Viser resultatene 1 til 24 av 24

Tråd: Ikke helt DC,men deler litt erfaring

cb
    cb er ikke aktiv
    Fat boy cb sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    35

Ikke helt DC,men deler litt erfaring

For en tid tilbake bestemte jeg meg for at noe måtte gjøres,da jeg følte at resultatene på både vekst og styrke har stagnert over lengre tid.Jeg har vært stor fan av HIT prinsippet,og har hele tiden trent meget intensive koprte og tunge økter.Her har det vært 2 sett pr øvelse og maks 8 sett på hver muskelgruppe(da rygg og bein).
    Jeg har hele tiden gått i den troen at jeg kanskje har kjørt for få sett og kanskje burde øke,men samtidig har jeg hatt en svak mistanke om at jeg har vært konstant overtrenet grunnet en hard fysisk jobb ved siden av treningen.
    Vel,etter en kjapp vurdering valgte jeg å ta DC som et utgangspunkt,men med min egen vri.
    Jeg valgte da følgende opplegg:
    1 hovedsett pr øvelse x 4 øvelser bortsett fra beina der jeg kjører 2sett pr øvelse og totalt 3 øvelser for fremside,3 for bakside og 3 for legger.

Jeg har valgt og bruke noe lettere vekter men kjører maksimalt strikt og hver rep skal telle.Kjører så tungt jeg kan uten å jukse.Full kontakt med muskelaturen gjennom hele arbeidsettet.Rep antallet ligger da på 6-8 reps og da plusser jeg på 2 forced reps.

Etter 1 mnd med dette nye opplegget er styrken gått opp betraktelig,selv om jeg er på diett.
    Mange sverger fortsatt til volumtrening,men dette er ingen vei å gå for meg.
    Mine økter er såpass tunge og harde at jeg nesten er livredd noen ganger for å gå inn i gymmet og starte en økt,he he.

Kan jo nevne at jeg aldri har vært så støl før siden jeg begynnte med dette nye opplegget mitt.

Ser det er mange som er skeptiske til "lav volum" trening,men alt dreier seg om å stimulere musklene til vekst og ikke totalt ødelegge de."Time under tension" prinsippet.
    Opplegg som DC,HIT etc er ikke for nybegynnere,men for godt viderekomne.

Tenkte jeg bare skulle dele litt tanker om dette,selv om jeg ikke er helt DC.

cb
    cb er ikke aktiv
    Fat boy cb sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    35
    Opplegget ser nå slik ut:

Bein:
    fremside:
    knebøy
    beinpress
    leg ext.

Bakside:
    liggende lårcurl
    stående lårcurl
    strake markløft

legger:
    stående leggpress
    sittende leggpress
    leggpress i beinpress

rygg:
    sittende roing
    nedtrekk foran bredt grep
    nedtrekk i maskin,smalt grep
    pullover i kabel

biceps:
    stående hantelcurl
    stånde stangcurl m. rett stang
    enarms scottcurl/preacher curl
    enarmscurl i maskin

triceps:
    pushdown m. smalt grep
    enarms press bak nakke
    enarms pushdown i kabel
    press i tricepsmaskin,eller sittende dips maskin

bryst:
    skråbenk i panatta maskin
    decline press i panatta maskin
    sittende flyes i maskin
    skrå hantel flyes

skuldre:
    sittepress i maskin
    hantelpress
    sidehev i maskin
    sittende omvendt peck deck for bakside

Mage og nedre del av rygg trener jeg hver andre uke

Mage:
    crunches i maskin 3 sett

nedre rygg:
    rygghev 3 sett

Underarmer trener jeg aldri.

Dagene deles da opp slik:

Rygg og biceps

bein

bryst,skuldre og triceps
    Sist endret av cb; 21-01-07 kl 10:46

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Ser spennende ut. Jeg satt og leste første innlegget før du hadde lagt inn programmet og skulle til å be om det. Men nå ser jeg det var kommet.

Kjører du 2-3 oppvarmingsett per øvelse da siden du nevnet TUT?
    Fokuserer du på trege negativer?

cb
    cb er ikke aktiv
    Fat boy cb sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    35
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle Vis post
    Ser spennende ut. Jeg satt og leste første innlegget før du hadde lagt inn programmet og skulle til å be om det. Men nå ser jeg det var kommet.

Kjører du 2-3 oppvarmingsett per øvelse da siden du nevnet TUT?
    Fokuserer du på trege negativer?
    Jepp,2-3 oppvarmingssett.12-20 reps ca.

Og ja,jeg fokuserer på trege negativer.Føler alt annet er bortkastet i dette opplegget.
    Helt syk pump:-)

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Ser jeg la inn TUT på feil sted. Den skulle selvfølgelig ligge etter spørsmålet om negativer.

