1. Spis nok til å legge på deg muskler - ikke spis for mye da blir du feit
2. Tren hardt og nok til å stimulere til vekst - ikke tren for mye da blir du overtrent
3. Hvil og sov slik at du blir restituert - her kan det vel ikke bli for mye ?
1. Den første har jeg vel klart ganske bra. Har til og med spist med til å bli feit ganske mange ganger de siste åra. Har i hvertfall spist nok til å legge på meg fett i flere runder.
2. Jeg har og trent hardt 3-4 dager i uka. Jeg har klart å øke i styrke sakte men sikkert. Kjører baseøvelser også. Har mye vondt i forskjellige deler av ryggen...kan dette kanskje være et tegn på overtrening? Tror ikke jeg er overtrent egentlig da jeg ikke har andre symptomer på dette. Ligger ganske lavt volummessig sett også.
3. Ja jeg har prøvd å sove nok, og jeg har ingen spesielt aktiv hverdag. Har ikke vært så mye på fylla heller.
Dette med sunn kost og trening har blitt en livsstil. Men nå ser jeg utfra kroppsmål at jeg ikke har økt nevnerdig i masse de siste to åra. Armene er stadig 38 cm(når jeg er i ok form) bare...og det var de for to år siden også. Og det er ganske dårlig når man har trent i over 5 år så godt man kan.
Kanskje ikke genetikken min er særlig bra? Kanskje jeg bare burde trene 2-3 dager i uka og kun baseøvelser? I sommer skal jeg jobbe mye, og begynne tidlig på jobb, så det blir ikke noe annet enn vedlikeholdstrening i sommer.
Jeg får ta meg en tur innom noen bedre gym og få noen som har stilt endel til å vise meg, eller se på hvordan jeg trener og hjelpe meg å sette opp et program.
Kanskje jeg rett og slett er for opptatt av treninga? Har jeg ikke nok distanse til det? Kan det være at man psykisk sett ikke får trent bra nok da?
Jeg føler at jeg har ofra veldig mye for å få mer muskler. Det er også morsomt å trene...men jeg føler jeg ikke har fått så mye igjen for innsatsten.
Er det noen som har noen tips for å bygge opp en fysikk til å stille i athletic-fitness med?

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat
jeg pleier være sånn ca. støl i ryggen hele uka gjennom. kan nevnes at jeg ble overtrent ved å kjøre 2 dagers hvile mellom da jeg trente markløft og da jeg kjørte knebøy.. vil tro kroppen trenger 4-5 dagers hvile mellom disse killer øvelsene