Viser resultatene 1 til 20 av 20

Tråd: Ingar's dilemma

Maximus Ingar sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24

Ingar's dilemma

Jeg elsker sprint og for så og si alt det innebærer. Jeg har lyst til å bli den beste, og vil gjøre alt som kreves for å oppnå det. Men...

Boksing, jeg savner å drive med det og har lyst til å gjøre så... Jo mer jeg tenker på visse ting får jeg mer og mer lyst til å bedrive boksing.

Jeg har mer lyst til å bli stor innen sprint, men jeg har ikke det genetiske grunnlaget for å bli best, selv om jeg mange ganger prøver å overbevise meg selv om at jeg skal overkomme det. Min treningsiver er ubeskrivelig, og egentlig altfor tilstedeværende, men mange ganger er jeg redd det ikke er nok.
    Jeg elsker å trene sprint og den følelsen jeg får når jeg "driver" bortover friidrettsbanen.

Så har vi boksing. Miljøet for proffboksing har alltid tiltrukket meg siden jeg var liten (Vegas, baby ), og jeg har alltid brent for boksing og kampsport (har drevet med det siden 6årsalderen). Jeg liker følelsen av å være effektiv med never og bein i kamp, altså virkelig vite at jeg er en "kampmaskin", hehe.
    Ved å bedrive boksing vil man jo også tjene en del mer, dvs at jeg selvsagt vil bli proff.
    Jeg kunne også blitt så stor jeg ville og slippe å tenke på styrke x kroppsvekt, noe som kunne gjort det mulig for meg å stille i kroppsbygging el.l. i tillegg.

Så har du jo selvsagt det med hjerneskader innen boksing da...... Hmmm....

Skal jeg bedrive noe, må jeg være BEST i det, det er bare sånn jeg er... :-\
    Jeg vil tro jeg vil bli bedre bokser enn sprinter siden jeg sikkert har like mye Type I-fibersammensetning som Type II-sammensetning som vil være mer fordelaktig for sprint.
    Jeg vurderer å teste fibertypesammensetningen hos NTNU, noen som vet hva det koster? (tror jeg hørte det var rundt 500,-)

Jeg må vel velge, sprinter eller bokser? Jeg vet hva jeg vil være akkurat , tror jeg... Faen, hvor vanskelig skal det være da?
    Jeg er sponset av Norkost

GridIron Barbell

Dr Low kick Frode-Falch sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Du har ikke vurdert mma istedet for boksing da? Da slipper du å tenkte på alle de livsvarige skadene som kommer av boksing.
    - Muay Thai - Reality Based Self Defense - Free Fighting -

Gold Member aion sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    23
    Jeg sier bare: Hit em' up niggah
    Sitat Opprinnelig skrevet av Alex_92
    Jeg er 15 år, har stil og liker biler. Klart jeg liker rap og hip/hop!

Medlem Creation sin avatar
    Ble medlem
    01-2005
    Tror det er lettere å tjene penger som middelmådig bokser enn middelmådig sprinter

Chaticks-si-Chaticks HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Det er jo mulig å teste hvilke fiber man har i lårene hvis du har tilgang på en leg extension og leg curl maskin av god kvalitet, sikkert ikke mange sentre som har en glute maskin av bra kvalitet.

Jeg har ST-fibre i quadriceps og en mixes sammensetning i hamstrings så jeg er nok ingen sprinter....

Hvilken maskin bruker de på NTNU for å teste slikt? Vet at Medx er verdensledende på testing av fiber og hvilken styrke man har i forskjellige deler av ROM'en!

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Det er rimelig bra penger i MMA og k-1/thaiboxing også hvis man først kommer seg opp på et høyt nivå. Det er selvfølgelig ikke like store summer som i boksing, men det er mindre politikk og dritt. Dessuten slipper man skadene. Så slik er det verdt å få litt mindre penger.

Alle toppfightere i mma og thai tjener mer enn godt nok. Men det krever masse jobbing for å komme seg dit. Og hvis motivasjonen er pengene, så er det kanskje ikke det rette valget likevel.

Maximus Ingar sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frode-Falch
    Du har ikke vurdert mma istedet for boksing da? Da slipper du å tenkte på alle de livsvarige skadene som kommer av boksing.
    Og det er mindre skader i MMA? Haha.
    Har vurdert det, men MMA appelerer ikke hos meg slik boksing gjør når det kommer til konkurranser og alt rundt det.

Sitat Opprinnelig skrevet av Creation
    Tror det er lettere å tjene penger som middelmådig bokser enn middelmådig sprinter
    Sant det, men så vil jeg jo ikke være middelmådig noen-som-helst-av-delene da, så.. :P Men man tjener også mer som proffbokser enn elitesprinter.

Update for idag er at jeg føler veldig for å begynne på boksing igjen og virkelig satse for det. Føler jeg det slik mange dager fremover tror jeg det blir slik at jeg satser på boksing. Jeg får se om jeg presterer bra nå etter skaden har kommet seg (stevne midt i Aug), hvis ikke blir det boksing på meg... *huff*

GridIron Barbell

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    Tviler du på at det er mindre skader i MMA enn i boksing? Seriøs? hehe fordi jeg tar gjerne den diskusjonen jeg..

Maximus Ingar sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av Frode-Falch
    Tviler du på at det er mindre skader i MMA enn i boksing? Seriøs? hehe fordi jeg tar gjerne den diskusjonen jeg..
    Næh, egentlig ikke. Skadene vil jo være forskjellige, det spørs egentlig hvilke skader jeg vil pålegge meg. :P Nå er ikke jeg så "into" MMA lengre, så jeg vet ikke helt hva du sikter til (mtp type konker). Educate me på PM, will ya?

