Viser resultatene 1 til 4 av 4

Tråd: Improvisert styrketrening

Bronse Member
    Ble medlem
    11-2005

Improvisert styrketrening

Jeg har ikke tilgang på treningsstudio resten av måneden, men når jeg tenker meg om så trenger jo ikke det nødvendigvis å bety fullstendig treningspause.

Noen som har forslag til måter å få trent litt tung styrke på? Armhevinger etc. klarer jeg å finne på selv, men jeg tenker mer på ting å bruke for å få mer vekt på, som å heise seg opp i et tau (les: armbrytarsken från ensamheten ), bære sandsekker og slike ting. Jeg befinner meg på en gård, så det er mye ting & tang her.

dr. fatkins tjeh sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    41
    Sitat Opprinnelig skrevet av Sadie
    Jeg har ikke tilgang på treningsstudio resten av måneden, men når jeg tenker meg om så trenger jo ikke det nødvendigvis å bety fullstendig treningspause.

Noen som har forslag til måter å få trent litt tung styrke på? Armhevinger etc. klarer jeg å finne på selv, men jeg tenker mer på ting å bruke for å få mer vekt på, som å heise seg opp i et tau (les: armbrytarsken från ensamheten ), bære sandsekker og slike ting. Jeg befinner meg på en gård, så det er mye ting & tang her.
    Det er mulig du burde nytte høvet til å gjøre noe annet enn set/reps. Du kan f.eks bestemme deg for å flytte en sandhaug fra et sted til et annet. Flytte en stabel tømmer, hugge ved, eller et eller annet tung noe. På den måten vil du kunne ende opp med en seighet det er vanskelig å oppnå på treningssenteret. Jeg vil anta at det senere vil gi god gevinst også for jernløftingen og byggingen.
    --tjeh
    Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter.

PG*
    PG* er ikke aktiv
    Carnivore PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    ryggen får du trent med å ta chins, er vel enkelt å finne seg ett sted du kan heise deg opp?
    foroverbøyd roing med noen sand/potet sekker eller noen lodd fra fronten av traktoren? er rimelig enkelt å få tak i en jernstang stang eller hesjestaur å få festet dette på.eventuelt polstre stangen hvis den er for tynn osv..( hvis du ikke trenger flere hundre kg , da er det jo verre å få tak i en stang..
    Utfall, knebøy og tåhev er jo også rimelig enkelt å improvisere hvis du får ordnet deg en stang med litt vekt..

Laget selv en enkel benk av en planke og to lave krakker slik jeg fikk kjørt litt benk og skråbenk med improvisert stang og lodd fra fronten av traktoren en sommer. Ikke så beghagelig som på ett studio , men fungerte..

Bronse Member
    Ble medlem
    11-2005
    Takk for tips, begge to!

Og nei, jeg trenger helt klart ikke flere hundre kilo. Høhø.

Lignende tråder

1. Artikkelsamling - HITman´s beste
    By HITman. in forum Artikler
    Svar: 21
    Nyeste innlegg: 10-05-07, 17:27
  2. Kan styrketrening gi hjertesvikt?
    By HITman. in forum Trening
    Svar: 6
    Nyeste innlegg: 16-01-07, 16:28
  3. Kurs om styrketrening
    By altitude in forum Trening
    Svar: 0