Vil kunne dopingteste deg på treningssenteret - Norge - NRK Nyheter
Dopingkontroll på treningssentre - HSH-Org.no
Du kan se om ditt senter er med her:
Trening - HSH-Org.no
Fantastisk, ikke et sekund for tidlig, test i vei og få bort svineriet
Bryr meg ikke, jeg kommer neppe til å bli testet allikevel og jeg er ren
Bryr meg ikke, jeg kommer neppe til å bli testet og jeg er ikke ren
Idèen er fin den men det er for tidlig, gjør bruk av bol kriminelt først så er det greit med testing
Kjenner at jeg er litt nervøs nå, må kanskje bytte gym
Endelig fredag
Vil kunne dopingteste deg på treningssenteret - Norge - NRK Nyheter
Dopingkontroll på treningssentre - HSH-Org.no
Du kan se om ditt senter er med her:
Trening - HSH-Org.no
Jeg er litt spent på hva de mener her. Datatilsynet har gått svært hardt ut mot tilsvarende forslag tidligere.– Det skal svært mye til for at man skal ilegges en dopingkontroll. Vanlige trenende ved treningssentrene risikerer ikke å måtte å avlegge en dopingprøve, sier direktør Bjørn Erik Thon tii NRK.
Heldigvis er julaften på spisedagen min!
Æresmedlem Ronny trår til:
Men doping er vel ikke farlig....
Skrevet av Ronny 15.06.2011 07:16
...så lenge man ser vellykket ut, har fin bil og dame som digger "musklene" til disse uvitende betonghodene?
Nei,narkomane har dårlige tenner,skitne klær,de har flakkende blikk, eller øya lukket alt ettersom.
Og de er livsfarlige,lærte jeg på skolen.
Det er godt de er utstøtt fra samfunnet, så vi slipper å ha noe med de å gjøre! Bare de ikke tar på meg, usj... Her kommer de å skal søke om mat IGJEN! ("Gå til den andre kassen.gå til den....")
"Kom, så stikker vi og trener litt,har fått tak i noe knall testosteron!"
Blanding av ironi og virkelighet. Velg selv hva som er hva.
I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.
Hva kan egentlig vises på en urinprøve? Trodde det var blodprøver som var teh shit.
Jeg ser ingen fordeler med dette. De sentrene som er listet opp er ganske langt fra typiske boler-sentre, og dette vil bare hassle vanlige folk. I tillegg kan man bli kastet ut for å ta lovlige kosttilskudd hvor alt er godkjent av norske myndigheter. En smule spesielt.
Egentlig er dette en fordel, fordi da kan jeg pisse dopingkontrollørene i trynet og le når de får negativt svar. Så slipper bicepsen min å bli uglesett.
Faen...må slutte med T-Rex jeg nå da![]()
Steroids are like tampons, every pussy needs one :D
Sats bekkestua kommer vel til å miste en betydelig del av 16åringene nå. Og en god håndfull av sine egne ansatte hvis de også blir testet
Hører rett som det er de diskutere i garderoben og mens de trener om hvor mye de har vokst på den siste syklusen. Og hva de har vært på ^^,
Det meste, vil jeg tro. Jeg har blitt testet to ganger og har aldri avlagt blodprøve.
Dessuten står det i teksten at det er for å følge opp mistanker om doping, så det er jo Ole Bole som vil bli testet, ikke en vanlig mosjonist som har tatt t-rex en gang eller fem. Men jeg skjønner fremdeles ikke hvorfor datatilsynet har snudd. Når man avgir dopingprøve oppgir man både personnummer og hvor man bor, hvilke medisiner man tar +++ Hovedinnvendingen før var jo at disse personopplysningene ikke ble godt nok ivaretatt. Lurer på hvorfor det vurderes som annerledes nå.
Kan ikke disse maktkåte tullingene bare sånn for én gangs skyld prøve å la mennesker være i fred?
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
.......................................R.I.P..........................................
..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
.....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................
Poenget er vel strengt tatt at bolere er bad for business. Det har jo gjerne vært forsøkt å skremme dem vekk tidligere med singletforbud og hantler opp til 30 kg, men nå ser bransjen sitt snitt til å kunne luke dem ut mer effektivt. Det handler ikke om makt, det handler om profittmaksimering, og om dere tror at det er ADN som presser dette på treningssenterene er det i beste fall naivt.
ALDRI om jeg skal avlegge dopingprøve på et treningssenter. Jeg har rent mel i posen, men det er snakk om prinsipp. Ikke at jeg tror dopingkontroll blir det første bigdog gym innfører, hehe, det ville jo vært selvmord.
He said, "Here, the Lord is saying there's a system that makes this much vitamin D this quickly -- thousands of units a day from sun exposure. And here's the government over here saying you only need a couple of hundred units a day. So you can sort of ask yourself, 'Who do you want to believe -- God or the government?'"
Hadde vært morsom om det tok en fullsatt aerobic time i beste tidspunkt og testet alle. Da hadde de som tror at det er bare gutta som har ting i kroppen fått litt bakoversveis.
Hehe. Skal man bekjempe dopingbruk i befolkningen så er det jo veien man burde gått, og ikke bare testet de beste og de største. Det er jo sånn de holder på i organisert idrett. Men det er jo ikke poenget her![]()
He said, "Here, the Lord is saying there's a system that makes this much vitamin D this quickly -- thousands of units a day from sun exposure. And here's the government over here saying you only need a couple of hundred units a day. So you can sort of ask yourself, 'Who do you want to believe -- God or the government?'"
Utvelgelsen av prøveobjektene er basert på sannsynlighetsbetraktninger. De største guttene er innenfor sannsynlighetsgruppen. Likeledes mindre karer som har gått veldig opp i vekt og som har økt usannsynlig mye i benkpress de siste to måneder. Så kommer de med typisk månetrynet og de som er blitt veldig hard og rådeffet på kort tid.
Personlig er jeg imot slike tester. Bruken av prestasjonsfremmede medikamenter finnes i alle idretter. Det er en personlig sak og angår ikke andre. Det er pusherne som man burde komme til livs, men det er en sak for tollvesenet.
Det er nå så mange treningssentre som konkurrerer om medlemmer at ingen har råd til å skremme vekk noen - ikke engang de store byggere.
I Just Love The Way You Talk About Me
Hadde vært interessant om koffein stod på dopinglisten fortsatt, ettersom blant annet ELIXIA deler ut kaffe til frokosten for medlemmer![]()
Vi som har trent noen år spiller det liten rolle for. Men for lille Per som nettopp har begynt å trene og lurer på hva han skal gjøre for å bli like svær som Bole-Ole så er det like greit at Bole-Ole ikke er på senteret. For Ole-Bole trener jo bare 20 minutter annenhver dag og ser ut som en Gorilla, og det synes lille Per er kult.
Det er ganske enkelt å se hvem som doper seg, og dette ble bekreftet da siste kampanje startet på senteret mitt og plutselig var bergene borte. Jeg synes ikke det er noe morsomt å ha dem der, skjønt jeg savner 40kg-hantlene. Doperne brukte dem ikke allikevel, de trengte dem jo ikke med sine mer effektive metoder...
haters gonna hate, shredded gonna dominate!
Treningen til de fleste store karer jeg kjenner går langt utenpå treningen til noobsene rundt omkring. Der jeg trener nå er jeg desidert størst med mindre Tuba eller Vio er innom, og man kan vel trygt si at treningen korrelerer med resultatene.
Jeg har også jobbet på et treningssenter, og nesten uten unntak trener de litt større gutta mye hardere og mer seriøst enn Nidar Nybegynner.
Dessuten er 20 min annenhver dag fint nok til å vedlikeholde en grei form. På 20 min kan jeg gjøre 20 sett!
Jeg tror ikke Per er så evneveik som du fremstiller han.
Jeg registrerer at for trondheim sitt vedkommende innebærer dette at man ikke kan trene på 3T hvis man liker å piffe opp med geranamine når man er sliten. Huffameg. Hva skal man gjøre nå. Må vi som liker å trene ta til takke med Nidarø, Kaliber, Flex eller KK67? Fy skam!![]()
Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
http://kissabibben.blogg.no/
Nå er jo ikke jeg en av bolerene, men sammen med Mcbain så er jeg nok en av dem som umiddelbart blir antatt å være en boler, hvertfall om kriteriet ditt er hvorvidt man kan bruke 40kg-hantler til noe. Isåfall vil jeg bare konstatere at jeg trener antakelig mer på mandag enn du gjør hele uken til sammen når jeg er i en mengdefase. Øktene mine varer fra 2 til 3 timer, og det er 3-6 økter i uken. Uten nevneverdig pause, og blottet for snakking.
Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
http://kissabibben.blogg.no/
Og 1 ting til: Skal jeg med muskler gå rundt og oppleve stadige kontroller der jeg trener, basert på at jeg større enn de fleste der? Skal jeg spandere av min fritid på at de skal kontrollere meg for noe som de uansett ikke ville kunne merke noe til? I bunn og grunn så er det vel min oppførsel på senteret som er relevant ifht. om jeg er ønsket som medlem, ikke om jeg tar T-rex før sommeren.
Treningssentre er et privat foretak som kan velge å nekte kunder de ikke ønsker. Er det sjenerende bolere et sted så kan man nekte de på bakgrunn av dette, altså at de er sjenerende for andre medlemmer. Man trenger ikke bruke uskyldige menneskers tid til urinprøver. Det er ikke noe problem å hetse skyldige eller uskyldige bolere helt uten dopingtester.
Ola Dunk tåler ikke å se at noen får resultater av treningen, han har jo trent med de samme vektene i flere år og er like dvask som alltid. Alle som har "skjønt det" er bolere og må utestenges slik at Ola Dunk kan fortsette å leve i den tro at han er en spreking.
Jeg mener de burde tatt med tattoveringsvariablen. No tattoos, no juice, no test.
.......................................R.I.P..........................................
Oh! det minner meg på at tribalen min er ferdig tegnet!
Morsomt hva private foretak får lov til å gjøre med friheten til enkelte mennesker her i landet. Nuvel.
NORKOST
Hann var sær á leikvøllum
Imillum manna herjar
Rívur upp eikikelvi stór
Hann lemjir summar til heljar
Det nok for det beste uansett. Foreldre har nok neppe lyst til at guttungen i 16-18års alderen skal begynne på bol. Det er realiteten der jeg trener. Små drittunger som snakker åpenlyst om hva de bruker i garderoben. Har sett flere ganger at de små 60-70kgs ungene begynner første uka med personlig trener og en måned etterpå er det full rulle med steroider. De trener ikke på senteret i stort mer enn 3-4mnd så er de vekke.
Man kan si at det er synd for dem som benytter steroider på en smart og fornuftig måte, men de er det ikke mange av. Flertallet er under 18 og prøver å bli store med russere og 1500kcal om dagen.
Når var det treningssenterne ikke lenger fikk lov til å teste medlemmene? Husker jeg måtte skrive under på at jeg kunne boletestes da jeg meldte meg inn på mitt første gym i 1989 eller 1990.
Thor is here, Odin is here. How can you miss?!!
Noe jeg lurer på er hvordan de skal løse gråsonen mellom hva WADA tillater i idretten, og hva som er fullt lovlig å innta og kjøpe i Norge. Tenker da på produkter som inneholder f.eks. geranium.
Så om jeg kjøper et lovlig produkt, godkjent for mennesker av mattilsynet, tillatt å knaske for harde livet inne på en politistasjon, så skal jeg ikke få lov til å løpe på tredemøllen til et treningssenter? Ser ikke logikken der.
Lurer på hvor mye en slik test koster gymmet. 5.000,- pr test? Sikkert ikke billig. Mener å huske bl.a. strongmanarrangører (Egil) har brukt kostnad som et "offesielt" argument for at de ikke har noen tester.
Thor is here, Odin is here. How can you miss?!!
Kommer an på hvor mange forskjellige treningssentre som er tilgjengelig i nærområdet. Om de gidder å dra 30-45min hver vei til et ukontrollert treningssenter så ja..
Dopingkontrollen involverer vel en stor del av sats og elixia sentrene. Jeg hadde hvertfall aldri giddet å dra helt inn til Oslo for å trene på et annet senter for at jeg skulle kunne bole litt.
Hva med Straffeloven?
§ 247. Den som i ord eller handling optrer på en måte som er egnet til å skade en annens gode navn og rykte eller til å utsette ham for hat, ringeakt eller tap av den for hans stilling eller næring fornødne tillit, eller som medvirker dertil, straffes med bøter eller med fengsel inntil 1 år. Er ærekrenkelsen forøvet i trykt skrift eller i kringkastingssending eller ellers under særdeles skjerpende omstendigheter, kan fengsel inntil 2 år anvendes.
Endret ved lover 10 mars 1939 nr. 1, 12 des 1958 nr. 1, 23 mars 1973 nr. 17, 13 juni 1980 nr. 36.
Se for deg følgende situasjon:
En dag inviterer jeg med en arbeidskollega på trening. Halvveis i økten kommer en ansatt og ber meg stille til dopingprøve grunnet mistanke. Det vil jeg oppfatte som svært krenkende - se for deg ryktebørsen på visse arbeidsplasser. Samme også om jeg trener med venner (vel, utenfor FP i hvert fall).
Problemet er at:
1. Han ikke vet hva han driver med.
2. At det er helseskadelig.
3. At mine skattepenger går til å hjelpe han hvis han blir en boleape og ødelegger nyra si. Noe han fint kan klare på en sommer med dbol, alkohol og ibux.
4. At jeg setter meg inn i foreldrene sitt ståsted og tror neppe de ønsker at den kjære sønnen dems skal begynne med steroider.
5. At de støtter folk som selger bol ved at de kjøper varene dems. De selger som oftest også narkotika og det er jeg sterk motstander av.
Ellers kan jeg ikke komme på noe andre problemer. Men sånn rent teoretisk sett.. Hadde du ikke blitt litt forbanna, skuffet eller bekymret om du hadde hatt en sønn som proppet seg med d-bol?
Om prøven er negativ så får du vel bare mer respekt av det i ettertid. Hadde du vært rein og noen hadde spurt deg om å ta en pisseprøve så hadde du vel blitt litt stolt inni deg. Er kun bolere eller folk som har planer om å bole som føler at de vil bli uthengt i et slikt scenario du beskriver![]()
Vi burde vel strengt tatt hatt en anonym spørreundersøkelse her hvor vi hadde spurt:
1. Boler du og føler deg diskriminert av denne nye regelen?
2. Har du planer om å bole i fremtiden og føler deg diskriminert av denne regelen?
3. Er du lifetime clean og føler deg diskriminert av denne regelen?
ooooooosv. You get the point.
Har selv ikke noe imot bruk av steroider men jeg skjønner da at det er midler man bør forhindre folk i å benytte seg av. Spesielt unge menn som overhode ikke trenger det. Snakker man om eldre folk på +50 som ønsker å heve livskvaliteten så er det jo en helt annen ting.
Tenk deg dette scenarioet. Du er på trening og et par kjente fra jobb/nabolag er på trening. En ansatt kommer bort og sier at du er mistenkt for bruk av steroider så vi vil at du skal bli med her så vi får testet deg.
