Hvordan bli stor raskest mulig uten ulovlige stoffer?
Av Doggcrapp, oversatt av ambiguous
Hentet fra ”Cycles for pennies”
Growinlikeagorilla: I din brede erfaring, hvor tung kan man bli uten bruk av ulovlige stoffer. Jeg vet at det er mange variabler, men et gjennomsnitt. 100kg? 105kg? 110kg? Eller drømmer jeg? Jeg er 25 år, 182cm og 95kg, og vil si at jeg har gjennomsnittsgener (er hvit).
Doggcrapp: Å ja, mange variabler, inkludert gener, kroppsfett, kosthold og trening. Hvis noen var deffa og gjorde alt riktig så tror jeg at slank/hardt på 3.5lbs (1 lbs=0.454kg) muskelmasse pr inch (1 inch = 2.54cm) høyde er mulig naturlig. Nå snakker jeg om en som er skikkelig deffa. Hvis vi snakker om offseason-utseende med en del fett, så tror jeg at noen ”i form” kunne komme til 4.0lbs pr inch høyde. Så en 6 fot (ca 183cm) høy person kunne f.eks komme til rundt 130kg med en del fett (offseason), og ca 114kg deffa.
Husk nå på at dette handler om en horde med faktorer. Hvis jeg var i et kappløp om å få min rene klient størst mulig (muskelmessig) på kortest mulig tid i konkurransen med andre (ikke nødvendigvis rene) utøvere, så ville jeg ha gjort følgende:
1) Enorme mengder mat – høyt proteininntak i det området jeg tidligere har anbefalt (så mye mat at hvis det ble gjort separat så ville det ha gjort ham veldig fet – mer om det senere). Et massivt etegilde med “byggemat” som ville ha lagt så mye muskler (og litt fett) naturlig på ham på kortest mulig tid.
2) Veldig korte treninger – tunge progressive vekter – rest-pause-trening – ekstrem stretching.
3) Kreatin, glutamin, ALA, CLA, multivitamin.
4) Jeg ville ha fått ham til å gå på tredemølla i 60 minutter 5-6 ganger I uka for å kontre fettøkningen fra det ekstreme matinntaket. Jeg ville ha justert de tallene etter hvert, opp eller ned.
Han ville enkelt sagt ha blitt en menneskelig smeltedigel. Det ville være den raskeste måten å få en 75kgs til en slank 115kgs kroppsbygger.
Kan folk flest gjøre dette? Nei, det er veldig tidkrevende og sinnsykt hardt å gjøre over lengre tid. Folk tenker ikke i en viss kontekst.
La oss si at noen veier 75kg og ønsker å bli 115kg en dag (helst raskest mulig). Hvis de ikke trente, ikke gjorde cardio og bare spiste enorme mengder mat helt til vekta viser 115kg, hvor lenge ville det da tatt dem å øke de 40 kiloene? Det ville ha tatt lang tid. I mine øyne, hvis du klarte det på ett år, så ville de ha vært ganske utrolig, OG DA SNAKKER VI KUN OM RENT KROPPSFETT.
Bare tenk på hvor ekstremt du måtte ha presset deg for å gjøre det samme trikset med muskelmasse. Det skjer ikke at du legger på deg 40kg ren muskelmasse naturlig på ett år så lenge du ikke har gener i eliten.
Jeg ønsker at folk skal forstå hvor vanskelig det er å legge på seg mye muskler og hvor hardt du må ”flytte grenser” når det gjelder spising, trening og cardio for å komme dit.

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat