Viser resultatene 1 til 20 av 20

Tråd: Irriterende "knepping" under trening

Medlem NoName sin avatar
    Ble medlem
    03-2002

Irriterende "knepping" under trening

Hvor mange her kjenner "knepping" i muskler, ledd osv under vekttrening? Er det vanlig?

For meg varierer det fra øvelse til øvelse, men spesielt disse sliter jeg med:
    Chins (Låser seg/knepping under høyre arm - vondt!)
    kabel sidehev (knepper et par ganger i skulder mens jeg tar opp og ned - svakt, ikke vondt)
    Flyes (Knepper i høyre arm under biceps når jeg kommer langt ned - vondt!)
    Bicepscurl (Knepper i skulder/rygg - svakt, ikke vondt)

Ganske kjipt å ikke kunne kjøre flyes og chins, men det er vel lite å gjøre med det?
    Hvordan er det for dere?

Maximus Ingar sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24
    Det eneste det "knepper" i til meg er knærne før jeg har varmet opp. Tror kanskje du helst bør sjekke dette hos lege/fysioterapaut. En liten regel: hvis det gjør vondt når du gjør øvelsen, blir det ikke bedre av at du gjør den.
    Jeg er sponset av Norkost

GridIron Barbell

Bronse Member mYth sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    29
    vær iallefall sikker på at du får i deg nok bra fett, smører ledda skikkelig. mener det ikke er farlig så lenge det ikke gjør vondt! men det kan høres brutalt ut til tider
    Its not about the car you drive, its about the size of the arm that hangs out of it :cool:

Medlem NoName sin avatar
    Ble medlem
    03-2002
    Jeg er ganske stiv i hele kroppen, pluss at jeg har hatt en del ryggproblemer. Er nok bare kroppen min som er sånn. Tror jeg skal begynne å tøye ut litt etter treninger... huff det er kjedelig :svak:

Administrator Klædden sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Knekker ofte i skuldra mi. Kjør på!

Maximus Ingar sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av NoName
    Jeg er ganske stiv i hele kroppen, pluss at jeg har hatt en del ryggproblemer. Er nok bare kroppen min som er sånn. Tror jeg skal begynne å tøye ut litt etter treninger... huff det er kjedelig :svak:
    Hvis det med ryggproblemer, stivhet og slikt plager deg anbefaler jeg at du stikker innom en fysioterapaut. Bedre å få sjekket det enn å la det være så det eventuellt blir verre.

Det er også veldig viktig å strekke ut ja, også når det gjelder fremgangen. Når du strekker ut strekker du aktin og myosin fra hverandre igjen slik de opprinnelig var, og da tar de også til seg mer næring. Det helper også til raskere restutisjon.
    Håper det går bra

GridIron Barbell

Bronse Member steven87 sin avatar
    Ble medlem
    07-2004
    Alder
    24
    jeg og hade sånn knekke lyd i armene før. spesielt når jeg hade smalt grep på benken, men etter att jeg begynnte og drikke tran og oliven olje hver dag så er det helt vekke. tror ikke jeg har hørt en knekke lyd på flere måneder under trening

Ble medlem
    07-2004
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av Ingar
    Hvis det med ryggproblemer, stivhet og slikt plager deg anbefaler jeg at du stikker innom en fysioterapaut. Bedre å få sjekket det enn å la det være så det eventuellt blir verre.

Det er også veldig viktig å strekke ut ja, også når det gjelder fremgangen. Når du strekker ut strekker du aktin og myosin fra hverandre igjen slik de opprinnelig var, og da tar de også til seg mer næring. Det helper også til raskere restutisjon.
    Håper det går bra
    hvor fant du ut det dere om å strekke ut?? jeg har en jeg vil overbevise om att det er lurt og strekke ut etter trening og hade vært gøy med litt "cold hard facts"

Kliss nytt medlem Konrad82 sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30

Talking

Sitat Opprinnelig skrevet av mYth
    vær iallefall sikker på at du får i deg nok bra fett, smører ledda skikkelig. mener det ikke er farlig så lenge det ikke gjør vondt! men det kan høres brutalt ut til tider
    Tater...
    Aurelia: “Hvorfor Arnold, hvorfor vil du gjøre dette mot deg selv?”
    Gustav (faren): ”Hva vil du gjøre med alle disse musklene når du har fått dem?”

Arnold: “Jeg vil bli den best bygde mannen i verden. Så vil jeg dra til Amerika og være med i filmene.”
    Gustav: “Jeg tror vi bør reise til legen med han her, han er syk i hodet.”

Gold Member worbid sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Ronnie Coleman strekker ut etter trening... Han er ganske myk og!

Knekker i meg og, når jeg trener sidehev/skuldre (er det det det heter?)

Medlem
    Ble medlem
    06-2003
    Jeg har (hadde) samme problemet som er beskrevet her... Det knekker i alle ledd når jeg trener. Spesielt i håndleddene, skuldrer og knær... Jeg undersøkte en del rundt dette, og GRUNNEN til "kneppinga" i noen ledd er at dem er slitt. Brusken har fått en liten "kant" som kommer borti beinet eller noe annet.
    Nesten alle som trener vekter opplever dette, men det er ikke noe farlig.

Ta å varm SKIKKELIG opp før trening er det eneste rådet... For å forebygge dette, må man spise omega fettsyrene A B E tror jeg (husker ikke navnet i farta)... Det smører leddene...
    Hola hola ufatfuck!

BK
    BK er ikke aktiv
    Bronse Member
    Ble medlem
    04-2004
    Alder
    22
    Vi alle har vell litt knepping om vi er kalde i leddene, oppvarming er hele cluet.

bigkay

Ble medlem
    07-2004
    Alder
    24
    jeg merket sånn knepping i dag jeg og., første gangen på lenge nå. det var når jeg tokk skrå benk, er første gang jeg tar den øvelsen så det kan jo komme av det. men det var bar epå de første reppene i det første settet

Maximus Ingar sin avatar
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av steven87
    hvor fant du ut det dere om å strekke ut?? jeg har en jeg vil overbevise om att det er lurt og strekke ut etter trening og hade vært gøy med litt "cold hard facts"
    Dette lærte jeg av en fysioterapaut og har lest en del artikler hvor det sto dette (ikke på nettet desverre). Du kan jo alltids søke om du finner noe på nettet, u never know.

GridIron Barbell

Ble medlem
    07-2004
    Alder
    24
    okay. jeg får gjøre det. moren til en kompis av meg er fysioterapaut. så får ta og snakke litt med hun

Pump-A-Holic Viper[o] sin avatar
    Ble medlem
    02-2003
    Alder
    27
    skikkelig oppvarming er også bra, ja!
    push harder - lift more

General MrBJ sin avatar
    Ble medlem
    09-2004
    Alder
    33
    Har slitt med kneppimg i venstre skulder i mange år,,, på benk ol evt ved armhevinger og kroppshevinger... Ikke noe fali dette as,,, musklene trenger bare litt smørning som oftest.... Tran ol, er supert... Stå På....

Ble medlem
    07-2004
    Alder
    24
    fean jeg har fått sån lyd igjen-.glemte og ta tran en uke og nå er den her med en gang. men har begynnt nye øvelser så kan jo ha noe med de og gjøre...

fysj føler avsky hver gang jeg hører den knekke lyden

Gold Member worbid sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Føler at alle andre i lokalet hører det når jeg begynner å knekke... hehe...

Ble medlem
    07-2004
    Alder
    24
    hehe samme her.

Lignende tråder

1. eksplosivitetstrening
    By boXer in forum Hall of Fame
    Svar: 49
    Nyeste innlegg: 05-02-12, 16:58
  2. Rett mat før trening