Viser resultatene 1 til 16 av 16

Tråd: Incline!!!!

Kliss nytt medlem dante sin avatar
    Ble medlem
    08-2003
    Alder
    26

Incline!!!!

jeg har lyst til å bygge litt "høyde" på bryskassa så derfor har jeg tenkt til ¨begynne med incline. har prøvd med både hantler, å stang men for liksom ikke noe kontakt med muskelen , ikke noe støl dagen etter på hellr!!! gjør jeg noe gærent eller, noen som har noen erfarninger.
    på forhånd takk

Gold Member Cera sin avatar
    Ble medlem
    04-2003
    Får du kontakt ved bruk av flatbenk?? Hantler vil etter all sannsynlighet gi best kontakt. Er problemet at du bruker skuldrene?

Ikke så lett og si hva du gjør feil, men stølheten dagen derpå viser ikke hvor god kontakt du har hatt med muskelen.

Ble medlem
    08-2003
    Alder
    26
    yepp kjenner det dritt bra i flat benk å i decline men dette er øvelser som går på nedre del er det ikke??? kommer ikke stølhet av at muskelen er sliten da??

Bronse Member
    Ble medlem
    10-2002
    http://www.idrettsforumet.no/viewtopic.php?t=5897

Det eneste som kan hjelpe for ditt problem må vel være mer masse på skuldrene og bryst. Går ikke an å bygge brystet "oppover" hvis det var det du mente med "høyere", men om det er bredere du mener, så hjelper mer masse. Eneste som hjelper på høyden må vel være holdningen

Ble medlem
    08-2003
    Alder
    26
    tenker liksom på brystkassa rett inn fra skuldrene vis du skønner slik at kassa går mer utover!!!
    !knebøy! !knebøy! !knebøy!

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    Hvor mye vekt bruker du i incline manualer, og hvor mange reps tar du med dette ? Av erfaring vet jeg at folk som er litt nybegynnere/svake, og bruker få kg får lite pump og lite kontakt... hvorfor vet jeg ikke ? Men det kommer nok når du får litt masse der... Bygg deg oppover, øk vekt hele tiden

ts
    ts er ikke aktiv
    Bronse Member
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    36

Teknikk

Hmmm ! Hørtes nesten ut som om du har problemer med teknikken i skråbenk.

Hvor raskt utfører du løftet ditt, er du en av dem som slipper vektene ned på brystet og hiver dem opp ?

Jeg anbefaler at du kjører tunge rolige løft, like lang tid ned som opp og at du prøver å komme så nærme halsgropa som mulig når du kjører skråbenk med stang, stanga skal touche øvre del av brystet før du løfter opp igjen.

Når det gjelder hantler (min favoritt) så er det viktig at du først og fremst opparbeider deg teknikk til å håndtere hantlene slik at du kan fokusere på å løfte rene løft.
    Hantlene skal helt ned og det skal strekke i kassa før du løfter opp igjen, det er også viktig at du holder hantlene litt utifra kroppen ellers blir det mye triceps.

Når jeg sier kjør med tunge vekter så mener jeg altså vekter du klarer ca 5 reps på alene, få hjelp til de 3 siste repetisjonene av en treningspartner.

Lykke til !
    Gi 110% eller gi faen og dra hjem.

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    Helt enig i ts Husk å pust, og blås kassa godt ut når du pusher fra, og når du har senket dem, så trekker du kassa inn, blåser opp.. og kjører på... gir sinnsykt bra pump!!

Spiser mye egg og lever fowler sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    11
    Feilen mange gjør når de trener bryst (spesielt incline), er at de ikke holder skuldrene tilbake og på den måten bruker mer skuldre enn bryst. Skulderbladene sammen, brystet frem og ikke "lock out" i albuene på toppen av øvelsen.
    Properly, we should read for power. Man reading should be man intensely alive. The book should be a ball of light in one's hand.—Ezra Pound

-This is my purple wand and hairy sack of magic!

Administrator Klædden sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Jeg vet ikke engang hva decline og incline er jeg! (????) :x

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    Declinded er omvent skråbenk, inclined er skråbenk..

Administrator Klædden sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Åja... Alle disse nymotens uttrykka... Hehe. :P

Silver Member Pr0nDog sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    Skyt kassa fremover (blås deg opp liksom, men ikke hold pusten da ) og press/hold skuldra ned i benken gjennom hele øvelsen.

Medlem siggen sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    31
    Jeg har hørt at folk som bruker ordet PUMP, ikke vet hva de snakker om. Det må selvfølgelig være feil
    -Smil til hantlene, og hantlene smiler til deg! :)

Platinum Member
    Ble medlem
    03-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av siggen
    Jeg har hørt at folk som bruker ordet PUMP, ikke vet hva de snakker om. Det må selvfølgelig være feil
    Å få pump på gymmet, 4 ganger i uka.. er som å ha himmelsk sex 4 ganger i uka ++... er jo slik arnold forklarer i pumping iron, og slik jeg opplever det selv :P .... nei pump er fine greier det

anus slikkeren PeterSQRM sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    bedre å bli pumpa enn dumpa!!!!

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.