Viser resultatene 1 til 12 av 12

Tråd: Hvordan trener du? Og hvorfor sånn?

Medlem Lefsa sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    23

Hvordan trener du? Og hvorfor sånn?

Er det noen som kan fortelle helt kort og enkelt hvordan de trener og hvorfor de trener sånn?
    Soy el diablo.

Gold Member tricepsman sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    44
    Kjører stort sett 8-9 sett på de "store" muskelgruppene (bryst, rygg, framside lår) og 4-6 på de mindre (triceps, biceps, skuldre, traps, legger, mage og bakside lår). Begynner stort sett med en baseøvelse og følger opp med 1-2 ytterlige øvelser slik at sett-antallet blir omtrent som over. Antall reps varierer jeg mer eller mindre syklisk ved at jeg kjører 2 uker med 12-reppere som følges opp av 2-3 uker med 8-reppere som igjen følges opp av omlag 4 uker med 5-6-reppere. Deretter tar jeg 1 komplett treningsfri uke hvorpå jeg begynner på nytt igjen med 12-repperne.

Dag 1 - Bryst og biceps
    Benkpress 3 sett
    Skrå hantelpress 2-3 sett
    Press i maskin (Panatta) 3 sett
    Scotcurl i maskin 3 sett
    hantelcurl 3 sett

Dag 2 - Rygg (bakside lår), traps og legger
    Markløft 3 sett
    Strakmark 2 sett
    Chins 2-3 sett
    Smal nedtrekk 2 sett
    Sittende rows el. hantelroing 2 sett
    Shrugs 3 sett
    Sittende tåhev 4 sett

Dag 3 - Skuldre, triceps og mage
    militærpress 2-3 sett
    sidehev 2 sett
    foroverbøyd sidehev 2 sett
    Dips (bred) 3 sett
    pushdown 2 sett
    tric.ext over hodet i maskin 3 sett
    Beinhev hengende i stang 2 sett
    crunches 2 sett

Dag 4 - Bein
    Knebøy 3 sett
    Beinpress 3 sett
    Lårstrekk 3 sett
    Utfall 2 sett
    Lårcurl 3 sett
    Stående lårcurl 2-3 sett
    Donkey-raises 4 sett

Kjører stort sett man/tirs/tors/fre med tilkpasser det litt etter hva som skjer mht familie og jobb...

NB! I allefall 1 sett pr øvelse er til full "failure". Kjører meg nesten helt ut på alle sett, men henter ikke ut alt før på det aller siste settet i hver øvelse!

Generelt
    Kjører alltid noenlunde strikt, og "tenker" kontraksjon for hver bidige repp på arbeidssettene.
    Målet er ikke å presse opp mest mulig uavhengig av form. Målet er derimot å presse det opp på en måte som gjør at jeg kjenner det i målmuskulaturen.
    Til tross for det så er litt fusk i ny og ne bare av det gode. Dersom en bruker benkpressen som eksempel, så vil jeg mye heller fuske opp den siste reppen ved å løfte litt på baken enn å avslutte settet med stanga hardt presset mot halsgropa mi....... Det er noe med det å huske den siste reppen som noe positivt liksom......

Trener slik fordi jeg synes det fungerer bra. Oppsplittingen medfører at en får kjørt gjennom kroppen direkte/indirekte et par ganger i uka.
    Sist endret av tricepsman; 17-02-06 kl 08:42
    NORKOST - yammi!!!!

PG*
    PG* er ikke aktiv
    Carnivore PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    Jeg varierer litt og trener mye annet en ren styrketrening.
    Styrketreningen går som regel slik:
    Mandag: Bryst 3-4 øvelser, mage 2-3 øvelser og legger 1 øvelse
    Tirsdag: Rygg 4-5 øvelser
    Onsdag: skuldre og lår
    Torsdag: fri
    Fredag: armer 2 øvelser på biceps og 3 på triceps
    lør og søn fri.

I tillegg så
    mandag: svømming
    Tirsdag: innebandy, pluss en økt med div
    torsdag: før innebandy, nå basket og en skiøkt nå på vinteren
    lør el søndag: ski eller annen kardio

Grunnen til jeg trener slik er mange

Medlem Avean sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    29
    Mandag: Bryst, Rygg, Jogging, Mage
    Tirsdag: Biceps, Triceps, Jogging, Mage
    Onsdag: Fri (Max Restitusjon)
    Torsdag: Bryst, Rygg, Jogging, Mage
    Fredag: Biceps, Triceps, Jogging, Mage

Jeg har en multigym her hjemme hvor jeg trener beina, så fokuserer på alt annet på treningsstudio. Trener heller ikke for å bli bodybuilder men for å få mest mulig pen kropp, viktig forskjell !

Consigliere - X diste sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Jeg har heklet pc'en til Norw._DC og fått fleskefingrene mine i 2xy programmet. Og jeg må virkelig si at etter jeg begynte med det har kroppens harmoniske bilde blitt umåtelig vakkert og jeg har gaina utenkelige mengder muskler.
    may the wind always be at your back,
    and the sun always upon your face,
    and may the wings of destiny carry you aloft to dance with the stars.

