Viser resultatene 1 til 19 av 19

Tråd: hvordan få bedre bryst når forsiden på skuldrene..

Gold Member guggen sin avatar
    Ble medlem
    12-2002

hvordan få bedre bryst når forsiden på skuldrene..

Altså, forsiden på skuldrene er ganske bra. Sikkert feilaktig teknikk i brystøvelsene i mine første treningsår. Så er også undersiden av brystet mest utviklet. Så nå vil jeg ha mer høyde på brystet, og kjører endel incline. Men dette tar jo også på forsiden på skuldrene.

Jeg har kjørt kun incline i en periode, dette kjennes ganske bra, bortsett fra de siste settene med incline, hvor jeg kjenner jeg blir sliten i skuldrene også.

Kanskje jeg bør kjøre flatbenk og satse på at min genetikk vil gjøre at jeg muligens etterhvert også vil utvikle oversiden av brystet også..og vil spare litt av skuldrene ved å kjøre flatbenk...

Noen tanker ?

Angående ryggen, så har jeg slitt litt med en vond nedre venstre latisimus dorsi. Får spesielt vondt av sittende roing. Sikkert feilaktig teknikk. Har prøvd å ikk einvolvere korsryggen for mye.....men mulig jeg har gått for langt frem ? Det jeg lurer på er om jeg brude ta sjansen på noe halv markløft eller stående roing. Som etter det jeg har forstått skal være kanon øvelser for ryggen. Eventuelt kan jeg jo kjøre roing i maskin..
    Halve mark eller stående roing ? Kjører forøvrig også chins og nedtrekk

Old man Tarzan sin avatar
    Ble medlem
    07-2002
    Stangroing og markløft er kanonøvelser som du burde lære deg så kjapt som mulig. Hvis du er usikker på utførelsen finner du sikkert noen på gymmet som kan vise deg.

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    Helt enig i Tarzan, lær deg disse to øvelsene... det er de to beste for ryggen, beste masse bygge øvelsene... rekruterer MASSE fibre!! Bruk 2-3 økter på å lære deg dem skikkelig. Nettopp starta med dem selv, og aldri følt meg bedre

GI-Joe pelsjeger sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    sier bare CHINS jeg... en av god øvelsene for ryggen! hehe...

brystet kan du prøve å trene skrå flyes kanskje det hjelper litt ?

varier litt og se hva som funker av forskjellige bryst øvelser!
    I kneel only to God , I don't see him here

www.kalibergym.no
    Ble medlem
    06-2003
    Kutt ut skråbenk og vanlig benk og begynn å kjør decline (omvendt skrå) og dips. Om ikke gymmet ditt har decline-benk, er det bare å legge noen skiver under ene enden på en vanlig benk, plassere denne under smithmaskinen og sette i gang. Når du kjører dips for bryst, så hold albuene ut til siden, og len deg godt fremover.
    -Gunnar
    http://www.kalibergym.no

Ble medlem
    12-2002
    vil ikke decline ta på undersiden ? eller er det genene som avgjør ? Tar ikke også dips på undersiden ?

kan jo forsåvidt prøve det noen uker...

hvorfor er du mot skråbenk ?

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Den siste tiden har jeg lat om bryst treningen til kun bred dips + benkpress , brystet er mitt problemområde på grunn av at jeg har vært skulderskadet siden før jeg begynte å trene.
    Kjører bred dips først stort sett hele tiden .
    føler det er en glemt øvelse , og utfører du den rett så må den være en av de mest effektive tingene du kan gjøre for brystet.
    ut med albuene og prøv å lene kroppen fram under utførelsen.

På gymmene runt om i landet kjører folk skråbenk og alskens øvelser for øvre bryst men se dere rundt , hvor mange har overutviklede framside skuldre + flatt øvre bryst ?

Gold Member CrazyMonkey sin avatar
    Ble medlem
    06-2002
    Alder
    30
    Sitat Opprinnelig skrevet av Tarzan
    Stangroing og markløft er kanonøvelser som du burde lære deg så kjapt som mulig. Hvis du er usikker på utførelsen finner du sikkert noen på gymmet som kan vise deg.

