Heisann! Jeg har grublet lenge over hvordan jeg skal klare å deffe nå mot sommeren. Mitt problem er at jeg jobber som prosess operatør for hydro norge i elektrolysen. Dette er et Søderberg annlegg.
coffee
Her har vi "ovner" som produserer aluminium. Dette er ofte tungt fysisk arbeid. Luft temperaturen i hallen fra mai-august ligger på rundt 60-70 grader. (Vi har selfølgelig hvilebu som jeg skriver denne threaden fra atm ;P).
jumping
Jeg fant også en undersøkelse som var gjort internt på intranett her; i løpet av en arbeidsdag mistet man igjennosnitt 6L væske (!). Jeg som trener aktivt har sannsynligvis et høyere væsketap. Det ble også registrert at etter arbeid med en "åpen ovn" (som har strålevarme temperatur på over 1000 grader) gir en kroppstemperatur på over 40 grader etter 3min.
![]()
Så kommer tricky deler. Jeg jobber en 6-skift ordning.
Dvs at jeg jobber; [dag: 07-15] ... [ettermiddag: 15-23] ... [natt: 23-07]
Arbeids-syklusen strekker seg over;
4 uker arbeid, deretter får jeg 1 uke fri..
4 uker arbeid, deretter får jeg 3 veker fri..
4 uker arbeid, deretter får jeg 1 uke fri..
4 uker arbeid, deretter får jeg 3 veker fri..
osvosvosv...
slik går syklusen... jeg jobber dagtid, ettermiddag og natt om en annen i uken.
dvs.. en uke jobber jeg kanskje man, tirs, ons [dagtid]... fri tors... fre lør [natt].. Det er et system på dette innen disse 4 ukene, men jeg ønsker ikke å komplisere det mer enn nødvendig...
![]()
Jeg får ikke noe fast sove mønster, heller ikke noe fast måltids mønster.
Her er det INGEN rytme i det hele tatt.. Jeg må sove, spise og drite på kommando og vilje...
Hvordan i ALL VERDEN skal jeg klare å gjøre dette? Er det noen som er i lignende situasjon, eller har erfaringer med dette. Forslag til opplegg?
Her trenger jeg seriøst ekspert hjelp..
-mvh Myth

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat