![]()
Noe slikt:
Mandag:
-Benk og Squat
Fredag:
-Benk og Rygg
5rep, 5min pause
4rep, 4min pause
3rep, 3min pause
2rep, 2min pause
1rep, Go home
Alltid heavy, men aldri til failure.
Meninga å øke i styrke i forhold til muskelmasse. Få set og få treningsdager for at denne treningen ikke skal gå utover treningen av din idrett.
Tenkte at en i tillegg kunne tillate de minste musklene(weakest link) i "fler ledds øvelser" å øke mere i volum. En øker jo ikke så mye i total kroppsvekt pga store triceps eller store delta, men de hjelper godt på styrken under pressøvelser.

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat
, var jeg deg ville jeg ikke trent benk(bryst) og rygg på samme dag. De er "motstående" muskelgrupper, og de skal man helst trene hver for seg(med andre ord ikke samme dag, helst ikke rygg dagen før bryst heller). Noen er sikkert uenig med meg her, men samme "regla" gjelder for biceps og triceps, man bør heller ikke trene dem samme dag, grunnet at det blir knalltøft for albueleddet...
... Men jeg synes det høres fornuftig ut at hvis man trener tungt med vekter, bør man ikke ta 2 store og kompliserte (<--ryggen) muskelgrupper som rygg og bryst i samme økt...
Uten det vil du jo aldri finne ut hva kroppen din svarer best på. Er utrolig hvor redde mange er for å prøve noe nytt...