Du kjører negativer, den er god. Da er det nok en stor grunn til at du er støl som pokker hehe. Jo tregere negativer jo mere gangsperr

Gold Member CrazyMonkey sin avatar
    Ble medlem
    06-2002
    Alder
    30
    Prøver å forandre litt på dc programmet mitt jeg og, men åssen orker du å ta 4 øvelser på triceps og biceps på slutten av øktene? Armene mine er vanligvis helt utslitte etter å trege negativer på rygg, bryst og skuldre
    Its amazing how 5% of the people can destroy the reputation of the remaining 95%.

Den anale hevneren Stålballa sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    For meg ser dette fortsatt ut som vanlig volum-trening med litt failure.

Regner med at du kun har skrevet arbeidsset?
    Uteliv, inneliv eller underliv?

cb
    cb er ikke aktiv
    Fat boy cb sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    35
    Sitat Opprinnelig skrevet av dragon06 Vis post
    Prøver å forandre litt på dc programmet mitt jeg og, men åssen orker du å ta 4 øvelser på triceps og biceps på slutten av øktene? Armene mine er vanligvis helt utslitte etter å trege negativer på rygg, bryst og skuldre
    Dette er ikke noe problem hvis man er sterk psykisk.Gjerne der det stopper.Ser mange som bare gir opp fordi de rett og slett ikke takler smerte eller ekstrem pump.
    Høres kanskje helt harry ut,men slik er det nå bare.

cb
    cb er ikke aktiv
    Fat boy cb sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    35
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stålballa Vis post

Hvordan kan du si at dette er volum trening???Eneste i nærheten kan muligens være beintreninga,men for meg er volum trening 12 arbeidsett og oppover pr muskelgruppe.
    Ja,jeg har kun skrevet arbeidsett.

Kan nevne at jeg kun trener 3 dager pr uke,og ikke standard DC kjør.
    Sist endret av cb; 21-01-07 kl 14:20

Chaticks-si-Chaticks HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stålballa Vis post

Synes jeg også!

Alt kan jo kalles HIT hvis man trener med høy intensitet, men dette er er absolutt ikke HIT ala Jones eller Darden!

cb
    cb er ikke aktiv
    Fat boy cb sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    35
    Sitat Opprinnelig skrevet av HITFrank Vis post
    Synes jeg også!

Alt kan jo kalles HIT hvis man trener med høy intensitet, men dette er er absolutt ikke HIT ala Jones eller Darden!
    Har ikke påstått at dette er verken HIT eller DC,bare at jeg liker den type treningsform,men kjører mitt eget opplegg en tid fremover,iallefall under dietten.
    Jeg er påvirket av begge treningstyper for å si det slik,men å kalle treningen min høy volum trening synes jeg er svada.Vel,vel bare mine tanker da

Platinum Member
    Ble medlem
    06-2002
    Alder
    27
    Sitat Opprinnelig skrevet av cb Vis post
    Har ikke påstått at dette er verken HIT eller DC,bare at jeg liker den type treningsform,men kjører mitt eget opplegg en tid fremover,iallefall under dietten.
    Jeg er påvirket av begge treningstyper for å si det slik,men å kalle treningen min høy volum trening synes jeg er svada.Vel,vel bare mine tanker da
    Drit i hva det kalles, er bare bra at du deler litt erfaring og tips.

cb
    cb er ikke aktiv
    Fat boy cb sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    35
    Sitat Opprinnelig skrevet av Ryus Vis post
    Drit i hva det kalles, er bare bra at du deler litt erfaring og tips.
    Jøss,noen som forstår hele poenget med denne tråden??Grattis

Det er int. å dele erfaringer,derfor startet jeg denne tråden,men sålangt er det blitt mye svada her.jumping

Silver Member Incline sin avatar
    Ble medlem
    10-2005
    Alder
    29

Flott

Ser at vi er så og si enige!

Jeg hadde også laang periode med stagnasjon og gikk over til DC "custom made".
    Hadde nesten samme opplegg, bare litt mindre volum en deg. 1 hovedøvelse rundt 12 reps, og 1 sekundærøvelse med 1-2 sett a 12-20reps.
    Ca 5 oppvarmingssett på hovedøvelse. (kjørte av og til mere på bein og rygg)

Klarer man psykisk å kjøre strict/100% så er det helt genialt for vekst og styrke.

Men som du sier, det er ikke for nybegynnere.

Hyggelig at du deler erfaringer.

Edit;
    Jeg klarte det kjøret i ca 2,5 til 3mnd i slengen før jeg måtte ha 1-2uker pause pga trykket og påkjenningen det gir.
    Fair trade?

Gold Member guggen sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    hei,

Dette høres ut som et veldig tøft program. Med flere sett til failure og i tillegg forced reps. Jeg ville vært forsiktig med å trene slik på deff. Det er krevende å hente seg inn igjen mellom øktene og risikoen for skader øker på kaloriunderskudd. Hvis du har kjørt såpass intensivt i en måned, så ville jeg tatt en rolig uke med trening nå.

forresten trener du hver muskel en gang i uka?

cb
    cb er ikke aktiv
    Fat boy cb sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    35
    Sitat Opprinnelig skrevet av guggen Vis post
    hei,

Dette høres ut som et veldig tøft program. Med flere sett til failure og i tillegg forced reps. Jeg ville vært forsiktig med å trene slik på deff. Det er krevende å hente seg inn igjen mellom øktene og risikoen for skader øker på kaloriunderskudd. Hvis du har kjørt såpass intensivt i en måned, så ville jeg tatt en rolig uke med trening nå.

forresten trener du hver muskel en gang i uka?
    Trener hver del kun 1 gang pr uke.Dette er bare et forsøksprogram,som vil gå i den retning at jeg kutter ned på antall sett/øvelser etter hvert.Det vil nok gå over til å bli mer DC.
    Sålangt er jeg storfornøyd med dette opplegget.Kan ikke gi det nok skryt.
    Kardio kjøres på treningsfrie dager.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2006
    Alder
    39
    Dette er i mine øyne et bra lav-moderat volum program...men ser faktisk ikke noe likt med DC her... mulig det ikke stod forklart, men splittet er ikke dc, ikke noe øvelses rotering, DC rp, widowmakers, og viktig som F extreme stretching.
    Men som jeg har forstått, ikke poenget med posten;-)

men jeg også begynte med et dc hybrid jeg og, dvs.. vanlig 4 split, men roterte to øvelser per kroppsdel og kjørte DC RP,,,, da jeg merket at det funka,gled i i sommer over til rein dc.. funket utrolig mye bedre.. hadde litt problemer med å forstå splittet og øvelses rekkefølgen etter år med hjernevask om å f.eks ta knebøy først i beintreningen osv... men
    etter en stund tenker du... dette er faen genialt... hvorfor gjorde jeg det ikke før-- frekvensen og øvelsesrotasjonen gjorde noe helt nytt med kroppen...

vokste fort... 6-7kg på 6 mndr uten endring i matveien. ingen anelse hvor bra dette kunne/kan gått/gå(videre) hadde jeg giddet å rydde opp i kostholdet. joda, jeg spiser 6-8x dagen, og 2-300g protein.. men jeg teller mc donald og øl med pottis som måltider og lol....

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2006
    Alder
    39
    annen ting.. det er helt utrolig hvor mye bank man kan trene seg opp til å tåle.. tror grunnen til at jeg henter meg utrolig bra på DC er at jeg før det jobbet meg opp fra 1 dag i uka HD til 5 dager POF ironman volume trening... med all form for supersett, dropp set og xreps etc... kom i knallform uten kardio, så jeg vurderer et sånt program når jeg skal på deff og ikke orker å slå loggboka..

cb
    cb er ikke aktiv
    Fat boy cb sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    35
    Sitat Opprinnelig skrevet av woodbear Vis post
    Dette er i mine øyne et bra lav-moderat volum program...men ser faktisk ikke noe likt med DC her... mulig det ikke stod forklart, men splittet er ikke dc, ikke noe øvelses rotering, DC rp, widowmakers, og viktig som F extreme stretching.
    Men som jeg har forstått, ikke poenget med posten;-)

men jeg også begynte med et dc hybrid jeg og, dvs.. vanlig 4 split, men roterte to øvelser per kroppsdel og kjørte DC RP,,,, da jeg merket at det funka,gled i i sommer over til rein dc.. funket utrolig mye bedre.. hadde litt problemer med å forstå splittet og øvelses rekkefølgen etter år med hjernevask om å f.eks ta knebøy først i beintreningen osv... men
    etter en stund tenker du... dette er faen genialt... hvorfor gjorde jeg det ikke før-- frekvensen og øvelsesrotasjonen gjorde noe helt nytt med kroppen...

vokste fort... 6-7kg på 6 mndr uten endring i matveien. ingen anelse hvor bra dette kunne/kan gått/gå(videre) hadde jeg giddet å rydde opp i kostholdet. joda, jeg spiser 6-8x dagen, og 2-300g protein.. men jeg teller mc donald og øl med pottis som måltider og lol....
    Som jeg har prøvd å si:Opplegget mitt er ikke DC.

