Iron Addic om DC
Av Iron Addict, Oversatt av HST
©FITNESSPRAT
I dag er det er stort sett umulig å surfe på et bodybuildingforum uten å støte på et eller annet relatert til DC. Virker det? Visst faen! Hvis det ikke det virket, ville det ha blitt glemt for lenge siden. Noen grunner til hvorfor det virker så bra (min mening):
1. Det er opplagt at det er veldig lavt volum. Si hva du vil om HIT, men det virker bra for veldig mange trainees. De fleste løftere tar for mange set, med for mange repetisjoner alt for ofte. De overtrener noe grusomt, og vokser ikke. DCs system vil ha deg til å ta 4-6 ARBEIDSSETT hver økt, og vanligvis ikke mer enn 3 treningsøkter i uka. Det er en fin vei til suksess for den (tidligere omtalte) overtrente personen.
2. Systemet hans er skalerbart og han er ikke dogmatisk i å få treningsmengden til å passe den individuelle trainee. Mens grunnprogrammet sier at alle arbeidssett skal gjøre med rest-pause, vet Dogg at dette ofte kan bli for mye for de som har dårlig restitusjonsevne - Disse får noen set rest-pauset og noen vanlige set til failure, eller om nødvendig kun vanlige set til failure. Treningsfrekvensen er også skalert til å passe restitusjonsevnen, og dette er minst like viktig som den varierte intensiteten.
3. For de som klarer det, er rest-pause den raskeste måten å trene muskelfibrene dypt med bare et set.
4. Dogg's rutiner baserer seg hovedsaklig på tunge løft, og låret blir vanligvis trent med relativt høye repetisjoner. Kan du si oppskrift for suksess?
5. Systemet har en innebygget intensitets syklus. Dette er de såkalte "cruise ukene". [... (Litt dopinfo vi ikke trenger å vite) ...] de ble også brukt for å få ned intensiteten, og ta en liten pause fra den ekstreme spisingen som kreves for å bygge mye masse. Det som er vakkert med dette systemet (oversetter: cruising ukene), er at det funker bra både for rene og de som ikke er det. De fleste menneskekropper klarer rett og slett ikke den konstant tunge vekttreningen sammenhengende over tid, og cruising vil gi pausen så mange trenger, men likevel ikke får i andre system.
6. Belastningen forandres hver uke. Tre forskjellige øvelser for hver muskelgruppe som roteres hver uke, vil stanse neural tilpasning som forekommer om man gjør de samme løftene uke ut og uke inn. På en annen side vil ikke folk som har dårlig restitusjonsevne øke så godt av individuelle løft som de gjør om den neurale tilpasningen får lov til å øke på en ukentlig basis. Men dette er nesten ikke tilfelle, for de fleste mennesker får bedre størrelsesøkninger av å variere vekten, og det tar en god stund før man stagnerer med denne typen trening.
7. DC VET viktigheten av et ekstremt høyt proteininntak for ekstreme økninger, og hvis du ikke følger hans anbefalinger når det gjelder protein, kjører du enkelt og greit ikke DC!
8. Ekstrem stretching er en stor faktor til suksess-rutinene. jeg BRUKTE å tro at det bare var nødvendig for ekstremt avanserte løftere. Jeg tok feil. Etter å ha satt 90% av mine trainees til å gjøre ekstrem stretching har jeg sett lyset, og det bør du og gjøre. Om du ikke stretcher fascia vil du gjøre ting mer vanskelig for deg å få økninger i muskelmasse - Så STRETCH!
9. Dogg er brilliant og fortsetter å finpusse og forbedre på systemet sitt. Han gir ekstremt mye av sin tid til dette og er en av de beste bidragsyterne til dette spillet.
Er dette det "beste" treningsprogrammet noen sinne? Nei, det er ikke et system som virker best for absolutt alle til enhver tid, men det er et av de beste systemene noen sinne. Det dekker ikke alle funksjonene (repetisjon spesifikk) av en muskelcelle, slik som system som WSB, eller andre aktiv periodiseringssystem. Og noen får bare ikke så gode økninger på ekstremt lavt treningsvolum. Men alt i alt, DC trening vil bli husket som et av de beste systemene for å legge masse på en trainee's ramme.

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat