Viser resultatene 1 til 21 av 21

Tråd: Hvordan få større biceps?

Silver Member Lean01 sin avatar
    Ble medlem
    09-2004

Hvordan få større biceps?

har trent en god stund nå og feilen jeg først gjorde var at jeg strakk ut etter trening, som jeg har hørt er lite gunstig hvis man skal få korte muskler. så har lagt opp og strekke ut armer etter trening.
    men har fotsatt lite fremgang når det gjelder en skikkelig kul så hvis dere kunne komme med noen tips erfaringer, som kan hjelpe meg med dette, hadde det vært knall.

bicepsene min er ca 38 cm i omkrets, de er ikke veldig små det er ikke det som er problemet, jeg er har ikke stilkete armer, men har lyst på noen skikkelig kraftkuler . jeg vil si at musklene er mer avlange.

jeg har tatt mye, hammercurl og hantelcurl, men egentlig ikke økt så mye på styrke når det gjelder disse øvelsene.

er sikker på at jeg utfører settene riktig, har sett på diverse instrukser osv, men motivasjonen minket etterhvert når det ikke ble no fremgang på den fronten.

pleier og kjøre 3 set av hver øvelse med 10 - 12 reps.

noen andre øvelser jeg burde vurdere? bicepscurl? det er vel kanskje enklere og kontrollere at man gjør øvelsen riktig når man sitter på en bicepscurl benk. enn når man gjør det fri med manualer.

Telepathic Overlord of 8. Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Større biceps ja :P Regner med du ikke har trent så altfor lenge. Er bare å fortsette med de øvelsene og spise godt, så blir bicepsen kjempestor.

Medlem panzhar sin avatar
    Ble medlem
    10-2004
    Alder
    33
    Form på biceps er hovedsaklig genetisk betinget. Streking av muskelen bør ikke ha noe å si på fasong. Tenk deg selv om du hadde kortet muskelen med f.eks 3cm da ville du ikke kunne streke ut armen bare. Det kan derimot hjelpe på restitusjon(ikke det at jeg gidder det selv )

Ellers skal du ha større så må du trene dem :P

Doggcrappoman
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    32
    Tips: Bli sykt sterk (uten å jukse) på bicepsøvelser, så blir bicepsen meget stor over tid. Stretching gjort riktig vil gjøre deg enda større, jmf DCs metoder. Muskelens form, som panzhar sier, er gentisk betinget.
    Heroes come, heroes go, but demons are forever!

Bronse Member
    Ble medlem
    02-2005
    Det som fikk fart på mine biceps er mindre vekter,kjøre den skikkelig konsentrert og fokusert.Mine armer vokste skikkelig bare på en mnd.Biceps er en liten muskel og den er brukt i så si alle øvelser man trener på gymmet,så man skal ikke overbelaste den og ikke trene den ofte heller.Og når du trener den så skal du kjøre den skikkelig ut.Er så dumt å se folk som står med tunge hantler og presser seg til de driter i buksa,mens armene er rene fyrstikker og de har trent en god del.Det er god tegn på at man trener for tungt.vær veldig nøye på "tilbaketuren" når du senker vekten.

Medlem lasse89 sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    23
    hvor ofte trener du biceps da? kan jo hende du har stagnert... ?

Bedreviteren Hardway sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Alder
    37
    Biceps du biceps...

Først må jeg fortelle deg at armen består av triceps som er den store muskelen på baksiden og den noe mindre muskelen biceps på framsiden. Vil du at armene dine skal vokse er det viktig å ha fokus på begge disse 2.

Men så er det slik at folk tenker at fokus på biceps og triceps betyr et fortryllende antall sett på disse 2 muskelgruppene, hvor man gjerne legger disse til en egen trening. Kanskje også først i uken, eller før store muskelgrupper i sin desperasjon på å få disse til å vokse.

Hva skjer? Svært lite til ingenting.

Hvordan få musklene til å vokse? Progressiv belastning og økt treningsfrekvens hvis behovet er der. Det letteste å gjøre for å få til dette er å periodisere treningen slik i repsfaser, slik at man kan holde på mye lengre før man stagnerer. Om du har trent lenge, tungt og presset deg maksimalt med et noe høyt arbeidsvolum uten resultat vil nok CNS være så stresset at det trenger hvile.

Uansett, del arbeidsvolumet i 2 slik at du får trent biceps og triceps flere ganger i uken.

I tillegg vil jeg påpeke at det kanskje er viktigere å stimulere eksempelvis bicepsmuskelen på en tung ryggøkt da denne stresser musklaturen 1000ganger mer enn med lightweights på biceps. 100kg i framoverbøyd roing kan gjøre ting med armene man ellers bare kan drømme om!

Bruken av drareimer m.m minsker signalene til biceps om å vokse, og bør unngåes før du løfter skikkelig tungt, noe du etter all sannsynlighet ikke gjør nå.

I tillegg kan det være at du spiser for lite, sover for lite m.m. At en muskel ikke vokser kan skyldes mange elementer. Ofte er det slik at enkelte muskler fra genetikkens side vokser bedre enn andre, men det er ikke noen grunn til å gi opp. Du burde heller se på det som en spennende utfordring. Muskler kan svare til ulike treningsmetoder.
    Http://Fitnessbloggen.no - Trening, kosthold og helse.

under construction GrEmLiNgS sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    klemmer du hardt når du løfter så hjelper det veldi bra på
    McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså

NiC
    NiC er aktiv nå
    Superior newbie NiC sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    24
    Hvor mange ganger i uken kad du trene biceps/triceps? hvis 2 ganger hvilken intesitet og volum?

Ble medlem
    07-2003
    Alder
    37
    hvor mange ganger i uka du kan trene biceps og triceps bestemmer du egentlig selv, så lenge du ikke har for høyt volum.

Hvis du nå f.eks trenger armene 1 gang per uke med 8 sett på biceps og 8 sett på triceps kan du dele det i 2 og kjøre 4 sett på hver 2 ganger per uke.

Trenger ikke gjøres vanskeligere enn så.

Den anale hevneren Stålballa sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Skal du trene biceps og triceps flere ganger i uken må du ha mye lavere volum og høy intensitet. Feks 1 sett biceps curl til failure på mandag sammen med 1 set smalbenk på mandag for eksempel.Fredagen kjører du 1 set hantel curl og 1 set franskpress begge til failure. Kan sikkert kjøre 2 set også. Men husk at du mister hele poenget med dette hvis du feks kjører 10-12 sett bryst med base øvelser er annen dag. Ellers så er det mange som dropper arm treningen og legger den inn på en egen dag, mange får gode resultater av det.

Selv er jeg enig med ambiguous sats på å bli så sterk som mulig, dette gjelder spesielt base øvelser som benkpress,brede dips, foroverbøyd roing osv.Da vil armene også vokse. Dette er min filosofi rundt trening...
    Sist endret av Stålballa; 20-04-05 kl 15:09
    Uteliv, inneliv eller underliv?

Ble medlem
    07-2003
    Alder
    37
    er bare tull å nevne 1 sett med den og 1 sett med den øvelsen får armene til å vokse. og å legge de til en egen dag blablabla.. vet du hvorfor folk får armene til å vokse når de kjører den på en separat dag??? høyere treningsfrekvens.

er på baseøvelsene også armene skal vokse, ikke la deg lure av at disse sliter armene ut, og at du derfor må senke antallet sett på bryst rygg osv. bare tuuull

Den anale hevneren Stålballa sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Bra at du retter på meg er lov til å ta feil
    Uteliv, inneliv eller underliv?

Tre-stjerners bruker
    Ble medlem
    01-2004
    Alder
    28
    Det er som Hardway sier her. De muskelgruppene du skal fokusere på legger du inn en høyere treningsfrekvens på, og øker det totale volumet.

Les denne tråden fra HST-forumet, så kan dere se en måte å gjøre dette på

Biceps hver dag

Doggcrappoman
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    32
    Dette er individuelt. Noen må ha høyere frekvens, noen må ha lavere. Noen må har mer volum på direkte trening av armene, noen må kutte ut armtrening helt og la bryst/ryggøvelsene "ordne opp". Just get strong.
    Heroes come, heroes go, but demons are forever!

Medlem Alexk sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    26
    1. Tren GRISEstrikt,
    2. Bruk ca 3 sek på veien ned på alle reps(strekk helt ut)
    3. Knytt nevene alt du har, klem så du ser djevelen selv i hvitøyet
    4. Jeg føler også at trening over benk med helt utstrakte armer gir et helt utrolig pump

Medlem Ass-Trounat sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    29
    1.Tren biceps med friøvelser ( ikke noe isolasjons-øvelser)
    2.Tren tungt og få sett (1-4)
    3.Tren Markløft,Benkpress og SEFF Knebøy... så snakkes vi
    Max-OT

Superior newbie
    Ble medlem
    05-2005
    Her kommer lille meg...men det funker innmari bra for meg da og kjøre 10*10, men går alltid litt ned på vekta etterhvert...En annen ting som tar sikkelig(nå vet ikke jeg om det jeg sier er noe tess eller bra i det hele tatt da..hehe)Sitter på sånn benk curl eller hva det heter med stang og kjører først 10 rep ca 20grader deretter 10 rep 90 grader også 10 rep helt "ned"...litt vansklig å forklare, men prøvde isåfall..smiler

Gold Member Omen sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    30
    Jeg pleier og trene biceps etter rygg nå. Før trente jeg Triceps og Biceps på samme dag, på begge måtene vokste biceps. Men etter rygg tar jeg bare 4-5 sett på biceps. F.eks 3 stang curl (rett stang helst) er standard også 2 sett med arnold konsenstrasjonscurl eller hammercurl. Da er jeg rimelig sliten i biceps og føler ikke det er vits å kjøre noe mere på dem. 1 gang i uka.

Superior newbie
    Ble medlem
    05-2005
    kjører også biceps etter rygg..smiler

Administrator Klædden sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av Omen
    Jeg pleier og trene biceps etter rygg nå. Før trente jeg Triceps og Biceps på samme dag, på begge måtene vokste biceps. Men etter rygg tar jeg bare 4-5 sett på biceps. F.eks 3 stang curl (rett stang helst) er standard også 2 sett med arnold konsenstrasjonscurl eller hammercurl. Da er jeg rimelig sliten i biceps og føler ikke det er vits å kjøre noe mere på dem. 1 gang i uka.
    Jepp, less is more. Det tok dessverre lang tid før jeg forstod det.

Lignende tråder

1. Svar: 18
    Nyeste innlegg: 06-09-03, 10:33
  2. Bra kondis, hvordan får man det ?Og hvordan funker det?Help
    By ^The0ne^ in forum Kampsport og annen sport
    Svar: 0
    Nyeste innlegg: 23-08-03, 15:15
  3. Svar: 2
    Nyeste innlegg: 11-08-03, 23:18
  4. Biceps og triceps
    By Betaboler in forum Trening
    Svar: 6