Trener jeg ikke bra nok hvis jeg ikke er stiv/støl/øm i muskelgruppene jeg trenr dagen etter?
Trener jeg ikke bra nok hvis jeg ikke er stiv/støl/øm i muskelgruppene jeg trenr dagen etter?
Tjae. Du trenger ikke bli støl for å trene tilstrekkelig. For min del blir jeg ikke støl om jeg holder meg langt unna failure på hver serie. Periodisering gjør uansett at du ikke vil bli støl på flere uker mens du bygger opp overskudd.Opprinnelig skrevet av OutCold
Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
http://kissabibben.blogg.no/
"Failure"? Er 22 år og vil bygge opp skuldre og bi/triceps,...ja altså hele overkroppen..har vært operert men er frisk nå
Failure = Et sett hvor du kjører så tungt at du ikke klarer mer
SCP
De lærde er vel rimelig enige om at det er lav korrelasjon mellom stølhet og effektiv trening. Må understreke at det ikke nødvendigvis betyr at det er negativ korrelasjon.Opprinnelig skrevet av OutCold
Heroes come, heroes go, but demons are forever!
Spiller vel egentlig liten rolle om du er støl eller ei etter en trening... om du går til failure.
Syng, RakeMagic, Syng!
Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?
Spiller du POKER - Bruk RakeMagic for de $ BESTE $ BONUS og RAKEBACK avtalene!
Spill og Vinn over PROs som Gus Hansen m.fl (INKL. MAX RAKEBACK)
Dersom du kjører med samme intensitet og volum vil du etterhvert ikke bli støl av noe du først ble støl av, med mindre I x V er hinsides høyt. Derfor setter jeg meg som mål å ha svakt treningsverk etter hver trening, fordi da vet jeg at jeg har pushet bra på. Fungerer bra for min del, mulig andre har det annerledes.
Litt empiri: Kjørte en satans beindag for en tid siden, var støl i en uke, en dag fikk jeg nesten ikke sove pga stølheten. Men var overraskende bra økning i styrke. Dog er ikke dette noe å leve etter som en regel.
In this life we get only those things for which we hunt, for which we strive, and for which we are willing to sacrifice.
I min beste treningsperiode (mest fremgang i styrke og volum), hadde jeg KUN treningsverk etter første og siste trening i programmet (det var HST forresten). For min del har treningsverk/stølhet lite eller ingenting å gjøre med fremgang.
Trener du bare overkroppen?Opprinnelig skrevet av OutCold
![]()
Gro i fred.
Opprinnelig skrevet av flashman
For øyeblikket ja..fokuserer mest på å komme meg tilbake til styrke da det gjelder Capoeira og Breakdancing igjen...hvis jeg tar f eks 3 x 10 push ups med håndflatene i skulderbredde..trener jeg da biceps og bryst?
Triceps ja...ikke biceps(Jo bredere, jo mer bryst)
Og endel forside skulder, anbefaler deg å trene ben også - eller ihvertfall baseøvelser som muligens kan gjøre at du kommer raskere tilbake.
Syng, RakeMagic, Syng!
Hvorfor prøve å være noe man ikke er? Hvorfor late som man er når man ikke finnes? Hvem er hva om noe er noen?
Ok! Når det gjelder kosthold så er jeg ganske uregelmessig...men hvis jeg da skulle velge en dag å spise MASSE MASSE på bør det vær dagen jeg trener eller dagen deretter da jeg "hviler"? har gått opp 3 kilo nå siden jeg kom ut fra sykehuset men er fortsatt veldig tynn..veier bare ca 67 kg vil opp i 80-85 kg
Altså, du må spise jevnt, ikke bare spise mye 1 dag.
Om du legger på deg eller ei kommer ann på det totale kcal inntaket (pr.dag), som oftest regnet i uker da det skjer lite fra dag til dag.
Syng, RakeMagic, Syng!
Ja veit jeg må spise jevnt..men har ikke funnet ut sammenhengen mellom kcal å karbohydrater å protein å alt det der med energi osv...men HVIS!!!! HVIS!! jeg må velge en dag...bør det være treningsdagen eller "restitueringsdagen"??
Kcal = Kalorier = Energi
Protein, Karbohydrater, Fett innehar alle Energi.
P = 4.1 kcal
K = 4.1 kcal
F = 8.5 kcal
Sånn ca.
Syng, RakeMagic, Syng!
????Opprinnelig skrevet av OutCold
Hva i alle dager spurte du om der?
han spurte om hvilken dag det var lurest å spise mye på..
Å for å svare deg på det, ut ifra min egen erfaring, så vil jeg si at du desverre må nok gjøre det til en vane fremover å spise som en hest, HVER DAG! Går nok ikke an å bare spise mye noen spesielle dager i uken vis du vil bli større.. Funker rett og slett ikke slik![]()
Jay Cutler as president
Ok ....thnx man
Opprinnelig skrevet av OutCold
Gud og fader da mann, gutten svarte jo akkurat det samme som vi har prøvd å fortelle deg flere år nå.Opprinnelig skrevet av QuizMaster
Syng, RakeMagic, Syng!