Altså, forsiden på skuldrene er ganske bra. Sikkert feilaktig teknikk i brystøvelsene i mine første treningsår. Så er også undersiden av brystet mest utviklet. Så nå vil jeg ha mer høyde på brystet, og kjører endel incline. Men dette tar jo også på forsiden på skuldrene.
Jeg har kjørt kun incline i en periode, dette kjennes ganske bra, bortsett fra de siste settene med incline, hvor jeg kjenner jeg blir sliten i skuldrene også.
Kanskje jeg bør kjøre flatbenk og satse på at min genetikk vil gjøre at jeg muligens etterhvert også vil utvikle oversiden av brystet også..og vil spare litt av skuldrene ved å kjøre flatbenk...
Noen tanker ?
Angående ryggen, så har jeg slitt litt med en vond nedre venstre latisimus dorsi. Får spesielt vondt av sittende roing. Sikkert feilaktig teknikk. Har prøvd å ikk einvolvere korsryggen for mye.....men mulig jeg har gått for langt frem ? Det jeg lurer på er om jeg brude ta sjansen på noe halv markløft eller stående roing. Som etter det jeg har forstått skal være kanon øvelser for ryggen. Eventuelt kan jeg jo kjøre roing i maskin..
Halve mark eller stående roing ? Kjører forøvrig også chins og nedtrekk

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat
en av god øvelsene for ryggen!