Hvordan kurere skulderproblemer
Av DC, Oversatt av HST
©FITNESSPRAT
I denne øvelsen vil jeg at du skal holde et stort håndkle eller et kosteskaft med strake armer. – Et stort ”rullet opp som et tau” strandhåndkle funker bra, men et langt kosteskaft (uten kosten) funker etter min mening best. Begynn med strake armer og et virkelig bredt grep framfor deg (på forside lår), og sving den i en bue over hodet ditt og til midten av ryggen. - STRAKE ARMER HELE VEIEN. Dette vil være vanskelig de første gangene, men så vil du bli vandt til bevegelsen. Det vil gjøre stretching-vondt.
Jeg vil at du skal ta 50 repetisjoner hver gang du gjør dette. En repetisjon begynner framfor ansiktet ditt (strake armer hele veien), og fortsetter over hodet ditt, hele veien til midt på ryggen, og deretter over hodet ditt og fremfor ansiktet igjen (Igjen med strake armer).
Den viktige delen av bevegelsen er området over hodet – det er virkelig stramt. Gjør alt forsiktig/sakte, ikke bare vipp den over og bak. Om du ikke klarer å holde taket på skaftet selv ved det bredeste grepet, eller du ikke kan holde armene dine strake under hele bevegelsen, har du veldig ubøyelige skuldre. Da må du jobbe hardt med denne øvelsen (eller kanskje du bare trenger et lengre skaft?)
Igjen; gjør alle disse bevegelsene kontrollert og forsiktig. Trykk deg til strekk mens du går igjennom repetisjonene. Brystet ditt skal stå utover og skuldrene skal rulles bakover. Skuldrene dine vil få så mye blod at det blir smertepump. Gjør dette en gang om dagen så mange dager i uka du klarer. Noen ganger har jeg folk til å gjøre det hver eneste dag.
Prøv å ha litt smalere grep hver gang du kjører dette (det er cluet). Det vil bli veldig vanskelig å gjøre dette, men gjør ditt beste for å klare dette de neste 2-4 ukene, og skuldrene vil få mye større bevegelsesrekkevidde, og de fleste andre skulderproblemer burde være borte i løpet av 2 uker.
Prøv også å ta smalere og smalere grep mens du tar de 50 repetisjonene. Begynn med et relativt lett grep de første 10, deretter litt smalere (prøv på en cm) til 20, og kanskje 1cm til når du når 30. Prøv å press deg det du klarer stretchemessig når du er varm. Tro meg, dette høres kanskje lett ut, men du vil mumle for deg seg ”fuck you, Dante” etter din 25. repetisjon.
Jeg har kurert alt for mange skulderproblemer med denne enkle øvelsen, og denne og en mentol massasje ført på daglig før leggetid har kurert mange skulder/biceps problemer hos mine trainees. (…)
Har lagt til to bilder for å illustrere bevegelsen.

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat
Hvor langt bak skal jeg ta armene, så langt bak at armene at stanga er rett over ræva, eller skal jeg bare ta så langt bak at armene er 90 grader med gulvet?