Viser resultatene 1 til 17 av 17

Tråd: Hvorfor i HELVETE får jeg ikke sixpack..?

Kliss nytt medlem anonymperson sin avatar
    Ble medlem
    01-2004

Hvorfor i HELVETE får jeg ikke sixpack..?

Jeg er en gutt som har vært i aktivitet hele livet. Starta vel i 7-årsalderen. Da var det fotball, håndball, etc. Men så kutta jeg ut fotballen til fordel for vektløfting og bodybuilding. De tre siste åra har jeg gått sinnsykt seriøst inn for alt hva det innebærer. Jeg trener variert, og fokuserer på det som er viktig (trur jeg). Jeg kombinerer godt kosthold med god mengde trening. Det jeg lurer på er hvorfor jeg ikke får den berømlige sixpacken.

Jeg har så og si en økt hver dag. Da har jeg alltid en del mage på slutten:
    1. øvelse: crunches på matte med knekk i kneet på 90 grader.
    2. øvelse: statisk (varierer mellom "kroppen som en rett stokk" og "beina rett ut fra kroppen (?!)"
    3. øvelse: crunches i aparat.
    4. øvelse: vridning i aparat.

Alle øvelsene kjører jeg 3 serier med maks rep av hva jeg klarer på hver serie.

Hva gjør jeg gærnt?

ts
    ts er ikke aktiv
    Bronse Member
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    36
    Alle har sixpack men det kommer an på hvor mye underhudsfett som ligger over dem.
    Jeg kan også se at du kjører utrolig mye på magen.
    Magen tåler mer trening enn resten av kroppen men for mye trening vil også der virke mot sin hensikt.
    Jeg vet ikke hvor mye fett du har på kroppen ? Men vet at om fettprosenten din er lav nok vil du se rutene dine.
    Selv ser jeg kun rutene når jeg er på diett, dette til tross for at jeg har trent seriøst med vekter i 10 år nå.
    Gi 110% eller gi faen og dra hjem.

anus slikkeren PeterSQRM sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    JON E FEEEIT!!!

elller kanskje ikke (-; er ikke langt i fra sixpack du jon, bare å deffe ned å trene smart..

Bronse Member Grizzly sin avatar
    Ble medlem
    08-2003
    Alder
    24
    mindre trening på mage, mer kardio
    Bedre med en god trekant, enn en ond sirkel

Administrator Klædden sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Ikke nødvendigvis mer kardio... Ta f.eks vanlig situps. Istedet for å kjøre 100 stk, så kan du f.eks legge en ti kilo's skive på brystet (holde fast med armene, så den ligger på brystkassa), og ta situps. Magemusklene er jo som vanlige muskler. Kjøre tyngre, få mer volum. :]

Bronse Member Grizzly sin avatar
    Ble medlem
    08-2003
    Alder
    24
    sant... crunches, du kjører de med 2-2-2 fart? altså 2 sec opp, holde 2 sec og 2 sec ned igjen..... hvis du gjør det og tar maaange reps, sleng på noe vekter da vel..... og er det bare meg som synes 4 øvelser x 3 sett med max på alle er litt overkill på en muskel gruppe??? magen får jo mye juling utenom også da....
    Bedre med en god trekant, enn en ond sirkel

Ble medlem
    01-2004
    Kjører 2-2-2 på crunches ja. Mulig det er overkill, men jeg føler ikke at jeg blir sliten nok med færre øvelser...

Superior newbie AF pojken sin avatar
    Ble medlem
    02-2003
    Alder
    26
    Hvordan er fettprosenten din da?? Har jo ganske mye å si! Jeg selv trente noe sykt med mage når jeg begynte å trene og hadde ingen fremgang. Nå trener jeg bare mage litt innimellom og det ser ut til å virke bedre, med tanke på at mage får kjørt seg i andre øvelser, som Grizzly nevnte!
    Quote Tivoli-Kroppen:
    Hvis det er tilfellet, så har jo de største "kritikerene" hennes svelget sluk, agn, søkke og hele forbanna fiskebåten.

Medlem Xena sin avatar
    Ble medlem
    01-2004
    Alder
    33
    Enig med TS her
    Go hard or go home !
    :gull:

Ble medlem
    01-2004
    Er nok litt big-boned, ja. Aldri tatt fett-prosent-test.
    http://home.no.net/ironma/bilder/jon...2024.12.03.jpg
    Ca sånn er jeg.. Hehe.

Silver Member Pr0nDog sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    Jeg også. Alle har sixpack og alle må ned tilstrekkelig i fettprosent for å få den frem. Hvor lav den fettprosenten er er imidlertid individuelt og jo mer utviklede musklene er jo høyere fettprosent kan man ha og likevel se dem.

anus slikkeren PeterSQRM sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    vet ikke helt om boyer coe er enig med deg i det der prondog. (-:
    men, noen som har prøvd å trene magen statiskt?

Ble medlem
    01-2004
    Jeg har trena magen statisk ganske systematisk i den siste tida. Det river så jævli det.

New and improved Rock sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    tren magen slik du ville trent f.eks bicepsen, samme reps og set opplegg.
    RockyRock

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    12-2003
    Jeg har ganske velutviklede magemuskler
    Så for meg må jeg minst ta på 40kg*3*30 i crunches for at det skal ha noen mening. Greier selv mer enn 30reps der men blir bare overkill. Kjenner det ca når jeg når 15-20reps.
    Prøver å holde meg innenfor 20-30 reps på hvert sett hele tiden.
    Men som sagt, så og si alle har en viss form for six-pack, selvom noen har større enn andre.. Men problemet til de fleste er underhudsfettet. Prøv å deffe/kjøre kardio så får du se om den så veldig ønsket six-packen kommer fram!
    Nå for tiden kjører jeg ett spesielt mageprogram som jeg fant i MM for å teste det. Jeg kjører også cardio på ikke-treningsdager..
    Det finnes ingen snarveier til steder det er verdt å reise til.

Bedreviteren Hardway sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Alder
    37
    Hvorfor tar alle å hiver seg opp og ned når de tar crunches? Hørt om muskelkontakt før. Dette gjelder også på mageøvelsene. Mest er ikke best. Har du ikke kontakt på 10reps så gjør du noe alvorlig feil.

Alle har ikke "så og si", alle har magemuskler(SIX-PACK), men som du sier, underhudsfettet er hovedproblemet. Andre ting som kan være med å ødelegge er underhudsvann og små magemuskler.

Å kjøre masse kardio bare for å ha sixpack(70cm mage, 75cm bryst og 28cm armer) vil ikke se spesielt bra ut. Bygg først muskler, så er det lettere å ta av fett etterpå.
    Http://Fitnessbloggen.no - Trening, kosthold og helse.

Gudfaren QuizMaster sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    74
    Skål!

Og ja, bruk litt tid på å tenke deg om åssen du gjør crunchen, begynn muligens å bruke litt lengre tid på hver repetisjon, gå f.ex opp i 2 posisjoner o.l. Så vil du kjenne det godt på magen.
    Syng, RakeMagic, Syng!

Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?

Spiller du POKER - Bruk RakeMagic for de $ BESTE $ BONUS og RAKEBACK avtalene!

Spill og Vinn over PROs som Gus Hansen m.fl (INKL. MAX RAKEBACK)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.