянуть Animal sin avatar
    Ble medlem
    05-2006
    Alder
    23
    Vi pleier å ha ræven innenfor en meter av benken når vi presser
    NORKOST

Hann var sær á leikvøllum
    Imillum manna herjar
    Rívur upp eikikelvi stór
    Hann lemjir summar til heljar

Judge, Jury & Executioner Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Jeg jukser i alle øvelser som ikke har nevneverdig skaderisiko
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    20
    Haha, han stakkaren der blandet stående jukke-roing og markløft i noen sekunder der
    Jeg har gått på turn, og blitt kjent med en del yngre jenter..hehe. Hun er voksen for aldern også:) haha

under construction GrEmLiNgS sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av adda Vis post
    om det er muskler du vil bygge så bruker du unødvendig mye lengre tid om du skal tenke slik ivertfall

om det er styrke du skal trene for så skal jeg ikke henge meg opp i kommentaren

jeg for min egen del trener alle øvelser tregt, strikt og gjør alt jeg kan for best mulig teknikk og kontakt så langt det rekker ivertfall! dette for mest mulig muskel vekst!
    McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    om det er muskler du vil bygge så bruker du unødvendig mye lengre tid om du skal tenke slik ivertfall

jeg for min egen del trener alle øvelser tregt, strikt og gjør alt jeg kan for best mulig teknikk og kontakt så langt det rekker ivertfall! dette for mest mulig muskel vekst!
    McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28

Latsabb tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Rolig nå, GrEmLiNgS! Du trenger ikke repetere så voldsomt, for at vi skal få med oss innholdet!

Noen ganger kutter jeg svingene mer enn vanlig når jeg er ute og løper.
    You ran a marathon? That's cute …

Ble medlem
    02-2007
    Alder
    20
    Jeg Tror Gremlings Mener At Juksing Ikke Er Bra For Bygging!!!!

Ble medlem
    06-2005
    tror nok en fin blanding sv strict og juk skal til for å få fremgang.. da altfor mye av en ting kan nok virke mot sin hensikt
    "Do steroids, lift weights, get contacts, go tanning. And stop playing all those gay fucking video games. You can’t get pussy in front of a TV playing with your geeky friends. Go out to night clubs and bars, hit the beach. If you got money, floss. Whatever you do, don’t be yourself."

-Phil Baroni

fjeldmann fjeldmann sin avatar
    Ble medlem
    12-2007
    Alder
    26
    byggerne jukser jo noe heeeeelt latterlig?!?!

Jeg kjører alle øvelsene anatomisk forsvarlig og korrekt. også enig med animal.... men Litt svinging på de siste reppen i en curl er jo ikke så farlig. Men når man derimot løfter rumpa på skråbenk, og dermed utfører flat benk må jeg klø meg litt i hodet. Jeg tror at når jeg tar i så hardt at ikke lenger musklene mine klarer og utføre bevegelsen jeg prøver på, har jeg trent hardt nok, om ikke for hardt. For min del trenger jeg ikke fler da,med cheating eller forced reps.

Judge, Jury & Executioner Big Boy sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av fjeldmann Vis post

Jeg kjører alle øvelsene anatomisk forsvarlig og korrekt. også enig med animal.... men Litt svinging på de siste reppen i en curl er jo ikke så farlig. Men når man derimot løfter rumpa på skråbenk, og dermed utfører flat benk må jeg klø meg litt i hodet. Jeg tror at når jeg tar i så hardt at ikke lenger musklene mine klarer og utføre bevegelsen jeg prøver på, har jeg trent hardt nok, om ikke for hardt. For min del trenger jeg ikke fler da,med cheating eller forced reps.
    Er vel ikke så mange byggere av de som er seriøse som jukser så mye, i hvertfall ikke av de jeg trener rundt

Veel, den med skråbenk og benkpress tror jeg avhenger mye av benken også.. Der jeg trener er benkene 5-7cm lavere enn IPFgodkjente benkpresser og skråpressen er like mye for lav.. så om en løfter med skutt rygg så skyter en automatisk rompen opp av benken litt på de benkene..

TEAM BODYTECH

Ble medlem
    12-2007
    Alder
    26
    Jeg kan uansett ikke se poenget med å løfte rumpa på skråbenk. Da da ligger man mer eller mindre rett, og trener akkurat det samme som flat benk??? Jeg snakker om de litt mer ekstreme tilfellene enn og løfte 3-4 cm over benken.

