Viser resultatene 1 til 16 av 16

Tråd: Ingen fremgang. Feil med opplegg?

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    05-2010

Ingen fremgang. Feil med opplegg?

Heisann.

Jeg er en jente på 22 år, 165 cm høy, og 65 kilo.
    Jeg kunne trengt noen råd ifra dere som kanskje har litt mer erfaring/kompetanse på dette området enn det jeg har.

Jeg får ingen fremgang. Kiloene står stille, samme med centimeterene. Jeg går verken ned eller opp i vekt, og omkretsen rundt armer, lår, mage og bryst er de samme. Energi nivået etter trening er også så godt som null. Føler meg sliten mye av tida, og føler heller ikke at treningen gir meg noe ekstra overskudd.

Jeg mener selv at jeg har et OK kosthold. Det består kort sagt av kjøtt, fisk, frukt og grønt, og bra fett.

Målet mitt med treninga er å få en slank og veltrent kropp, altså ta av noen centimeter her og der, samt få mindre fettprosent.

Treningsopplegget mitt er som følger:

Mandag
    Rygg(rygghev, nedtrekk sittende roing), skuldre(sidehev, fronthev, sittende sidehev), bein(knebøy, utfall, strake markløft), mage(planken, skrå og rette sit-ups).

Torsdag
    Bryst(kabel krysstrekk, push-ups, benk og flyes), armer(hammercurl, bicepscurl, franskpress, enhånds tricepspress og dips) + mage.

I tillegg til dette løper jeg et par ganger i uka, men det hender at jeg slurver litt på det. Hender at jeg svømmer litt også.
    Er også ganske aktiv med hest, så det blir noen timer i uka med det.

Nå for tiden går det mye i frivekter, men har før trent endel med maskiner. Har trent så og si fast over en lang periode nå, så det er noe mer enn et tomt nyttårsforsett.

Setter pris på alt av innspill, forslag og råd dere har å komme med. Føler jeg ikke kommer noen vei.

Mvh
    A

Elite Broscientist McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Hvordan ser kosten ut på en typisk dag?
    I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.

PG*
    PG* er ikke aktiv
    Carnivore PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    har du lagt inn noe progresjon i treningen, eller bare gjennomflrer du et fast program hver gang?
    Sett også opp kosten som McGasp sier..

member jenta_a sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    du sier du løper et par ganger i uka.. hvordan løper du da? Mange mener de har trent etter 15 min jogging.. 15 min tilsvarer maks 3 km (for oss normale), som ikke gir store treningsgevinsten, kalori-messig. Om dette er tilfelle ville jeg heller skrudd ned tempo og utført 6-8 km, evt gå deler av veien om det er for "tungt".

Ikke løp samme rute hver gang, utfordre kroppen, det er da du får framgang. Prøv intervalltrening innimellom, hvor du får pulsen skikkelig opp etterfulgt av aktiv pause (rolig jogging, gange). Det bør i det minste gi deg framgang på kondis-fronten som jo kanskje vil virke motiverende. Bakkeløp kan du også vurdere. Det er utrolig slitsomt, men veldig effektivt, og vil gi deg den gode følelsen etter treniing. Det er meget energikrevende, og jeg våge påstå at deg også får gitt lår og leggmuskler godt med juling.

Du sier også at du er mye trøtt, og ikke får overskuddet en skal ha av trening. Er det mulig at du rett og slett spiser for lite, eller at du har klart å bli overtrent?
    Overtrening er en tilstand i kroppen som oppstår dersom du belaster kroppen for mye, uten at den får "reparert" segselv mellom hver økt. typiske kjennetegn: framgangen uteblir, uopplagt, sliten, umotivert. Fysisk: hodepine (særlig ved annstrengelse), økt puls generelt, vanskeligere å hente seg inn etter anstrengelse. Dersom du har gått fra å ikke trene noe som helst, og så plutselig trene masse er du ekstra utsatt for dette.
    jeg er ikke tynn, jeg har bare liten muskelmasse

The blogg =)

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    05-2010
    Kosten: F eks i dag: Frokost, havregryn med melk og banan. Etter trening, to knekkerbrød med smør og ost, salat, banan og en protein shake. Middag: 4 pannekaker lagd fra bunn av. En softis på kvelden. Kvelds: 200g yoghurt jordbær og et eple. Har som oftest veldig mye grønnsaker, men med middagen i dag så er ikke det så enkelt.

Progresjon: Jeg brukte ikke noe fast skjema når jeg kun brukte apparater, men etter at jeg har starta med vekter så har jeg satt opp skjema jeg følger. Jeg øker når jeg blir sterkere.

