Viser resultatene 1 til 27 av 27

Tråd: Interesant treningsprogram

Medlem
    Ble medlem
    12-2002

Interesant treningsprogram

Noe slikt:

Mandag:
    -Benk og Squat

Fredag:
    -Benk og Rygg

5rep, 5min pause
    4rep, 4min pause
    3rep, 3min pause
    2rep, 2min pause
    1rep, Go home

Alltid heavy, men aldri til failure.

Meninga å øke i styrke i forhold til muskelmasse. Få set og få treningsdager for at denne treningen ikke skal gå utover treningen av din idrett.

Tenkte at en i tillegg kunne tillate de minste musklene(weakest link) i "fler ledds øvelser" å øke mere i volum. En øker jo ikke så mye i total kroppsvekt pga store triceps eller store delta, men de hjelper godt på styrken under pressøvelser.

Bronse Member Eirik sin avatar
    Ble medlem
    07-2002
    Alder
    29
    er det noe poeng i å ha så lange pauser som 5 og 4 minuter?
    Selv er jeg fullt uthvilt etter 2-3 min.. Ser ikke vitsen med å vente lengre.. Kanskje litt induvidielt det eller?

Judge, Jury & Executioner wannabeROCKY sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    uh oh , var jeg deg ville jeg ikke trent benk(bryst) og rygg på samme dag. De er "motstående" muskelgrupper, og de skal man helst trene hver for seg(med andre ord ikke samme dag, helst ikke rygg dagen før bryst heller). Noen er sikkert uenig med meg her, men samme "regla" gjelder for biceps og triceps, man bør heller ikke trene dem samme dag, grunnet at det blir knalltøft for albueleddet...

angående pauser må jeg si meg enig med Eirik, 5 min er ganske lenge. bruker mellom 2-3 min pauser selv, det var faktisk anbefalt på "iform.no" hvis man trente med tunge vekter... men dette er sikkert mye individuelt...

mvh
    wannabeROCKY
    Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

Old man Tarzan sin avatar
    Ble medlem
    07-2002
    4-5 minutters pause er mye, men ikke nødvendigvis for mye under ei tung knebøy-økt feks. Trenger jo en del hvile hvis man kjører tungt på de store muskelgruppene. Det gjør i hvert fall jeg.

Administrator MrMuscle sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Um, hva begrunner du dine påstander med rocky? Det du sier man IKKE skal gjøre er standar agonist/antagonist trening, og gir enormt bra resultater. Bare for å ta et eksempel så sverger arnold til bryst/rygg treninger. Da han bare brukte supersett.

Det å trene motvirkende muskler er en skikkelig effektiv treningmetode, da trening av den første muskel ikke tretter den andre muskelen.

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    hehe, vel, begrunnelsen min er at jeg leste det på iform/trim.no . går utifra at det er folk med skikkelig peiling (eventuell utdannelse innen treningslære osv) som legger ut artikler der...? De virker hvertfall som veldig seriøse sider... men nå skal jo det være sagt at det ikke finnes et eksakt fasit-svar på hvordan man MÅ trene ... Men jeg synes det høres fornuftig ut at hvis man trener tungt med vekter, bør man ikke ta 2 store og kompliserte (<--ryggen) muskelgrupper som rygg og bryst i samme økt...

mvh

wannabeROCKY
    Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

Superior newbie Liquid sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Jeg kjører litt varierende treningsprogram på armer, og de periodene jeg har hatt mest fremgang er når jeg kjører supersett/kombo biceps/triceps :!!!:

Er nok individuelt, men variasjon er tingen, og du bør aldri avfeie ting før du personlig har prøvd d...
    JA, det skal gjøre vondt...!!!

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    ja det bare beviser at du ikke skal automatisk tro at fordi de driver en stor webside at de har alle kunnskapene.

Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    ja, det er rett at man ikke skal tro på alt man leser, men hvis man hele tiden har den instillingen til "nye" ting , kan man da ikke tro på noe som helst.
    :P

har prøvd å kjøre motstående muskelgrupper i samme trening tidligere, med den teknikken fikk ikke jeg så god fremgang.

jeg trener nå slik at jeg ikke blander motstående muskelgrupper i samme økt, untatt beina da. Dette funker faktisk utrolig bra, øker mye i vektene og har ikke merket noe "muffens" i musklene med tanke på skader... Så derfor har jeg stor tiltro til dette rådet som stod på Iform/trim.no...

uansett, det er ikke vitsen å trekke dette noe lenger, han får trene som han vil...

mvh

wannabeROCKY

Medlem
    Ble medlem
    11-2002
    Noen av de "store" byggerene i Norge sverger til å trene rygg og bryst sammen, armer sammen, og bein sammen. Begrunnet med at det allerede er blod i aktuelle muskelområde. Da er man skikkelig oppvarmet, og det er lettere å unngå skader.Begynner alltid med den muskelgruppen som er øverst på kroppen, pga at det er lettere å flytte blod ned enn opp. :-)
    Tror kanskje cluet kan være å trene meget effektivt, slik at man slipper å bli sliten.

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Selv skal jeg ha en agonist/antagonist splitt neste gang jeg bytter program.

Medlem
    Ble medlem
    12-2002
    Interesant diskusjon på gang

Her finner dere programmet:

http://www.myodynamics.com/articles/pavel.html

Hva mener dere etter å ha lest artiklen??

Gold Member tricepsman sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    44
    EDT (escalating density training) filosofien bygger nesten utelukkende opp under å kjøre eksempelvis rygg/bryst, forsidelår/bakside lår, biceps/triceps samme dag. Den funker som fy, det kan jeg selv med flere skrive under på.

Så til de som tror at en må ha skikkelig peil for å skrive på Iform og dets like så er det bare tullball. Jeg har selv skrevet der og jeg er i hvertfall ingen ekspert på det temaet. Meningers mot er det noe som heter. har du det kan du få publisert det meste.....

mvh
    tric
    NORKOST - yammi!!!!

Superior newbie Tori sin avatar
    Ble medlem
    08-2002
    Alder
    33
    Ah.. program av Pavel Tsatsouline. Dette er en kar som vet hva han snakker om med tanke på hurtighet og styrke. Tidligere instruktør for Spetznaz (sovjets spesialstyrker, på lik linje med FSK). Kanskje verdt å prøve?
    Ingenting er umulig for den som er positiv

-Han Dynastiet-

WWW.DOORMAN.NO

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    01-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av MrMuscle
    Bare for å ta et eksempel så sverger arnold til bryst/rygg treninger. Da han bare brukte supersett.
    Har du noe konkret program fra Arnold her ?

Med agonist/antagonist program, menes bryst/rygg/bryst/rygg/bryst/rygg eller bryst/bryst/bryst/rygg/rygg/rygg ?

Old man Tarzan sin avatar
    Ble medlem
    07-2002
    http://www.haywired.com/bodybuilding/bodybuilders_workout/arnold_schwarzenegger.html

Tror ikke du skal kjøre dette programmet sjøl, da jeg er 99% sikker på at du kommer til å bli VELDIG overtrent.

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Ja, de står alle i modern encyclopedia of bodybuilding.

Med Agonist/antagonist trening så vil det si

Dag 1: Bryst/Rygg
    Dag 2: Hamstrings/quadriceps
    Dag 3: Skuldre/biceps/triceps

F.eks

Visst en supersetter det, så blir det at en supersetter en øvesle på bryst med en øvelse for rygg.

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    12-2002
    hvor mye hvile imellom?
    VI LEGGER PÅ ALLE SKIVENE...

vi henger på noen manualer også...

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    jeg kjører mest mulig for metabolisk stress, så da er det under 60 sekunder hvile.

Medlem
    Ble medlem
    12-2002

hvilken muskel kommer først?

Kjøres den muskelen som en prioriterer akkurat da først eller sist?

Om en f.eks skal øke i benk, kjører en da brystsettet først også så et set på rygg i superset, eller omvendt?

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    ja, men visst du skal øke i benk så trener du ikke et program som dette. Da dette fokuserer på metabolsk stress ,ergo, muskelvekst, ikke styrke vekst.

Silver Member
    Ble medlem
    01-2003
    Selv skal jeg ha en agonist/antagonist splitt neste gang jeg bytter program.
    Er det ikke det slik her i verden at ting som er effektift på noen trenger ikke værre like effektift på andre ?

Asså det er litt inviduelt ?

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Poenget ditt er?
    Ingen her har prøvd denne type program. De bare sier seg enig i noe som står på en side. Så de vet ikke om det fungerer. De er barei kke villig til å prøve nye ting.

Gold Member tricepsman sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    44
    Ingen her har prøvd denne type program. De bare sier seg enig i noe som står på en side. Så de vet ikke om det fungerer. De er barei kke villig til å prøve nye ting.
    Fy, nå er du slem. Jeg har prøvd det. Det samme har sikker en rekke andre her på forumet også. Ikke noe hokus pokus i det der. Selv har jeg det siste året eller så henfallt til å kjøre etter et EDT-system i perioder på framside/bakside lår. Super bra!

mvh
    Tric
    NORKOST - yammi!!!!

Medlem
    Ble medlem
    12-2002

really?

Kan dette være EN AV grunnene til at jeg alltid har økt mere i bena enn i overkroppen?

Har alltid trent forside og bakside av låra på samme dag, men aldri bryst/lats eller bi-/triceps...

Superior newbie Liquid sin avatar
    Ble medlem
    03-2002

Re: really?

Sitat Opprinnelig skrevet av ole_anabole
    Kan dette være EN AV grunnene til at jeg alltid har økt mere i bena enn i overkroppen?

Har alltid trent forside og bakside av låra på samme dag, men aldri bryst/lats eller bi-/triceps...
    Er jo bare en måte å finne ut det på, og det er VARIASJON Uten det vil du jo aldri finne ut hva kroppen din svarer best på. Er utrolig hvor redde mange er for å prøve noe nytt...
    JA, det skal gjøre vondt...!!!

Ble medlem
    03-2002
    Alder
    33
    Sitat Opprinnelig skrevet av tricepsman
    Fy, nå er du slem. Jeg har prøvd det. Det samme
    har sikker en rekke andre her på forumet også. Ikke noe hokus pokus i det der. Selv har jeg det siste året eller så henfallt til å kjøre etter et EDT-system i perioder på framside/bakside lår. Super bra!

mvh
    Tric
    Bah, du teller ikke. Du har prøvd det meste som finnes. og har resultater som viser dette.

Jeg mener de som bare sier seg enig i noe som står på en side.
    Jeg mener ikke dette er bedre en noe annet, men at det absolutt er verdt å prøve.

Lignende tråder

1. Nytt treningsprogram!
    By supaboy in forum Trening
    Svar: 8
    Nyeste innlegg: 13-01-05, 09:00
  2. treningsprogram for overkropp
    By Hard Økt in forum Trening
    Svar: 11
    Nyeste innlegg: 04-05-04, 20:41
  3. MÅ Ha Treningsprogram!
    By supaboy in forum Trening
    Svar: 8