Viser resultatene 1 til 34 av 34

Tråd: Jeg har et dumt spørsmål som trenger et godt svar

Imagirl cullenist sin avatar
    Ble medlem
    10-2008
    Alder
    23

Jeg har et dumt spørsmål som trenger et godt svar

Jeg har alltid lært, på skolen, at man kan forme musklene sine. Enten ved at man gjør høye reps eller lave reps.
    Jeg vil bygge muskler, men jeg vil jo også ha utholdenhet.
    Jeg har lav reps uke nå, og neste uke begynner jeg med høye reps igjen, men jeg vet ikke hvor mange reps jeg bør ta da, for jeg føler ikke jeg vet nok om dette, helt konkret.

Derfor lurer jeg på dette...
    Kan man forme musklene sine? eller er det genene som bestemmer hva slags muskler man får?
    Finnes det noe som heter slanke muskler? for det har nemlig jeg hørt:P
    Føler jeg kan diskutere dette i evigheter med folk, og alle sier ting som er forskjellige.

Takk for svar!
    Yeah baby, nothin' but a peanut

Den anale hevneren Stålballa sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Genene bestemmer hva slags muskler du får. Feks så vil du ikke få høyere peak på bicepsen ved å kjøre scottcurl istedet for vanlige hantelcurls.
    Uteliv, inneliv eller underliv?

Telepathic Overlord of 8. Arralou sin avatar
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Formen vil endres alt etter hvor stor muskelen er, og hvor mye fett som ligger over den og inni den.

Ble medlem
    10-2008
    Alder
    23
    Ja, det er jo det jeg har fått erfart etter at jeg begynte å trene ordenlig. Jeg bare skjønner ikke hvorfor alle sier forskjellige ting.

Den anale hevneren Stålballa sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av cullenist Vis post
    Ja, det er jo det jeg har fått erfart etter at jeg begynte å trene ordenlig. Jeg bare skjønner ikke hvorfor alle sier forskjellige ting.
    Ja det er helt sykt at folk har forskjellige meninger og forskjellige oppfatninger av hvordan verden fungerer
    Uteliv, inneliv eller underliv?

Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Fordi begge deler er sant.

sup brah Lean&Fin sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Alder
    26
    Det eneste du kan forandre er størrelsen.
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    .......................................R.I.P..........................................
    ..................Aziz "Zyzz" Sergeyevich Shavershian..................
    .....................₪₪₪₪₪₪1989-2011₪₪₪₪₪₪...................
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lean&Fin Vis post
    Det eneste du kan forandre er størrelsen.
    Størrelsen har mye å si for formen.

BOB
    BOB er aktiv nå
    Silver Member
    Ble medlem
    06-2003
    Jeg bare skjønner ikke hvorfor alle sier forskjellige ting.
    Den dagen du skjønner akkurat det, vil du nok føle deg litt smartere

Ble medlem
    10-2008
    Alder
    23
    Hyggelig, jeg spør for å bli klokere.

Elite Broscientist McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Svaret er: De blir ikke formet av forskjellig repsantall. Ser ikke logikken bak det. De vil kanskje se noe annerledes ut med veldig mye høyrepstrening kontra veldig mye lavrepstrening, men dette går mer på at den tyngre lavrepstreningen gir mer størrelse. Aerobisk trening slik som høyreps vil naturligvis danne flere kapilærårer.
    I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.

Ble medlem
    10-2008
    Alder
    23
    Sitat Opprinnelig skrevet av McBain Vis post
    Svaret er: De blir ikke formet av forskjellig repsantall. Ser ikke logikken bak det. De vil kanskje se noe annerledes ut med veldig mye høyrepstrening kontra veldig mye lavrepstrening, men dette går mer på at den tyngre lavrepstreningen gir mer størrelse. Aerobisk trening slik som høyreps vil naturligvis danne flere kapilærårer.
    Takk!

Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av McBain Vis post
    De vil kanskje se noe annerledes ut med veldig mye høyrepstrening kontra veldig mye lavrepstrening, men dette går mer på at den tyngre lavrepstreningen gir mer størrelse. Aerobisk trening slik som høyreps vil naturligvis danne flere kapilærårer.
    Ergo vil repantallet bestemme formen

Elite Broscientist McBain sin avatar
    Ble medlem
    06-2008
    Alder
    28
    Sitat Opprinnelig skrevet av Arralou Vis post
    Ergo vil repantallet bestemme formen
    Skalaen, ikke formen. Dog så har du allikevel rett ettersom en muskel ikke svever i vakuum men er festet til kropp og utsettes for press fra fettvev, bein etc. Så dermed endrer størrelsen også form
    I wanted to burn a lot of calories today. So I set fire to a fat kid.

