Har sett litt på turn i det siste og jeg må si mange av de manlige utøverene har imponerende armer.
De trener vel vekter? Så hvordan trener de? skulle egentlig ikke tro du trengte så massive armer til å turne litt =P
Har sett litt på turn i det siste og jeg må si mange av de manlige utøverene har imponerende armer.
De trener vel vekter? Så hvordan trener de? skulle egentlig ikke tro du trengte så massive armer til å turne litt =P
Spør wankstar han er turner![]()
-Faliure is the opportunity to begin again, more intelligently-
Det er ikke bare armene som er imponerende på mange av de.
Turnere på relativt høyt nivå ser som regel bedre ut enn oss hobbybyggere.
Trist men sant. De trener jo veldig ofte. Det blir som underarmene på en snekker.
Ble så satans imponert av armene på den ene franskmannen som deltok i går (fredag). For mitt ikke helt utrente øye, så det ut som han glatt kunne stilt på NM i bygging med de armene. Svære som faen, rippa, tørre og ekstremt imponerende.
Tok treningsveileder på NiH sammen med en turner. Han var vel bare 19 år, men han hadde klart den mest imponerende fysikken av alle på hele kurset. Han tok 110 i benken uten å ha trent benk før. Bastard!
trener litt sammen med en her i krsand av og til.. Han er eller var turner!
Mer bredskuldra fyr og gigantiske armer og Vrygg..jah! Imponerende fysikk sier jeg bare!
Sitter å ser på turn nå. Jævlig rå fysikk på dem!
Hørt at dem trener mye øvelser hvor dem bruker kroppsvekten sin..
Har blitt litt fascinert over de turnene selv.
Spesielt når de tar "flyes" i ringene og holder hele kroppen strak vannrett.
Det er rett og slett brutal styrke både armer, rygg, mage og skuldre.
Blir i det store og hele ganske betenkt over vekttreningen min når jeg ser hvilken fysikk man kan få av å for det meste holde på med turn. Jeg kan ikke akkurat se for meg at de sitter med isolasjonsøvelser og skulderpress på treningene, men kanskje noen basisøvelser som knebøy og markløft.
Resten tror jeg er pur trening på turnøvelser der kroppen og tyngdekraften står for belastningen.
Ja, det er mye spekulasjoner i hvordan disse gutta trener, men skulle gjeren sett hvordan et treningsprogram til disse kara ser ut.
Er jo viktig å understreke at det du ser på tv er verdens-eliten, genfreakene.
Samme som mr.O , selv om vi pumper oss gul og blå og trykker bol til det tyter ut ørene, så blir vi aldri i nærheten av Coleman og gjengen. Så det er nok ikke så enkelt at turn automatisk gir slike fysikker.
Tror ikke jeg ville lagt bort vektene til fordel for et par turnringer for å si det slik.
Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
tja.. vet nå ikke helt wannaberocky.. Nå er det heller ingen av oss eller noen vi kjenner som har råd til å proppe i oss bol til 60 000 dollar om året. Tror hvem som helst kan bli stor da.
Ja, det er sant at det er veredenseliten, men hva har det med saken å gjøre?
Kan da ikke sammenligne turning med MR.O. Handler ikke om å ha størst muskler i turning vettu. det er teknikk,kordinajson etc som er de avgjørende punktene i turning, ikke genen til å bygge størst muskler sånn som i Mr.O
Så derfor betyr det ikke at de med best gener for muskelbygging er i verdenseliten i turning. F.eks. han med best teknikk blir valgt foran han med størst muskler til å representere nasjoene i VM. Så det blir feil å si at det bare er 'genfreakene' som du ser på tv.
Relativ styrke er av større betydning enn evnen til å bygge muskler hvertfall. Musklene veier mye.
Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
http://kissabibben.blogg.no/
Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
Jeg mener at man ikke trenger å være genfreak for å være i verdenseliten i turning.
er ganske stor forksjell på mange av dem, men de fleste er relativt store.
Alle dine atletiske kvaliteter (og andre for den saks skyld) er genetisk forutbestemt (muskelstyrke, volum, koordinasjon, hurtighet), og vil i det retrospektet tilsi at enhver eliteutøver er et produkt av ekstremt gode gener siden gener ikke har utelukkende alt annet bare innvirking på størrelsen på muskulaturen.
Men disse kvalitetene kommer ikke frem uten hardt arbeid, misforstå meg ikke.
Når det er sagt er styrke av enorm viktighet i alle turnøvelser, deriblant både statisk og dynamisk styrke. De eliteutøverne du har sett på NRK og Eurosport de siste dagene kan man klart kalle personer som er genetiske "freaker" på sitt område. Du har garantert flere i verden som muligens arbeider hardere og mer "effektivt" som likevel ikke når samme nivå. That's life, og det er uansett viktig for enhver utøver å tro at han/hun er genetisk sett ypperlig for idretten personen driver med. Psyken har også alt og si om man skal bli best, vet man virkelig at man vil klare det kan man ikke stoppes.
Hepp, en liten digresjon på slutten der. Uansett så ruler turn! Er det noe jeg blir sittende og stirre på TVen på grunn av forutenom boksing så er det nettopp turn.
Det fremstiller en morsom kontrast oppimot det jeg gjør synes jeg, hvorav jeg bruker alle bevegelser til ødeleggelse i min idrett blir det samme brukt til å fremstille eleganse og vakre bevegelser i turn.![]()
http://youtube.com/watch?v=OvpFeYyY0cw
For de norske turnere som jeg har sett, har det aller meste av treningen vært rettet mot teknikk og bevegelighet. Om de trente styrke så dreide det seg om å gjøre de styrkekrevende bevegelsene i øvelsen(e), samt en del klatring i tau (opp og ned, uten å bruke noe annet enn hendene). Jeg så en sjelden gang at de gjorde slikt som benkpress og stangcurl på slutten av en økt, men det var ikke nevneverdig mye av slikt.
Å si at turnere er stooore er vel å ta litt hardt i.
Flotte kropper har de definitivt. Vanlige turnere ala de en har i norgeseliten (og de er mil fra det en ser fra VM/OL på TV) har det jeg ville kalle tynne veltrente kropper. De ville blitt grusa på et NM i atletic fitness i hvertfall (unntatt i styrkemomentene I guess). De har rett og slett for lite kjøtt på beina.
De beste turnerne i verdenseliten kunne sikkert gjort en meget respektabel figur i AF (både symetrimessig og seff på styrkemomentene......), og noen få av dem muligens i Classic BB. Det forutsetter for de fleste at de først begyner å trene beina, for det hjelper ikke med kulemuskel på armen og velutviket lats og skuldre!
Nå skal en vel ikke se bort fra at det er en grunn til at de beste turnerne i verden, fysisk sett, stort sett ser en del mer muskuløse ut enn sine norske brødre og søstre........ Bare en (miss)tanke........
T
PS! Jeg har som dere forstår aldri latt meg imponere av størrelsen på turnere, men i tillegg til å synes de har flotte atletiske kropper, er jeg i grunn mest imponert over den relative styrken deres (om enn statisk), koordinasjonen de viser i diversee øvelser og den vanvittige spensten - samt evnen til å gjøre ting vi andre bare kan drømme om å greie.......
Grønn av missunnelse? Jepp!
NORKOST - yammi!!!!

Når jeg ser de folka turne så blir jeg rett og slett mektig imponert og fascinert, syke ting de kan gjøre, og virker som de er meget sterk i forhold til kroppsvekt samt i den grenen de trenger styrken. Bra skuldre og armer på deg også.
Synes egentlig alt som har blitt sendt fra vm i danmark i gymnastikk øvelser har vært sinnsykt imponerende. Eneste jeg ikke liker er den der turningen oppå bukk, sitter jo nmed hjertet i halsen når jeg ser på.
de trener slik: http://www.youtube.com/watch?v=vSCa6...elated&search=
Jeg tenkte akkurat det samme når jeg så turn her en dag på tven.. Tenkte WTF ? Hva er det jeg driver med da ? Det er jo dette som er sporten!
Men, etterpå så kom jeg til å tenke, de folka har jo trent turn siden de sikkert var 10 og til de blir over 25 uten drikking og strikt diett mesteparten av tiden.. Ser for meg at noen som har trent med vekter så lenge hadde grust de i kroppsfysikk..
Begynn med å gjøre det som er nødvendig, deretter det som er mulig. Og plutselig greier du det umuligeMin Treningslogg
Min Profil
http://s1.gladiatus.no/game/c.php?uid=56766
Det varierer jo litt hvor store de er. En som turner for Tr.heim turnforening, vil jeg si er ganske stor.
Varierte jo litt i turn vm også. Men mange av de var ganske "store". Iallefall overkroppen. Beina er ikke like imponerende, men de har heller ikke noe behov for å være store og kraftige der.
Mange av de har trent med sin egen vekt i ringer, bøylehest osv. siden de var små. Sånt må det bli muskler av. Mange av de er ganske tynne og rippa hele livet, helt til de når en viss alder, da smeller det:P hehe.
Men vet ikke konkret om noe treningprogram, men tror ikke de pumper jern som "vi" gjør. Jeg har sett en del på hvordan de trener styrke; går mye på at de trener styrke øvelser på de ulike appratene. Ellers har jeg sett at de bruker slike gummibånd..
<3Fitnessfrøken<3
Jeg jobber sammen med en som driver med turning, han ser jævla fit ut ja, sykt markert og musklene buler, men greia er turnere er ikke høye karer han her er knappe 160 cm. Og overarma hans måler kanskje det samme som underarma mine, så måla er ikke store kan du si, men ser jævla bra ut. Han trener hvertfall vekter som de fleste gjør det. Spiser brødskiver, poteter og mors kjøttkaker, hehe.
Sist endret av Flexus; 25-10-06 kl 21:21
It`s time to put some hussle behind this muscle.
Jada, jeg generaliserte jo veldig daDet med beina er en selvfølge - de er spesialiserte på de oppgavene de skal utføre. Studerte en gang sammen med en god friklatrer - han hadde også to syltynne pipestilker, men brukbart utviklet overkropp (tok glatt 10 enarms "chins" med en femkilosvekt i ryggsekken...). Er jo dumt å dra på mer masse enn nødvendig lissom.
Det er jo ulike grener innen turn også, og det vil sikkert gi seg utslag i hvor muskulært utviklede de er. Men stor muskeulatur vil jeg tro er til hinder for de fleste.
Jeg er også på turntreninger jevnlig (som tilskuer), og i den klubben er det i allefall, som du sier, lite vekttrening (selv om noen av gutta suplerer bittelitt med det som egentrening)
Det at de har lav fettprosent tror jeg helt enkelt eret uslag av at det er en fordel å være lettest mulig i forholdt til styrken - slankepress i turn er jo ikek noe ukjent problem......
Det er jo bare å se på en selv når en har gått på deff; I begynnelsen når jeg har type 10-15 kilo for mye fett så sliter jeg med 30-35 repper i dips, mens jeg på slutten av deffen tar 50 repper uten det minste problem (selv om den reelle styrken sikkert har blitt redusert).
NORKOST - yammi!!!!
Det morsommr er jo at mange av de gutta jeg kjenner som er mellom 17-20 som trener konk. turn i Norge faktisk ikke spiser no særlig bra:P
En av de største jeg møtte fra Tromsø, elska og lange innpå grandis og sjokolade pudding og sånt no:P Faktisk ingen av gutta som jeg har møtt som har vært nøye på kostholdet.
Men har man høy forbrenning og trener sinnsykt mye, så tar vel det vekk det meste av driten du får i deg..
Og det er sant som du sier, det varier med muskelmasse etter hav de driver med innen turn. Jeg driver med tropp, og det er ikke mange av oss som er no spesielt godt trent vil jeg si:P ( vil ikke si jeg er utrent selv, men så mye forskjellig når jeg var med i NM)
<3Fitnessfrøken<3
Hva er tropp?
GUN SHOW
I am the stiff nipple scissor man
Tonight you can kiss your nipples goodbye