Viser resultatene 1 til 6 av 6

Tråd: Hvordan begynne med DC?

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    04-2006
    Alder
    23

Hvordan begynne med DC?

Heisann,

Jeg har trena et par år, som regel vanlige volumprogrammer og pyramider.
    Har veldig lyst å prøve DC, men er liksom litt usikker på hvordan jeg skal begynne, og hvordan jeg setter opp en rutine med DC! Har skjønt prinsippet med lite trening, og jeg har lest alle trådene her om DC (også hovedposten), men jeg synes liksom ikke det er noe informasjon om hvordan jeg skal legge opp treninga spesifikt etter disse prinsippene.

Etter det jeg forstod så skal jeg trene mandag, onsdag, fredag og mandag igjen - da er jeg "rundt" en "runde" på kroppen:

Dag 1, mandag:
    * Bryst
    * Skuldre
    * Triceps
    * Rygg bredde
    * Rygg tykkelse

Dag 2, Onsdag:
    * Biceps
    * Underarmer
    * Legger
    * Hamstrings (Bakside lår)
    * Quadriceps (Forside lår)

Dag 3, fredag (Samme som mandag, men med andre øvelser)
    * Bryst
    * Skuldre
    * Triceps
    * Rygg bredde
    * Rygg tykkelse

(Lørdag + Søndag er fri)

Dag 4, Mandag (Som dagen etter mandag, og vil være det samme som Dag 2, men med andre øvelser)
    * Biceps
    * Underarmer
    * Legger
    * Hamstrings (Bakside lår)
    * Quadriceps (Forside lår)

Men hva skjer etter dag 4? skal jeg vente helt til fredag med å trene bryst igjen da? Da går det jo en hel uke mellom to brysttreninger?

En annen ting jeg lurer på er hvor mange repetisjoner jeg skal kjøre, og hvor mange av disse som skal gjøres etter Rest-Pause? Hvis jeg for eksempel har 15 reps på smith incline benchpress; skal jeg da kjøre først 8 reps, pause, så 4, pause og så 3 ?

Og hvor i all verden kommer "static holds" inn? På slutten av hvert RP-sett?

Hvor stor belastning skal jeg trene på, i % ? Eller skal jeg bare finne en passende vekt som jeg føler at jeg har kontroll på både i positiv og negativ fase av løftet?

Takk for all hjelp!

- Marius

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Hei og hå du kan lese deg til alt dette i den omfattende DC tråden vår.

Du alternerer dag 1 og dag 2 hele tiden. Dvs etter mandagen du sier, så er det onsdag med dag 1, så fredag med dag 2.

Vanlig repetisjons nivå er 12-20 innkludert rest pauser.

Static holds er på slutten av siste rest pause eller visst du gjør som du skal å begynne med straighte sett, så er det på slutten av det.

Belastning? slik at du når total failure innenfor repetisjons nivået.

Nei gutt, tror du kan lese litt til før du begir deg utpå dette. Er dumt å begynne før man skjønner alle prinsippene imo.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    04-2006
    Alder
    23
    Skal kikke litt mer over det, leste også et par artikler på en utenlandsk webside.

Meen, skal sjekke det mer opp, ble tipset av en lokal på gymmet jeg trener på, så det er mulig han kan gi meg enda en innføring også

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Uten at det betyr noe, men så mener JEG at 17 er litt ungt til å begynne med DC. Visst man ikke har en utrolig innsikt i trening og kjenner kroppen sin veldig godt.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    04-2006
    Alder
    23
    Vel, jeg fyller 18 om ikke lenge, dog er det kanskje også litt ungt?
    Hørte at man bør ha trena i minst 3 år, og jeg har trena 4, dog ikke alltid like seriøst.

Det er da i 18-19 års alderen man er i "gullalderen" for å trene, og begynte ikke opphaveren til DC å trene når han var 19?

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    27
    jo, men han trente ikke dc når han begynte.. brukte jo mange år på å utvikle programmet...

uansett så må du lese ALLE trådene.. ikke vits i å begynne på noe du ikke vet hva går ut på..

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.