Viser resultatene 1 til 10 av 10

Tråd: Hvordan få hardere men ikke så mye større muskler?

Medlem
    Ble medlem
    08-2003

Hvordan få hardere men ikke så mye større muskler?

Hei.

Driver å trener en del kondisjonstrening så derfor har jeg ganske spreke muskler i beina.

Men problemet er i overkroppen. Lurte på om hvis jeg starter og ta sittups, pushups osv... slike ting, om musklene på overkroppen og på magen ville blitt en smule hardere? Selv om de ikke hadde blitt større akkurat. Ser så slapp ut der.

Håper noen kan svare :|

Kliss nytt medlem a-b-3 sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    32
    Tipper at du ikke har noe fast treningstudio du går til? Har du tilgang på noen treningsaparater eller manualer?

Uansett så er svaret ja på spørsmålet ditt. Det vil jo hjelpe på muskelaturen på kroppen din om du begynner å kjører sit ups, push ups og andre øvelser uten vekter. Virker som om du ikke vil ha større muskler. Stemmer det?
    If you wanna grow, you gotta row!

www.trænsåmusklanskrikomåpliiiisfåslæpputavdetaaaa altførtrangeskinneditt.com

:winkwink:

Medlem
    Ble medlem
    08-2003
    Og få større muskler er vel nermest talt vanskelig så lenge jeg driver med kardio og ikke er helt inne på riktig kosthold ja?

Så det jeg lurte på var om musklene dermed blir hardere om jeg trener de.

Vil se mindre slapp ut på overkroppen=)

Gjerne kom med flere svar.

Ble medlem
    09-2003
    Alder
    32
    Sitat Opprinnelig skrevet av ^The0ne^
    Og få større muskler er vel nermest talt vanskelig så lenge jeg driver med kardio og ikke er helt inne på riktig kosthold ja?
    Trener du for å få større muskler, vil du utvikle større muskler etterhvert uavhengig av hva du spiser. Progresjonen og utviklingen av muskelveksten derimot kan i enorm grad påvirkes av et "riktig" kosthold. I og med at du sier du er en liten kenyaner i beina, regner jeg med at du spiser litt mat om dagene og ikke har intravinøststativet som eneste næringsinntak stående på siden av spinningsykkelen. Og da vil du som sagt bygge muskler paralelt med det kroppen klarer å produsere ut av den næringen du inntar.

Men for å gjenta meg selv.....trener du på treningstudio og har tilgang på vekter og aparater? Anbefaler deg å begynne sånn smått å rive litt i metall også for å "bøffe" opp overkroppen litt. Du blir ikke Arnold sånn med en eneste gang, så du kan trygd begynne med det uten å være redd for å eksplodere med muskler den første tiden

Medlem
    Ble medlem
    08-2003
    Har studio ja, men er ganske blakk =( .. men sittups/pushups, og hvis jeg skaffer meg 2 manualer gjør vel susen på overkroppen?
    Thomas

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    hardere muskler? visst det er mykt så er det pga fettet utenpå. muskler er ikke harde når man ikke strammer de. De må strammest for å bli harde.

Bedreviteren Hardway sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Alder
    37
    Kommer langt med det ja, sjekk ut http://www.exrx.net/Lists/Directory.html

Så kan du bare gå igjennom overkroppen bit for bit, å se på de forskjellige "dumbbell" øvelsene (hantler)
    Http://Fitnessbloggen.no - Trening, kosthold og helse.

Ble medlem
    09-2003
    Alder
    32
    Ja begynn med å kjøre push ups og sit ups. Husk at det er veldig mange måter å kjøre push ups på. Jeg anbefaler deg å variere dette for å få kontakt på flere forskjellige plasser på kroppen.

Her er noen treningstips når det gjelder push ups:

-Varier avstanden mellom hendene.
    -Varier høyden på beina dine (f. eks legg beina oppå en stol eller et lavt bord). Jø høyere beina dine er jo lengre opp på brystet trener du.
    -Ta push ups mens du står på hender! Len deg da mot en vegg. På denne måten får du trent skuldrene.
    -La hendene være skulderbredt på gulvet. Når du nå senker kroppen ned, istedenfor å la albuene sprette ut til sidene som som du normalt gjør ved en push up, lar du albuene gå ned langs kroppen. Med andre ord, albuene og armene skal ikke bredere en skuldrene. På denne måten får du trenet triceps meget bra.
    -Tempo! På denne måten kan du virkelig variere treningen. Istedenfor å ta 657 push ups på rad hvor du spretter opp og ned, lar du kroppen sige sakte ned og opp. Gjør dette konsentrert. Et tips kan være 4 sekunder ned og 2 sekunder opp. Akkurat dette anbefaler jeg!
    -Noe tungt på ryggen? Bruk fantasien.

Og tilslutt et sit up tips. Når du begynner å bli lei av å kjøre sit ups prøv dette:

- Sett deg på rompa og bøy beina sånn at føtterne er flate på gulvet. Beina skal danne en trekant med gulvet.
    - Legg så henda på knærne
    - Len deg sakte bakover til du har helt strake armer
    - Så løfter du armene opp sånn at du har helt strake armer som danner en strek med resten av kroppen
    - Hold i 10 sekunder, og gå sakte tilbake i startposisjon hvor du har bøyde armer og henderne på knærne.

Vanskelighetsgraden på denne øvelsen vil øke jo mindre vinkel du danner mellom leggen og låret. Ergo jo nærmere føtterne dine er rompa di, jo værre blir det. Denne øvelsen er sinnsyk, og du trenger faktisk ikke gjøre dette mer en et par gang i uka. Du vil garantert bli støl i magemuskelaturen. Kan anbefale denne øvelsen til alle andre som vil ha STØRRE magemuskler, ikke bare knuse dem med 1000 sit ups. Og jeg kan love deg at du vil tippe bakover første gang du prøver dette

Ellers er det fint hvis du finner deg en stang du kan klipe i og løfte deg opp(lekestativ, et sterkt rør som holder e.t.c). Med denne kan du trene ryggen og biceps. Løfter du deg opp med smalt grep og håndflater mot deg, vil du trene mere på biceps. Løfter du deg opp med et bredere grep og håndflaten vendt fra deg, trenere du mere latisimus dorsi (ofte kalt V-muskelen, altså ryggen). Men hvis du er forholdsvis dårlig trent, noe du gir inntrykk for, kan det hende at du får problemer for dette kan bli for tungt. Vær forsiktig å ikke skad deg. Varm godt opp!

Så kan du trene baksiden av skuldrene ved å bruke 2 stk 1,5 litersflaske som du fyller med vann. Bøy deg fremover med litt bøy i knærne. Når du står med overkroppen paralelt med gulvet, løfter du flaskene opp til sidene av kroppen. Ha litt bøy i armene, ikke helt strak arm. Her kan du jo også variere på vannmengden.

Håper at dette var til hjelp. Hvis du vil ha andre treningstips som du kan gjøre gratis hjemme, så er det bare å si ifra. Klart et par manualer vil hjelpe betraktelig, men de må du jo da selvfølgelig kjøpe. Du finner også sikkert masse slikt hvis du leter steder på nettet.

Medlem
    Ble medlem
    08-2003
    Men strammer ikke musklene seg automatisk opp om jeg begynner å trene musklene litt? Selv om jeg driver med kardio?
    Thomas

eiv
    eiv er ikke aktiv
    Silver Member eiv sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    -Hva mener du med å stramme seg opp? Den enste måten å få hardere overkropp på er å miste fett. Tipper du tenker på punktforbrenning her. Som eks: Hvis jeg tar situps går det fett vekk fra magen. Det gjør det ikke. Eller det vil si, at man kan ikke velge hvilken plass kroppen skal miste fett fra. Mister man fett generelt, forsvinner det på hele kroppen. Hvis du har gyno, er det noe annet. Det må oppereres vekk. Eller det kan gå vekk med tiden.

-Musklene vokser når du trener uavhengig av hvilke øvelser du bruker. Det spørs bare hvor lenge du kan ha framgang med armhevinger. Prøv med øvelsene a-b-3 nevner ovenfor.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.