Jente81
    Gjest
    Sånn:
    For å bli veltrent og markert og "snasen" til sommeren he he

Bein
    Knebøy 3 sett
    Beinpress 3 sett
    Lårstrekk 3 sett

Utfall 2-3 sett

Lårcurl 3 sett
    Lårcurl – stående 3 sett
    Sittende tåhev 2 sett (max ant reps)
    Tåhev 3 sett

Bryst/triceps/skuldre

Benkpress 3 sett
    Skrå hantelpress 3 sett
    Press i maskin 2-3 sett

Nedpress 3 sett
    Sittende tric. Ext. 2 sett

Militærpress 2 sett
    Sidehev 2-3 sett
    Foroverbøyd sidehev 3 sett

Rygg/traps/biceps
    Chins eller nedtrekk 3 sett
    Hantelroing 3 sett
    Sittende roing 2-3 sett
    Shrugs 3 sett
    Stangcurl 3 sett
    Hantelcurl (eller maskin) 2-3 sett

+cardio før frokost
    + håndball 2 ganger pr uke+kamper
    + diett f.o.m torsdag 16 feb...

Registered User simon16 sin avatar
    Ble medlem
    02-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av Avean
    Mandag: Bryst, Rygg, Jogging, Mage
    Tirsdag: Biceps, Triceps, Jogging, Mage
    Onsdag: Fri (Max Restitusjon)
    Torsdag: Bryst, Rygg, Jogging, Mage
    Fredag: Biceps, Triceps, Jogging, Mage

Jeg har en multigym her hjemme hvor jeg trener beina, så fokuserer på alt annet på treningsstudio. Trener heller ikke for å bli bodybuilder men for å få mest mulig pen kropp, viktig forskjell !

Bare lurte på hvor langt/lenge du pleier å jogge, siden du jogger så mye.. og jogger du for å få ned/beholde fett% din?
    I så fall, hva er det da lurt å passe på? Med det siste spørsmålet mener jeg hvor ofte/mye det er lurt å spise, og hva man bør spise/ ikke spise mye av.

Medlem Avean sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    29
    10minutt , 2km Lett jogging . Det er bare en del av å holde hele kroppen i form egentlig. Hvordan man skal spise tror jeg noen andre kan svare på. Selv har jeg sinnsykt til forbrenning så jeg kan spise meg ihjel på usunne ting uten å legge på meg ett gram. Men for at jeg skal være i best mulig form så prøver jeg så godt jeg kan å spise mest mulig og litt variert. Har i meg også proteinshake hver dag siden jeg ikke får i meg nok proteiner gjennom maten.

Ble medlem
    02-2006
    10minutt , 2km Lett jogging . Det er bare en del av å holde hele kroppen i form egentlig. Hvordan man skal spise tror jeg noen andre kan svare på. Selv har jeg sinnsykt til forbrenning så jeg kan spise meg ihjel på usunne ting uten å legge på meg ett gram. Men for at jeg skal være i best mulig form så prøver jeg så godt jeg kan å spise mest mulig og litt variert. Har i meg også proteinshake hver dag siden jeg ikke får i meg nok proteiner gjennom maten.
    Ok.. Med meg er det helt motsatt, forbrenner veldig sent. Men har det virkning å jogge så lite i en treningsøkt? trodde ikke virkningen ble den helt store viss man ikke jogget minst 20-25 min om gangen.. har det hjulpet for kondisen din?

Junior Broscientist AxMataz sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av diste
    Jeg har heklet pc'en til Norw._DC og fått fleskefingrene mine i 2xy programmet. Og jeg må virkelig si at etter jeg begynte med det har kroppens harmoniske bilde blitt umåtelig vakkert og jeg har gaina utenkelige mengder muskler.
    Lol. Kunne ikke gi deg karma helt enda.

Jeg trener DC, fordi det gir mening og resultater.
    Remember that last guy who gave up? --- Neither does anybody else!

Medlem Avean sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    29
    Sitat Opprinnelig skrevet av simon16
    Ok.. Med meg er det helt motsatt, forbrenner veldig sent. Men har det virkning å jogge så lite i en treningsøkt? trodde ikke virkningen ble den helt store viss man ikke jogget minst 20-25 min om gangen.. har det hjulpet for kondisen din?
    Ja når jeg startet så var 2 km slitsomt men nå svetter jeg ikke engang omtrent. Jogging er ubegripelig kjedelig også så orker ikke mer enn 10 minutt. Jeg trener en del styrke så er derfor jeg jogger også. Jeg vil ikke bli stor og treg siden jeg skal fortsette med Kung Fu igjen snart. Har hatt ett opphold lenge nå så prøver å holde beina mine i form.

Ble medlem
    02-2006
    Ja når jeg startet så var 2 km slitsomt men nå svetter jeg ikke engang omtrent. Jogging er ubegripelig kjedelig også så orker ikke mer enn 10 minutt. Jeg trener en del styrke så er derfor jeg jogger også. Jeg vil ikke bli stor og treg siden jeg skal fortsette med Kung Fu igjen snart. Har hatt ett opphold lenge nå så prøver å holde beina mine i form.
    Slett ikke dumt det.. noen som har en link til noen bra treningsprogram? (DC kanskje?)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.