Jeg sitter fast i benken, jeg blir ikke sterkere
Jeg kjører som oftest bare 4sett og 7reps på hvert sett..gjort det i 1år nå.
Jeg sitter fast i benken, jeg blir ikke sterkere
Jeg kjører som oftest bare 4sett og 7reps på hvert sett..gjort det i 1år nå.
RockyRock
Bli med anders92 på en økt. Han kan sikkert vise deg mange gode triks for å øke i benk![]()
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
.......................................R.I.P..........................................
..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
.....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
Rackbenk dødstart 5cm over kassen. 3x3 og 4x4, smalbenk på lav kloss osv. Helt avhengig hvor du står fast henn i løftet
NORKOST
Hann var sær á leikvøllum
Imillum manna herjar
Rívur upp eikikelvi stór
Hann lemjir summar til heljar
Ja, si hvor du står fast først. Men klart - med 4x7 i 1 år er det å forvente at du står fast.
Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
http://kissabibben.blogg.no/
Ser ut til at du har stangert, nådd et platå. Du som trener bygging og ikke styrkeløft; Hvorfor ikke bytte ut vanlig benkpress med feks benkpress hantler i noen mnd og få progresjon der. Begynn på 12-15 reps og jobb deg ned mot 4-6 reps over 1-2 mnd tid. Du kommer nok til å få veldig bra progresjon. Trener du samme øvelsen med samme antall reps i et helt år vil kroppen til en viss grad "tilpasse" seg øvelsen. Tror du vil ha gått av og bytte ut benkpressen i en 1-2 mnd med en annen øvelse, og så gått tilbake til benkpress og begynt litt lettere enn du gjorde før du stangerte.
Nei det er bare pinlig v-man, jeg er mann som liker å skjule sine mange feil hehe
Fikk tips av VIO på msn å kjøre bunnløft slik som beskrevet i tråden og speedreps.
Da prøver jeg 2 3x3 bunnløft i uka og ser hvordan det går![]()
RockyRock
Slogum på Domus har de bare 32kg hantler, så det er blir en av grunnene
Dessuten så tror jeg benkpress er 10gangen massebygger, så lenge en har framgang.
RockyRock
Du kan prøve og bare kjøre ett TUNGT sett benk annenhver uke, med 5kg økt belastning hver gang, 4 reps. Jeg gjør det nå og øker like bra som når jeg trente benk hver 4 dag med 2,5kg belastning. Men er vanskelig å bikke 180kg liksom ..coffee
Decline benkpress i smith eiger benkpress for min del ihvertfall.![]()

Jeg har faktisk ikke prøvd så grusomt mye Mr.GluteusLitt her og der, men ikke noen storforbruker av noe som helst.
Men kanskje det vil hjelpe å bestille litt solide doser av kre-alkalyn.
Anyways gir tilbakemelding her på bunnløft i midten av juni engang, funker det så funker det!
RockyRock
NORKOST
Imillum manna herjar
Rívur upp eikikelvi stór
Var det så morsomt da kamerat? Du ler, så du kjenner meg personlig eller?
RockyRock
Smith i seg selv gir en nokså bundet bane, og med stor belastning får skuldrene lett en "unormal" belastning. Er en uheldig, og det er en fort, så medfører det betennelser og i verste fall slitasjeskader som kan bli mer kroniske.
At decline føles mindre stressende i smith enn vanlig flatpress kan nok stemme for mange, men like fullt lissom
Declinebenkpress i seg selv er en kjempeøvelse, men da helst med fristang. Kun min mening!
NORKOST - yammi!!!!
Kjør 5x5 det var nøkkelen min til suksess!
Om man har partner til hjelp er det jo ikke noe problem å kjøre decline, med hantler "opp-ned" på en vanlig skråbenk. Men, en forutsetning å ha noen å støtte seg til, og til å løfte opp hantlene for seg.
det jeg har slitt lenge med i benkpress er at jeg stopper akkurat i det triceps tar over grunnet at jeg altid har vært svak i triceps!
jeg har kjørt en økt i uka med kloss i benkpress noe som har hjulpet meg veldig!
kjører mer explosivt når triceps tar over og tricepsen vokser også![]()
McBain says: Jeg har lyst til å putte deg i et fly og så skyte deg ned. Digitalt altså
Dante/Dogcrap mener jo at smith er bedre for skuldrene enn frivekt... hmm.
Mmmm, deilig å høre at jeg gjør det rett
NORKOST
Imillum manna herjar
Rívur upp eikikelvi stór
Ja jeg tviler ikke på det du sier, da jeg har merket "stikking" i skulderen ved tyngre løft i smith. for tiden kjører jeg incline i smith, men stopper da stanga 5-10 cm før den treffer brystet for å spare skuldrene. Var forøvrig noe fysioterepauten du anbefalte meg og sa jeg burde. Mulig det er litt juksing, men det bryr meg ikke så mye. Bedre med friske skuldre for min del
Får sende et forslag til stedet jeg trener om å investere i en skrå benkpress (fri stang).
^Jo det gjør forsåvidt det. Men som oftest er det opptatt med folk som kjører mark eller bøy. Har vegret meg litt for å prøve skrå-press der ettersom jeg trener alene, men blir vel nødt til det!!
Skulle gjerne hatt en ordentlig skrå- benk der allikevelMen men.. Sats er jo sats og.