Viser resultatene 1 til 10 av 10

Tråd: Hvordan trente DU når du startet med knebøy, markløft og benkpress?

Medlem
    Ble medlem
    12-2008
    Alder
    20

Hvordan trente DU når du startet med knebøy, markløft og benkpress?

Ser at det er mange her inne som er veldig sterke i knebøy, markløft og benkpress. Det jeg lurer på er hva startet dere å trene når dere var nye med markløft, knebøy og benkpress? (Som ga resultater)

I dag løfter jeg:
    5x130 i Markløft
    5x97,5 i Knebøy
    5x60 i Benkpress (skammer meg)

Er 183 cm høy og ca 81-83 kg

Jeg har som dere sikkert skjønt lyst å bli sterk i de 3 store. Vurdere å prøve Jim Wendlers 5/3/1.
    Hvilket program ga deg god økning i disse øvelsene?
    Medlem i klubben for gutter som trener med jentevekter

ORD DELING er skam

vio
    vio er aktiv nå
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    På det nivået gir alle programmer god økning. WSB har gjort mest for marken. Sheiko #29 i benk. Ingen av dem vil jeg anbefale deg å sette opp for deg selv på dette tidspunktet. Du kan prøve 531 eller "8 weeks to.." av Thibadiaeu på t-nation.
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

fjeldmann fjeldmann sin avatar
    Ble medlem
    12-2007
    Alder
    26
    Jeg er jo fortsatt ikke sterk, men utgangspunktet mitt som 17 åring da jeg begynte var ikke akkurat bra.

Det som gjorde noe for de løftene der hos meg var 5x5. Da løfter man jo så og si bare benkpress, knebøy, mark og skulderpress. Det kan gi deg mye tror jeg. Les her: http://www.myrevolution.no/artikkel/...se---del-1/13/

Så kan du evnt putte inn ett par øvelser ekstra type 2-3x 10-12 dersom du ønkser det.

Ellers trener jeg 5/3/1 nå og er veldig fornøyd med det. Men tror du kan få raskere økning med 5x5 i starten, så kan du heller hoppe over på 5/3/1 da.

prz
    prz er aktiv nå
    Gold Member prz sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Har i alle år trent utrolig konservativt. Eneste som har endret seg er antall reps som har dalt sakte men sikkert, og jeg har hatt perioder med forskjellig mengde av trening. Har hele vegen vært en standard 4-split med hovedfokus på baseøvelser. Økte fra 45kg til 150kg i benk på det og trente vel på det meste noen få reps på 180 i mark, så det virker jo. Men tvilsomt langt ifra det optimale. Har nylig begynt på 5/3/1 som jeg har mer tro på

Hetromeno! metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Begynte med 80kg i benkpress, idag 160kg. Mark sikkert det samme, idag rett over 200kg. Kneboy sikkert rundt 80 der og, Rett under 200kg idag.

Alt fungerer! Men, mest fremgang har jeg hatt med bruk av partner til negative repetisjoner. F.eks 2reps 160kg benk, med partner som har tvunget meg 4/5 negativer etter disse. Strikker og kjettinger er ogsa gode hjelpemidler(engelsk tastatur).

Platinum Member Polarman sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    25
    tok 50 i benken, persen nå er 195, mark husker jeg ikke, men det var sikkert 50-60, pers nå er 260, bøy tok jeg sikkert 50kg i, pers nå er 210.
    jeg har aldri trent noe fast program, men 3splitt, og alltid hatt benk, bøy og mark som første øvelse på henholdsvis bryst, bein og ryggdagen min.

sup brah Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    1RM i benk første gangen jeg testa var 30kg (trente med 20-25kg hehe) Nå kjører jeg 6x110kg. Ikke testet 1RM.
    Mark trente jeg vel med 40-50kg i starten. Nå kjører jeg 6x150kg
    Bøy har jeg aldri fått til noe særlig siden jeg har så jævlig stivt bryst/skulderparti. Får ikke til å holde i en stang bak hodet.

Jeg har heller aldri kjørt noe spesifikt program. Trent veldig likt Polarman. Stort sett 3-split (4-split det siste året) med de øvelsene. Litt bevissthet på teknikk har også medført økninger.
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Hetromeno! metromeno sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lean&Fin Vis post
    1RM i benk første gangen jeg testa var 30kg (trente med 20-25kg hehe) Nå kjører jeg 6x110kg. Ikke testet 1RM.
    Mark trente jeg vel med 40-50kg i starten. Nå kjører jeg 6x150kg
    Bøy har jeg aldri fått til noe særlig siden jeg har så jævlig stivt bryst/skulderparti. Får ikke til å holde i en stang bak hodet.

Jeg har heller aldri kjørt noe spesifikt program. Trent veldig likt Polarman. Stort sett 3-split (4-split det siste året) med de øvelsene. Litt bevissthet på teknikk har også medført økninger.
    Upper cross syndrome?

Svigermor's drøm voids sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Alder
    22
    når jeg startet brukte jeg 3x12, aldri fokusert noe spesielt på benk, knebøy og mark. Mest push, sit, hang og dips. hovedsaklig trente jeg fra jeg var 15-18 mot hjk opptak, bestående meste av kardio.

startet vel i benken på en maks på rundt 40-50kg. Nå ligger jeg foreløpig med pers i benk på 130kg, tatt for 6mnd siden. Men 3x12 syntes jeg er et veldig greit begynner program, som sagt tidligere, du øker uansett hvilke program du velger.
    Assumptions, my dear Mitzi, is the mother of all fuck-ups

- Pricilla Queen of the Dessert -

Medlem
    Ble medlem
    10-2009
    Alder
    27
    jeg har stort sett alltid kjørt 3x5 og 5x5 med eksplosiv utførelse på mark, bøy og benk, og trent de samme øvelsene ofte, gjerne annenhver dag. i og med at jeg trente både mark og bøy i samme økta, så trente jeg alltid et-bens variant av en av øvelsene annenhver gang for å redusere belastningen på korsryggen. desverre fikk jeg alltid betennelse i venstre skulderen av benk, så jeg gikk over til hantelpress og dips.. kutta ut benk helt etterhvert. sliter fortsatt litt med skulderen.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.