Raygunz Baronen sin avatar
    Ble medlem
    09-2005
    Alder
    26
    Husker jeg var på hyttetur med noen kompiser for en stund siden. Begynte å snakke litt om trening hvor 2 av de mente på at kondistrening og vekter med mange reps var dritbra for å forme "lange" muskler.
    Bare bullshit var det jeg fortalte dem, men uansett hva jeg sa ville de ikke høre på meg.

"Skal du ha sånne bulkete muskler du eller? "

FV
    FV er ikke aktiv
    Rusbrus-prinsen FV sin avatar
    Ble medlem
    11-2006
    Det er helt fantastisk hvor lite opplyste folk virkelig er. Det er folk som har gått på MRL-timer i flere år som fortsatt ikke tror at soneslanking er umulig. "Neida, jeg får slank mage om jeg trener mye mage".
    Kunne aldri falt meg inn å betale penger for å sende en bekreftelse på åååhh du er så fiin azzzz håper du blir rik og drukner i kølle. come the fuck on, de greiene der er så idiotisk at jeg blir kvalm.

Tre-stjerners bruker
    Ble medlem
    01-2004
    Alder
    28
    Soneslanking er mulig. Høyintensiv trening forbrenner en høyere andel fett i mageområdet enn lavintensitets trening

FV
    FV er ikke aktiv
    Rusbrus-prinsen FV sin avatar
    Ble medlem
    11-2006
    Så stor andel at det faktisk utgjør en forskjell?
    Kunne aldri falt meg inn å betale penger for å sende en bekreftelse på åååhh du er så fiin azzzz håper du blir rik og drukner i kølle. come the fuck on, de greiene der er så idiotisk at jeg blir kvalm.

Judge, Jury & Executioner Cristal sin avatar
    Ble medlem
    04-2006
    Sitat Opprinnelig skrevet av FV Vis post
    Så stor andel at det faktisk utgjør en forskjell?
    Neppe ...
    Jeg hadde en gjeng med venner når jeg var 20 år, som jeg pleide å henge med. De forhindret veksten min.

Bronse Member Stoneman sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    31
    Sitat Opprinnelig skrevet av Stripie Vis post
    Soneslanking er mulig. Høyintensiv trening forbrenner en høyere andel fett i mageområdet enn lavintensitets trening
    Ikke for å være vanskelig, men har du noe link til dette?
    It is only within the context of having properly developed your mind, that you will be able to truly enjoy the achievement of your material values, including that of a more muscular body.
    - Mike Mentzer

http://www.mikementzer.com
    http://www.i-a-r-t.com

fjeldmann fjeldmann sin avatar
    Ble medlem
    12-2007
    Alder
    26
    Snakker vi om flerhodende muskler som biceps, triceps, quads osv kan man nok ikke påvirke dette i noe synlig grad. Man kan jo prøve å gi de ulike hodene mer fokus en andre, men tviler på at dette vil utgjøre så stor forskjell.

Men vifteformede muskler som latisimuss og pectoralis tror jeg man kan forme ved ulik type fokus. Man kan fokusere på øver og nedre del osv, på en helt annen måte en de andre jeg nevnte. Hvis du ser på en power lifter og en boddybuilder ser man litt forskjell på brystet til power lifteren som har benket 90% av treningen og boddybuilderen som har trent brystet på kryss og tvers

Men som alle andre sier her, er genetikken den største faktoren tror jeg. Og muskelen din vil som regel bare bli en større versjon av den muskelen du allerede har

Bronse Member
    Ble medlem
    04-2007
    Alder
    21
    Hvorfor ikke quads? Man kan vel fokusere mer på vastus medialis fremfor rectus femoris eller omvendt osv? Man ser jo noen byggere med ekstremt store "dråper" på beina, mens andre ikke har det.. Tror du det bare er genetikk? Ikke no vits å trene leg extention med tærne mot venstre?:P

Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av fjeldmann Vis post
    Hvis du ser på en power lifter og en boddybuilder ser man litt forskjell på brystet til power lifteren som har benket 90% av treningen og boddybuilderen som har trent brystet på kryss og tvers
    Og det er ikke bare fordi styrkeløfteren har mye mer fett på kroppen. Brystet ser jo gjerne helt annerledes ut da.

New and improved Rock sin avatar
    Ble medlem
    10-2002
    Jeg mener du kan forme muskulaturen til en viss grad, hvorfor ser f.eks en turner og en kroppsbygger som er like tunge og har identisk fettprosent, helt forskjellige ut? turnere får ofte veldig lang muskulatur i armene som gir et inntrykk av fyldige og godt utviklede muskler.