GridIron Barbell

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    33
    jepp. sender deg en PM etter trening jeg.

Bronse Member BigDaddy sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    29
    Syns du bør satse på sprint. Ut i fra det jeg har lest om deg med spint og personlige rekorder har du anlegg for det.

Selv måtte jeg gi meg med sprint da jeg var 16 pga ryggen. Hadde 11,4 eller noe 100 meteren og 7,2 på 60 metteren.

Kunne godt tenke meg å drive med det igen når jeg er klar, men noe toppsjikt, blir det ikke.

Håper du satser på sprint og gjør alt ut av det!

Lykke til!
    Vekt:103,3 kg (10.04.08)
    Høyde: 1.90

Beste løft:
    Benkpress: 150kg, 5*125kg
    Markløft: 5x150kg

Maximus Ingar sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av BigDaddy
    Syns du bør satse på sprint. Ut i fra det jeg har lest om deg med spint og personlige rekorder har du anlegg for det.

Selv måtte jeg gi meg med sprint da jeg var 16 pga ryggen. Hadde 11,4 eller noe 100 meteren og 7,2 på 60 metteren.

Kunne godt tenke meg å drive med det igen når jeg er klar, men noe toppsjikt, blir det ikke.

Håper du satser på sprint og gjør alt ut av det!

Lykke til!

Jeg prøver å overbevise meg selv om det, men jeg har ujevne og uforutsigbare formtopper, mye overtrening, skader, horribelt utgangspunkt som på en måte taler for mitt genetiske grunnlag, jeg var perfekt langdistanseløper :-\. Jeg tror også jeg aldri kommer til å bli best, heller ikke en av de aller beste. Men vi får se når jeg får skikkelig treningsoppfølging... Hittil i år har det vært helt horribelt mtp skader og prestasjon i forbindelse med det.

GridIron Barbell

Maximus Ingar sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24
    bump

Idag følte jeg meg bra på trening, skadene begynner å "løye" seg... Jeg har bedrevet en del alternativ trening for de dagene hamstringsene har blitt så vonde i løpet av sprintøkten at jeg har måttet kutte ut og stikke på gymmet for å bokse på sekken i perioden fra da jeg fikk min første av flere skader (mai).
    Nå så jeg Rocky III, og jeg må si jeg har det vanskelig å bestemme meg. Jeg tenker på det omtrent HELE tiden.

Jeg vurderer å melde meg på en bokseklubb i Trondheim for å begynne med det igjen å se om jeg fortsatt sitter på en del talent og om det er nok slik at jeg kan bli best eller en av de beste.
    Så var det det å trene boksing OG sprint da. Jeg har allerede en del trening, men jeg er dog ikke i den fasen jeg har mest og tyngst trening. Nå har jeg 9-10 økter i uka, hvor jeg bytter mellom dagene slik:
    Intensitet fra mandag til søndag: høy-middels-høy-lav-høy-høy-lav/hvile

Hvilke klubber i Trondheim har tidskjemaer som kan passe meg, tro?

GridIron Barbell

Maximus Ingar sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24
    Jeg føler meg mer motivert for å bokse enn å sprinte stadig vekk..... Nå skal jeg stikke og sprinte men har mye mer lyst til å bokse...

GridIron Barbell

Medlem steinmm sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Alder
    27
    kjærring hehe..
    du må begynne å bestemme deg snart da... Så du får 100% fokus på det du vil satse på! Da årne d sæ Har ikke lyst til å lede deg i noen retning, bare sett opp en liste med + og - for boksing og sprint, og velg den med mest + til slutt
    kom på msn i kveld
    Bææææ....
    Min profil
    "Don't hate the player, hate the game"

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Hvorfor skal du velge vekk en da? Driv med begge visst det gjør deg glad. Skjønner at du er ute etter å bli proff utøver, men da må du tenke på all ofrene du må gjøre. En proffesjonell sprinter trener som regel en god del timer om dagen, og jeg er sikker på en bokser gjør det samme.

Selv ville jeg trent for gleden av å trene til du er 100% sikker på hvilke vei du vil gå. Drev selv med sprint i 10 år (supplerte litt med kast) så jeg vet hva du mener, det var absolutt noe jeg trivdes med og.

Maximus Ingar sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24
    Jeg har allerede i perioder trent like mye/mer enn profesjonelle sprintere (ikke at det er bra), så treningsiveren er det ikke noe å si på når det gjelder å ofre tid, blod, svette, tårer osv. Jeg er villig til å jobbe hardere enn noen andre..

GridIron Barbell

New and improved Rock sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    bump
    RockyRock

Stengt konto Brukerkonto avsluttet sin avatar
    Ble medlem
    07-2006
    Alder
    26
    Fibertype test trodde jeg kostet mye mer enn 500kr. Vet om en i Danmark som betalte 25000 for det

Maximus Ingar sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24
    Haha, takk for den Rock. :P
    Snart 6 år gammel tråd faktisk.

Faen så opphengt jeg var i fibertype og arv.
    Det ble jo så jeg innså at selv om jeg kjørte endel distanseløping som ung så har jeg nok overtall av Type II-fiber muskulatur, lett for meg å bli sterk og eksplosiv og vanskelig for å bli utholdende.
    You live and you learn.

GridIron Barbell

Lignende tråder

1. dilemma
    By Tjalala in forum Trening
    Svar: 14
    Nyeste innlegg: 14-09-05, 09:46
  2. Ingars Sprintkonkurranseprep.
    By Ingar in forum Trenings / kostdagbok
    Svar: 19
    Nyeste innlegg: 18-05-05, 19:38