Viser resultatene 1 til 11 av 11

Tråd: Jeg prøver igjen - Nytt treningsprogram

Gold Member Yngwie sin avatar
    Ble medlem
    11-2004
    Alder
    24

Jeg prøver igjen - Nytt treningsprogram

Har skreddersydd et nytt treningsprogram, da jeg gikk i grus med DoggCrapp kombinert med mye kardio.
    Meningen med dette programmet, er å vedlikeholde styrken, samtidig som jeg bygger opp utholdenhet i øvelser i forbindelse med opptaksprøvene til befalskolen.
    Som dere ser, har jeg et veldig lavt treningsvolum - Dette for å hele tiden trene på et stort overskudd.

Jeg kommer til å spise litt over vedlikeholdskalorier, lite karbo (ca 100g + 30g etter trening), ca 200g protein og mye sunt fett. Spiser mye frukt og grønt, og vil etter hvert prøve å få med samtlige ingrediensene i Poly-måltidet.

Lørdag:
    Benkpress med stang 15-20 2RP
    Millitærpress med stang 15-20 2RP
    Smalbenk 15-20 2RP
    Chins 15-20 2RP
    Markløft 8 + 4

* DC-stretch.

En typisk DC-trening.

Onsdag:

Eksplosive knebøy - 3 + 3 + 3
    Push-ups - F
    Chins smalt grep - F
    Millitærsitups - F
    Bicepscurl ez - 11-15 F

* lett 20sec stretch: Bryst, triceps, skuldre, lats, korsrygg, lår
    * DC-stretch: biceps

Eksplosivitetstrening på beina og utholdenhet på overkroppen.

Hadde vært fint med litt tilbakemeldinger på programmet.

PG*
    PG* er ikke aktiv
    Carnivore PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    Synes det blir litt lite push-ups og sit-ups.
    På kardioen, trener du noe løping, gange med sekk?

Superior newbie treningsnarkis sin avatar
    Ble medlem
    07-2005
    Alder
    28
    Det er bare å begynne å trene push ups, sit ups og chins(som pleier å være på en møkka bok i en gymsal. ergo du får ikke skikkelig grep!)

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    24
    Ja, det er lite, men begynner helt forsiktig.

Trener kardio 3-4 ganger i uka. Prøver å få 3 ganger fotball i uka, som gir meg 1,5 times intervaltrening med varierende intensitet. Om jeg ikke kommer meg på fotballtrening, kjører jeg på med 5km med 170-190 i puls.

Gange med sekk er noe jeg ikke har tenkt på enda. Er det noe jeg absolutt bør ha med i forberedelsene?

PG*
    PG* er ikke aktiv
    Carnivore PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    Sitat Opprinnelig skrevet av HST
    Gange med sekk er noe jeg ikke har tenkt på enda. Er det noe jeg absolutt bør ha med i forberedelsene?
    Etter min mening ja. og da noe i terrenget og noe på skogstier/grusveier med litt større tempo..

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    24
    Sitat Opprinnelig skrevet av treningsnarkis
    Det er bare å begynne å trene push ups, sit ups og chins(som pleier å være på en møkka bok i en gymsal. ergo du får ikke skikkelig grep!)
    Hæ? Hva?

PG*
    PG* er ikke aktiv
    Carnivore PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    Sitat Opprinnelig skrevet av HST
    Hæ? Hva?
    På chins prøven, så er det ikke med stang en kan holde rundt, det er på en slik avrundet trebjelke som en finner i alle gymsaler med litt alder. de fleste tar ett par rep. mindre en ved bruk av stang.

PG*
    PG* er ikke aktiv
    Carnivore PG* sin avatar
    Ble medlem
    03-2005
    Alder
    36
    ett dårlig bilde

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    24
    Ok, skjønner. Takker.

Ble medlem
    11-2004
    Alder
    24
    Glem det.. Feilpostet.

Medlem Memento sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Hvis målet er Befalsskolen, ville jeg prioritert spesifikk trening for det. Det er mulig å opprettholde og øke styrken i overkroppen, men det vil kunne gå noe på bekostning av maksimal styrke i beina. Den kardioen du kjører er grei, men jeg ville lagt til følgende:

*de siste 5-6 månedene før opptak ville jeg kjørt intervalltrening en gang per uke med høy intensitet. Progresjon i total tid og lengde på drag, men prøv å løpe i det tempoet du har satt deg som mål på 3000m

*en meget lang økt per uke med den hensikt å oppøve evnen til å bruke fett som primær energikilde under fysisk aktivitet( en evne svært få i det moderne samfunn har utviklet i særlig grad, men som er uhyre viktig under aspirantperioden/helvetesuker etc). Her kan du gjerne veksle mellom hurtig gange og lett jogg. Begynn 6 måneder før opptak, og øk lengden forsiktig til du er oppe i minst 5 timers langtur (no kidding). Det er meget viktig at du har bra fottøy, og at du har varierende underlag, helst kupert terreng. Ta med litt raske karbs som du har som nødproviant dersom du får sterk skjelving pga lavt blodsukker. Min erfaring er at ungdommer som søker seg til jegertjeneste og befalsskole undervurderer denne treningen, med det meget predikerbare resultat at de "møter veggen" som de aldri før har opplevd when the going gets tough i tjenesten. Denne utfordringen er ikke mindre for de som har endel muskelmasse å drasse på. Det er også en fordel å venne seg forsiktig! til med å gå i feltstøvler/tilsv. Men vær obs på beinhinnebetennelse (derfor er variasjon i underlag og gradvis progresjon uhyre viktig. Beinhinnebetennelse og achillesbetennelse er dine verste fiender. Stell pent med beina, prøv ut forskjellige tiltak som hjelper mot gnagsår (som tynne damestrømper på beina, forskjellige typer plastring etc)).

*styrke: må du kjøre helt spesifikt de siste 3 månedene før opptak, men her regner jeg med at du allerede har grunnlaget. Siden utholdenhet er det viktigste, bør du kjøre de øvelsene du skal gjennom på opptaket 3 ganger per uke, øk volumet gradvis fra uke til uke.

*edit* Hvorfor i all verden skal du trene eksplosiv styrke i beintreninga?

Lignende tråder

1. DoggCrapp-trening (hovedposten)
    By ambiguous in forum Trening
    Svar: 44
    Nyeste innlegg: 14-03-07, 12:54
  2. Svar: 9
    Nyeste innlegg: 10-12-05, 14:40
  3. Slankemetoden PLUSS
    By Wannabe in forum Kosthold
    Svar: 27
    Nyeste innlegg: 29-08-05, 19:29
  4. Noen som har blodtypedietten her?