Før jeg startet med vekter så økte jeg hver 2 uke. Jeg har gått med kneskade og startet etter operasjonen med ca 20 kilo på benpress. Nå tar jeg nesten 80 kilo på den maskina. Så jeg er ikke redd for å ta i litt

Løping: Har intervall hver onsdag og fredag, langdistanse hver søndag. Søndager blir det å løpe i en time. Tar 4x4 i intervaller. Jeg har vært inne å sjekka meg for overtrening, jeg har ikke det problemet. Jeg har trent sia jeg kunne gå igjen i juli 09 så at jeg har begynt for fort er ikke problemet et år etterpå.
    Det er heller ikke så mange områder å løpe på her jeg bor, fordi jeg ikke kan løpe på asfalt pga kneskaden.

Judge, Jury & Executioner Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Du kan jo starte med å kutte ut pannekaker og softis på kvelden Erstatt det med noe proteinrikt.
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    05-2010
    Sitat Opprinnelig skrevet av Cristal Vis post
    Du kan jo starte med å kutte ut pannekaker og softis på kvelden Erstatt det med noe proteinrikt.
    Du får det til å høres ut som om jeg gjør det hver kveld..

Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    I følge det du skrev, så spiser du mye sukker/karbo.

Erstatt yoghurten med skyr eller (smaksatt) mager kesam (funlight for eksempel).

Spis høykvalitets proteinkilder, slik som kylling, fisk, biff, egg, svin, magre meieriprodukter eller liknende.

Spis mer grønnsaker.

Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av Dragon_Lady Vis post
    Kosten: F eks i dag: Frokost, havregryn med melk og banan. Etter trening, to knekkerbrød med smør og ost, salat, banan og en protein shake. Middag: 4 pannekaker lagd fra bunn av. En softis på kvelden. Kvelds: 200g yoghurt jordbær og et eple. Har som oftest veldig mye grønnsaker, men med middagen i dag så er ikke det så enkelt.
    Frokost: Litt havregryn + skummet melk + 1 skyr. Alternativt 3 knekkebrød med makrell i tomat/kokt egg.

Etter trening: 1 banan + proteinshake (Smør og ost er meget energirikt).

Mellommåltid: Skyr + nøtter, knekkebrød med makrell i tomat/egg

Middag: Laks med rotgrønnsaker, kyllingsalat, kjøtt, svin el likn. med primært grønnsaker og litt langkokt ris/grov pasta (valgfritt, etter behov).

Kveldsmat: Skyr, eller kaseinshake (tregt opptakelig protein), knekkebrød med mager gulost, mager kesam eller liknende.

BOOM - plutselig har du mye mer protein, mye lavere GI, mye mindre sukker og sunnere fettkilder.

member jenta_a sin avatar
    Ble medlem
    02-2007
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av McBain Vis post
    Frokost: Litt havregryn + skummet melk + 1 skyr. Alternativt 3 knekkebrød med makrell i tomat/kokt egg.

Etter trening: 1 banan + proteinshake (Smør og ost er meget energirikt).

Mellommåltid: Skyr + nøtter, knekkebrød med makrell i tomat/egg

Middag: Laks med rotgrønnsaker, kyllingsalat, kjøtt, svin el likn. med primært grønnsaker og litt langkokt ris/grov pasta (valgfritt, etter behov).

Kveldsmat: Skyr, eller kaseinshake (tregt opptakelig protein), knekkebrød med mager gulost, mager kesam eller liknende.

BOOM - plutselig har du mye mer protein, mye lavere GI, mye mindre sukker og sunnere fettkilder.
    + noe lunsj! må'kke glemme løøønsj!
    jeg er ikke tynn, jeg har bare liten muskelmasse

The blogg =)

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    05-2010
    Hvordan klarte dere å finne ut at jeg har for mye karb og sukker i kostholdet mitt når jeg fikk beskjed om å skrive opp en dag med mat i livet mitt??

Gladgutt! Elonar sin avatar
    Ble medlem
    01-2008
    Alder
    22
    Fordi de ser hva du spiser?
    Sitat Opprinnelig skrevet av Arralou Vis post
    Det beste med alt sammen er at jeg har utviklet en dyp kjærlighet for NORMALE sinnsfriske mennesker.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    05-2010
    Sitat Opprinnelig skrevet av Elonar Vis post
    Fordi de ser hva du spiser?
    Av å skrive av 1 dags matinntak?? Jeg spiser ikke det samme hver dag.

sup brah Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Dragon_Lady Vis post
    Av å skrive av 1 dags matinntak?? Jeg spiser ikke det samme hver dag.
    Du bør begynne å spise nesten det samme hver dag.
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Judge, Jury & Executioner Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Men det bør ikke være pannekaker og is hver kveld.
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

MHG
    MHG er aktiv nå
    Chubby chic MHG sin avatar
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Tips: Du har et opplegg som ikke fungerer. Så spør du om råd. Du skriver opp hvordan du spiser, og får konstruktive tilbakemeldinger på det. Det er feil tidspunkt å skulle bli kjempedefensiv og forsvare opplegget ditt til døde, med mindre det er status quo du er ute etter i utgangspunktet.

Det er ingen som prøver å være ekle her, og det er faktisk kommet mange gode råd, jeg ville anbefalt deg å prøve det i stedet for å ta det personlig.
    Heldigvis er julaften på spisedagen min!

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.