De siste 3ukene har jeg kjørt chins 3ganger i uken, dag 1 smale, dag 2 medium dag 3 brede og etter hver økt har jeg tøyet ut ryggen så hardt jeg klarer ala DC-stretch, kan jeg på denne måten gjøre øvre latissimus bredere? Det sier seg selv om jeg legger på meg muskulatur, så det blir vel vanskelig å bevise.
    RockyRock

Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Sitat Opprinnelig skrevet av Rock Vis post
    Jeg mener du kan forme muskulaturen til en viss grad, hvorfor ser f.eks en turner og en kroppsbygger som er like tunge og har identisk fettprosent, helt forskjellige ut? turnere får ofte veldig lang muskulatur i armene som gir et inntrykk av fyldige og godt utviklede muskler.

De siste 3ukene har jeg kjørt chins 3ganger i uken, dag 1 smale, dag 2 medium dag 3 brede og etter hver økt har jeg tøyet ut ryggen så hardt jeg klarer ala DC-stretch, kan jeg på denne måten gjøre øvre latissimus bredere? Det sier seg selv om jeg legger på meg muskulatur, så det blir vel vanskelig å bevise.
    Eller kanskje de er turnere på høyt nivå fordi har nettopp muskulatur som egner seg veldig godt til turning? Forøvrig er jo den viktigste grunnen til at de to har ulik muskulatur på samme fettprosent og vekt, at de er to ulike mennesker.

Bronse Member Stoneman sin avatar
    Ble medlem
    09-2003
    Alder
    31
    Eller kanskje de er turnere på høyt nivå fordi har nettopp muskulatur som egner seg veldig godt til turning? Forøvrig er jo den viktigste grunnen til at de to har ulik muskulatur på samme fettprosent og vekt, at de er to ulike mennesker.
    Jeg har mest tro på nettopp det du sier her, er helt enig med deg.
    Når kroppsbygging først er nevnt så er det ganske enkelt å se forskjell på topp kroppsbyggerne i verden, ingen av de ser helt like ut, og det er nok en grunn til det...
    It is only within the context of having properly developed your mind, that you will be able to truly enjoy the achievement of your material values, including that of a more muscular body.
    - Mike Mentzer

http://www.mikementzer.com
    http://www.i-a-r-t.com

Trener for Idretten! Matto%whey sin avatar
    Ble medlem
    09-2008
    Alder
    18
    sjekk denne for lange slanke muskler:

http://treningsforum.no/php/art.php?id=890

MHG
    MHG er aktiv nå
    Chubby chic MHG sin avatar
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Er vel strengt tatt ingenting som står der som ikke er nevnt i tråden allerede

Min kjære IF-guru har jo også skrevet litt om dette med isolasjonsøvelser:
    The minimalist
    Heldigvis er julaften på spisedagen min!

Ble medlem
    11-2003
    Alder
    26
    Guruer og fine navn. Jeg tror det viktigste alle disse fancy diettene gjør, er å erstatte den religiøse troen vi en gang hadde.

vio
    vio er aktiv nå
    Supermod vio sin avatar
    Ble medlem
    08-2004
    Alder
    30
    Jeg registrerer at bodybuildere gjerne har runde skuldre og sånt, men sveklete og patetiske brystmuskler. Vi styrkeløftere derimot, har en fuckings rustning på overkroppen, ye!
    Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
    http://kissabibben.blogg.no/

har 20kg biceps Tuba sin avatar
    Ble medlem
    06-2003
    Alder
    28
    Snakk for deg sjølv. Eg ser meir ut som om eg har melkespreng.
    'Feo, Fuerte y Formal'

fjeldmann fjeldmann sin avatar
    Ble medlem
    12-2007
    Alder
    26
    Og det er ikke bare fordi styrkeløfteren har mye mer fett på kroppen. Brystet ser jo gjerne helt annerledes ut da.
    Nei, jeg har lett febrilsk etter noen bilder av styrkeløfter som har deffet seg ned. Men fant ingen bra som illustrerer poenget mitt nå

MHG
    MHG er aktiv nå
    Chubby chic MHG sin avatar
    Ble medlem
    09-2007
    Alder
    26
    Er jo en kar som har konkurrert både i bygging og styrkeløft. Dyret vet kanskje hvem jeg snakker om......
    Heldigvis er julaften på spisedagen min!

Latsabb tombody sin avatar
    Ble medlem
    08-2005
    Alder
    37
    Baliba?

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •