Viser resultatene 1 til 4 av 4

Tråd: hvordan bli bedre i benkpress?

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    01-2003

hvordan bli bedre i benkpress?

jeg har holdt på med trening i ca 10 mnd. Startet med å trene 3*8reps på 57 kg.Prøvde ikke noe maksløft da. Kom meg ganske fort opp til å kunne trene 3*5reps på 75 kg. Men etter det har jeg hatt liten fremgang.Har etter lang tid kommet opp til å nesten greie 3*8reps på 75 kg.Har prøvd både å ta en liten pause og å gå litt ned på kiloene for så å gå opp igjen.I maksløft har jeg greid 87,5 kg for en tid tilbake,mens 90kg ikke gikk.Dette er en stund siden,så greier vel kanskje90 nå. Trente bryst 2 ganger i uka før, men har gått over til 1 gang.Trener også skråbenk(50 kg på seriene). Hvordan skal jeg komme meg videre? I andre øvelser har jeg hatt fremgang hele veien.F.eks biceps med hantler har jeg gått fra å trene med 12,5 kg til 20 kg`s hantler.

Medlem
    Ble medlem
    05-2002
    vis du vil øke mye i benkpress spesielt,så burde du kjøre benk to ganger i uka,en dag med lettere trening(samme mengde med sett,men reps skal ligge mellom 6-10) og en dag med tyngre trening(reps mellom 1-6)
    også må du ikke minst kontrollere at kostholdet er godt nok til at du kan øke på det.

-=Thunder=-

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Kjør mye markløft, knebøy og andre basis øvelser for større generell kroppstyrke. Da vil benkpressen øke også-

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    03-2002
    ser du trener 8 reps på serien. dette er jo bare tull visst det er maksimal styrke du skal ha. Gå ned på 1-5 reps og tren tungt.

Lignende tråder

1. Hvordan utføre benkpress, knebøy, markløft og rykk
    By tummen in forum Strongman og styrke
    Svar: 6
    Nyeste innlegg: 28-11-05, 06:29
  2. Hvordan bli kvitt et doping problem?
    By HITFrank in forum OT
    Svar: 152
    Nyeste innlegg: 19-07-05, 10:37
  3. Svar: 0
    Nyeste innlegg: 15-07-05, 10:15
  4. Hvordan tøye for å bli myk?