Viser resultatene 1 til 6 av 6

Tråd: Hvordan bør jeg trene?

Medlem Afehn sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    24

Hvordan bør jeg trene?

Jeg har nå bestemt meg for å gjøre kroppen min slik jeg virkelig vil ha den.. Hvertfall forbedre den..
    Er ca 1,75 høy og noe muskulløs.. veier i overkant av 70 kg.
    Er nogenlunde fornøyd med overkroppen - den kan jeg godt beholde som den er..
    Problemet er at etter 11 år med fotballsparking dagen lang har jeg fått ekstremt store lår og altfor stor rumpe.. Det er kun muskler begge steder men er såpass stort at det ser litt snålt ut i forhold til resten av kroppen selvom det er greit med muskler der også..

Så lurer jeg på hvordan jeg bør trene for å få mindre lår/rumpe samtidig som jeg beholder overkroppen min slik som den er nå?
    Og hvordan bør jeg spise? Noen tanker?

Er det beste å rett og slett bare forbrenne, og ikke tenke på om litt av overkroppen går med? Den kan jeg jo alltids bygge opp igjen? Har tatt en liten pause fra fotballen nå..
    Har aldri trent underkroppen når jeg trener styrke og vekter.. Det har kun blitt sånn pga fotball og kanskje litt sykling..

Håper noen har lyst til å gi meg noen tips

Gudfaren QuizMaster sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74
    Du er 16 år, og fremdeles vokser kroppen din sakte men sikkert.

Regner med du bare har en liten "sommerpause" fra fotballen og at du vil fortsette med dette til høsten, da passer det perfekt med beintrening - iogmed at du faktisk kan bli stiv og støl uten at du tenker på å at du MÅ prestere på bana.

Tren legg, bakside/forside lår først da, i maskiner eller med vekter.

"Overkroppen er OK" - alt kan forbedres, det er det første du lærer om du er interresert i fitness/bodybuilding. Så det er bare å fortsette å trene slik du har, mye lettere å "korrigere" om du setter opp treningsplan OG matplan...så kan vi heller komme med ferdige innspill.

Håper dette gav deg noen svar...
    Syng, RakeMagic, Syng!

Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?

Spiller du POKER - Bruk RakeMagic for de $ BESTE $ BONUS og RAKEBACK avtalene!

Spill og Vinn over PROs som Gus Hansen m.fl (INKL. MAX RAKEBACK)

Medlem Afehn sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    24
    Mange takk!
    Du har rett i at det bare er en sommerpause.. Skal faktisk en uke på cup i danmark i slutten av denne måneden.. Men er du sikker på at jeg bør trene ben?
    Legger er greit, men jeg er LIVREDD for å bygge opp enda større lår enn jeg allerede har..
    Og jeg sa OK, ikke at den ikke kunne forbedres hehe!
    Det er klart jeg skal fortsette å trene overkropp også!
    Og et spm: er dere for magetrening hver dag, eller 2 - 3 ganger i uka?

Skal skrive mer om trenings- og matplanen min så godt det går litt seinere.. Nå er det duket for morgentur! =)

Registered User
    Ble medlem
    10-2003
    Magemusklene er ikke noe anderledes enn andre muskler, de trenge HVILE de også! Så hver dag blir overkill! Selv trener jeg mage 2 ganger i uka, delt i øvre og nedre del! Mange trenger ikke mage i det hele tatt siden markløft og knebøy tar mye på magemusklene!

Administrator Klædden sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    ...og mange glemmer helt å trene mage, hehe.

Medlem Afehn sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    24
    Jeg kjører vanligvis et all-around mageprogram 3 ganger i uka..
    Noen meninger om hvordan jeg burde trene magen - hvilke øvelser og hvor ofte, hvis hensikten er å få mere definerte mageruter og å miste fett og kanskje også litt av musklene på sidene? Vil hvertfall ha vekk alt på siden.. Får det bare ikke til...

Lignende tråder

1. Doggcrapps treningsprinsipper oversatt til norsk
    By ambiguous in forum Trening
    Svar: 13
    Nyeste innlegg: 15-02-05, 09:49
  2. Trene når jeg er sjuk!
    By Lillegutt* in forum Trening
    Svar: 7
    Nyeste innlegg: 04-06-04, 13:16
  3. Hvordan bør jeg spise??
    By Biceps Olav in forum Kosthold
    Svar: 10