Er markløft virkelig bra øvelse for ryggen? Aldri tatt den med på oppsettet for jeg syntes det så ut som om man trente mer bein enn rygg?
    Its amazing how 5% of the people can destroy the reputation of the remaining 95%.

Old man Tarzan sin avatar
    Ble medlem
    07-2002
    Ja, den er helt konge. Tar hele ryggen.

Platinum Member
    Ble medlem
    06-2002
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av Byggern
    Den siste tiden har jeg lat om bryst treningen til kun bred dips + benkpress , brystet er mitt problemområde på grunn av at jeg har vært skulderskadet siden før jeg begynte å trene.
    Kjører bred dips først stort sett hele tiden .
    føler det er en glemt øvelse , og utfører du den rett så må den være en av de mest effektive tingene du kan gjøre for brystet.
    ut med albuene og prøv å lene kroppen fram under utførelsen.

På gymmene runt om i landet kjører folk skråbenk og alskens øvelser for øvre bryst men se dere rundt , hvor mange har overutviklede framside skuldre + flatt øvre bryst ?
    Jeg kjørte en del framoverlente dips som brystøvelse for en stund tilbake, men fikk den aldri skikkelig til, traff bare i triceps og skuldre og lite eller ingenting i bryst. Hvor bredt holder du da? Går du i bue ned og opp?

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    selv føler jeg at smal dips, der jeg går skikkelig dypt, skuldrene ned på henda, treffer brystet mitt veldig bra.

Platinum Member
    Ble medlem
    06-2002
    Alder
    27
    Er du oppreist 90 grader hele tiden da, eller lener du deg framover på vei ned og tilbake på vei opp?

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    lener meg fremover.
    visst du er strak så treffer du triceps mer, lener du deg, så får du mer på brystet.

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Jeg holder så bredt som mulig , slik at jeg får albuene godt ut fra kroppen , holder jeg smalere så går mer av belastningen over på triceps og bort fra brystet.

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    jeg står på et vinklet dips stativ, så jeg står alltid med ansiktet mot den smale siden, slik at albuene går utover, men liker meg på den smale siden.

www.kalibergym.no
    Ble medlem
    06-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av guggen
    vil ikke decline ta på undersiden ? eller er det genene som avgjør ? Tar ikke også dips på undersiden ?

kan jo forsåvidt prøve det noen uker...

hvorfor er du mot skråbenk ?
    Undersiden, oversiden, det er bare tull, brystet består av to muskler: pectoralis minor og pectoralis major. De har ikke noen "underside" og "overside", det er bare nonsens.

Jeg er ikke i mot skråbenk, men det den hovedsaklig gjør, er å bringe inn skuldrene mer, og ta ut brystmusklene. Decline og dips tvinger brystet til å arbeide mye hardere, ergo er de bedre øvelser (for bryst).
    -Gunnar
    http://www.kalibergym.no

Ble medlem
    12-2002
    okei, takk Gunnar

Chaticks-si-Chaticks HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Brystet mitt var lenge underutviklet, men når jeg begynte å kjøre isolasjonsøvelsen først i økten samt tyngre vekter på brystet så skjedde det noe!

Pre exhaustion funker godt på bryst, f.eks flyes og så rett over til dips osv osv! Lenge siden jeg har prøvd decline, men vet at de tidligere nautilusmaskinene var lagd i "decline" for å involvere brystmuskulaturen mer... Kan være noe i det!

Ble medlem
    12-2002
    Ja, jeg har kjørt endel decline i de gamle nautilusmaskinen, og jeg har lurt på om det er derfor undersiden av brystet er bedre utviklet.

Angående dette med isolasjonsøvelse først:
    det tillater jo ikke å trene like tungt i basisøvelsen etterpå. Må¨man løfte tunge vekter for å få store muskler eller vet ikke kroppen hvor tungt den løfter, men muskelen blir utslitt bare ?

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.