Viser resultatene 1 til 27 av 27

Tråd: hvordan bygge solide magemuskler

Registered User Lee Priest sin avatar
    Ble medlem
    01-2005
    Alder
    27

hvordan bygge solide magemuskler

Heisan, jeg søkte litt på forumet vårt men fant egentlig ingen clues om hvordan man kan bygge ''SOLIDE'' magemuskler. Jeg vet at mye av kroppsfysikken man kan oppnå er forutbestemt av gener, men gjelder det magemuskler også?
    Jeg leser hele tiden om mageprogram som kan hjelpe deg å få den ''packen'' du vil ha, og ja du kan få en fin sixpack, sitter her og beundrer et bilde av mitt store idol Lee Priest. Og fyren har jo de ''SOLIDE'' magerutene. Dette er sikkert teit spørsmål, men hvordan klarer man å bygge slike solide mageruter?

Lever LIVE som bodybilder Iron-Kim sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av Warmachine
    Heisan, jeg søkte litt på forumet vårt men fant egentlig ingen clues om hvordan man kan bygge ''SOLIDE'' magemuskler. Jeg vet at mye av kroppsfysikken man kan oppnå er forutbestemt av gener, men gjelder det magemuskler også?
    Jeg leser hele tiden om mageprogram som kan hjelpe deg å få den ''packen'' du vil ha, og ja du kan få en fin sixpack, sitter her og beundrer et bilde av mitt store idol Lee Priest. Og fyren har jo de ''SOLIDE'' magerutene. Dette er sikkert teit spørsmål, men hvordan klarer man å bygge slike solide mageruter?

Blir vel det samme som om man f.eks skal bygge store bryster eller bicepser? Hard trening, gradvis belastende med mye hvile.

Ble medlem
    01-2005
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av Kim Falch
    Blir vel det samme som om man f.eks skal bygge store bryster eller bicepser? Hard trening, gradvis belastende med mye hvile.
    Ja jeg skjønner det, grunnen til at jeg postet denne topicen var vell fordi jeg begynte å sammenligne Lee med karene som er med på ungkarskvinnen, hehe
    så la jeg merke til det at alle, eller omtrent alle der var veldig veltrente, og fine packer, men langt ifra så solide som Priest sine, angående det så er vell ikke det mange bodybuildere som har så solide heller? jeg så pumping iron med arnold her om kvelden, og jeg la merke til at fyren har 4pack, han har et lite skimt av det siste rutene på konkurransen på slutten av filmen, så jeg antar vell at hvordan rutene våre kan bli er gen bestemt, og får all del dette var ikke dissing av Arnold, han er og blir kongen av BB. takk

homogravid slogum sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Det viktigste er jo fettprosenten din. Selv utrente personer får 6-pack med lav nok fettprosent. Det er genetisk hvordan magerutene dine ser ut. Det eneste du kan endre på er størrelse. Trikset er som kim falch sier, å trene magemusklene på samme måte som man trener resten av kroppen, med vekprogresjon og nok belastning til at man ikke klarer mer enn rundt 12-20 reps. Aldri skjønt hvorfor folk tror man skal ta 100 situps og så skal magemusklene vokse. Gror biceps med 100 reps? Velg deg 1-3 øvelser og kjør 2-3 sett per øvelse 1-2 ganger i uka. Prøv å øk litt for hver gang. Husk at magen også får kjørt seg ganske hardt gjennom tung knebøy og markløft.

Ble medlem
    01-2005
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av slogum
    Det viktigste er jo fettprosenten din. Selv utrente personer får 6-pack med lav nok fettprosent. Det er genetisk hvordan magerutene dine ser ut. Det eneste du kan endre på er størrelse. Trikset er som kim falch sier, å trene magemusklene på samme måte som man trener resten av kroppen, med vekprogresjon og nok belastning til at man ikke klarer mer enn rundt 12-20 reps. Aldri skjønt hvorfor folk tror man skal ta 100 situps og så skal magemusklene vokse. Gror biceps med 100 reps? Velg deg 1-3 øvelser og kjør 2-3 sett per øvelse 1-2 ganger i uka. Prøv å øk litt for hver gang. Husk at magen også får kjørt seg ganske hardt gjennom tung knebøy og markløft.
    Ok. tror jeg skjønner, men når jeg ser folk på gymmen som trener, så trener det magen uten vekter. Men ville det ikke vert smart av meg og velge 3øvelser og kanskje kjøre dem X2? får blant annet musklene på siden, nedre del av mage, og magen? jeg har lest litt rundt omkring, og musklene på siden er jo as importent som selve magen. Hjelper blant annet på finere muskler, mer jevne eller tar jeg helt feil? og hvilken øvelser bygger egentlig mest of best?

Ble medlem
    05-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av Warmachine
    Ok. tror jeg skjønner, men når jeg ser folk på gymmen som trener, så trener det magen uten vekter. Men ville det ikke vert smart av meg og velge 3øvelser og kanskje kjøre dem X2? får blant annet musklene på siden, nedre del av mage, og magen? jeg har lest litt rundt omkring, og musklene på siden er jo as importent som selve magen. Hjelper blant annet på finere muskler, mer jevne eller tar jeg helt feil? og hvilken øvelser bygger egentlig mest of best?
    Jo, det er smart å trene magen med vektbelastning slik som alle andre muskler. 3 øvelser x 2 høres bra ut. Eks på øvelser kan være: crunches med vekt på brystkassen, crunches i maskin og hantel sidebøyning.

Ble medlem
    01-2005
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av slogum
    Jo, det er smart å trene magen med vektbelastning slik som alle andre muskler. 3 øvelser x 2 høres bra ut. Eks på øvelser kan være: crunches med vekt på brystkassen, crunches i maskin og hantel sidebøyning.

Vil takke for kloke svar, og hjelp men ingeting er vell bedre en Beinhev med vekter festet til foten får nedre del av magen? har hørt at det er en mega fin øvelse. Så kommer sikkert til å + på den også.. ja og 1 ting til, når er det beste tidspunkt å trene magen før eller etter treningsøkta? eller spiller det ingen rolle? slik jeg føler det nå, så er før trening best får da er ikke kroppen min så sliten

Ble medlem
    05-2004
    Jeg må gjøre det før, hvis ikke gidder jeg ikke Men det spiller ingen rolle.

Den anale hevneren Stålballa sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Tenk på at TUNGE baseøvelser bygger bra på magemusklene. Som tidligere er fett% det viktigste for å frem magemusklene. En annen ting er jo at magemusklene til Lee Priest matcher symmetrien hans. Dette har sannsynligvis med at magemusklene hans har blitt bygget opp i takt med resten av kroppen som er bygget opp med tunge baseøvelser som mark,militærpress osv.
    Uteliv, inneliv eller underliv?

Ble medlem
    01-2005
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stålballa
    Tenk på at TUNGE baseøvelser bygger bra på magemusklene. Som tidligere er fett% det viktigste for å frem magemusklene. En annen ting er jo at magemusklene til Lee Priest matcher symmetrien hans. Dette har sannsynligvis med at magemusklene hans har blitt bygget opp i takt med resten av kroppen som er bygget opp med tunge baseøvelser som mark,militærpress osv.
    hehe, har egentlig aldri tenkt over det. Jeg har vell kanskje vert mer opptatt av å bygge en bra mage en andre diverse muskler vil jeg tro, men når jeg tenker over det du sier der så er det faktisk helt logisk+ at jeg hadde sett totalt idiot ut med slike magemuskler slik som jeg ser ut nå hehe, akkurat nå følger jeg dette programmet.

Release YOUR Potential Grunnprogram

Knebøy
    Markløft m/strake ben
    Skråbenk m/liten skrå DB
    Nedtrekk smalt grep
    Roing bredt grep
    Arnoldpress
    Bicepscurl i skråbenk DB
    Franskpress i skråbenk DB
    Mage

jeg begynner med 15rep og med lave vekter så synker setta samtidig som vektene øker. Hittil så har det gitt meg helt ok resultat, er snart ferdig med mine 7uker, og da kommer jeg til å ta 1fri uke deretter ny 10rm og starte på nytt. Det jeg lurer på er det noen bedre øvelser jeg kan leggetil? istedenfor og kjøre opplegget slik det er nå? for exempel ''Roing med bredt Grep'' ''Franskpress i skråbenk dp''? jeg vil gjerne ha deres mening, takk igjen=)

Consigliere - X diste sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Nå har ikke jeg på langt nær abs som kan hevde seg i verdens eliten, ikke her på forumet engang. Man kan vel heller si at jeg sliter litt med dem. Det føler i allefall jeg. Men en ting som har funket bra for meg er magetreninga på BJJ. Der er tar vi gjerne situps i en stor gruppe slik det på en måte blir et slags press for å fullføre en hel del situps. Hjelper også med en treningspartner som pusher deg skikkelig. Dette i kombinasjon med baseøvelser som nevnt her, har i allefall funket greit for meg.
    may the wind always be at your back,
    and the sun always upon your face,
    and may the wings of destiny carry you aloft to dance with the stars.

Platinum Member Freshh sin avatar
    Ble medlem
    07-2005

side musklene/flanke

trener jeg i "rygghevbukken" ligger helt på siden og kjører 10-15 reps x 3 på hver side med en 15 kg skive, det funker fint!
    -Faliure is the opportunity to begin again, more intelligently-

Ble medlem
    01-2005
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av diste
    Nå har ikke jeg på langt nær abs som kan hevde seg i verdens eliten, ikke her på forumet engang. Man kan vel heller si at jeg sliter litt med dem. Det føler i allefall jeg. Men en ting som har funket bra for meg er magetreninga på BJJ. Der er tar vi gjerne situps i en stor gruppe slik det på en måte blir et slags press for å fullføre en hel del situps. Hjelper også med en treningspartner som pusher deg skikkelig. Dette i kombinasjon med baseøvelser som nevnt her, har i allefall funket greit for meg.
    Ja å pushe seg er jo veldig viktig, og jeg tviler ikke på at du øker prestasjonen din med en partner, eller i en gruppe. Jeg selv øker prestasjonen min dramatisk når det er deilige damer på gymmen hehe

Consigliere - X diste sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Får håpe det er en jevn strøm med bra damer på gymmet ditt da.
    Er bare magen jeg har slurva litt med her, utenom det gir jeg 100% uansett om det er tomt i gymmet eller masse bra damer der.
    may the wind always be at your back,
    and the sun always upon your face,
    and may the wings of destiny carry you aloft to dance with the stars.

Ble medlem
    01-2005
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av diste
    Får håpe det er en jevn strøm med bra damer på gymmet ditt da.
    Er bare magen jeg har slurva litt med her, utenom det gir jeg 100% uansett om det er tomt i gymmet eller masse bra damer der.
    Det er alltid jevn strøm med damer på gymmen vet du, men kommer bare ei HOT dame i ny og ne, er stort sett gammle feite damer i 40åra som henger der, hehe

Medlem
    Ble medlem
    07-2004
    Personlig bruker jeg "3-delte sit-ups". Vet ikke om det er andre som har funnet opp dette før meg, men liker det ihvertfall veldig godt.

Jeg kjører 3 set med 12 3-delte situps for tiden, og har aldri før kjent det så godt i magemusklene etter en økt.

Med tredelt mener jeg at jeg tar løfter opp bare skuldrene, så ned igjen, så opp i crunch, ned igjen og så opp i 45-60 graders vinkel på golvet. Det er en repp

12 rep
    3 sett.

Får en deilig "burn" i magen etterpå.

Ble medlem
    01-2005
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av zicoz
    Personlig bruker jeg "3-delte sit-ups". Vet ikke om det er andre som har funnet opp dette før meg, men liker det ihvertfall veldig godt.

Jeg kjører 3 set med 12 3-delte situps for tiden, og har aldri før kjent det så godt i magemusklene etter en økt.

Med tredelt mener jeg at jeg tar løfter opp bare skuldrene, så ned igjen, så opp i crunch, ned igjen og så opp i 45-60 graders vinkel på golvet. Det er en repp

12 rep
    3 sett.

du kunne ikke forklare nærmere, skjønte ikke helt den med å løfte opp bare skuldrene. Takk

Medlem
    Ble medlem
    07-2004
    Altså:

En rep består av 3 øvelser, blir nesten som ett supersett, men litt annerledes med tanke på at du ikke kjører en ferdig en øvelse før du tar den neste.

Ble feil det jeg skrev isted.

Øvelse en:
    En crunch (skrev den som nr to isted, men det ble feil)

Øvelse to:
    Mer en standard sit-ups, men ikke for langt opp, kanskje 20-30 grader mellom gulv og rygg.

Øvelse tre:
    En mellomting mellom øvelse to og en millitær-sti-ups. (I den millitære skal du helt opp) Du skal ha en plass mellom 50 og 60 grader vil jeg tro uten at jeg er helt sikker.

Du trenger egentlig ikke være så opphengt i gradene, bare tenk slik:
    - crunch
    - Lenger opp
    - Enda lenger opp

Jeg kjenner ihvertfall att det svir skikkelig på denne.

Platinum Member
    Ble medlem
    06-2002
    Alder
    27
    Det som har bygget såpass bra magemuskler hos meg at de synes året rundt selv når jeg er stortjukk og ikke ser noen muskler under fettet bortsett fra magen er liggende beinhev på benk med belastning, kabelchrunch(den beste mageøvelsen noensinne spør du meg), og situps med belastning.

Du trenger ikke mer enn 20 reps, fokuser på å puste ut ved fullførelsene av reppene, holde igjen på den negative delen av reppen, og stram magen hele tiden. Kjør maks to ganger i uken,, 2-3 sett per gang holder.

Der har du min oppskrift.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    27
    Lee Priest har i alle fall sagt at han ALDRI kjører sit-ups. Husker ikke helt hvilke øvelser han sa var like bra for magen, men han nevnte i alle fall stangroing...

Ungdommelig
    Gjest
    Sitat Opprinnelig skrevet av zicoz

12 rep
    3 sett.

Så kommer det store spørsmålet. Gir "burn" i magen noen effekt på muskelvolumet ?
    Eller blir 36 reps bare et pingledingleopplegg med mye melkesyre og lite muskler ?

Maximus Ingar sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av selters
    Lee Priest har i alle fall sagt at han ALDRI kjører sit-ups. Husker ikke helt hvilke øvelser han sa var like bra for magen, men han nevnte i alle fall stangroing...
    Lee Priest trener faktisk ikke mage i det hele tatt. Han gjorde benhev osv. når han følte for det i starten av bb-karrieren, men han sluttet ganske fort.
    Jeg er sponset av Norkost

GridIron Barbell

Ble medlem
    01-2005
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av Ingar
    Lee Priest trener faktisk ikke mage i det hele tatt. Han gjorde benhev osv. når han følte for det i starten av bb-karrieren, men han sluttet ganske fort.

seriøst ALDRI trent mage? han har jo sinnsyk 8pack.. er det mulig å få det UTEN magetrening?

Gold Member worbid sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Om du har sixpack eller eightpack eller hva du har kommer ikke an på treningen din, men hvordan kroppen din er satt sammen (genene dine).
    wat

Ble medlem
    01-2005
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av worbid
    Om du har sixpack eller eightpack eller hva du har kommer ikke an på treningen din, men hvordan kroppen din er satt sammen (genene dine).
    Ja seff kommer det an på genene, men er det mulig å bygge en 6pack/8pack uten i det hele tatt å trene mage?

Judge, Jury & Executioner Big Boy sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lee Priest
    Ja seff kommer det an på genene, men er det mulig å bygge en 6pack/8pack uten i det hele tatt å trene mage?
    Ja, det er fult mulig..

Jeg har en veldig bra mage i sceneform har jeg fått vite fra bl.a dommere og jeg er sikkert den lateste på magetrening utenom i onseason (ikke at jeg trener mage tungt da), så det avhenger helt av din genetikk

TEAM BODYTECH

Ble medlem
    01-2005
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av Big Boy
    Ja, det er fult mulig..

Jeg har en veldig bra mage i sceneform har jeg fått vite fra bl.a dommere og jeg er sikkert den lateste på magetrening utenom i onseason (ikke at jeg trener mage tungt da), så det avhenger helt av din genetikk

Ok, Takker for svar=D

Lignende tråder

1. Hvordan trene deg selv!
    By ambiguous in forum Artikler
    Svar: 27
    Nyeste innlegg: 19-06-11, 20:51
  2. Om sorg.
    By Avsluttet brukerkonto in forum OT
    Svar: 17
    Nyeste innlegg: 01-04-09, 15:00
  3. Bygge muskler og brenne fett samtidig?
    By Guardian in forum Kosthold
    Svar: 34
    Nyeste innlegg: 13-05-05, 13:01
  4. Få (fram) magemuskler
    By Omen in forum Trening
    Svar: 11
    Nyeste innlegg: 29-11-03, 18:23
  5. Hvordan ser dette ut?
    By Power Demon in forum Kosthold
    Svar: 3
    Nyeste innlegg: 22-03-03, 23:31

Regler for innlegg