Når jeg ser de største byggerne på youtube syns jeg treningen demmes preges av latterlig mye juks, for mitt øye ialfall. Orker ikke søke for og demonstrere påstandene min nå. sier ikke at det er feil, de er jo de største. men syns de jukser

Ble medlem
    06-2005
    heh, mhm, alle bygger jukser like mye.. hver eneste en.. byggerne altså

-Phil Baroni

Ble medlem
    06-2005

Når jeg ser de største byggerne på youtube syns jeg treningen demmes preges av latterlig mye juks, for mitt øye ialfall. Orker ikke søke for og demonstrere påstandene min nå. sier ikke at det er feil, de er jo de største. men syns de jukser
    hehe.. nettopp.. det funker tydeligvis utmerket for dem, så å kalle det juks blir liksom litt teit, de er ikke lenger 17 åringer som konkurerer i å ta mest i hantelcurl. kan likemye kalle det teknikk

-Phil Baroni

Ble medlem
    12-2007
    Alder
    26
    hmm. Godt poeng igrunn. Byggeteknikk da. ikke juksing

Ble medlem
    06-2005
    ja det syntes jeg var en utmerket måte å omformulere det på

-Phil Baroni

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    tror nok en fin blanding sv strict og juk skal til for å få fremgang.. da altfor mye av en ting kan nok virke mot sin hensikt
    det er jo derfor det er viktig å varierre øvelsene! det er jo slik det skal gjøres for å unngå det du her sier.

heh, mhm, alle bygger jukser like mye.. hver eneste en.. byggerne altså
    sett svært få byggere trene du da? eller refferer du til alle de bygger filmene du har sett som kun er for show off?

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av tombody Vis post
    Rolig nå, GrEmLiNgS! Du trenger ikke repetere så voldsomt, for at vi skal få med oss innholdet!

Noen ganger kutter jeg svingene mer enn vanlig når jeg er ute og løper.
    hehe hva? hvorfor ? jeg sa det da bare en gang i den posten ? hehe...

var det en krass post :S ? nei?

Ble medlem
    12-2007
    Alder
    26
    jeg vet ikke hva adda sikter til. men jeg sikter til de jeg ser, og de jeg ser på you tube som sikkert da er show off filmer. Men min observasjoner er at de kjører øvelser svært lite strikt, de ikke lokker ut, i skulder press, benk osv, nedtrekk til nesa eller haka bicepscurl med vaiing i overkroppen, sidehev med hjelp fra bei osv. Det er mine observasjoner.

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    jeg vet ikke hva adda sikter til. men jeg sikter til de jeg ser, og de jeg ser på you tube som sikkert da er show off filmer. Men min observasjoner er at de kjører øvelser svært lite strikt, de ikke lokker ut, i skulder press, benk osv, nedtrekk til nesa eller haka bicepscurl med vaiing i overkroppen, sidehev med hjelp fra bei osv. Det er mine observasjoner.
    nå er det vell desverre få byggere du kan få sett i norge? eller hvor trener du?

ja filmene er desverre ofte show off

sier ikke at det ikke er byggere som jukker på vektene hehe... for de e det selvsagt mange av men er nok ikke flertallet! man får ikke fremgang i muskelvekst om man skal gi f... i kontakt og teknikk!

men en lett blanding som adda er inne på lenger oppe er det nok et flertall som gjør! kjører strikt så langt man klarer så "jukker" man et par sett bare for det lille ekstra.
    der er jeg så heldig at jeg har treningspartner som kan heller hjelpe meg med de to-tre siste i rett utførelse

Ble medlem
    12-2007
    Alder
    26
    jeg har nok ikke sett nok til å være bastant på påstanden min Men det var min observasjon av de jeg har sett

loolloll Xenophon sin avatar
    Ble medlem
    11-2008
    Sitat Opprinnelig skrevet av Nifty Vis post
    Enig.

Samme gjelder vel i markløft.
    Best å gi seg mens leken er god der også.
    Gjelder dette bare på få reps, eller vil du fraråde meg å presse meg helt på øvelser som knebøy og markløft når jeg feks ligger på rundt 10 reps, og har kommet til den 8ende, 9ende? Jeg føler nemlig at det er de siste repene som virkelig tar og gjør at jeg øker. Jeg snakker ikke om å stå å jukke noe jævlig, men at det er såvidt det går og jeg kanskje ikke føler at jeg løfter helt 100% rett på det to siste.