Naboen får med seg dette og har inni seg alltid mistenkt at du brukte noe slikt og for blir det bekreftet her. Mens du går og venter på resultatene så sprer ryktene seg og foreldrene til kjæresten din har fått snus i dette. De konfronterer henne med fordi da er ikke ryktene lengre at du ble tatt ut for å bli testet, men at de tok deg på gymmet med sprøyte i hånden.
Etter en måned får du testresultatene og de er negative. Men da har folk allerede gjort seg opp en mening om at du boler og ryktet ditt er blitt svertet.
Hans problem. Ikke noe som angår hverken meg eller deg.
Hans problem. (se neste)
At en 15-åring med verdens friskeste organer får total organkollaps av noen måneder med moderat dose russere og litt festing vil jeg anse som ekstremt liten. Sammenlign gjærne med proffbyggere som bruker 10x dosering så og si året rundt. Eventuelle offetnlige helseutgifter vil være langt under en måneds somaliertrygd.
Bu-fucking-hu. Ikke mitt eller ditt problem. Dette er et helt annet tema enn dopingtester på gym eller ikke.
Kan du vise til statistikk her? Jeg har mer tro på at dette er unntaket og ikke regelen.
Ellers kan jeg ikke komme på noe andre problemer. Men sånn rent teoretisk sett.. Hadde du ikke blitt litt forbanna, skuffet eller bekymret om du hadde hatt en sønn som proppet seg med d-bol?[/QUOTE]
For det første, ingen av oss vet hvordan de konfronterer deg med det. Jeg tviler sterkt på at de kommer med pekefingeren mens du står å trener. Mest sannsynlig får du enten
1. Brev som sier at du skal avlegge prøve.
2. Du blir bedt om å være med inn på ett av kontorene når du logger deg inn for dagen og de snakker med deg om det da.
For det andre.. Et slikt scenario som du beskriver ville aldri skjedd men om det hadde skjedd så hadde folka fått tro det de ville. De hadde trodd på det uansett. Og når du endelig hadde fått avlagt en negativ prøve.. og hvordan skulle de vite at den var negativ? Jo du hadde fått lov til å fortsette å trene der, så hadde de bare måtte innse at du var rein.
hahaha, sende ut brev om at du kommer til å bli testa på neste trening vil sikkert gi mange positive prøver![]()
[/QUOTE]
Du vet like godt som meg at det ikke finnes statistikk på det. Men jeg som alle andre kjenner folk som bruker bol og jeg kjenner folk som selger bol og andre ting.. Jeg vet også om folk som er blitt innlagt med akutt nyresvikt som følger av bol. Jeg vet om folk som har fått nyretransplantasjon av bol og jeg vet om folk som har fått hjertesvikt ikke bare 1, 2 men 3 ganger.
Og dette er alle forskjellige individer.. Folk som har vært bra trent og under 30 år.
Om dere er så sykt for at alle skal kose seg med amfetamin og steroider kan dere ikke bare krype til freakforum?
Det plager meg selvfølgelig at venner og bekjente får helseproblemer. Det plager meg at folk jeg har vokst opp med dør før de er 20 pga de er blitt involvert i et negativt miljø. Og det plager meg også at fremmede får problemer fordi det er mine skattepenger som går til det.
Alle dere som er for mindre skatt burde jo innse det.
Er det ikke over halvparten av skattepengene som går til trygd? Hjerteproblemer, nyreskader ol. medfører hjemmeværende tv-tittere som snylter penger.
Eneste jeg sier er at jeg syns det er positivt. Og eneste grunnen til at dere er imot er fordi dere tydeligvis bruker det.
TheDane - De kommer bort og fysisk tar tak i deg og fører deg til toalettet der to stykker holder oppsyn med deg og det er svært ubehagelig, de krever også å få se legimitasjon og sier også ditt navn høyt/samt en rekke andre herskerteknikker som gjør at du virkelig må konsentrere deg for å holde deg rolig og de krever å få se penis når du tisser.
Det er en jævlig lite behagelig opplevelse, prøver du å stritte imot vil du få et halsgrep eller lignende og de truer med å ringe Politiet.
RockyRock