Viser resultatene 1 til 48 av 48

Tråd: Hvordan få bredere skuldre???

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    10-2004

Hvordan få bredere skuldre???

Heisann, jeg var ganske fet, før og nå som jeg har gått ned i vekt ser det ut som om skuldrene mine er for smale og hodet for stort. hele meg er på en måte uproposjonert. Trenger gode tips om Hvilke trenings metoder som jeg burde gjøre. Vet veldig lite om dette selv :svak:

mvh

Judge, Jury & Executioner wannabeROCKY sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    Anbefaler at du starter med å lese MYE på dette forumet.
    Begynn gjerne med denne artikkelen for å få litt innsikt i hva som er det viktigste for å bygge muskler. http://www.fitnessprat.no/forum/showthread.php?t=6703

Sett deg opp et treningsprogram(helst et "fullkroppsprogram" dersom du ikke har trent vekter før). Det er bare å bruke søk funksjonen, så finner du mange ferdiglagede programmer her.

og en siste ting, vær tålmodig, du blir ikke Arnold over natta.

-wR-
    Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

anus slikkeren PeterSQRM sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    det viktigste du kan starte med er holdningen. i dette gamet er det ingen ting som heter å få skuldre. her må du jobbe for det.

got it?

ha med følgende øvelser i programmet ditt:
    1. sidehev (strak armer, med ørlite bøy)
    2. drag til hake (hold breit, og dra opp til brystet)

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    10-2004
    drag til hake = chins?

Silver Member xray sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    71
    skulderbredde, tunge løft med stang over hodet, og da snakker vi tungt, ja tungt ja. benkpress, militærpress, nakkepress
    :)

Admin
    Håkon sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Sidehev og tung militærpress på slutten!

Judge, Jury & Executioner wannabeROCKY sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    dog ikke FOR tungt. skuldrene/trapezius er ganske kompliserte muskelgrupper som kan fucke opp hele treningen for overkroppen dersom man først pådrar seg en skade ved å løfte for tungt. Jeg personlig ville ikke kjørt så tunge vekter at jeg ikke klarte 5 strikte reps på skulderøvelsene
    Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Når dere går på hvilket som helst gym og ser hva folk gjør foran speilet , hva ser dere da ? enten står de og kjører biceps hantelcurls eller de står og kjører sidehev , hvor ofte har de samme personene store skuldre og bicepser ?

snu ryggen til speilet og titt bort dit hvor de sitter eller står og presser ei stang eller hantler over hodet militærpress/skulderpress/hantelpress eller hva man nå kaller det , har disse folkene større skuldre enn de som står og vifter med armene med en hantel i hver hånd ?

Jeg bare lurer jeg !

NK
    NK er ikke aktiv
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Sitat Opprinnelig skrevet av KjeXz
    drag til hake = chins?
    Drag til hake er en framside skuldre/nakke øvelse hvor du trekker nedenfra og opp , Chinz er en rygg øvelse der du holder skulderbredt i ei stang med håndflatene fra deg og drar kroppen opp

Admin
    Håkon sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Om man har skulderbredt grep på drag til hake, tar den vel en del på siden av skuldre også? Jeg bruker av og til å ta den som en avslutning på skuldrene..

Ble medlem
    06-2003
    hold bredt nok, så hvor du blir sliten. der vil det vel som regel også gro?

drag til haken hvor en holde armene helt inntil hverandre er ikke godt for annet enn å ødelegge håndleddene! (i alle fall for meg)

NK
    NK er ikke aktiv
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Sitat Opprinnelig skrevet av Diezel
    Om man har skulderbredt grep på drag til hake, tar den vel en del på siden av skuldre også? Jeg bruker av og til å ta den som en avslutning på skuldrene..
    Bredere og stopp ved brystet i stedet for ved hake vil sette mye mer belastning på skuldrene ja

Medlem
    Ble medlem
    07-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av NK
    Når dere går på hvilket som helst gym og ser hva folk gjør foran speilet , hva ser dere da ? enten står de og kjører biceps hantelcurls eller de står og kjører sidehev , hvor ofte har de samme personene store skuldre og bicepser ?

snu ryggen til speilet og titt bort dit hvor de sitter eller står og presser ei stang eller hantler over hodet militærpress/skulderpress/hantelpress eller hva man nå kaller det , har disse folkene større skuldre enn de som står og vifter med armene med en hantel i hver hånd ?

Jeg bare lurer jeg !
    Pleier se de fleste miltærpressere kjøre sidehev enten før eller etter jeg.

NK
    NK er ikke aktiv
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Sitat Opprinnelig skrevet av kim--
    Pleier se de fleste miltærpressere kjøre sidehev enten før eller etter jeg.
    Hva tror du de vokser mest av da ?

å heve 2x15kilos vekter noen ganger eller å presse opp 100kilo noen ganger ?

Medlem
    Ble medlem
    07-2004
    Er enig med deg med at compound øvelser bygger best. Synes bare det er litt stereotype instilling det der "se på di som kjører det og det" tipper at 90% kjører begge uansett.

Jeg er vel den eneste på senteret nå som kjører en skulderøvelse per trening(dc) og har miltærpress, sittende sidehev og militærpress med hanler i programmet. Har gått opp fra 5 til 10kg i sidehev og jeg merker bra forskjell fra 4måneder gamle bilder til nå på yttersiden av skulderen.

Tror en som greier trene med 100 i militærpress tar mer enn 15 i sidehev..Klarer han kjøre et strikt sett på 18-20 er min mening at det vil gjøre mer for yttersiden av skulderen en militærpressen.

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    militærpress, og skulderpress, vokser veldig bra av de to øvelsene... sidehev har jeg aldri fått noe fart på selv om jeg har vært flink

Medlem
    Ble medlem
    07-2004
    Er vel individuelt som det fleste annet her i denne sporten. Mesteparten av di jeg ser kjører sidehev har nesten 90% graders vinkel i albueleddet når armene er oppe + di står å svaier.
    Di prioriterer vel ikke øvelsen noe særlig heller, virker som det bare er 3 sett i slutten av økta for å fullføre skulderprogrammet.

NK
    NK er ikke aktiv
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Du har hatt bra framgang på skuldrene og sier du kjører 2 pressøvelser + sidehev , jeg skal ikke kverulere men jeg tror mesteparten av masse nstammer fra tunge pressøvelser faktisk.

Å kjøre en isolasjons øvelse som sidehev korrekt (armene rett ut uten bøyd albueledd og med lillefinger høyest) vil gi deg en fin "burn" og du treffer utsiden skuldre rett men du treffer utside skuldre like godt med militærpress , jeg tror ikke vi skal diskutere dette så mye mer , man finner vel ut etter noen års trening hva som virker best for en selv uansett.
    Jeg har trent disse skuldrene mine i masse år , jeg droppet alle pressøvelser og kjørte kun sidehev i 2-3år da jeg hadde litt skulderledds problemer , vel skuldrene vokste minimalt den tiden for meg ihvertfall , jeg tør påstå at den dagen jeg planta ræva tilbake i en hammer strength skulderpress da vokste skuldrene mer på 2måneder enn de gjorde på de 2 årene før ( og jeg kuttet ut sideheven)

Det jeg sa om å se på folk var i en spørsmåls sammenheng , jeg ville ikke si direkte at de og de vokser bedre fordi de gjør det og det.

Det er bare slik at jeg har sett folk komme og gå på gymmene i masse år og mange trener masse sidehev og så avslutter de med mlilitærpress eller de trener militærpress og sidehev og masse andre øvelser osv osv , og nesten unntak så kan jeg si at de som har vært virkelig sterke og har konsentrert basisen av skuldertreningen til pressøvelser er stort sett de eneste som har hatt bra skuldre.

Medlem
    Ble medlem
    07-2004
    Så du mener sidehev ikke virker for noen? Tror ikke Cutler's ytterside er resultat av bare militærpress hvertfall. På alle treningsfilmene jeg har sett til nå kjører alle en form for sidehev. Skulle da tro at di visste hva di vokste av eller ikke.

Før jeg trente dc trente jeg ryp der jeg bare hadde militærpress, følte ikke yttersiden vokste noe da, men det kan da seff komme av mindre mat.

Tror ikke at doblinga av vektene i sidehev kommer bare av bedre teknikk hvertfall!

eiv
    eiv er ikke aktiv
    Silver Member eiv sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    Hmm.. Jeg har også mer tro på disse pressøvelsene--Men er litt enig med deg KIM. Jeg har kjørt DC i vel 3 måneder nå og økt nesten 15kg i militærpress.. Men synes ikke skuldrene har vokst noe særlig av den grunn.. Må vel bare ha tolmodighet og vente?

Judge, Jury & Executioner Big Boy sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    Eg har fra dag 1 nesten hatt i hodet mitt at flerledds øvelser bygger muskler og iso øvelser er pump øvelser, noe som har gjordt til at skuldre er min sterkeste muskel gruppe etter min mening... så sier meg enig med NK..

TEAM BODYTECH

Spiser mye egg og lever fowler sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11
    Det må jo også sies at sidehev er en av de vanskeligste øvelsene å få til skikkelig. De fleste er ikke sterke nok i underarmene/grepet, og det fører til at de drar hantlene opp med trapzene istedenfor å dytte de opp med skuldrene. Jeg er enig med Tom Platz som sa at bodybuilding er mer psykisk enn fysisk. Klarer du ikke å styrke båndet mellom hjernen din og musklene dine, vil du ikke få best mulig resultater. Dette er spesiellt sant når man snakker om en såpass liten muskel som det laterale deltoid hodet.
    Dessuten ville jeg ikke kjørt upright rows hverken til haka eller til brystet. Hold bredt, og dra opp til stanga er på linje med nesa. Stanga skal da være ca 25 cm ut fra ansiktet.
    Jeg er enig i at man ikke vil få så ekstreme resultater av å bruke lette vekter på sidehev. Begynn med manualene foran lårene, og gi dem en liten "sving" for å få dem opp. På toppen av øvelsen er det viktig at man bøyer seg frem og senker overkroppen 10-20 cm. Dette gjør at man kan bruke mye tyngre manualer, og alikevel få full ROM (range of motion). Personlig brukte jeg mange mange uker på å få skuldrene til å jobbe hardere enn trapz når jeg gjode sidehev. Fremdeles er jeg ikke flink nok, men jeg er på vei.
    Militærpress er en morsom øvelse, men har aldri hjulpet skuldrene mine noe særlig.
    Larry Scott gjorde aldri noen form for skulderpress, og heller ingen andre øvelser for fremside skulder. Det betyr jo ikke at ingen andre trenger det, men det funket for ham iallefall.
    Vedlagte bilder Vedlagte bilder wpe46.jpg  
    Sist endret av fowler; 07-10-04 kl 13:19

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    09-2004
    Må si meg enig med NK her.

Kjør på med tunge skulderpress. Det er her massen på skuldrene kommer.
    Sidehev osv er mer for definisjon og småpirk.

NK
    NK er ikke aktiv
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    BangoBUMP

Admin
    Håkon sin avatar
    Ble medlem
    11-2002
    Hvordan kjører dere militærpress da? Har alltid kjørt dem sittende, men har i det siste begynt med stående istedet.

Lever LIVE som bodybilder Iron-Kim sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    27
    I militæret drev vi mye med "AG-gym" (løfte AG-3'n opp og ned bak nakken helt til befalet sa stopp), dette kombinert med lange turer med tung belastining på skuldrene (ryggsekk, våpen, etc) følte jeg ga en boost til både nakkemusklene og skulderbredden. Trente mye på gymmen i tillegg, men ble sjelden til at skuldrene fikk gjennomgå der.
    -Kropps bygger på heltid, IKKE deltid.
    -Har KUN muskelbilder på facebook. har ikke stort annet å vise til.
    -Trener HARDT, annen hver dag.
    -Lar blodet BLØ på trening.
    -1 kg kylling, HVER dag.
    -Har janteloven i PWO-shaken.
    -37% ren.

The list!

Big Boy

Mitt bidrag.

Administrator Klædden sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Jeg tar den hvertfall sittende!

Lever LIVE som bodybilder Iron-Kim sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    27
    Hvordan kjører dere militærpress da? Har alltid kjørt dem sittende, men har i det siste begynt med stående istedet.

Hvorfor stå når man kan sitte? Har hørt at hvis man kjører veldig tunge vekter på stående militærpress, så kan det gå utover korsryggen.
    -Kropps bygger på heltid, IKKE deltid.
    -Har KUN muskelbilder på facebook. har ikke stort annet å vise til.
    -Trener HARDT, annen hver dag.
    -Lar blodet BLØ på trening.
    -1 kg kylling, HVER dag.
    -Har janteloven i PWO-shaken.
    -37% ren.

The list!

Big Boy

Mitt bidrag.

NK
    NK er ikke aktiv
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Pokker å Fjell , du kjører vel stående med knesvikt

Håper du tok den interne lille spøken ..

Ble medlem
    06-2003
    jeg har vært å trent skuldere i dag. militærpress. hardt liksom. etterpå det tok jeg sidehev. og front hev. jeg er sjefenpå de øvelsene der. tror ikke at sideheven vil hindre veksten i skuldrene noe.

dette mener jeg om trening: de som kjører jævlig masse trening på magen, og masse sett og er 110% innstillt på å få en digg mage. de har digg mage. dem som fokuserer masse på bryst og har brystet som midtpunktet i treningen, dem har et bra bryst. legger man hjertet sitt og hele seg inn i den musklen en trener, så blir den bra etter hvert. meget bra!! men det holder så klart ikke med isoloasjons øvelser. basis er veien å gå!

Ble medlem
    10-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av NK
    Pokker å Fjell , du kjører vel stående med knesvikt

Håper du tok den interne lille spøken ..
    Hehehe, jepp!

Har ikke helt dreisen på disse øvelsene stående gett!

homogravid slogum sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Er det ikke litt skummelt for korsryggen å kjøre stående millitærpress når man kommer opp på ganske tunge vekter? Føles ihvertfall mye tryggere når jeg sitter.

Superior newbie TheGame sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Alder
    30
    Hadde stående en periode, men følte det var tryggest å sitte når vektene vart litt tyngre.

Superior newbie mlaache sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    27
    Når jeg kjører den i kabel, bruker jeg som regel v-håndtaket(det man kan bruke til nedtrekk/roing) Det er finfint. Holder håndflatene utover. Å gjøre det på denne måten skåner håndleddene mine en del, og jeg kan legge på litt tyngre enn jeg ville gjort med rett stang. Så det SÅ! Anyway, skal man ha resultater, må man yte noe for dem. Skulle gjerne fått servert drømmekroppen på sølvfat, men det er ikke sånn det funker... Som Arnold sier i Pumping Iron:

"If you want bigger deltoids, an artist would just slap on some clay. We have to do it the hard way."
    "It's as satisfying to me as cumming is."

-Arnold Schwarzenegger om pump.

Ble medlem
    08-2004
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av Tank_Fjell
    Hehehe, jepp!

Har ikke helt dreisen på disse øvelsene stående gett!
    Du må holde ryggen rett, Fjell. Ellers kan det gå dårlig...

Ble medlem
    10-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av mlaache
    Du må holde ryggen rett, Fjell. Ellers kan det gå dårlig...
    Jada, Laache. Du trenger ikke lære paven å be.

Ble medlem
    08-2004
    Alder
    27
    Jada, Laache. Du trenger ikke lære paven å be.
    Eneste likheten mellom deg og paven, er vel stolen og hatten?

Tog du 'an???

Ble medlem
    10-2003
    Han har finere stol og jeg har finere hatt.

Sånn, tilbake til topic.

Ble medlem
    08-2004
    Alder
    27
    Han har finere stol og jeg har finere hatt.

Sånn, tilbake til topic.
    Litt OT om dagen, er godt for magen!

Den anale hevneren Stålballa sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Noen som har giddet å lese denne artikkelen:

Larry scott, om hvordan han bygget skuldre.

Ble medlem
    08-2004
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av stor og sterk
    Noen som har giddet å lese denne artikkelen:

Larry scott, om hvordan han bygget skuldre.

Har du prøvd måten å gjøre det på? Hvordan tar den i forhold til vanlig skulderpress?

Den anale hevneren Stålballa sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Den tar bra den, men jeg foretrekker vanlig
    Er alikevel en intresant artikkel, er desverre for lat til å gidde å prøve øvelsen i en lengre periode. Tenkte noen andre ville være forsøks kanin???

Ble medlem
    08-2004
    Alder
    27
    Hehe, nei, jeg har nettopp forelsket meg i stående press foran hodet jeg... Og jeg er ikke akkurat kjent på bøgda for å være noen rund-brenner...

Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11
    Jeg for min del liker sidehev. Har konsentrert meg skikkelig om denne øvelsen i ca 6mnd. nå, og har fått mye bedre resultater enn jeg gjorde i løpet av 3 år med press-øvelser. Forside-skulder trener jeg nok med benk og dips uansett.

NK:
    Hvis man bruker 100kg i militærpress, vil man vel bruke adskillig mye mer enn 15kg hantler på sidehev? Jeg tror noe av cluet med sidehev er "creative cheating". Man må litt opp i vekt for å kunne bygge noe særlig masse, og da kan det være greit å jukse litt så lenge man ikke hjelper for mye til med trapezius.
    Larry Scott var vel oppe i 35-40 kg hantler på sidehev. Da kan man bygge masse med denne øvelsen.
    Properly, we should read for power. Man reading should be man intensely alive. The book should be a ball of light in one's hand.—Ezra Pound

-This is my purple wand and hairy sack of magic!

Ble medlem
    06-2003
    jeg har lagt merke til at den musklen som kommer seg best hos meg for tia er skuldern.

side, bakside og forside.

1. fokuserer på denne musklen
    2. militærpress
    3. brededrag til hake
    4. samme som 3, bare ryggen 90° til gulvet (stå som en L)
    5. fronthev
    6. side hev

Silver Member
    Ble medlem
    01-2003
    Tren tungt å bli stor

Bronse Member Pensjonert bruker.. sin avatar
    Ble medlem
    02-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av fowler
    Jeg for min del liker sidehev. Har konsentrert meg skikkelig om denne øvelsen i ca 6mnd. nå, og har fått mye bedre resultater enn jeg gjorde i løpet av 3 år med press-øvelser. Forside-skulder trener jeg nok med benk og dips uansett.

NK:
    Hvis man bruker 100kg i militærpress, vil man vel bruke adskillig mye mer enn 15kg hantler på sidehev? Jeg tror noe av cluet med sidehev er "creative cheating". Man må litt opp i vekt for å kunne bygge noe særlig masse, og da kan det være greit å jukse litt så lenge man ikke hjelper for mye til med trapezius.
    Larry Scott var vel oppe i 35-40 kg hantler på sidehev. Da kan man bygge masse med denne øvelsen.

35-40 på sidehev? Hmmmmm, nå vet jeg at det finnes ulike måter å kjøre sidehev på dah, men 35-40?!?!?!, kjører selv 17,5 kg striiiiikt! DET er tungt 10 ganger! Faktis jævlig tungt!

Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11
    Alt er relativt, og selv om du sliter med 17,5 kg hantler, betyr ikke det at 2x Mr. O., Larry Scott, ikke klarer å håndtere 35-40 kg hantler. Han utførte denne øvelsen med "creative cheating" - En liten vipp i starten av øvelsen, og en liten dip med overkroppen på toppen av øvelsen for å få armene parallellt med gulvet.
    Properly, we should read for power. Man reading should be man intensely alive. The book should be a ball of light in one's hand.—Ezra Pound

-This is my purple wand and hairy sack of magic!

Lignende tråder

1. Hvordan trene deg selv!
    By ambiguous in forum Artikler
    Svar: 27
    Nyeste innlegg: 19-06-11, 20:51
  2. Doggcrapps treningsprinsipper oversatt til norsk
    By ambiguous in forum Trening
    Svar: 13
    Nyeste innlegg: 15-02-05, 09:49
  3. Doggcrap-trening oversatt til norsk!
    By Oracle in forum Trening
    Svar: 8