Nybegynner-spørsmål.![]()
Er det en standardvekt på stanga, eller varierer det?
Nybegynner-spørsmål.![]()
Er det en standardvekt på stanga, eller varierer det?
visst det er en godkjent olympia stang veier den 20 kg.Opprinnelig skrevet av Sadie
men de fleste stengene veier dette.
de du løftre knebøy,markløft og benkpress på![]()
running is life
20?? Kødder du? Jeg trodde de veide mye mindre, men det er den typen i smithmaskin og til frie vekter i knebøy etc. ja.Opprinnelig skrevet av zevz
ja den veier nok 20 kg.Opprinnelig skrevet av Sadie
men smith maskinen er jeg litt i tvil på den veier nok litt mer,den har så mye metallfester rundt så det teller litt på.
beklager visst dette skuffet deg.
running is life
Hehe, nei det skuffa meg ikke, det betyr jo bare at jeg har løfta mer enn jeg har regnet med. Helt i orden.Opprinnelig skrevet av zevz
Men det er noen stenger som jeg tror er kortere (?), for litt mindre vekt (bicepscurl etc.). De må veie mindre? Kanskje det er dem jeg har hørt om før.
noen eller de aller fleste gymene har vektstenger som er komplett de kan du ikke skifte vekt på .Opprinnelig skrevet av Sadie
de har en lettere stang en vanlig.
running is life
Takk for svar, zevz!
Jeg vil tippe ei smith maskin stang veier mellom 15-18 kg. Den som er på gymmet der jeg trener veier 15,5 lr no
Begynn med å gjøre det som er nødvendig, deretter det som er mulig. Og plutselig greier du det umuligeMin Treningslogg
Min Profil
http://s1.gladiatus.no/game/c.php?uid=56766
På gymmet mitt veier den 13.5 kg.Opprinnelig skrevet av Sadie
Men det varierer....
SCP
Ok. Jeg trodde den veide 7,5. Vet ikke helt hvor jeg har fått det fra.
Kanskje det er en bicepscurl stang du har tenkt på eller hørt om..Opprinnelig skrevet av Sadie
Begynn med å gjøre det som er nødvendig, deretter det som er mulig. Og plutselig greier du det umuligeMin Treningslogg
Min Profil
http://s1.gladiatus.no/game/c.php?uid=56766
Okay. Så de veier 7,5? Da er det nok det. Er det standardvekt på dem, da, eller varierer det slik som med den andre typen?Opprinnelig skrevet av wolter
7,5kg på en ny smith maskin er ganske riktig.
Og ja, Ez-stangene veier rundt 8kg de og.
Det er vel som regel tre typer stenger: Liten rett, lang rett og benkpresstang.
Den lille; typisk til bicepscurlveier 10,5
Den lange; Brukes ofte til kneböy, marklöft, veier 17,5
Benkpresstang veier 20.
Den lange rette stanga er litt tynnere og muligens litt kortere enn olympiastanga som dú finner i benkpressen...
Slik er det på mitt gym...
Stemmer! en benk\mark\bøy stang skal veie 20kg.. basta![]()
Nå ble jeg klok... Hehe.
Er selvfölgelig helt enig!
Det forrige gymet hadde olympiastenger på mark, kneböy, benk.
Påpekte bare at det finnes noe som det senteret jeg trener på nå kaller "lang rett stang", som ser noe spinklere ut. Denne er sikkert billigere i innkjöp så derfor blir også disse brukt... Denne veier som sagt litt mindre...
Jeg foretrekker å bruke olympiastang, men mitt gym har bare en av disse stengene og den blir brukt på benkpressen.
helt nøyaktig så veier vell olympia stanga 22, ett eller annet trodde jeg... men jeg rekner 20 å sier 20![]()
McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså
Jepp. Det er ei slik drittstang.
Böyer seg ned til bakken bare jeg legger på 80 kilo for å ta oppvarmingssett i marklöft... Må nok hive inn en slik ris/ros lapp i postkassen som henger i senteret. Det er for dårlig å måtte bruke slike stenger, spesielt i kneböy. Föler de ikke ligger like godt på skuldrene...
Dessuten er det noe dritt å regne med (17,5 kg, what the hell!). Selv om studerer til ingeniör og er brukbar i matte så gidder jeg styre med det etter et widowmakersett. Da flyr det nesten cosinus og sinus rundt hue på meg... Pleier å skrive eks 100 kg + "lang fuckings rettstang".![]()