Sikkert vanskelig for deg å si noe her og nå uten å sett noe, men tenk at halveis opp i løftet på 10ende rep'en på knebøy så går det akkurat fordi jeg flytter knærne litt sammen på slutten. Uten litt juks på slutten hvor jeg presser meg helt så er jeg nemlig aldri så sliten som hvis jeg tar den helt ut, da kan jeg feks holde på å sige sammen når jeg går i trapper.
    Nonne emori per virtutem praestat quam vitam miseram atque inhonestam, ubi alienae superbiae ludibrio fueris, per dedecus amittere?

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av Xenophon Vis post
    Gjelder dette bare på få reps, eller vil du fraråde meg å presse meg helt på øvelser som knebøy og markløft når jeg feks ligger på rundt 10 reps, og har kommet til den 8ende, 9ende? Jeg føler nemlig at det er de siste repene som virkelig tar og gjør at jeg øker. Jeg snakker ikke om å stå å jukke noe jævlig, men at det er såvidt det går og jeg kanskje ikke føler at jeg løfter helt 100% rett på det to siste.

Sikkert vanskelig for deg å si noe her og nå uten å sett noe, men tenk at halveis opp i løftet på 10ende rep'en på knebøy så går det akkurat fordi jeg flytter knærne litt sammen på slutten. Uten litt juks på slutten hvor jeg presser meg helt så er jeg nemlig aldri så sliten som hvis jeg tar den helt ut, da kan jeg feks holde på å sige sammen når jeg går i trapper.
    knebøy er det vell strengt tatt ikke mange måter å jukse på så lenge man går atg.
    eneste man gjør feil her er feil teknikk og det vil bare gjøre løftet tyngre ikke lettere.
    derfor kan det være viktig og ha en bak om du skal kjøre deg "helt" ut på den øvelsen slik at spotten din kan støtte opp ryggen din i det du presser siste reppen. da hjelper han ikke på selve løftet men på at du holder ryggen din rett.

tror nok tråden omhandler mer øvelser som kast og sleng på curl øvelser, jukke ned i nedtrekken osv osv...

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    jeg har nok ikke sett nok til å være bastant på påstanden min Men det var min observasjon av de jeg har sett
    det er vell gjerne der vi kan deffinere hva vi kaller bygger også

jeg for min del kaller en som driver med konkurrende bygging for bygger men man er jo bygger om man bare trener for å bygge kropp for hobbyens del eller for å være matcho på byen også desverre.
    det er jo også folk som ofte desverre ødelegger for oss som vil drive med dette litt seriøst.
    dette er jo OFTE typiske folk som "jukser" på treningene hehe...

Ble medlem
    12-2007
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Xenophon Vis post

stopp doing that! Tenkt de ville skjæringskreftene som går gjennom kneet ditt og legger ett vilt press på innsiden av knærne dine. Du kan tenke deg at du kan stå rett opp og ned på en brusboks, men dersom det er, eller kommer en liten hakk i boksen, bryter den sammen med en gang. Det er ett ganske stort sprang fra 0% trening og 100% trening. du kan tenke deg at du tar i 100% når du bruker alle triks for å få den opp. Dersom du kjører trygg forsvarlig teknikk tar du kanskje i 95 eller 99% av det du klarer. Den siste lille biten tror jeg ikke gjør så stor forskjell. Ialfall ikke når det er ett par knær du kanskje må ofre

Ble medlem
    06-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av GrEmLiNgS Vis post

sett svært få byggere trene du da? eller refferer du til alle de bygger filmene du har sett som kun er for show off?
    det var en ironisk kommentar til fjeldmans innlegg om at byggerne jukset noe sinnsykt... som da betydde at jeg syntes det var feil å dra alle byggere under ett folkeslag og at alle der trener likt..

-Phil Baroni

Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    det var en ironisk kommentar til fjeldmans innlegg om at byggerne jukset noe sinnsykt... som da betydde at jeg syntes det var feil å dra alle byggere under ett folkeslag og at alle der trener likt..
    jeg leste kun ditt og ikke videre i din og fjeldemans dialog lenger oppe! beklager.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.