Er det noen som kan fortelle helt kort og enkelt hvordan de trener og hvorfor de trener sånn?
Er det noen som kan fortelle helt kort og enkelt hvordan de trener og hvorfor de trener sånn?
Soy el diablo.
Kjører stort sett 8-9 sett på de "store" muskelgruppene (bryst, rygg, framside lår) og 4-6 på de mindre (triceps, biceps, skuldre, traps, legger, mage og bakside lår). Begynner stort sett med en baseøvelse og følger opp med 1-2 ytterlige øvelser slik at sett-antallet blir omtrent som over. Antall reps varierer jeg mer eller mindre syklisk ved at jeg kjører 2 uker med 12-reppere som følges opp av 2-3 uker med 8-reppere som igjen følges opp av omlag 4 uker med 5-6-reppere. Deretter tar jeg 1 komplett treningsfri uke hvorpå jeg begynner på nytt igjen med 12-repperne.
Dag 1 - Bryst og biceps
Benkpress 3 sett
Skrå hantelpress 2-3 sett
Press i maskin (Panatta) 3 sett
Scotcurl i maskin 3 sett
hantelcurl 3 sett
Dag 2 - Rygg (bakside lår), traps og legger
Markløft 3 sett
Strakmark 2 sett
Chins 2-3 sett
Smal nedtrekk 2 sett
Sittende rows el. hantelroing 2 sett
Shrugs 3 sett
Sittende tåhev 4 sett
Dag 3 - Skuldre, triceps og mage
militærpress 2-3 sett
sidehev 2 sett
foroverbøyd sidehev 2 sett
Dips (bred) 3 sett
pushdown 2 sett
tric.ext over hodet i maskin 3 sett
Beinhev hengende i stang 2 sett
crunches 2 sett
Dag 4 - Bein
Knebøy 3 sett
Beinpress 3 sett
Lårstrekk 3 sett
Utfall 2 sett
Lårcurl 3 sett
Stående lårcurl 2-3 sett
Donkey-raises 4 sett
Kjører stort sett man/tirs/tors/fre med tilkpasser det litt etter hva som skjer mht familie og jobb...
NB! I allefall 1 sett pr øvelse er til full "failure". Kjører meg nesten helt ut på alle sett, men henter ikke ut alt før på det aller siste settet i hver øvelse!
Generelt
Kjører alltid noenlunde strikt, og "tenker" kontraksjon for hver bidige repp på arbeidssettene.
Målet er ikke å presse opp mest mulig uavhengig av form. Målet er derimot å presse det opp på en måte som gjør at jeg kjenner det i målmuskulaturen.
Til tross for det så er litt fusk i ny og ne bare av det gode. Dersom en bruker benkpressen som eksempel, så vil jeg mye heller fuske opp den siste reppen ved å løfte litt på baken enn å avslutte settet med stanga hardt presset mot halsgropa mi....... Det er noe med det å huske den siste reppen som noe positivt liksom......
Trener slik fordi jeg synes det fungerer bra. Oppsplittingen medfører at en får kjørt gjennom kroppen direkte/indirekte et par ganger i uka.
Sist endret av tricepsman; 17-02-06 kl 08:42
NORKOST - yammi!!!!
Jeg varierer litt og trener mye annet en ren styrketrening.
Styrketreningen går som regel slik:
Mandag: Bryst 3-4 øvelser, mage 2-3 øvelser og legger 1 øvelse
Tirsdag: Rygg 4-5 øvelser
Onsdag: skuldre og lår
Torsdag: fri
Fredag: armer 2 øvelser på biceps og 3 på triceps
lør og søn fri.
