Viser resultatene 1 til 40 av 40

Tråd: Hvor sterke er dere egentlig? :)

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    09-2003

Hvor sterke er dere egentlig? :)

Heisann. Bra forum.
    Det er jo mange måter å være sterk på, men i akkurat dette tilfellet snakker jeg om markløft.
    Husker ikke helt hvem, men det var en på dette forumet som sa at en fort kunne øke til over 200kg max markløft etter under ett år med trening.
    Stemmer dette? Personlig er rekorden på 160kg. Jeg er ganske høy med lang midje og bein, og dette gjør kanskje markløft noe vanskeligere for meg. Men uansett: Er det normalt å ta 200kg i markløft etter 1 års trening?

Hilsen en som begynner å tro han er en svekling.

www.kalibergym.no
    Ble medlem
    06-2003

Re: Hvor sterke er dere egentlig? :)

Sitat Opprinnelig skrevet av Big Louie
    Er det normalt å ta 200kg i markløft etter 1 års trening?

Hilsen en som begynner å tro han er en svekling.
    Det syns jeg ikke høres det minste normalt ut. Men markløft er kanskje den øvelsen det er lettest å få stor fremgang i for de aller fleste, så 200 kg er ikke noe urealistisk mål for de fleste på litt sikt. (Avhengig av kroppsvekt selvsagt).
    -Gunnar
    http://www.kalibergym.no

Admin
    Håkon sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Er en stund siden jeg trente markløft (før sommerferien) men da kom jeg meg opp på rundt 110-120kg og holdt meg over 6 reps.. Husker jeg kom fort opp på den vekta, et par måneder..!

Burgerking.. ian nothingham sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Alder
    25
    har vel aldri TRENT markløft, litt små løft her og der,har ikke prøvd på mer enn
    130kg i markløft(m belte) har hatt noen få økter med 105kg 5-6reps uten å
    ligge vektene ned på bakken under settet, for en stund sia. skal man ligge vektene
    ned på bakken mellom repsene?

Silver Member Satriani sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    første gangen jeg kjørte mark tok jeg det pent, 40-60kg, andre gangen brukte jeg rundt 100kg på de siste settene(sleit litt med å holde stanga!), etter det har det ikke blitt noe særlig markløft.
    You are hotter than 92% of men on this site!

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    jeg setter vekta helt død på gulvet melom hver rep , nå trener jeg ikke lenger fulle markløft men heller 1/2mark men fortsatt helt død i bunn.

Platinum Member Polarman sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    25
    tok 120kg første gang jeg prøvde, nesten uten oppvarming, men jeg gjorde det feil så det ble strake føtter så jeg brukte bare ryggen og bakside lår :-?

Kevin Levrone
    Gjest
    Er da folk som tar +200kg uten å ha trent også.. Faktisk er det gankse mange

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    09-2003
    Hvis du tar +200 kg uten å ha trent, kan man vel være enige om at denne personen har en god kroppsstruktur for styrkeløft og gener som ligger godt over normalen. Skulle ønske det var meg.

Ble medlem
    08-2002
    jeg tror ikke folk "spretter opp av sofaen" og tar 200kg i mark akkurat.

www.kalibergym.no
    Ble medlem
    06-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av Kevin Levrone
    Er da folk som tar +200kg uten å ha trent også.. Faktisk er det gankse mange
    For noe idiotisk tullprat. Har aldri sett noen løfte 200 i mark uten å ha trent, og vedder livet mitt på at det ikke finnes mange slike! Er kanskje enkelte bønder, fiskere etc som gjør det, men disse er ikke utrente, selv om de har trent seg opp gjennom kroppsarbeid i stedet for vekttrening.
    -Gunnar

Medlem
    Ble medlem
    03-2002
    hallo.
    var jeg som brukte under et år på å nå 200 kg i max.
    Hadde trent styrke en stund, men aldri markløft. tok 100 kg i max første gang jeg prøvde max i mark. et halvt år etter det begynte jeg å trene mark på ordentlig, liksom. tok da 120 kg i maks. tok da et halvt år før jeg tok 200 i max.

Tror det er mye teknikk, som må øves inn.
    Spis, gutt, SPIS!

Judge, Jury & Executioner darp sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    Jeg trener alltid markløft med strake ben. Har hatt maks løft på 200 kg. Men jeg brukte reimer på hendene da jeg sliter med grep. Har svakt grep i hendene så jeg er gått i gang med å trene opp det. Foreløpig så trener jeg med 4x6 med 160kg uten reimer, har nettopp startet skikkeligt på trening igjen etter en slakk periode.

Har trent seriøst i ett år, litt frem og tilbake useriøst i et par år.
    It`s not the size of the car you drive that matters, it`s the size of the arm that steers the car that matters!

ørretboms Gulliksen sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Alder
    25
    Hehe, jeg startet med mark i går. Tok 10x4 på 50 kg med strake bein

pingle

Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    Men det er bra det starte forsiktig, er lett å skade korsryggen på denne øvelsen.

Ta det roligt en stund før du kjører hardt
    It`s not the size of the car you drive that matters, it`s the size of the arm that steers the car that matters!

Ble medlem
    07-2003
    Alder
    25
    Sitat Opprinnelig skrevet av darp
    Men det er bra det starte forsiktig, er lett å skade korsryggen på denne øvelsen.

Ta det roligt en stund før du kjører hardt
    Jeg merka det ganske bra i ryggen, og ikke minst i underarmene når jeg var ferdig. Så skal kjøre rolig på den øvelsen noen uker så ser jeg åssen det går videre..

Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    I underarmene? Det har aldri jeg kjent noe til.. er grepet jeg sliter med :\

ville trent noen mnd før du kjører maxløft og slikt på den i hvertfall.

Medlem
    Ble medlem
    05-2003
    .

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    02-2003
    jeg begynnte å trene mark ved nyttår og tok frrige uke 210kg. jeg er synes det er mark som er den øvelsen som går mest på vilje, og du må tåle å ha det jævli vond!!

Ble medlem
    07-2003
    Alder
    25
    Men det er som darp sier.
    Du skal være veldig forsiktig når du trener rygg generellet, det er lett og få rygg problemer. Og det er ikke morsomt vil jeg tro.
    Min far løftet mye vekter i sin ungdom men trente feil og den dag i dag har han mye ryggproblemer.

Medlem
    Ble medlem
    01-2003
    Hva er de viktigeste tingene å unngå da ? Hva kan man gjøre feil ?

Kliss nytt medlem a-b-3 sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    32
    Korsryggen min gikk til helvette da jeg kjørte knebøy en gang i tiden. En del år siden nå, men må fortsatt ta hensyn til ryggen på en annen måte en før skaden. Så det går an å ødelegge ryggen i knebøy også. Unner absolutt ingen å være plaget med "søyla". Dyrt er det og :-?
    If you wanna grow, you gotta row!

www.trænsåmusklanskrikomåpliiiisfåslæpputavdetaaaa altførtrangeskinneditt.com

:winkwink:

Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    Det er mangen som tror de har gjort noe gale dagen etter de har trent ryggen også, pga det gjør så sinnsykt vondt å være støl i korsryggen

Silver Member
    Ble medlem
    04-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av darp
    Jeg trener alltid markløft med strake ben. Har hatt maks løft på 200 kg. Men jeg brukte reimer på hendene da jeg sliter med grep. Har svakt grep i hendene så jeg er gått i gang med å trene opp det. Foreløpig så trener jeg med 4x6 med 160kg uten reimer, har nettopp startet skikkeligt på trening igjen etter en slakk periode.

Har trent seriøst i ett år, litt frem og tilbake useriøst i et par år.
    med strake ben?mener du at du ikke bøyer de i det hele tatt?I tilfelle så ber du om å få problem med ryggen

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    nei, strake markløft kan fint utføres med strake bein.
    da bruker man hamstring mer, og reduserer bruken av quadriceps og gluteus.

Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    Akuratt, glutene mine er store nok fra før ;(

Silver Member
    Ble medlem
    04-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle
    nei, strake markløft kan fint utføres med strake bein.
    da bruker man hamstring mer, og reduserer bruken av quadriceps og gluteus.
    Er klar over det.Har kjørt mye mark med strake ben.Reagerte bare på vekta (160kg+200 i maks) etter så kort tid med trening

Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    Hvis han klarer 200kg max i markløft så er det vel ikke noe problem å trene med 160kg om han har teknikken inne.

Silver Member
    Ble medlem
    04-2002
    kjører selv ca 5-7 på 190kg(vanlig mark).ligger da på 60-80kg på mark med strake ben(eller med en liten knekk i kneet).
    Lureper:Med tanke på at hun sikkert har forsynt seg av franske cocktailpølser disse månedene, er kanskje et JÆVLA HELIKOPTER NOE OVER THE TOP!

Platinum Member
    Ble medlem
    06-2002
    Alder
    27
    Har ikke kjørt mark på ett par uker på grunn av utrolig støle lår på mark dagen, så bare kjørt good mornings isteden, men sist mark trening kjørte jeg 130kgx6. På strake mark brukte jeg sist 92,5 kgx10.

Medlem
    Ble medlem
    08-2002
    Jeg har trent markløft i ca 1mnd, å nå ligger jeg på rundt 4-6rep på 160kg, med strake bein. (med stop, og uten at stanga går i bakken.

Så 200 burde ikke ver noe problem.

Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    Stanga mi går aldri i bakken for jeg har alltid vekter på

Medlem
    Ble medlem
    08-2002
    gunnar:
    http://www.exrx.net/AnimatedEx/Hamstrings/BBStraightLegDeadlift.gif
    Hvorfor er det skadeligt med å ikke la stanga\vektene gå så langt ned at dem streffer bakken?, jeg bruker stopp\hvile.. men tucher ikke bakken. blir mye tyngre vis du ikke er i bakken.

Silver Member Pr0nDog sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av Gunnar
    Sitat Opprinnelig skrevet av islav
    Jeg har trent markløft i ca 1mnd, å nå ligger jeg på rundt 4-6rep på 160kg, med strake bein. (med stop, og uten at stanga går i bakken.
    Uten at stanga går i bakken? Det hørtes ikke noe lurt ut - kan skade deg på den måten. Når du kjører mark, skal stanga i bakken og det skal helst være full stopp/hvil i bakken før du starter neste rep.
    Gjelder det starke markløft også, Gunnar?

www.kalibergym.no
    Ble medlem
    06-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av islav
    gunnar:
    http://www.exrx.net/AnimatedEx/Hamstrings/BBStraightLegDeadlift.gif
    Hvorfor er det skadeligt med å ikke la stanga\vektene gå så langt ned at dem streffer bakken?, jeg bruker stopp\hvile.. men tucher ikke bakken. blir mye tyngre vis du ikke er i bakken.
    Sorry, jeg tenkte på vanlige mark jeg nå. Min feil (ser jo nå at du skrev strake mark, og da har du selvsagt rett, stanga skal ikke i bakken).
    -Gunnar

Medlem
    Ble medlem
    08-2002
    fikk det ikke helt til og stemme at stanga skulle i bakken, mister jo helevekta dah, å div.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    09-2003
    Jeg tok 170kg*4rep første gang jeg prøvde mark. Løfter litt feil ved å ikke dra bakover og bruke mer bein. Har det siste året trent uten reim og da må man ha magnesium, ellers er det klin umulig å løfte tungt. Så må dra til en styrkeløfterklubb for å se hvordan de gutta som kan gjør det. Ellers er det en øvelse som jeg kan kjenne for mye i korsryggen. Vet ikke om det å løfte i sumostilling hjelper?

Ble medlem
    11-2002
    Alder
    31
    Jeg holder hendene hver sin vei på stanga å bruker pulver, må trene opp grepet for å klare mer på denne øvelsen. Hadde nok klart mye mer med reimer enn uten.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    09-2003
    Starta å trene mark for ca. 1 år siden nå. Lå på 6'ere på 80kg tror jeg.
    Sist gang jeg løftet tung mark tok jeg en 5'er på 160kg, med reimer vel og merke.
    Sist gang jeg testet max tok jeg 170, og det var før påske. Tror jeg ligger litt over det nå.

Ble medlem
    08-2002
    hummhumm, tror jeg må prøve å nesten-makse i mark snart ops:

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.