Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultatene 1 til 50 av 51

Tråd: Intensemuscle et skikkelig søppel forum

Chaticks-si-Chaticks HITFrank sin avatar
    Ble medlem
    03-2002

Intensemuscle et skikkelig søppel forum

Denne tråden ble stengt: http://www.intensemuscle.com/showthr...3&page=2&pp=25

Ser ikke ut som Dante og InHuman (og resten av disiplene) tåler å diskutere trenings vitenskap som ikke helt deler deres syn.

Tråden ble stengt!

Sendte en klage til InHuman:
    "HI!

I see you closed the "isolation-thread" and I think that is wrong.

I think you should edited (maybe give them a warning) the silly posts that the guys who didn't want to discuss the thread instead of closing it.

Its pretty dumb that some make fun of Ingar because he isn't 260pounds and say his advice is bunk.

I think this forum should be a place were we can discuss different issues in a peacefull manner.."

Ble medlem
    03-2002
    fikk dette svaret tilbake:

"You are welcome to your opinion, I see it going no where and I am not going to keep checking it when I get PMs about how members are acting towards each other..."

Ble medlem
    03-2002
    Så sendte jeg denne:

"Ok, you have your solution. I think closing the thread instead giving all the guys who slander a warning or editing it is lame.

Next time Dante has a good thread starting I will start to slander and if you follow your same rule the thread will be closed (I hope you understand that I am kidding)

Ble medlem
    03-2002
    Fikk denne tilbake:

"No, lame would be giving anyone a warning, this board is a privilege to be here, you don't like the rules then go somewhere else, plain and simple, and no I am not kidding..."

Ble medlem
    03-2002
    Så sendte jeg denne nå

"I have to laugh

What would this board be without discussions on training and nutrition?? It would just be a propaganda site for the views of a few selected individuals...

With your last reply I lost my respect for you. And if one can not discuss exercise science or views on training why would I want to be here...

I'm not applying for a place in your church anyway. Good luck in guiding your "followers" jackass.. Money for nothing and InHuman for free"

Tre-stjerners bruker
    Ble medlem
    01-2004
    Alder
    28
    Synes det forumet er bedritent selv egentlig.

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Jeg leser det for å forstå DC mest mulig.
    Men i sannhet ligner det mer på et religionsforum en et treningsforum.

Max
    Max er ikke aktiv
    Gold Member Max sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    26
    Fulgte med i den tråden og skjønte heller ikke helt hvorfor den ble stengt. Det var jo ganske morsomt å se hvor lite diskusjonsvillige folka var. Og må si de tar seg veldig høytidelige utifra de pmene med at det er et privilegium å være der..

New and improved Rock sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Men han var jo høffelig, han styrer forumet, så enkelt er det, det han gjør fungerer jo, det er jobben hans og det han lever av.
    RockyRock

Ble medlem
    03-2002
    Kommer ikke inn igjen så jeg ble nok banna!

Gold Member guggen sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    har lest litt der for å få litt peiling på DC. Ellers så er det jo bare snakk om DC trening der, og det er det som funker, og det er ikke lov til å snakke om noe annet virker det som.

Max
    Max er ikke aktiv
    Gold Member Max sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av HIT
    Regna nå med det etter den siste konkluderene pmen du sendte ham

dr. fatkins tjeh sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    41
    Om ikke annet var _det_ en konsistent avgjørelse: Du kalte tross alt en av sjefene for jackass..

Men du har rett; Forum bør være til for de gode, morrrsomme og lærerike diskusjonene. Og da gjerne med småkrangling som en oppfriskende bonus.

Edit: Diskusjonen var forresten spennende og betimelig. Dog begynte den å gå litt i sirkler slik det av og til gjør her også
    Sist endret av tjeh; 07-10-05 kl 06:12
    --tjeh
    Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter.

Shakespeare
    Ble medlem
    06-2003
    I'm not applying for a place in your church anyway. Good luck in guiding your "followers" jackass.. Money for nothing and InHuman for free"
    He He. HELT KONGE!
    I know I was born and I know that I’ll die.
    The in between is mine. I am mine.

NK
    NK er ikke aktiv
    Nautica gigantomania NK sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Blog Entries
    18
    Prøv å si noe nedlatende om ULTER/MACRO sine tilskudd på Elitefitness.
    Prøv å still deg tvilende til "religionen" på et par av de andre forumene så vil du kjenne guds vrede der og.

Penger er gull verdt , bare sjekk skattelistene som er lagt ut
    Vedlagte bilder Vedlagte bilder banned.jpg  

Silver Member HITman. sin avatar
    Ble medlem
    06-2005
    Jeg ble framfor alt imponert over Ingar i den tråden der, skulle hatt karma for meget god argumentasjon og formuleringsevne! (Selv om jeg ikke er helt enig selv når det gjelder uunnværligheten av isolasjonsøvelser, men det er en annen sak.)

Den som falt mest igjennom i diskusjonen, var InHuman. Han var ikke med i diskusjonen i det hele tatt før han bare plutselig kom og stengte hele tråden. Makan til antiklimaks på en så bra tråd - makan til tosk!

Doggcrapp himself synes jeg gjorde en god figur synes jeg.

Har fått utrolig mange gode impulser fra lesingen på intensemuscle, og kommer til å fortsette med det, MEN det blir litt vel religiøst der til tider...

H
    Erfaring er den talentløses trøst.

Ble medlem
    07-2004
    Alder
    41
    Yess! Ingar is the man! DC virket fornuftig han også.

Var forresten morsomt å se HIT og Ingar i godt driv i samme retning. Nesten som i kardiodiskusjonene her på forumet. Not
    --tjeh
    Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter.

Supermod
    Ble medlem
    07-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av NK
    Prøv å si noe nedlatende om ULTER/MACRO sine tilskudd på Elitefitness.
    Prøv å still deg tvilende til "religionen" på et par av de andre forumene så vil du kjenne guds vrede der og.

Penger er gull verdt , bare sjekk skattelistene som er lagt ut
    Det hadde vært litt morsomt om de av oss som allerede har konto der hadde planlagt ett lite "raid".
    Dvs begynne med en forsiktig spørrende post om forskjellen mellom avant labs sin Sesathin og AFstore sin utgave. Gjerne med litt forsiktig smisk om hvor godt fornøyd og hvor stor tiltro vi har til Macro's lille "oppfinnelser"
    Dette for å gjøre guttaboy interessert uten å være kritisk, slik at vi kanskje får diskusjonen igang.

Videre så kan noen andre trekke frem den problemstillingen som ble nevnt i en tidligere tråd om at dette er et "copycat" produkt, og Ulter's reaksjon når deres R-Ala ble kopiert. Så med litt forsiktig diskusjon, så eskalerer vi diskusjonen litt og prøver å rette et kritisk fokus på dette Hitlerregime, hvor annonsørene ikke tåler kritikk og at dette blir sensuret.
    Konklusjon USA the land of the free speach. EF the board of sensorship.

Ok, kanskje ikke så veldig morsomt, men litt tidrøyte uansett. Kanskje litt gjennomskuelig hvis f.eks 50 medlemmer, alle ifra Norge plutselig begynner å sår litt splid i leiren

Maximus Ingar sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24
    Hehe, det var en litt morsom diskusjon synes jeg, selv om det noen ganger ble teit å gjenta meg selv som jeg måtte gjøre noen ganger. Jeg styrte ihvertfall unna alle usaklige og dårlige argumenter som kom der. Det var dog èn jeg ikke klarte å styre unna helt. :P Hehe.
    Jeg er sponset av Norkost

GridIron Barbell

Silver Member Pr0nDog sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    Vel, det er nå slik at det forumet er for DC trening og thats it. Vil man diskutere noe annet har IM ett åpent forum. Dette må sees i sammenheng med at slike (og lignende) diskusjoner har det vært JÆVLIG mange av i årene etter CFP tråden startet. At DC fortsatt gidder å svare i slike tråder skjønner jeg ikke, de som vet hvor mye han har å gjøre skjønner det antageligvis ikke heller...

Å påstå at DC treningen ikke funker (les Ingars første post) er selvsagt arrogant, og DCs svar var gode.
    Når du dukket opp HIT endret tonen seg, og det har ikke så mye med IM å gjøre som med deg. Personlig har jeg alltid likt deg og knegget godt da du har trukket opp mange folk, men din arrogante og provoserende måte å skrive på fører vel til at enhver moderator klør i fingra Skjønner godt at du ble banna

Ingar (og litt HIT som hevdet det), det at du ikke fikk medhold i dine argumenter har ingenting med størrelse å gjøre. DC har motstandere både blandt IFFB proffer og deres trenere og har stått på sitt uansett: Han har trent hundrevis av byggere med ett rimelig ukonvensjonelt program (som IKKE er likt for all) og DC stilen er endret/forbedret med årene utifra de erfaringene han har med disse hundrevis - IKKE utifra en eller to personers erfaringer.

Ble medlem
    07-2004
    Alder
    41
    Sitat Opprinnelig skrevet av Pr0nDog
    Å påstå at DC treningen ikke funker (les Ingars første post) er selvsagt arrogant,
    Det gjorde han nå vel ikke?
    og DCs svar var gode.
    Ja, det var de. Og de var saklige, siden Ingars poenger har noe for seg.
    --tjeh

Maximus Ingar sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24
    Å påstå at DC treningen ikke funker (les Ingars første post) er selvsagt arrogant, og DCs svar var gode.
    Når du dukket opp HIT endret tonen seg, og det har ikke så mye med IM å gjøre som med deg. Personlig har jeg alltid likt deg og knegget godt da du har trukket opp mange folk, men din arrogante og provoserende måte å skrive på fører vel til at enhver moderator klør i fingra Skjønner godt at du ble banna
    Hvis du på en eller annen måte tolker mitt første innlegg som arrogant har du nok ikke mye peiling på Engelsk. :P

HIT var også langt ifra arrogant, jeg tror du bør lese igjennom tråden på nytt.

Ingar (og litt HIT som hevdet det), det at du ikke fikk medhold i dine argumenter har ingenting med størrelse å gjøre.
    Hvem har sagt at det hadde noe med størrelse å gjøre? De sa jo også "hvordan skal vi kunne høre på deg når du ikke har enorm BB-erfaring/er IFBB Pro" Nok en gang, les tråden skikkelig.

DC har motstandere både blandt IFFB proffer og deres trenere og har stått på sitt uansett: Han har trent hundrevis av byggere med ett rimelig ukonvensjonelt program (som IKKE er likt for all) og DC stilen er endret/forbedret med årene utifra de erfaringene han har med disse hundrevis - IKKE utifra en eller to personers erfaringer.
    Hvorfor skal enkelte allrid tro alt handler om erfaringer? Vi (ihvertfall jeg) diskuterte i form av psykologi, ikke fra hva jeg har erfart. Si meg hvem som kan spesifisere hvert punkt og hver eneste grunn til at man har erfart hva man har (erfart) uten at forskning og utprøvning i forhold til det er tilstede.

Vel, det er nå slik at det forumet er for DC trening og thats it. Vil man diskutere noe annet har IM ett åpent forum. Dette må sees i sammenheng med at slike (og lignende) diskusjoner har det vært JÆVLIG mange av i årene etter CFP tråden startet. At DC fortsatt gidder å svare i slike tråder skjønner jeg ikke, de som vet hvor mye han har å gjøre skjønner det antageligvis ikke heller...
    Jeg postet ikke på DC-forumet, jeg postet på "Intensemuscle Main Discussion Forum". Jeg var medlem på forumet og anså det som et helt greit forum der det går an å diskutere trening (siden jeg også så mange folk som lurte på angående isolasjonsøvelser som ble svart med "Don't do them, they're shit" e.l.). Vel, utifra InHuman går det ikke å diskutere trening der, Doggcrapp svarte på den, og noen andre kom med argumenter som kunne argumentere for bare baseøvelsers skyld. De hadde jo der en sjanse til å overbevise folk om at det faktisk er optimalt den metoden de utøver, men siden de går til å stenge tråden for å eliminere videre diskusjoner viser vel hvor åpen de er for å bevise at protokollen de kjører er optimal.
    Som jeg sa på forumet, hvorfor ikke prøve å gjøre programmet enda mer effektivt? Hvorfor holde seg til den vranglæren de legger på folk (det at isolasjonsøvelser er tull fordi man ikke øker like mye i antall kg på de f.eks.)?

Det var ikke for å få DC til å virke ineffektivt eller noe (det sier det jo seg selv at det er et tåpelig forsøk), det var for å skape diskusjon/for å lære og lære bort. Det er det diskusjonsforum er til for, ikke sant?
    De kunne jo ellers bare hatt en side der folk bare er tillatt til å skrive spørsmål slik at "ekspertene" på toppen kan svare på dem uten at noen diskusjon kan oppstå.
    Jeg har sett mye god informasjon innpå det forumet og tenkte det ville bli morsomt å diskutere med de som satt på den infoen... Men nei. :P
    De kunne liksågodt hatt "No Discussions Allowed" på logoen.
    Sist endret av Ingar; 07-10-05 kl 16:25

GridIron Barbell

Ble medlem
    03-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av Ingar
    Hvem har sagt at det hadde noe med størrelse å gjøre?
    De sa jo også "hvordan skal vi kunne høre på deg når du ikke har enorm BB-erfaring/er IFBB Pro" Nok en gang, les tråden skikkelig.
    HIT sa det

Les tråden selv... vel vel, antar jo at du HAR gjort det, men det har jeg også.

Gidder vel egentlig ikke diskutere resten, det er åpenbart at meningsløst når du ikke selv ser hva du skrev i den første posten.

Har forresten bodd i england, engelsken min er flytende, men du har har vel fortsatt engelsk på skolen så du er jo eksperten... Hehe, klarte ikke la være...

Gold Member aion sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    23
    Hvem er arrogant nå ?

Btw: Må gi andre brukere rykte, før du kan gi Ingar igjen (interessant det du skrev på IM)
    Sitat Opprinnelig skrevet av Alex_92
    Jeg er 15 år, har stil og liker biler. Klart jeg liker rap og hip/hop!

Maximus Ingar sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24

Les tråden selv... vel vel, antar jo at du HAR gjort det, men det har jeg også.

Gidder vel egentlig ikke diskutere resten, det er åpenbart at meningsløst når du ikke selv ser hva du skrev i den første posten.
    Da kan du jo kanskje peke ut hva som var så arrogant da?
    Vel, du kan sikkert være god i Engelsk, men du kan fortsatt være dum, misforstående og treg i oppfattelsen for det.

Har forresten bodd i england, engelsken min er flytende, men du har har vel fortsatt engelsk på skolen så du er jo eksperten... Hehe, klarte ikke la være...
    Åh, du klarte ikke å la være?
    Skal jeg liksom bli imponert nå? Hva man selv anser som flytende behøver ikke å være flytende, selv om du har bodd i England behøver ikke engelsken din å være bra. Så kan vi jo legge til det jeg sa over: du kan fortsatt være dum osv...
    Du vet jo du fint mye om hvordan jeg har lært engelsk. Engelsken min er sikkert bedre enn din.

Ble du irritert nå? Fint, for det blir jeg nesten hver gang jeg leser en av dine tåpelige poster.
    Sist endret av Ingar; 08-10-05 kl 14:04

GridIron Barbell

eiv
    eiv er ikke aktiv
    Silver Member eiv sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    Så jevlig stressende og masete poster du hele tiden skriver ingar. Blir så trøttende i lengden, når du alltid skal ha siste ordet i en sak.

Maximus Ingar sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av eiv
    Så jevlig stressende og masete poster du hele tiden skriver ingar. Blir så trøttende i lengden, når du alltid skal ha siste ordet i en sak.
    Jeg må da også få svare tilbake med samme mynt. Jeg prøver å holde meg i skinnet, men enkelte ganger blir bare nok nok. Beklager hvis det støter deg på en eller annen måte, jeg liker å få klarhet på ting. I dette tilfellet har jeg ABSOLUTT IKKE vært arrogant på IM, og jeg hater at noen tilsynelatende skal fremstille det slik. Jeg har sjekket igjennom første posten min flere ganger, og jeg skjønner absolutt ikke hva som er arrogant i den. Når han ikke vil si hva han mener er arrogant i posten blir jeg jo selvsagt også irritert (det skjønner du vel?)

Jeg skjønner fortsatt ikke helt hva du mener, hva er det med postene mine du har så mye imot? Alle diskusjonene vi to har hatt imellom? Jeg oppførte meg ganske kvass mot deg en gang (i "brystet"-tråden), og det beklager jeg selvsagt (jeg har mine humørsvingninger ).
    Sist endret av Ingar; 08-10-05 kl 16:41

GridIron Barbell

eiv
    eiv er ikke aktiv
    Silver Member eiv sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    Du gjør så mye ut av ingenting, hvis du skjønner hva jeg mener?
    Ta denne tråden f.eks.. her sitter du og forsvarer deg opp,ned og i mente over en "fillesak". At noen mener du er arrogant.. So what?

Jeg har ikke noe personlig i mot deg.. Og synes du skriver mye bra... Men avogtil blir det litt "too much"..

Du trenger ikke bekymre deg for at du var kvass mot meg.. Dette er ett internett forum og betyr nada for meg.

Maximus Ingar sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av eiv
    Du gjør så mye ut av ingenting, hvis du skjønner hva jeg mener?
    Ta denne tråden f.eks.. her sitter du og forsvarer deg opp,ned og i mente over en "fillesak". At noen mener du er arrogant.. So what?
    Jeg skjønner hva du mener. Som sagt: jeg liker å få klarhet på ting. Snakker jeg med folk personlig (altså i real life) gir jeg blaffen i slikt, men her har jeg full mulighet til å få oppklart hver ting. Man lærer og blir bedre skribent (f.eks.) av slikt. :P

Jeg har ikke noe personlig i mot deg.. Og synes du skriver mye bra... Men avogtil blir det litt "too much"..
    Styr unna postene du ikke liker da, det er jo ikke vanskeligere enn det.

Du trenger ikke bekymre deg for at du var kvass mot meg.. Dette er ett internett forum og betyr nada for meg.
    Fint.

GridIron Barbell

Erigert brukertittel LurePer sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Jeg skjønner godt at du ble oppfattet som arrogant.

For det første fremstiller du din mening som et ubestridt faktum. Det hadde vært mer diplomatisk å formulere seg med "jeg mener at..."

For det andre er det forståelig at setninger som dette ikke faller i god fisk, når det kommer fra en attenåring uten særlig langt treningserfaring: I have not said the DC-method isn't effective. I'm just saying it could be even more effective
    http://www.dingsekongen.no

Maximus Ingar sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av LurePer
    For det andre er det forståelig at setninger som dette ikke faller i god fisk, når det kommer fra en attenåring uten særlig langt treningserfaring: I have not said the DC-method isn't effective. I'm just saying it could be even more effective
    Alt kan jo bli mer effektivt, jeg pekte bare på det faktum at de ikke ville diskutere mot eller ta til bruk det jeg skrev fordi jeg "ikke var erfaren nok" (hva vet de om min erfaring kunnskapmessig?).

Jeg skrev faktisk ikke den setningen der til å begynne med, det var tross alt ikke jeg som brakte opp akkurat DC (jeg ville bare ha klarhet over isolasjonsøvelsebanningen). Du tok setningen der litt ut av "context", hvis du skjønner hva jeg mener.

Jeg åpnet ikke arrogant, hva med setninger som "Looks to me like some not so hardcore bb giving out advise..."? Hvorfor blir ikke den arrogansen kritisert f.eks.?

Uansett så gidder jeg ikke å diskutere dette mer, de som absolutt skal forsøke å vrenge på det jeg skriver for å fremheve andre enn mine opprinnelige intensjoner får bare gjøre så.

GridIron Barbell

Medlem Memento sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Det er en noe religiøs stil på the Doggpound, enda mer enn i enkelte andre miljø hvor et betsemt opplegg er nært knyttet til en guru. Jeg synes ikke det skader om Dante et al blir utfordret litt.
    Til det substansielle, jeg ser ditt poeng Ingar. Men poenget til DC er vel rett og slett at fokuset må ligge på basisøvelser. Jeg er veldig enig i dette for min egen del, på den annen side er det litt tøvete når folk kaller enkelte produktive isolasjonsøvelser for "sissy" eller "fisleøvelser": over et visst nivå må man også kjøre isolasjonsøvelser for fortsatt framgang.

Ungdommelig
    Gjest
    Sitat Opprinnelig skrevet av Memento
    Det er en noe religiøs stil på the Doggpound, enda mer enn i enkelte andre miljø hvor et betsemt opplegg er nært knyttet til en guru. Jeg synes ikke det skader om Dante et al blir utfordret litt.
    Til det substansielle, jeg ser ditt poeng Ingar. Men poenget til DC er vel rett og slett at fokuset må ligge på basisøvelser. Jeg er veldig enig i dette for min egen del, på den annen side er det litt tøvete når folk kaller enkelte produktive isolasjonsøvelser for "sissy" eller "fisleøvelser": over et visst nivå må man også kjøre isolasjonsøvelser for fortsatt framgang.
    Det er jo nok av tynne spjælinger, som opptrer som besserwissere. Du ser dem rote rundt med kabler og enhånds isolasjonsøvelser, like tynne og svake mnd etter mnd, år etter år......

Gold Member worbid sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Jeg synes dette var et ganske bra poeng da:

"If you don't like pizza, then don't go to a pizza joint. But don't go to a pizza joint and demand they stop serving pizza or try to convince them pizza sucks. It's not your place."

Hvis du synes DC suger eller gjøres på feil måte så er det lite poeng i å oppsøke det forumet der liksom...
    wat

Gold Member aion sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av worbid
    Jeg synes dette var et ganske bra poeng da:

"If you don't like pizza, then don't go to a pizza joint. But don't go to a pizza joint and demand they stop serving pizza or try to convince them pizza sucks. It's not your place."

Hvis du synes DC suger eller gjøres på feil måte så er det lite poeng i å oppsøke det forumet der liksom...
    Da skulle du (ingar) bare ha svart:

"It's more like going to the pizza joint asking them to consider adding a new topping that might/will make the pizza better"

Sitat Opprinnelig skrevet av Alex_92
    Jeg er 15 år, har stil og liker biler. Klart jeg liker rap og hip/hop!

Old man Tarzan sin avatar
    Ble medlem
    07-2002
    Offtopic, men:

Vet dere om noen forums som er engelske, eller som har mange engelske medlemmer? Bor nå i England, og en del av matvarene er litt greske for meg. Hadde vært greit med tips fra noen som kjente til det som fins i butikkene her over.

Doggcrappoman
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    32
    Heroes come, heroes go, but demons are forever!

Old man Tarzan sin avatar
    Ble medlem
    07-2002
    Takker

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    32
    Sitat Opprinnelig skrevet av Ungdommelig
    Det er jo nok av tynne spjælinger, som opptrer som besserwissere. Du ser dem rote rundt med kabler og enhånds isolasjonsøvelser, like tynne og svake mnd etter mnd, år etter år......
    joa sikkert men det fins store folk som også driver og kødder runt med kabler ,enhåndsisolasjons øvelser også.

Ble medlem
    10-2002
    jepp, at en som er utrent skal gi meg råd blir fjernt, samme hvor mye han vet på papiret, så har han så lite erfaring med føling i musklene, muskelvelvære osv, en faktor som blir lite regnet med.
    RockyRock

Ble medlem
    03-2002
    Sitat Opprinnelig skrevet av Rock
    jepp, at en som er utrent skal gi meg råd blir fjernt, samme hvor mye han vet på papiret, så har han så lite erfaring med føling i musklene, muskelvelvære osv, en faktor som blir lite regnet med.
    Jeg sier bare Peter Mueller (trener for skøytelandslaget), Hany Rambod (karen som får folk til å bli proffe i ifbb) og Tom Nordli (trener for Start)!

"Don't judge a book by its cover"

Medlem
    Ble medlem
    07-2004
    Er uansett begrenset med kunnskap en 18-åring kan inneha. Dante og de nærmeste disiplene er uten tvil svært dyktige og har hentet inn mye kunnskap iløpet av tiden de har vert i 'gamet'. Tviler på isolasjonsøvelser er noe fremmedord for de, er nok prøvd ut i programmet før det ble såpass offentlig.

Silver Member korny sin avatar
    Ble medlem
    03-2004
    Selv om en lege ikke har opplevd en punktert lunge så vet han hva det dreier seg om og hva som må til for å få fikset dette. Trenger ikke være 150 kilos monster for å skjønne hva det dreier seg om, men erfaring er viktig. Når det kommer til Dante så synes jeg han virker som en OK kar men er litt fundamentalistisk når det gjelder treninga si. Men en må vel være slik så man slipper 1000 stykk som endrer litt på programmet å gjør det til sitt eget.
    All the knowledge I possess everyone can acquire, but my heart is all my own. - Goethe

Silver Member HITman. sin avatar
    Ble medlem
    06-2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av kim--
    Tviler på isolasjonsøvelser er noe fremmedord for de, er nok prøvd ut i programmet før det ble såpass offentlig.
    Mulig det, men dette ble så vidt jeg kan se ikke brukt som noe argument i diskusjonen, selv om det kunne være et godt et.

Nå er ikke jeg akkurat noen personlig tilhenger av mer isolasjonsøvelser i DC, men jeg er tilhenger av god saklig argumentasjon, som igjen gir gode og lærerike diskusjoner.

Diskusjonen over ble ødelagt idet en eller annen gjøk begynte å stille spørsmålstegn ved Ingars personlige treningserfaring, styrke og muskelutvikling, istedenfor å utfordre argumentene hans. Slikt gjør ikke argumentene til Ingar dårligere eller mindre troverdige - det fjerner bare fokus fra hva diskusjonen egentlig dreier seg om. Om disse argumentene hadde kommet fra en 130kg kroppsbygger, hadde de ikke vært mer eller mindre riktige av den grunn - det hadde vært nøyaktig de samme argumentene.

Ingar kunne for eksempel gitt seg ut for å være en 130kg kroppsbygger (er jo bare et internettforum detta), og dermed fått mer gjennomslag og troverdighet blant de folkene der, men det hadde like fullt vært de samme argumentene, akkurat like sanne eller usanne som om de kom fra en Ingar på kun 80kg: Hva Ingar veier har fint lite å gjøre med validiteten i det han sier!

Å skille mellom sak og person er tydeligvis en vanskelig greie, og kanskje særlig når man går tom for gode argumenter.

H
    Erfaring er den talentløses trøst.

Ble medlem
    10-2002
    Ja jeg er enig at Ingar er kunnskapsrik og argumenterer godt. Men jeg selv ville ha foretrukket en seasoned bygger som trener om jeg noen gang fikk velge det. Det har med kunnskap om muskulatur som man tillærer seg gjennom direkte bygge erfaring.
    RockyRock

Ble medlem
    03-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av HITman.
    Mulig det, men dette ble så vidt jeg kan se ikke brukt som noe argument i diskusjonen, selv om det kunne være et godt et.

Nå er ikke jeg akkurat noen personlig tilhenger av mer isolasjonsøvelser i DC, men jeg er tilhenger av god saklig argumentasjon, som igjen gir gode og lærerike diskusjoner.

Diskusjonen over ble ødelagt idet en eller annen gjøk begynte å stille spørsmålstegn ved Ingars personlige treningserfaring, styrke og muskelutvikling, istedenfor å utfordre argumentene hans. Slikt gjør ikke argumentene til Ingar dårligere eller mindre troverdige - det fjerner bare fokus fra hva diskusjonen egentlig dreier seg om. Om disse argumentene hadde kommet fra en 130kg kroppsbygger, hadde de ikke vært mer eller mindre riktige av den grunn - det hadde vært nøyaktig de samme argumentene.

Ingar kunne for eksempel gitt seg ut for å være en 130kg kroppsbygger (er jo bare et internettforum detta), og dermed fått mer gjennomslag og troverdighet blant de folkene der, men det hadde like fullt vært de samme argumentene, akkurat like sanne eller usanne som om de kom fra en Ingar på kun 80kg: Hva Ingar veier har fint lite å gjøre med validiteten i det han sier!

Å skille mellom sak og person er tydeligvis en vanskelig greie, og kanskje særlig når man går tom for gode argumenter.

H
    Det er ikke noe nytt det Ingar kom med, slike diskusjoner har det vært jævlig mange av siden CFP dukket opp. Som oftest har invendingene kommet fra folk som er større/mer erfarne enn 99% av alle her (eller hvorsomhelst) - responsen fra DC er den samme. For de av oss som kjenner "progammet"/historien osv er det ikke noe rart i det hele tatt det som er skrevet, det rare er at DC selv gidder å svare når han jobber 16 timer om dagen...

Ang det med "programet": Det vi leser på forumene er ett (med små variasjoner det også) program som er ett UTGANGSPUNKT. De som faktisk gidder å betale (eller er priviligerte nok til å få lov slik det nå har blitt) DC for treningsprogram/matopplegg osv får egne opplegg skreddersydd deres fysiologiske behov. Det er etter hva fyren selv sier knapt noen som er på akkurat samme opplegg.

Så med mindre man er villig til å betale for skreddersydde råd/opplegg må man finne seg i å benytte det "offentlige" programmet som passe for de aller aller fleste av oss. Evt så drit i det og finn ett program i Flex...

Superior newbie Nudz sin avatar
    Ble medlem
    06-2005
    Alder
    24
    Men seriøst syns dere det er så rart at folk er tvilsomme mot tips for og forandre på DC-programet, som funker veldig bra for de fleste, må også ta med i beregning at mange før har prøvd og forandre det før, og når en 18åring med ikke så lang trenings erfaring (no offense Ingar) skal komme og gi tips om og forandre et ganske genialt program, og hadde det bare vært at vedkommende har prøvd ut de forskjellige variantene av programet, men det er ikke heller..

Men likevel syns det kunne vært en god diskusjon.
    God, the greatest mack of them all
    ©

Break out of your comfort zone!

Gold Member worbid sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Jeg tror muligens de begynner å bli lei av å diskutere det om og om og om og om igjen... Som jeg er sikker på de gjør.
    wat

Medlem
    Ble medlem
    10-2003
    Alder
    28
    må si meg enig her... var innom for å prøve å samle litt tråder rundt dc. ble umiddelbart latteliggjort i mer eller mindre grad..

lot meg ikke påvirke... lar de bare holde på.

karma; it all comes back to you in the end..

Judge, Jury & Executioner Big Boy sin avatar
    Ble medlem
    12-2002
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av celius
    må si meg enig her... var innom for å prøve å samle litt tråder rundt dc. ble umiddelbart latteliggjort i mer eller mindre grad..

lot meg ikke påvirke... lar de bare holde på.

karma; it all comes back to you in the end..
    Jeg syns ikke at old-boys var noen latterliggjørende med deg, det var heller de wanna-be'sene der inne. Er litt religion forum der så bli vant til det

TEAM BODYTECH

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Lignende tråder

1. Svar: 2
    Nyeste innlegg: 20-03-05, 09:12
  2. Andre forum?
    By musclehead in forum OT
    Svar: 19
    Nyeste innlegg: 22-11-04, 11:12
  3. Sliter skikkelig med vekta
    By madman in forum Kosthold
    Svar: 16