I tillegg så
mandag: svømming
Tirsdag: innebandy, pluss en økt med div
torsdag: før innebandy, nå basket og en skiøkt nå på vinteren
lør el søndag: ski eller annen kardio
Grunnen til jeg trener slik er mange
Mandag: Bryst, Rygg, Jogging, Mage
Tirsdag: Biceps, Triceps, Jogging, Mage
Onsdag: Fri (Max Restitusjon)
Torsdag: Bryst, Rygg, Jogging, Mage
Fredag: Biceps, Triceps, Jogging, Mage
Jeg har en multigym her hjemme hvor jeg trener beina, så fokuserer på alt annet på treningsstudio. Trener heller ikke for å bli bodybuilder men for å få mest mulig pen kropp, viktig forskjell !![]()
Jeg har heklet pc'en til Norw._DC og fått fleskefingrene mine i 2xy programmet. Og jeg må virkelig si at etter jeg begynte med det har kroppens harmoniske bilde blitt umåtelig vakkert og jeg har gaina utenkelige mengder muskler.
may the wind always be at your back,
and the sun always upon your face,
and may the wings of destiny carry you aloft to dance with the stars.
Sånn:
For å bli veltrent og markert og "snasen" til sommerenhe he
Bein
Knebøy 3 sett
Beinpress 3 sett
Lårstrekk 3 sett
Utfall 2-3 sett
Lårcurl 3 sett
Lårcurl – stående 3 sett
Sittende tåhev 2 sett (max ant reps)
Tåhev 3 sett
Bryst/triceps/skuldre
Benkpress 3 sett
Skrå hantelpress 3 sett
Press i maskin 2-3 sett
Nedpress 3 sett
Sittende tric. Ext. 2 sett
Militærpress 2 sett
Sidehev 2-3 sett
Foroverbøyd sidehev 3 sett
Rygg/traps/biceps
Chins eller nedtrekk 3 sett
Hantelroing 3 sett
Sittende roing 2-3 sett
Shrugs 3 sett
Stangcurl 3 sett
Hantelcurl (eller maskin) 2-3 sett
+cardio før frokost
+ håndball 2 ganger pr uke+kamper
+ diett f.o.m torsdag 16 feb...
Opprinnelig skrevet av Avean
Bare lurte på hvor langt/lenge du pleier å jogge, siden du jogger så mye.. og jogger du for å få ned/beholde fett% din?
I så fall, hva er det da lurt å passe på? Med det siste spørsmålet mener jeg hvor ofte/mye det er lurt å spise, og hva man bør spise/ ikke spise mye av.
10minutt , 2kmLett jogging . Det er bare en del av å holde hele kroppen i form egentlig. Hvordan man skal spise tror jeg noen andre kan svare på. Selv har jeg sinnsykt til forbrenning så jeg kan spise meg ihjel på usunne ting uten å legge på meg ett gram. Men for at jeg skal være i best mulig form så prøver jeg så godt jeg kan å spise mest mulig og litt variert. Har i meg også proteinshake hver dag siden jeg ikke får i meg nok proteiner gjennom maten.
Ok.. Med meg er det helt motsatt, forbrenner veldig sent. Men har det virkning å jogge så lite i en treningsøkt? trodde ikke virkningen ble den helt store viss man ikke jogget minst 20-25 min om gangen.. har det hjulpet for kondisen din?Opprinnelig skrevet av Avean
Lol. Kunne ikke gi deg karma helt enda.Opprinnelig skrevet av diste
Jeg trener DC, fordi det gir mening og resultater.![]()
Remember that last guy who gave up? --- Neither does anybody else!
Ja når jeg startet så var 2 km slitsomt men nå svetter jeg ikke engang omtrent. Jogging er ubegripelig kjedelig også så orker ikke mer enn 10 minutt. Jeg trener en del styrke så er derfor jeg jogger også. Jeg vil ikke bli stor og treg siden jeg skal fortsette med Kung Fu igjen snart. Har hatt ett opphold lenge nå så prøver å holde beina mine i form.Opprinnelig skrevet av simon16
Slett ikke dumt det.. noen som har en link til noen bra treningsprogram? (DC kanskje?)Opprinnelig skrevet av Avean