Viser resultatene 1 til 22 av 22

Tråd: Jeg trenger hjelpen din!

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    09-2004

Jeg trenger hjelpen din!

Hei..
    Jeg er en 18 år gammel gutt som trenger hjelp/råd fra mer erfarene "treningseksperter".
    Jeg har tenkt til å starte på purple burn, fordi jeg har lyst til å gå ned noen kilo,
    å bygge muskler på samme tid. Lar det seg gjøre?

Hva skal jeg trene (løping, vekter, situpps)?

Hva skal jeg spise (ofte/sjeldent, mye/litt, salat/kjøtt)?

Vet at pillen er til salgs på Svinesund, men hvor?

ALLE svar taes imot med stor takknemlighet!
    -M.V.H. Byrre... som trenger hjelp

p.s. Beklager hvis innlegget er postet i feil forum, er ny på siden...

Den anale hevneren Stålballa sin avatar
    Ble medlem
    05-2003
    Velkommen til forumet byrre!
    Hvis du vil ned i vekt så hjelper desverre ikke purpleburn i seg selv noe særlig mye. Men det gjør kostholdet ditt! Hvis du ikke trener med vekter så begynn med det. Når det gjelder kostholdet ditt så hadde det vært flott om du skrev hva du spiste hver dag, da blir det lettere å forandre det.

Ellers noen enkle tips: spis hver andre-tredje time. Sørg for at hvert måltid er protein rikt og kutt karbohydrater etter kl 18.
    Uteliv, inneliv eller underliv?

Kliss nytt medlem
    Ble medlem
    09-2004
    Takk skal du ha..

Jeg spiser aldri frokost.. har bare ikke tid!
    Som regel en baguette til lunsj, noen brødskiver rundt 1600.
    Deretter en middag mellom 1800 og 2100 (her er det helt forskjellig hva jeg spiser).
    Hadde gode treningsvaner før ( 8 fotballøkter pr. uke) men nå er det pent lite!
    hilsen Byrre

eiv
    eiv er ikke aktiv
    Silver Member eiv sin avatar
    Ble medlem
    03-2003
    byrre: det handler om å legge om livstilen sin og å ofre...

Du sier du ikke har tid til frokost ??? ALLE har tid til frokost - du må bare stå opp tidligere!
    En baguette til lunsj og thats it før noen brødskiver kl.16 - lag lunsjen din dagen før eller om morgenen og ta med ... det kan være alt i fra tunfisk salat, kyllingsalat, havregryn, grovbrød med ett eller annet sunt på osv..

prøv å få inn minimum 5 måltider per dag med 3-4 timers mellomrom iallefall!

Judge, Jury & Executioner wannabeROCKY sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    det der var ikke mye mat...

saken er den Byrre, at dersom du venter over ca 4 timer mellom hver gang du spiser, så vil kroppen gå over i "fastemodus" i tilfelle det blir lite mat fremover (kroppen vet ikke at du egentlig kan "spise når du vil". Så hvis du spiser et måltid kl 1200 og neste måltid kl 1800, så vil kroppen lagre mest mulig av måltidet ditt som fettreserver i tilfelle det blir enda lenger til neste måltid. Takket være dette kan mennesket overleve ganske lenge uten mat...
    Spiser du noe lite og proteinrikt ca hver 3 time holder du forbrenninga, psyken, energiet og humøret på topp så og si hele tiden. Det er denne feilen mange som slanker seg gjør, de tror de må slutte og spise, men det er både feil og skadelig. MAN SKAL SPISE OFTERE OG MINDRE.

Begynn å tren med vekter, søk etter "fullkroppsprogram" eller "nybegynnerprogram" på siden her, så kommer sikkert flere program som du kan bruke.

Ikke spis karbo-rik mat etter kl 1800/1900. DVS at pizza, pottitgull,brus og slikt er å banne i kirka! salat er greit... eller 1 proteinshake+1 ss olivenolje o.l

og ja, spis frokost! dette er det viktigste måltidet du spiser iløpet av dagen. 50 g havregryn og 2-3 dl melk + litt banan f.eks burde ikke være så vanskelig å trykke ned i gapet...

ellers er det bare å lese mer på siden og vente samtidig vente på flere tips fra de andre

-wR-
    Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

Administrator Klædden sin avatar
    Ble medlem
    10-2003
    Purple Burn bør du ligge unna en stund til.

Hva er mailen din? Så skal jeg sende deg et opplegg.

nit
    nit er ikke aktiv
    Bronse Member
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    8
    Sitat Opprinnelig skrevet av wannabeROCKY
    .. MAN SKAL SPISE OFTERE OG MINDRE.
    Blir kanskje litt teit å kommentere dette men jeg fikk lyst
    Det er det totale kaloriinntaket som teller. Det er ikke noen forskjell på å spise 4 og 20 ganger om dagen. Det er egentlig bare en fordel å spise 4 ganger på deff synes jeg, da slipper det å bli så ørsmå mengder mat i hvert måltid.

Ble medlem
    10-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av nit
    Blir kanskje litt teit å kommentere dette men jeg fikk lyst
    Det er det totale kaloriinntaket som teller. Det er ikke noen forskjell på å spise 4 og 20 ganger om dagen. Det er egentlig bare en fordel å spise 4 ganger på deff synes jeg, da slipper det å bli så ørsmå mengder mat i hvert måltid.
    Er vel bedre med 4 måltider på bulk?

nit
    nit er ikke aktiv
    Bronse Member
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    8
    Sitat Opprinnelig skrevet av MBT_Fjell
    Er vel bedre med 4 måltider på bulk?
    På bulk synes jeg det er bedre med flere måltider, nettopp for å klare å få i meg nok kalorier.

Antall måltider har ingenting å si på forbrenningen.

Men dette blir jo flisespikking fra min side

Ble medlem
    10-2003
    Sitat Opprinnelig skrevet av nit
    På bulk synes jeg det er bedre med flere måltider, nettopp for å klare å få i meg nok kalorier.

Antall måltider har ingenting å si på forbrenningen.

Men dette blir jo flisespikking fra min side

Det har jo det? Nettopp av den grunn som Rocky nevner. For å sette det litt på spissen da, så kan man deffe ved å spise et måltid midt på dagen da? Som har akkurat så mange kcal som man trenger.

nit
    nit er ikke aktiv
    Bronse Member
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    8
    Ja

Men det er ikke særlig heldig mtp musklene våre da.

Ble medlem
    10-2003
    Hm, tror nok jeg holder meg til the good old-fashion way jeg, hehe.

Medlem supaboy sin avatar
    Ble medlem
    04-2004
    Alder
    24
    Enig med fjell der ja
    Veien til suksess er en stige. Man klatrer ikke opp med hendene i lomma :)

eiv
    eiv er ikke aktiv
    Ble medlem
    03-2003
    nit: Det stemmer ikke helt det at du kan spise hva og når du vil bare du ligger i underskudd kcal.
    Jeg har prøvd det meste av dietter osv.. Og det er stor forskjell på måten du fordeler kaloriene dine og hvordan du spiser dem!

nit
    nit er ikke aktiv
    Bronse Member
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    8
    Sitat Opprinnelig skrevet av eiv
    nit: Det stemmer ikke helt det at du kan spise hva og når du vil bare du ligger i underskudd kcal.
    Jeg har prøvd det meste av dietter osv.. Og det er stor forskjell på måten du fordeler kaloriene dine og hvordan du spiser dem!
    Hva mener du?

eiv
    eiv er ikke aktiv
    Ble medlem
    03-2003
    altså.. om du prøver å spise 2 store bigmac menyer til dagen tilsvarer det 2000kcal-- Tror du at du kommer i form av dette ? Dette var satt på spissen, men du fatter poenget ?

Judge, Jury & Executioner wannabeROCKY sin avatar
    Ble medlem
    05-2002
    Alder
    29
    ey nit, kverrulant! du vet hva jeg mener hehehe
    selvsagt må man spise underskudd kcal for å miste vekt.

peace!
    Let me tell you something you already know. The world aint all sunshine and rainbows. Its a very mean and nasty place and I dont care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

aro
    aro er ikke aktiv
    Superior newbie aro sin avatar
    Ble medlem
    05-2004
    Jeg tror en blir veldig vakker av den dietten.

altså.. om du prøver å spise 2 store bigmac menyer til dagen tilsvarer det 2000kcal-- Tror du at du kommer i form av dette ? Dette var satt på spissen, men du fatter poenget ?

Psykadelisk
    Ble medlem
    11-2003
    Alder
    27
    Hvorfor holde seg unna Purpel Burn?Man trener jo hardere.Kan jo ta kreatin,olivenolje,linfrøolje,tran,maltodextrin,dr uesukker og weigt gainer.Da går du nok opp i vekt.Spis masse gjerne 6 ganger for dagen,spis mye.

Medlem
    Ble medlem
    10-2002
    Nå var jo temaet her å komme seg ned i vekt da.
    No progress?

You don`t train too hard.

You just don`t eat enough.

nit
    nit er ikke aktiv
    Bronse Member
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    8
    Nå tror jeg du misforsto meg litt, her har jeg kun snakket om fordelig av måltidene, ikke p\k\f - fordelingen.

Men for å svare på spørsmålet, hehe, nei jeg tror nok ikke du ville kommet spesielt i form av den dietten. Men man kan faktisk slanke seg på sukker Men det vil jo være uhyre lite effektivt da Men nå skal vel jeg slutte å kverulere, hehe.

nit
    nit er ikke aktiv
    Bronse Member
    Ble medlem
    06-2004
    Alder
    8
    Sitat Opprinnelig skrevet av wannabeROCKY
    ey nit, kverrulant! du vet hva jeg mener hehehe
    selvsagt må man spise underskudd kcal for å miste vekt.

peace!
    Hehe, ble vel litt mye flisespikking dette kanskje ja.. Hehe...

Peace!

Lignende tråder

1. TRenings- og matlogg
    By Tjalala in forum Trenings / kostdagbok
    Svar: 1721
    Nyeste innlegg: 25-03-08, 14:58
  2. en historie om seks egg og deres sjebne
    By PeterSQRM in forum Kosthold
    Svar: 14
    Nyeste innlegg: 30-06-04, 17:40

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder