Viser resultatene 1 til 12 av 12

Tråd: Hvordan forklarer man DC til noen som ikke har hørt om det før?

Junior Broscientist AxMataz sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    31

Hvordan forklarer man DC til noen som ikke har hørt om det før?

Ok, har en 2-3 kompiser som jeg trener sammen med.
    En av de er utdannet PT og de andre har mer eller mindre bare trent i noen år og fulgt relativt seriøse programmer.

Nå er vi igang (igjen) og jeg har selvfølgelig begynt med DC og gutta er jo nysgjerrige og keene på å prøve.
    Så nå har de kommet inn i programmet og skjønner basics, men de føler at de ikke får på langt nær nok trening, pga det de er vant til er liksom 3-4 øvelser pr muskelgruppe, med 3 sett hver, alle til failure.
    DC har liksom 1 øvelse 1 sett, og de er redde for at det ikke er nok trening.

Har forklart litt rundt dette med stretching og static holds, samt viktigheten av kontrollerte negativer, men de har liksom ikke troen alikevel på at dette er nok trening.
    Seff er f.eks. et widowmaker sett tungt og jævelig, det er vi alle enige om, men de føler at hele programmet generelt tømmer musklene for lite.

Er det noen viktige punkter ved dette programmet jeg ikke har forklart for dem?
    Noen tips til hva man kan si til folk for å gi dem troen på programmet?

Ps! Jada, jeg vet at jeg kan drite i det og la de kjøre sitt program og så se til sommeren hvem som har hatt best resultater osv osv, men det er ikke målet mitt, målet er å gi dem troen på programmet, you see?
    Remember that last guy who gave up? --- Neither does anybody else!

Medlem
    Ble medlem
    05-2005
    Alder
    25
    Om du sier at det bare er ett sett per muskelgruppe, lyver du jo til og med til dem, så fortell dem heller:
    Du gjør ett vanlig arbeidssett, to til sett nesten uten pause, og så tar du et siste jævlig sett med static holds (altså sett+2RP+SH = 4 sett).
    Så sier du at du trener ALT til failure og at du trener hver muskel med høyere frekvens enn deres "en-gang-i-uken-program".

Om dette ikke funker, be de om å gjøre DC tre uker med dobbelt så høy frekvens eller noe, så kan de jo få se hvor fort de blir overtrent osv.
    Personlig tror jeg ikke det er lurt å starte med 1s2rp+sh med en gang men kanskje bare starte med straight set, evt plusse på en RP.

Edit: Ikke glem at det er "store" flerleddsøvelser det er snakk om, og at f eks skråbenk vil få trent triceps og skuldre også, bare ikke i like stor grad. Den indirekte treningen av musklene har jo også noe å si :P

Gudfaren QuizMaster sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74
    Forst&#229;r ikke denne surringen med hva folk "f&#248;ler". DC g&#229;r jo til failure... men istedenfor &#229; dele det utover &#248;rten sett s&#229; skjer det p&#229; det f&#248;rste?

Hva de psykisk "f&#248;ler" har jo ingenting &#229; si

Man m&#229; satse for &#229; vinne...!
    Syng, RakeMagic, Syng!

Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?

Spiller du POKER - Bruk RakeMagic for de $ BESTE $ BONUS og RAKEBACK avtalene!

Spill og Vinn over PROs som Gus Hansen m.fl (INKL. MAX RAKEBACK)

Den anale hevneren Stålballa sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Det blir jo masse oppvarmings-set s&#229; problemet med at de ikke f&#229;r trent nok set burde jo ikke v&#230;re noe problem.

Hvis vennene dine ikke stoler p&#229; det du sier kan du like gjerne droppe dem som venner

Medlem
    Ble medlem
    10-2003
    Alder
    28
    F&#229; de til &#229; trene hardt nok da, s&#229; skal vi se hva de sier.

Uansett, det er ikke din jobb &#229; overtale de. La de kj&#248;re sitt l&#248;p, mens du kj&#248;rer DC, og la resultatene tale for deg siden.
    Knowing is not enough,
    we must apply.

Willing is not enough,
    we must do.

Silver Member - III
    Ble medlem
    03-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stålballa
    Det blir jo masse oppvarmings-set så problemet med at de ikke får trent nok set burde jo ikke være noe problem.

Hvis vennene dine ikke stoler på det du sier kan du like gjerne droppe dem som venner

hehe tok litt hardt i kanskje
    I`m Fitnessfrosk, get used to it!

Ble medlem
    07-2004
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av celius
    La de kjøre sitt løp, mens du kjører DC, og la resultatene tale for deg siden.
    Det får bli til det ja.

De kutta ut alle mann, tilbake til overkillgreiene med 3 sett * 9 reps * 4 øvelser pr muskelgruppe pr økt, en muskelgruppe 1 gang i uka.

Selv har jeg gått opp over 4 kg på under en måned, så skal ikke bytte fra DC om så djävulen selv prøver å tvinge meg.

Medlem
    Ble medlem
    10-2003
    Alder
    28
    Bra! Jeg gleder meg til 23. februar.

Da skal jeg p&#229; vekta og ta m&#229;l av kroppen igjen. Se hva som har skjedd p&#229; en mnd.

Sitter og hiver innp&#229; en liten shake n&#229;.. skal bort og sl&#229; loggboka om en halvtimes tid. *Gleder seg*

Er ikke beina som st&#229;r p&#229; lista idag... hehe..
    Knowing is not enough,
    we must apply.

Willing is not enough,
    we must do.

Ble medlem
    07-2004
    Alder
    31
    Er ikke beina som st&#229;r p&#229; lista idag... hehe..
    Nei, i dag er det bryst, skuldre, triceps og rygg.

Og gutta slutta p&#229; dette programmet fordi det ikke var hardt nok?

Medlem
    Ble medlem
    10-2003
    Alder
    28
    Yeah, banka loggboka.

Hardt er det. Var noen reps jeg sleit bra med i dag.. sneila de ut inch by inch.
    Knowing is not enough,
    we must apply.

Willing is not enough,
    we must do.

Ble medlem
    07-2004
    Alder
    31
    Yeah, banka loggboka.

Hardt er det. Var noen reps jeg sleit bra med i dag.. sneila de ut inch by inch.
    Gjett om! Banka loggboka sj&#230;l i dag! Dette er jo g&#248;y!

Medlem
    Ble medlem
    10-2003
    Alder
    28
    Ja, i dag er det spising i stor stil. S&#229; er det inn og banke loggboka igjen i morgen. P&#229; beindag.. h&#230;h&#230;..
    Knowing is not enough,
    we must apply.

Willing is not enough,
    we must do.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.