Hvorfor ikke telle kalorier på DC?
Av Dante, oversatt av diste
© FITNESSPRAT
Dere vil ha en nøyaktig grense og mengde karbohydrater.... Vel, om det er en treningfri dag og du går og sløver hele dagen og du inntar det nøyaktige antallet karbs og tvinger i deg mat for å nå den nøyaktige mengden, hva skjer da? Si hei til Mr Kroppsfett.
Tenk deg en treningsdag og du sliter ræva av deg på bein økta og du har hatt en hard dag på jobb, og når du kommer hjem må du flytte en haug med ting opp 3 trapper og opp på loftet. Og enda inntar du det "magiske antallet karbs som du vil vi skal gi deg", når du egentlig trenger 1.75 ganger den mengden fordi du var så aktiv, hva godt vil det gjøre deg? Da har du gjerne kastet vekk en hard trening og fått null framgang fordi du holdt deg til det antatte magiske antallet karbs igjen.
Hva tror du protein inntaket ditt blir brukt til når kroppen din er i en svært tømt tilstand? Mange av dere skriver: "Jeg sulter, jeg vet ikke hvor mye jeg skal spise, jeg trenger at dere gir meg ett tall, jeg spiser som en hest og jeg vet ikke om jeg ligger over den mengden jeg burde". Vel hvorfor har du ikke framgang da? Om du virkelig spiser 500-600 gram protein (for det meste fra mat), kommer du til å være ganske mett, og jeg mener ikke dette "spist slik de siste 8 dagene" tullet. Jeg snakker om å presse i seg 500-600 gram protein i 3-6 måneder, hver eneste dag. Det er ikke lett. Det er helvetes vanskelig. 90% av de jeg trener sender meg epost 2-3 uker etter start og sier "pokker, denne dietten er vanskelig, jeg er helt stappmett", og de andre er vanligvis de som ikke la på seg særlig mye muskelmasse etter vår 1. mnd innsjekking og jeg vet de ikke spiste nok i det hele tatt. Det er derfor jeg liker å la sult bestemme når det er offseason, etter at proteinet er inntatt og før karbo kutt.
Protein er nødvendig, det skal ned først, uten noen spørsmål, det må gjøres. Hvordan du spiser etter du har fått i deg proteinet er mye finjustering ettersom hvem som lager dietten din (massiveg, Inhuman, raul eller meg), men det blir mest sannsynlig sult relatert og i en synkende viktighets rekkefølge... Med en overvektig kar ville jeg fått han til å spise protein, deretter fiber (salat), deretter grønnsaker og til slutt karbs (hvor han vil være så mett at han kanskje bare spiser litt karbs). Med en kar som ikke legger på seg muskelmasse vil jeg gå annerledes til verks. Om du trente 2 forskjellige personer, hvor den ene var en overvektig person på 140kg med 80kg slank muskelmasse og la på seg fett om han spiste en liten kjeks. Og den andre var 90kg med 80kg slank muskelmasse og som virkelig sliter med å gå opp i vekt, ville du gitt begge to den nøyaktig samme dietten?

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat