Mulig det, men dette ble så vidt jeg kan se ikke brukt som noe
argument i diskusjonen, selv om det kunne være et godt et.
Nå er ikke jeg akkurat noen personlig tilhenger av mer isolasjonsøvelser i DC, men jeg er
tilhenger av god saklig argumentasjon, som igjen gir gode og lærerike diskusjoner.
Diskusjonen over ble ødelagt idet en eller annen gjøk begynte å stille spørsmålstegn ved Ingars personlige treningserfaring, styrke og muskelutvikling, istedenfor å utfordre argumentene hans. Slikt gjør ikke argumentene til Ingar dårligere eller mindre troverdige - det fjerner bare fokus fra hva diskusjonen
egentlig dreier seg om. Om disse argumentene hadde kommet fra en 130kg kroppsbygger, hadde de ikke vært mer eller mindre riktige av den grunn - det hadde vært
nøyaktig de samme argumentene.
Ingar kunne for eksempel gitt seg ut for å være en 130kg kroppsbygger (er jo bare et internettforum detta), og dermed fått mer gjennomslag og troverdighet blant de folkene der, men det hadde like fullt vært de samme argumentene, akkurat like sanne eller usanne som om de kom fra en Ingar på kun 80kg:
Hva Ingar veier har fint lite å gjøre med validiteten i det han sier!
Å skille mellom sak og person er tydeligvis en vanskelig greie, og kanskje særlig når man går tom for gode argumenter.
H