Jeg vil nok starte rein DC trening etterhvert,med da Mandag-Onsdag-Fredag-Mandag splitt
    Om jeg starter under diett nå¨,er jeg ikke sikker på.Har ikke sett noen særlig gode svar på hvordan DC folk legger opp treninga på diett,men spytt ut hvis det finnes noen tips.
    Har ikke sett så mange gode poster om dette på IM heller.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2006
    Alder
    39
    Det har ikke bare blitt muskler her i gården, så jeg må ha av litt til sommern selv, ening med at det er lite om diett på IM. . Jeg vurderer selv å ta et 4-5 splitt, og trene en kroppsdel med mye supersett og moderate vekter når jeg skal ned, jeg vete ikke om jeg orker å prøve å slå logggboka hver trening uten kalori overskudd.... og så ta litt kardio etter hver økt for å hjelpe på... men skal opp 2-3kg til først... så dette valget kan vente til etter påske .. Har erfaring at det å være litt i gymmet 5 dager i uka gjør at jeg kommer i grei form (langt unna konku. deff, men bra nok for stranda) på en måneds tid... men det bygger ikke en drit...
    utrolig hvor mange timer jeg har brukt på å trene armer uten at de økte så mye som en mm... nå har de vokst 2,5cm med ganske lite trening i forhold

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av cb Vis post
    Om jeg starter under diett nå¨,er jeg ikke sikker på.Har ikke sett noen særlig gode svar på hvordan DC folk legger opp treninga på diett,men spytt ut hvis det finnes noen tips.
    Har ikke sett så mange gode poster om dette på IM heller.
    Jeg kan bare svare for megselv. Jeg trente jo under SKIP da jeg forberedte meg til NM i fjor. Og jeg kjørte standard DC 2 splitt helt til mål. Kanskje jeg har litt over normalt innhentingskapasitet, og derfor fungerte dette for meg. ANdre går over til 3 splitten, slik SOm BigBoy gjør.

cb
    cb er ikke aktiv
    Fat boy cb sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    35
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle Vis post
    Jeg kan bare svare for megselv. Jeg trente jo under SKIP da jeg forberedte meg til NM i fjor. Og jeg kjørte standard DC 2 splitt helt til mål. Kanskje jeg har litt over normalt innhentingskapasitet, og derfor fungerte dette for meg. ANdre går over til 3 splitten, slik SOm BigBoy gjør.
    Vært i kontakt med Skip selv ved noen anledninger.Jeg vil legge opp en 3 splitt i første omgang,da jeg selv mener at dette vil fungere bra for meg.
    Men hvordan kjøres DC på deff??
    Hele meningen med DC er vel å konstant øke i styrke og volum,og ikke minst en evig kamp med loggboka?
    Bare nyskjerrig på dette,da jeg ikke har fått særlig god info fra noen om dette.

Regner med å bruke Skip selv på sikt.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    08-2006
    Alder
    39
    Gjør som gutta sier, kjør 2 dagern først. de fleste store der har faktisk vendt tilbkae til den, og DC anbefaler egentlig 3 splitten til kun spesielle tilfeller. Du skal iallefall ikke starte med den hvis du aldri har trent dc. og gjør deg selv en tjeneste, gjør alt etter DC s anbefalinger før du begynner å kødde med programmet.
    Mitt råd iallefall... jeg har notorisk kødda med alle ting jeg har trent på en eller annen måte... men klarte å holde meg til DC som det skal gjøres... tok vel et måneds tid å venne med til alt. og ps... det anbefales ikke lenger 5 sekunders negativ... men bare kontrolert passe i forhold til øvelsen.. bare se gutta til DC trene på youtube... de fløtter stålet pent, men i normal hastighet..

ellers... denne linker er for deg, men du har vel kanskje allerede sett den:
    http://www.intensemuscle.com/21627-d...e-cutting.html

cb
    cb er ikke aktiv
    Fat boy cb sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    35
    Sitat Opprinnelig skrevet av woodbear Vis post
    Gjør som gutta sier, kjør 2 dagern først. de fleste store der har faktisk vendt tilbkae til den, og DC anbefaler egentlig 3 splitten til kun spesielle tilfeller. Du skal iallefall ikke starte med den hvis du aldri har trent dc. og gjør deg selv en tjeneste, gjør alt etter DC s anbefalinger før du begynner å kødde med programmet.
    Mitt råd iallefall... jeg har notorisk kødda med alle ting jeg har trent på en eller annen måte... men klarte å holde meg til DC som det skal gjøres... tok vel et måneds tid å venne med til alt. og ps... det anbefales ikke lenger 5 sekunders negativ... men bare kontrolert passe i forhold til øvelsen.. bare se gutta til DC trene på youtube... de fløtter stålet pent, men i normal hastighet..

ellers... denne linker er for deg, men du har vel kanskje allerede sett den:
    http://www.intensemuscle.com/21627-d...e-cutting.html
    Lest den tråden,men ellers takk.
    Går jeg over til DC,skal dette følges etter boka.Ser ikke noe vits i å bruke DC hvis man skal forandre i opplegget på egenhånd.Det er jo en grunn til at DC fungerer såpass bra som det gjør.
    Takker for svar.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.