Viser resultatene 1 til 12 av 12

Tråd: Hvorfor øker ikke jeg

Medlem
    Ble medlem
    10-2004

Hvorfor øker ikke jeg

Hallo jah ,..
    Jeg er 18 år
    veier 78kg
    Er 176cm høy.

Jeg har trent siden jeg var 15 år,begynte med armhevinger situps og isometrisk trenign for å komme inn i treningssystemet.
    Etter hvert i 16 års alderen betynte jeg med vekter hjemme,ikke at jeg fulgte noe spesiell program,men trente benk,hatlecurl,curl me stang militærpress stående osv.. Etter ca 6 månder ble rekorden min i benk 76kg 5 fganger og biceps curl med stang 25kg 20ganger.Eller har jeg drevet med litt jogging ,kickboxing,fotball om sommren så jeg ikke har blitt overvektig som jeg har en tendens til å bli..

Da jeg fylte 18 begynte jeg på trenigssenter og fulgte ryp slavisk og etter 3-4 månder med ryp endte jeg opp med max 78 kg i benk og økte ikke mer i curl me stang.hantelbenk økte jeg med fra 22,5 t x10 til 30kg 8 ganger,men har ikke økte noe i det hele tatt i benk fra jeg var 17 å trente hjemme,jeg har helle ikke blitt synlig større.Har altid kansje ikke spist så veldig slavisk bra,men altid spist good og sunn mat og til tide brukt proteinpulver.

Nå skal jeg snart i militæret og følger en trenig som er anbefalt til der jeg skal.

Dag 1:
    5x25 armhevinger
    5x25 situps
    3x5 chins
    3x10 dips

25 min, svømming

dag2.jogge 5km.. prøve og holde meg under 5min/pr,km.

kan jeg få noe tilbake melling om hvodan kroppen min takler trening og om jeg ikke er egnet til å bygge?

noen tips,for en slik som meg?

mushrom

Bedreviteren Hardway sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Alder
    37
    For framgang er det mye som er viktig.

Treningsmessig kan jeg ramse opp progresjon, treningsfrekvens, volumet, sentralnervesystemet , osv osv.

Ernæringsmessig blir det først og fremst kvalitet og antall kalorier;
    KVALITETSPROTEIN, KVALITETSKARBOHYDRATER og KVALITETSFETT.

Hva legger jeg i det?
    Kvalitetsprotein er:
    Kylling, biff, egg, de fleste proteinpulver med litt- eller veldig lavt innhold av karbohydrater og fett, fjærkre, skummet melk, ekstra lettost, fisk osv.

Kvalitetskarbohydrater er:
    Karbohydrater som ikke er i særlig grad raffinert/prosessert , dvs de inneholder kostfiber og mye vitaminer og mineraler. Fullkornsbrød, grov pasta, havregryn/kli, go dag, brun ris, basmatiris, ryvitaknekkebrød osv.. er fine kilder

Kvalitetsfett er:
    Høykonsentrert omega3(norkost), EFAomega(Tech Nutrition), tran, kaldpresset linfrøolje, div nøtter med lite herdet fett og salt, osv

Du bør la alle måltid bestå av både PROTEIN, KARBOHYDRATER, og FETT __ bortsett fra måltidet FØR og ETTER trening, hvor du ikke spiser spesielt med fett.

Et godt kosthold vil gjøre restitusjonsdelen lettere, noe som kan hjelpe deg hvis du er overtrent.

Forøvrig er ikke RYP(HST) et program for de som vil opp maksimalt i styrke - men heller for de som har hypertrofi(muskelvekst) som det primære målet.

Om du ikke øker i kroppsvekt, vil mange slite med å øke i styrke, og vokse seg større. Dette er jeg helt sikker på at er problemet ditt.
    Http://Fitnessbloggen.no - Trening, kosthold og helse.

dr. fatkins tjeh sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    41
    ... EDIT: Hardway kom meg i forkjøpet med et mye bedre innlegg.
    --tjeh
    Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter.

Silver Member - III Mitlømp sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    Det spørs jo hva målene dine er? I forsvaret så er det ikke spesielt nødvendig med maks styrke, mye mer praktisk med god utholdenhet.

Hvis du sliter med å legge på deg muskelvolum og å øke i styrke, så kan det være at du har mye type 1 muskelfibre, som er meget utholdende, men dessverre mindre volumiøse og kraftfulle en type 2a eller 2b.

Det kan jo selvfølgelig også være andre årsaker. Sover du f.eks. nok? Hva med hvile mellom treninger? Veldig viktig med soving og nok hvilke

Les rundt på forumet her, står mye nyttig.

Hva og hvor skal du i militæret?

Skal du trene seriøst til det, og har litt tid, bruk treningsprogrammet til spesialjegeropptak som ligger inne på mil.no.

Dette programmet fokuserer på utholdenhet og utholden styrke.

Lykke til!
    In this life we get only those things for which we hunt, for which we strive, and for which we are willing to sacrifice.

Silver Member - III Mitlømp sin avatar
    Ble medlem
    02-2005
    Alder
    28
    http://www.mil.no/multimedia/archive...or__10563a.doc

Her er programmet for spesialjegeropptak...

Et veldig likt program brukes av US Navy Seals, som har lignende oppgaver som FSK.

In this life we get only those things for which we hunt, for which we strive, and for which we are willing to sacrifice.

eiv
    eiv er ikke aktiv
    Silver Member eiv sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    Si at det ikke er noe i veien med treningen.. Men man øker i noen øvelser men ikke i andre.. skyldes dette sansynligvis kosten da ? For lite mat ?

Bedreviteren Hardway sin avatar
    Ble medlem
    07-2003
    Alder
    37
    Av genetiske grunner kan f.eks noen være veldig sterk i rygg, biceps, og øke hele tiden der, mens andre muskelgrupper henger igjen.

Tror ikke kosten kan få enkelte muskelgrupper til å henge igjen,om det ikke er snakk om at kalorioverskuddet er så lite at man må få kroppen til å frigjøre aminosyrer.
    Sist endret av Hardway; 04-04-05 kl 18:46
    Http://Fitnessbloggen.no - Trening, kosthold og helse.

Medlem
    Ble medlem
    10-2004
    Jeg ska inn i opptak til marinejeger.

jeg føler meg selv som en persons som kan ta mange reps,tyne meg langt med lette vekter,men jeg er ikke særlig utholden.
    Klarer og løpe 4km på 20min med felt støvler og det er noe jeg bø klare på 5 km.
    føler jeg sover både nok og godt,spisr mye egg og kjøttprodukter,samt ris,(ikke jasmin og uncle bens),drikke for det meste mye vann,og litt skummet melk av og til.
    Fottiden har jeg fått en kne/år belastning pga,fake militærsko som jeg løper med.
    Men vondt ska vondt fordrive,så jeg sykkler endel.

Noen som kan forklare meg hvorfor de kjører sit ups kravene i miltæret helt opp til knerne med 90grader og hendene foldet i kryss bak hodet/nakken?

PG*
    PG* er ikke aktiv
    Carnivore PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    Hvorfor vi har kravene slik er jeg ikke sikker på, men det måler jo en del mere av fysikken når en tar de helt opp, i og med flere muskler og ledd involveres..
    Ikke løp for mye på hardt underlag med militærstøvlene dine, da får du belastingskaeder, om de er ekte eller fake.Og kjøp deg noen innleggsåler , type støtdempene, for å ha i dem når du løper, Bruker selv sorbothan sine, og synes de er greie. Prøv også å legge løpingen til skogsstier eller lignende for å få løpt på mykere underlag.
    For å få opp speeden på løpingen, så bør du legge inn en intervall økt eller 2 i uken, får å få litt mere tempo i kroppen, og 1 økt med langkjøring. Ikke bare tren på opptakskravene.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    02-2005
    Nå husker jeg ikke helt når det opptaket er, men det er viktig at du trener MYE MYE før det. Blir litt lettere psykisk når du ikke alltid er sistemann...

Medlem
    Ble medlem
    10-2004
    Ja,jeg har tenkt mye på det me å ikke være sist.
    Opptaket er i juli!
    Jeg løper på en grusbane 400 meter. sanden er myk.
    Er det noen her som har vært inne på marinejeger kurset?
    Noen som kan forklara meg litt.

Medlem
    Ble medlem
    10-2004
    Idag gidder jeg ikke å sitte lenger inn å vente på at det ene låret/kneet mitt blir bra,det blir ikke bedre,får ta og jogge det av meg idag siden det har regnet og grusen er våt.

Lignende tråder

1. Mine erfaringer med CKD!
    By BOB in forum Kosthold
    Svar: 2
    Nyeste innlegg: 08-12-05, 08:17
  2. Slankemetoden PLUSS
    By Wannabe in forum Kosthold
    Svar: 27
    Nyeste innlegg: 29-08-05, 19:29
  3. Dumt å stenge en viktig diskusjon!
    By Einherjer in forum OT
    Svar: 93